Fotbalul intra in era digitala, iar cluburile au inceput sa foloseasca continut personalizat pentru a genera venituri suplimentare din media. Tehnologia avansata creeaza noi modele de business si strategii de dezvoltare, potrivit unui studiu realizat de PwC Elvetia, International Football Arena si Exozet.

Un proverb din fotbal spune ca meciul cel mai important este urmatorul, iar tehnologia digitala si noile canale media permit comunicarea dintre cluburi si suporteri si dupa terminarea timpului de joc regulamentar. Aceste posibilitati tehnice satisfac nevoia suporterilor de a avea mai mult continut referitor la clubul preferat si o experienta digitala personalizata, se arata intr-un comunicat PwC.

"In era digitala, cluburile de fotbal trebuie sa dezvolte noi modele de business si strategii de marketing daca vor sa ramana in competitie atat pe teren cat si in afara lui¬ spune David Dellea, lider al echipei de servicii de consultanta Sports Business Advisory, PwC Elvetia. "O generatie intreaga de suporteri a crescut in era digitala; pentru acesti 'nativi digitali', oferta unui club va avea un rol cheie in decizia lor de a deveni suporteri ai echipei si de a ramane loiali."

Experienta personalizata a utilizatorului

Suporterii echipelor de fotbal lasa o amprenta puternica atunci cand interactioneaza in lumea digitala. Analizand aceste date, cluburile isi pot cunoaste fiecare suporter in parte. In plus, in urma personalizarii continutului catre grupuri tinta si a mesajelor de promovare a produselor relevante, cluburile pot obtine un avantaj semnificativ in industrie. Acesta va ajuta la fidelizarea fata de brand, si, in acelasi timp, va contribui la cresterea veniturilor prin cross-selling si up-selling.

Gratie accesoriilor digitale portabile (wearables), suporterii vor putea sa isi compare pulsul cu cel al jucatorilor preferati sau sa aiba parte de o noua experienta a meciului prin comentarii live de la marginea terenului.

"Piata gadgeturilor wearable tocmai incepe sa prinda avant. Preturile sunt accesibile, iar platformele sunt inca nereglementate. Disponibilitatea atator date comerciale va crea modele profitabile de business si strategii avantajoase de marketing atat pentru cluburi, cat si pentru jucatori" spune Frank Zahn, CEO al Exozet.

Despre studiu

Studiul "Football's Digital Transformation - Growth opportunities for football in the digital age" este rezultatul unei colaborari intre PwC Elvetia, International Football Arena si Exozet. Isi propune sa analizeze un numar de zone conexe afacerilor din fotbal si sa evidentieze potentialul lor impact asupra modului in care afacerile din fotbal sunt gestionate in prezent.