Reclamele online reprezinta circa 20% din domeniul publicitatii si peste 90% din veniturile unor giganti ai intrenetului precum Google si Facebook, insa nimeni nu are certitudinea ca ele funtioneaza. Aceasta incertitudine s-a accentuat saptamana aceasta, dupa ce Google a anuntat ca 56,1% din reclamele de pe internet nu sunt niciodata "la vedere" - adica vizibile pe monitoare timp de o secunda sau mai mult, relateaza Quartz.

Informatia nu reprezinta o surpriza. Compania de masuratori online a raportat anul trecut ca 46% din reclamele online nu sunt vazute niciodata. Spider.io, o companie anti-frauda achizitionata de Goofle in luna februarie, a aratat ca o mare parte din reclame sunt "vazute" doar de roboti, dezvaluind ca o retea de circa 120.000 de computere virusate vizualizau anunturile de miliarde de ori, marind factura pentru advertiseri, fara a le oferi insa si vizualizarile umane.

Faptul ca un gigant precum Google recunoaste faptul ca vizibilitatea reclamelor online reprezinta o problema ar putea zgudui industria fortand catre gasirea unor noi modalitati ca advertiserii sa masoare eficienta reclamelor lor.

Trebuie mentionat ca Google a facut acest anunt cu privire la deficientele modelului de pe urma caruia a castigat din plin oferindu-le totodata advertiserilor un nou model: in luna iulie a introdus Acive View, care masoara doar reclamele vazute.