"Din motive inca neclare, Consiliul s-a pozitionat alaturi de cei care au introdus practicile neetice pe piata media din Romania girand in acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business", arata intr-un comunicat de presa Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), referitor la decizia anuntata de azi de Consiliul Concurentei de a amenda cu suma totala de 3,2 milioane de euro 11 agentii de media, acuzate de intelegere anticoncurentiala. UAPR, ce reuneste marea majoritate a agentiilor de pe piata locala, arata prin presedintele sau Radu Florescu: "Respingem categoric concluziile investigatiei desfasurate de Consiliul Concurentei. Vom contesta cu vehementa in instanta modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente si dreptul la aparare".

  • Comunicatul il citeaza si pe seful Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicare, potrivit caruia decizia CC este "punitiva, nejustificata si disproportionata".

Consiliul Concurentei a anuntat, joi, ca in urma unei investigatii declansate acum doi ani a decis amenzi in cuantum total de circa 3,2 milioane de euro pentru 11 agentii de media, acuzate de intelegere anticoncurentiala. Vezi detalii

Comunicatul UAPR

UAPR respinge categoric decizia Consiliului Concurentei cu privire la investigatia din industria de media

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania ia act de decizia Consiliului Concurentei, comunicata pe 2 octombrie a.c., in urma investigatiei privitoare la eventuale intelegeri intre companiile active pe piata comercializarii serviciilor de media. UAPR isi reafirma pozitia conform careia, in acest caz, nu poate fi vorba despre vreo incalcare a dreptului concurentei.

Peste tot in lume, actorii economici sanctionati de legea concurentei au interese economice si forme de manifestare comerciale. Discutiile intre agentiile de media pe care le-a sanctionat astazi Consiliul Concurentei nu au avut in niciun fel interese economice si niciun aspect comercial. Din motive inca neclare, Consiliul s-a pozitionat alaturi de cei care au introdus practicile neetice pe piata media din Romania girand in acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business

"Respingem categoric concluziile investigatiei desfasurate de Consiliul Concurentei. Vom contesta cu vehementa in instanta modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente si dreptul la aparare. Totodata, vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atentia asupra erorilor de analiza profesionala, judecata si procedura comise de catre Consiliul Concurentei in acest caz si altor organisme nationale si internationale (precum Comisia Europeana, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucuresti, EACA (European Association of Communication Agencies), care au urmarit cazul inca de la inceput. Din pacate, actiunea de azi a Consiliului Concurentei arunca in mod nedrept o lumina negativa asupra eticii si standardelor unora dintre cele mai mari grupuri de media internationale care au operatiuni in Romania" considera Radu Florescu, presedinte UAPR.

Investigatia Consiliului Concurentei s-a aflat in atentia partenerilor europeni ai UAPR, in atentia Comisiei Europene si a Departamentului Comercial din cadrul Ambasadei SUA la Bucuresti. Trebuie spus ca EACA si-a afirmat sprijinul fata de practica membrilor UAPR vizati de investigatie inca din octombrie 2012, exprimandu-si convingerea ca actiunile acestora respecta standardele si bunele practici in industrie.

"Am urmarit acest caz inca de la inceput si suntem convinsi ca nu a existat nicio incalcare a dreptului concurentei. Consideram decizia Consiliului Concurentei ca fiind o masura punitiva,

nejustificata si disproportionata la adresa unor agentii care au actionat cu buna credinta si in afara oricaror interese comerciale", spune Dominic Lyle, Director General al EACA (European Association of Communications Agencies).

UAPR doreste sa reafirme sprijinul pentru demersurile membrilor sai vizati de aceasta investigatie si sa atraga atentia ca masurile sanctionatorii anuntate de Consiliul Concurentei sunt o eroare cu totul regretabila care va fi speculata de cei interesati in continuarea practicilor obscure in piata media din Romania.

Agentiile sanctionate au actionat in virtutea nevoii de transparenta a procesului de selectie si consideram cel putin ironic faptul ca autoritatile statului roman inteleg sa penalizeze drastic incercarile actorilor economici de a scoate la lumina tehnicile dubioase din industrie.

Informatii suplimentare:

In octombrie 2012, Consiliul Concurentei a demarat o investigatie in randul agentiilor de media, suspectate de practici neconcurentiale. Agentiile vizate de aceasta investigatie sunt cele care au luat individual decizia de a nu participa in proceduri de pitch netransparente si asupra carora plana suspiciunea ca nu ar fi organizate corect. In urma investigatiei care a durat doi ani, Consiliul Concurentei a decis astazi sanctionarea drastica a agentiilor de media vizate.