Vlad Tausance, omul care a condus comunicarea online in campania lui Klaus Iohannis: Omul este un BMW intr-o piata de masini coreene second hand. Este seriozitatea un handicap? E atat de plictisitoare decenta?
"Daca este sa ne luam dupa retete, Klaus Iohannis este un produs politic greu de promovat online. Nu face poze cu pisici (desi are peste 5 azilante la curte), refuza sa-si foloseasca familia in campanie (desi are o sotie minunata si eleganta), nu vrea sa intre in detalii despre viata personala (desi este pasionat de ciclism si de trandafiri), nu este spumos (desi are un sarcasm sibian de clasa), nu se lasa umanizat (desi este mai mult om decat om politic)", spune Vlad Tausance, inainte de a adauga:
"Stii ce? Toate retetele astea sunt niste tampenii. Tot ce am facut a fost sa fim coerenti in comunicare cu adevarata lui personalitate. Omul este un BMW intr-o piata de masini coreene second hand. Este griul-argintiu plictisitor? Sunt moderatia sau consecventa defecte? Este seriozitatea un handicap? E atat de plictisitoare decenta?".
Acesta povesteste ca s-a ocupat in principal, de "branding si de strategie online, apoi de strategie de continut, implementare, tuning si certuri cu colegii".
"Strategia a fost curata si de bun simt. Am refuzat sa cosmetizam sau sa trucam personajul real sau sa ne subestimam audienta. La schimb, am incercat sa dam munitie - text, video, foto, grafica ¬ sustinatorilor si sa incurajam initiativele grass-roots.
Din punct de vedere demografic, ne-am concentrat pe mobilizarea haului de potential in participarea la vot: 18-35 de ani, urban, adica exact populatia bastinasa de pe Facebook. Pariul meu personal a fost sa castigam influencerii, sa-i lasam pe ei sa fie exuberanti, avand in vedere ca lucram pentru un candidat sobru. Am avut in spate zeci de ore si de Giga de cercetare proprie, de chestionare si sondaje asociative, am folosit mult A/B testingul, am testat solutii de data-warehouse.
Obiectivele au relativ fost simple: sa castigam primul loc in online - peste 1.000.000 de likeuri si un reach de peste 5.000.000 - apoi sa castigam alegerile. Ne-am depasit obiectivele. Avem mai multi fani ca Merkel sau Hollande, cel mai bun engagement, dar si clipuri cu un milion de unici si peste 100.000 de share-uri, adica mai bine decat Inna sau Obama".
Citeste restul interviului pe andreeavasile.ro

De ce nu poți să-ți plătești online taxele și impozitele la toate primăriile? Ministrul Teleman ar vrea amenzi pentru instituțiile care nu se înrolează în Ghișeul.ro
Conturul unui conflict militar Rusia - Ucraina, mai pronunțat ca niciodată: „Concentrarea de forțe rusești e mai mare ca în 2014. Nu excludem niciun scenariu, de la Putin ne putem aștepta la orice”
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Moldovei” A7 Pașcani - Suceava - Siret: Variantele de traseu analizate oficial
Guvernul ia în calcul „un statut special” pentru restaurante: Dacă își vor vaccina tot personalul să nu mai fie legați de rata de incidență
Din primăvară până-n toamnă, pandemia a dus la creșterea de 4 ori a românilor descurajați în a-și găsi un job
Trei scenarii pe termen scurt ale mediului de afaceri. De ce nu vor scădea prețurile la imobiliare și la cât ar putea ajunge euro
...si respect pentru efortul depus!
felicitări şi pentru faptul că nu şi-a lansat cartea în campanie = gest absolut "pe dos", în raport cu uzanţele din lumea-ntreagă.
dar, atenţie! PNL-ul la remoracă poate să-l topească rapid. se putea şi fără anunţul despre guvernare 2015...
să rămână "judecător", căci n-are stofă de "avocat".
In cazul unui Johannis senil, trecut de 80 de ani, batran si neputincios, surd si chinuit de Alzheimer ar fi intr-adevar valabila comparatia. Pana sa ajunga insa Johannis la starea aia mai are.
Asa insa comparatia matale nu e nici macar vesela. E doar o dovada ca-n cazul tau ... vorba unui prieten, capu-i mic, teasta groasa si creieru' sta lejer.
Și, să nu se supere cineva, în primul tur am votat Macovei pentru că mi-e sete de dreptate, de lege, mi-e sete să văd infractorii după gratii; numai cu o societate corectă putem progresa! În turul 2 am votat cu Johannis pentru că nu am vrut să câștige Plagiatorul și partidul lui cu like-uri dela mineri! Altfel, între macovei și johannis aș votat macovei!
Vreau o țară curată, civilizată! Să nu ne imaginpm că nemții sunt așa dela natură. Hai să zicem că natura înseamnă o lege care spune că dacă arunci un chiștoc oriunde altundeva, îți iei amendă de 5000€; la banii ăștia, după ce renunț la fumat, îmi tai și mîna :)
acum contează numai ce face; dacă nu își va respecta promisiunile, o clasă politică curată etc, societatea românească se va diviza masiv și tinerii vor marginaliza orice este neconform cu dorința lor, indiferent dacă acea dorință este corectă sau nu! Societatea românească curăță politicul și trebuie să recunoaștem rolul lui Băsescu în chestia asta; și-a luat ”pumnii” cu mult stoicism; desigur că are ”bubele” lui, însă arătând mereu către usl, către sistemul corupt generat de usl, a determinat o atitudine ireversibilă în tinerii care nu mai pot fi prostiți cu zahăr și făină. Părerea mea este că psd nu va mai exista în maxim 1 an; după ce intră DNA în ei, nu cred că va avea cine să mai stingă lumina; cât despre Johannis, el are un capital social uriaș; niciun politician de după 1989 nu a avut atât sprijin ca Johannis; consecințele vor fi dramatice pentru el!
on:e adevarat,online-ul a ajutat enorm,insa visio are dreptate cand zice ca lumea a votat din ura.acum urneaza sa-si arate adevarata valoare sau nu,sa vedem din ce e facut.rabdare,si mult tutun.
Publicul intre 18-35 se trezeste si e important sa achizitioneze informatie din zona legislatiei si economica - la modul debate. Dezbat, pentru ca sunt precis. Sunt precis, pentru ca sunt informat. Sunt informat, stiu. Pot sa dezbat.
Foarte bine, bravo!
Iar Johannis cand a spus "decat sa fiu marlan, prefer sa pierd", a spus totul.
Citat: "Strategia a fost curata si de bun simt. Am refuzat sa cosmetizam sau sa trucam personajul real sau sa ne subestimam audienta. La schimb, am incercat sa dam munitie - text, video, foto, grafica ¬ sustinatorilor si sa incurajam initiativele grass-roots.
Din punct de vedere demografic, ne-am concentrat pe mobilizarea haului de potential in participarea la vot: 18-35 de ani, urban, adica exact populatia bastinasa de pe Facebook. Pariul meu personal a fost sa castigam influencerii, sa-i lasam pe ei sa fie exuberanti, avand in vedere ca lucram pentru un candidat sobru. Am avut in spate zeci de ore si de Giga de cercetare proprie, de chestionare si sondaje asociative, am folosit mult A/B testingul, am testat solutii de data-warehouse.
Obiectivele au relativ fost simple: sa castigam primul loc in online - peste 1.000.000 de likeuri si un reach de peste 5.000.000 - apoi sa castigam alegerile. Ne-am depasit obiectivele. Avem mai multi fani ca Merkel sau Hollande, cel mai bun engagement, dar si clipuri cu un milion de unici si peste 100.000 de share-uri, adica mai bine decat Inna sau Obama".
Tinde sa devina o pasareasca de calculator , care in acest fel , va muri ca limba,doar datorita inculturii si lipsei de literatura citita!
De ce?
Un lucru bine facut!
altfel nu-mi dau cu parerea, las profesionistii sa se exprime si se pare ca acestia apreciaza reezultatul.