Efectele propagandei moscovite: rusii par "montati" pentru razboi, indiferent de rezultatul negocierilor internationale legate de Ucraina

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 10 februarie 2015, 19:02 Economie | Media & Publicitate

Maxim istoric: 4 din 5 rusi au o parere negativa despre SUA
Foto: Levada.ru
​Sondajele de opinie publicate in ultimele saptamani de diverse institute de cercetare din Rusia sugereaza ca propaganda Moscovei, pe marginea razboiului din Ucraina si a escaladarii tensiunilor cu Vestul, si-a atins scopul. Cetatenii acestei tari par sa fie, deja, "montati" informativ pentru un razboi de proportii, indiferent de rezultatul negocierilor internationale, ce urmeaza sa continue cu momentul-cheie al summitului franco-germano-ruso-ucrainean programat sa aiba loc miercuri, la Minsk.

Inainte ca europenii, in special Berlinul si Parisul, sa-si intensifice eforturile de mediere a unui compromis in Ucraina, din Rusia s-au facut auzite, in ultimele zile, sondaje ce arata atitudinea oamenilor de rand fata de SUA, Vest si conflictul din fosta republica sovietica.
  • Ultimul astfel de sondaj - despre care HotNews.ro a scris aici - arata ca atitudinea antioccidentala in randul rusilor a atins un maxim al ultimilor 25 de ani. Patru din cinci rusi, de doua ori mai multi decat in urma cu un an, spun ca au o opinie proasta sau foarte proasta despre SUA; aproape trei din patru rusi au o opinie negativa fata de tarile europene, iar doi din trei au o opinie negativa fata de Ucraina, arata sondajul realizat de centrul de cercetare Levada.
  •  In urma cu o saptamana, un alt sondaj, realizat de centrul de cercetare a opiniei publice VTSIOM si citat de varful de lance al propagandei internationale a Rusiei, televiziunea RT, se refera la perceptia rusilor in privinta evenimentelor din Ucraina. Potrivit acestuia, conflictul din estul  Ucrainei este vazut de jumatate dintre respondenti drept un "razboi civil", de 17% - drept "actiuni de terorism si genocid" (fara a se specifica cine este autorul acestora), de 17% - actiuni de "banditism si anarhie", de 3% - drept o "lupta pentru putere" intre diverse factiuni politice, iar de 3% - drept o "interferenta a natiunilor occidentale". Notabil este faptul ca printre raspunsurile enumerate de RT nu apare optiunea unei interferente a Rusiei.
  • Acelasi sondaj VTSIOM arata ca 63% dintre respondenti se asteapta la amplificarea tensiunilor (fata de numai 38% in octombrie 2014) si numai 25% considera ca situatia este stabila (50% in octombrie 2014). 26% dintre respondenti cred ca un razboi de amploare intre Rusia si Ucraina este foarte posibil (33% - foarte improbabil, 21% - imposibil, 10% cred ca un astfel de razboi se petrece deja).

Rezultatele sondajului Levada sunt puse si in perspectiva istorica (vezi graficele preluate de Vox.com): din 1990 pana acum au existat patru momente critice in care atitudinea rusilor fata de SUA a scazut abrupt - la sfarsitul anilor '90 pe fondul razboiului din Kosovo; in 2003 pe fondul invaziei din Afghanistan; in 2008, pe fondul criticilor SUA la adresa razboiului din Georgia; si recordul negativ absolut de acum, record atins la capatul unei scaderi continue ce a inceput in urma cu un an.

Tot de un an s-au accentuat si eforturile Rusiei de a tine sub control, pe plan intern, opiniile critice la adresa Kremlinului si de a alimenta sentimentele nationaliste si antioccidentale:

Intre timp, modul de actiune al propagandei moscovite s-ar fi cizelat, dupa cum reiese dintr-o ampla analiza a publicatiei Moscow Times. Potrivit sursei citate, represiunea informatiilor si opiniilor critice in Rusia se manifesta, acum, "inconsistent si selectiv". Televiziunea Dojd a ramas fara sediu si in incapacitatea de a se face auzita, fratele liderului de opozitie Alexei Navalnii a fost inchis, o televiziune independenta din Tomsk a incetat abrupt emisia. In acelasi timp, alte media relativ independente continua sa se faca auzite, fara sa fie limpede cum reusesc acest lucru.
  • Cum explica Moscow Times acest fenomen? Printr-o aparenta tendinta a autoritatilor ruse de a se inspira din modelul chinez al "controlului efectiv al media", impartasit de Beijing multor altor regimuri autoritare din lume. Prin reglementari vagi, care pot fi aplicate oricand si oricui, e suficient sa actionezi in cazul unui numar relevant de critici - ceilalti se vor autocenzura, de regula, pentru a nu risca inchisoarea sau inchiderea institutiei de presa.

Recent, televiziunea canadiana CBC a trecut, la randul sau, in revista cateva exemple de actiuni propagandistice care alimenteaza sentimentele antioccidentale si nationaliste ale rusilor:
  • In locul unui vechi parc expozitional foarte popular in epoca sovietica, la Moscova a fost inaugurat un patinoar in care amatorii de sport trec pe sub mesajele "prieteniei intre popoare" si pe langa statuile tuturor republicilor foste sovietice - inclusiv Ucraina.
  • Sefa unui partid de opozitie, irina Prohorova, este citata spunand ca, de cate ori participa la o emisiune televizata, este acuzata imediat de lipsa de patriotism si de atitudine civica, o atitudine ce aminteste de propaganda epocii totalitare.
  • Daria Aslamova, jurnalista la Komsomolskaia Pravda, este citata cu putere de exemplu pentru atitudinea multor oameni de presa din Rusia: "Ei [Vestul] vor sa ne zdrobeasca, sa puna mana pe resursele noastre si sa ne rupa tara in bucatele - sa ne ia gazele, petrolul, apa (...) Sunt alergica la acest cuvant [democratie], deoarece e numai bun sa acopere toate rahaturile pe care ei le fac in lume, in Libia, Irak, Siria, Iran".
  • In media, s-a ajuns pana acolo incat un post de televiziune a sugerat ca America i-ar impinge pe copii spre homosexualitate, aratand o reclama in care un baiat intra in camera lui si vede, plin de bucurie, decoratiuni de perete ce infatiseaza barbati goi (min.43 si 55 de secunde in aceasta inregistrare). De fapt, reclama originala il arata pe baiat cum intra in camera si vede peretele tapetat cu un Monster Truck gigant.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

20377 vizualizari

  • +30 (46 voturi)    
    Ca si in trecut (Marţi, 10 februarie 2015, 19:07)

    Soljenitin [utilizator]

    Ca si in trecut, rusilor li se spune ca rolul gratiilor din fata lor este de a ii apara de privitorii care vor sa ii fure banana scofalcita de langa ei. Nimeni nu le deschide ochii ca sa vada ca gratiile sunt acolo pentru a ii limita chiar pe ei.
    • +5 (17 voturi)    
      Lumea civilizata , (Marţi, 10 februarie 2015, 21:09)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ar trebuii sa trimita toti ambasadorii rusi acasa daca nu stiu sa se poarte intr-o comunitate. Cu oamenii lor ne chinuim si in Romania si mai avem si noi lacomii nostri, tradatori de neam.
    • -13 (25 voturi)    
      ce-or avea rusii cu Occidentul? (Marţi, 10 februarie 2015, 21:17)

      nbo [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Occidentul = ipocrizie, homosexualitate, guverne manevrate de corporatii si institutii financiare, invadarea altor tari sub pretexte false, coruptie mascata sub forma de lobby, contributii electorale, PAC-uri etc. Mda, oare ce-or avea rusii cu Occidentul?
      • +5 (11 voturi)    
        da (Marţi, 10 februarie 2015, 23:54)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui nbo

        ma si la rusi nguvernul nu e manevrat de oligarhi si racketi, de invadarea tuturor tarilor din jur de cind exista si pina azi nici n-au auzit, coruptia e inexistenta in rusia, nici nu e un mod de trai, homo sint si acolo destui, prostitutia si betia fac ravagii. Norocul e ca demografia rusilor e dezastruoasa. Norc pewntru toate popoarele din jurul lor, ghinion pentru ei. Si pentru tine, ma.
        • -3 (3 voturi)    
          ai deptate ma (Miercuri, 11 februarie 2015, 12:51)

          jaz [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          suntem intre occident si orient dar mai aproape de orient. in plus cu rusii se poate negocia. din secolul al XVIII am tot negociat cu rusii. in schimb cu occidentul am executat si executam ""to do list""
      • +6 (10 voturi)    
        Mare noroc avem... (Miercuri, 11 februarie 2015, 0:19)

        math [utilizator] i-a raspuns lui nbo

        ... sa fim contemporani cu Rusia lui Putin care ne apara de toate aceste nenorociri si ne lumineaza viitorul. Democratia, piata libera, libertatea de exprimare, dreptul la proprietate sunt niste porcarii imperialiste.

        Problema este ca am mai auzit astfel de "idei" de la oameni bine infipti in administratia romaneasca, stiti voi .... baieti destepti si fete care au diplome fara numar, averi fabuloase si un nivel de trai de seici, dintr-un salariu de 2000-3000 lei/luna.
      • +2 (4 voturi)    
        Ai fost macar 1 singura data la Moscova (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:52)

        ciriano [anonim] i-a raspuns lui nbo

        Daca ai fost si ti-a placut de ce nu ai ramas acolo? Daca nu ai fost, de ce vorbesti? In primul rand nu cred in nici macar un singur studiu facut de rusi. Numerele ies cum vor ei si gata. Si apropos, cine crezi ca e acum la conducerea Rusiei? Nu neg nimic din ce ai zis din occident, desi discutabil, dar in Rusia cine crezi ca e la putere acum? Cam cate miliarde crezi ca are Putin si gasca lui de la conducere?
    • +1 (5 voturi)    
      Ca si pe la noi (Miercuri, 11 februarie 2015, 8:53)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Propaganda lucreaza, dar cetatenii nu sint chiar nevinovati. Exista o complicitate intre cetateni si autoritati. Fara aceasta complicitate, propaganda n-ar functiona nicaieri.
    • +3 (3 voturi)    
      E bine cind iti bati nevasta (Miercuri, 11 februarie 2015, 12:10)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Cind te bati cu aia mai mici si lipsiti de aparare e cool.
      Pina acum Rusia s-a batut doar cu o Germanie facuta deja zob pe toate fronturile, sau cu Georgia, Moldova, Afganistan si alte "super-puteri". Alta va fi situatia cind se va lua la trinta cu cineva la fel de dotat. Sa vedem cit le va mai placea razboiul rusilor cind vor incepe bombardamentele fix in centrul Moscovei, peste scoli, gradinite sau locuinte. Tot asa de viteji erau si locuitorii din Donetk, acum insa, ar face orice sa fie pace.
      Oricum puterea militara a Rusiei este muuuult umflata cu pompa. Americanii stiu cel mai bine chestia asta. Pacat ca n-o stim si noi, europenii.
  • +5 (27 voturi)    
    Fabuloasa propaganda (Marţi, 10 februarie 2015, 19:18)

    Taras Bulba [utilizator]

    Fabuloasa propaganda isi face treaba! Va dati seama, 4 din 5 rusi! Adica 80%!!!

    Probabil ca mari profesori de la scolile vestice se inghesuie acum sa participe la workshopurile predate de rusi! Oamenii lui Putin au atins perfectiunea in domeniul manipularii maselor, perfectiune cautata de liderii "p*limilor" inca de acum cateva mii de ani.

    Pentru cine e greu de cap si nu intelege ce spun mai sus... sunt ironic. Trebuie sa fii dus cu pluta sa crezi ca 80% din rusi au fost convinsi de "propaganda", fie ea putinista, stalinista, comunista sau mai stiu eu ce. Rusii, prucum ai nostrii romani, cunosc foarte bine ce inseamna propaganda, le-au fost biciuite fesele de comunisti timp de vreo 70 de ani! Au experimentat-o, i-au cunoscut efectele iar acum, n-am niciun dubiu, stiu s-o si recunoasca si, implicit, sa se fereasca de ea. Nu acelasi lucru se poate spune despre cititorii mass-media din mainstream-ul "comunitatii internationale"....
    • +12 (18 voturi)    
      sondajele (Marţi, 10 februarie 2015, 20:30)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      La un post de radio din Franta un comentator zicea sa facem diferenta intre ce SPUN rusii si ce CRED rusii.
      Se pare ca in Rusia institutele de sondare sunt controlate de guvern si rusilor le e teama sa zica ce gandesc, nu au increder in "anonimatul" sondajelor.
      • -8 (14 voturi)    
        Bineinteles, prietene ! (Marţi, 10 februarie 2015, 21:17)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Technicus

        Bineinteles, prietene !

        Francezii sunt cei mai in masura sa-si dea cu parerea despre capacitatea de mobilizare a rusilor in cazul in care isi simt atacat spatiul vital.
        • +4 (8 voturi)    
          tu fiind un rebel prorus (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:53)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          te ai simtit implicat in toate decalariile belicoase la adresa patriei tale..uresese
      • -1 (1 vot)    
        gresit (Miercuri, 11 februarie 2015, 15:31)

        mumu [anonim] i-a raspuns lui Technicus

        Citesc zilnic site-uri rusesti. Rusii, in marea lor majoritate sunt setati anti-occident. Pentru ei europa este gayropa, tarile proaspat aderate la eu sunt muritoare de foame, strazile sunt pline de cersatori, este promovata promiscuitatea si deviatiile sexuale, occidentul nu are nici un viitor...etc. Pe portalurile de divertisemnt apar tot mai des si mai des instructiuni cum sa procedeze in caz de atac nuclear, cum sa suravietuiesti in conditii de razboi, cum sa demontezi si sa montezi un ak 74.... Urmarindu-i as putea spune ca se pregatesc intens de razboi, masina de propaganda ruseasca facandu-si treaba de minune in indoctrinarea rusilor de rand. Ei sunt gata de razboi in orice moment pe cand fundurile noastre obisnuite cu confortul tremura doar la gandul ca s-ar putea lua curentul chiar si pentru o singura zi.
    • +3 (19 voturi)    
      Nu ai fost ironic ci inept...ca intotdeauna. (Marţi, 10 februarie 2015, 20:35)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Chiar crezi rahaturile cu care incerci sa ne minti in fata pe aici? LOL
    • -9 (15 voturi)    
      Nu-i adevarat ! (Marţi, 10 februarie 2015, 21:09)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      Nu-i adevarat !

      Vine imediat bizimanu' si ras-putinul si iti explica cum Putin e pe marginea prapastiei, detronarea lui de catre masele largi populare nemultumite de faptul ca nu pot face shopping la Paris fiind iminenta !

      In plus, iti vor eSplica cum economia rusa e in colaps, baza ei, camasile chinezesti ce primesc etichete frantuzesti "Lacoste" fiind puternic afectata de caderea rublei.

      Ca sa nu mai vorbim despre cumplita izolare a Rusiei si faptul ca, iata, la sanctiunile impotriva Rusiei raman sa adere numai 6,5 miliarde de pamanteni din cele 7 miliarde traitoare pe planeta noastra !
      • +4 (6 voturi)    
        consumul exagerat de aurolac (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:55)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        uite ce efecte are..macar e aurolac rusesc ?
  • +18 (22 voturi)    
    Mare lucru, ce sa zic... (Marţi, 10 februarie 2015, 19:20)

    seb_h [utilizator]

    Bolshevismul a degenerat in varianta sa imperfecta, nazismul. Putin e marele salvator..bleah
    • -6 (12 voturi)    
      Nu-i frumos sa vorbesti despre nazism (Marţi, 10 februarie 2015, 21:18)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui seb_h

      Nu-i frumos sa vorbesti despre nazism. Se supara tovarasul Porosenko.
      • +1 (7 voturi)    
        Putin e fascist (Marţi, 10 februarie 2015, 23:27)

        BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        FASCÍSM s.n. Ideologie apărută în Europa după primul război mondial, care a stat la baza unor partide de extremă dreaptă, caracterizându-se prin naționalism extremist, misticism, violență, demagogie socială etc.; regim politic instaurat pe baza acestui curent. – Din it. fascismo, fr. fascisme.

        Putin manifesta un nationalism extremist (orice e altfel decat Rusia trebuie eliminat), misticism (il asculta pe Dughin, noul Rasputin), violenta (razboiul si doborarea MH17 de catre separatistii care credeau ca e un An-24 ucrainean), demagogie sociala (minciuni peste minciuni, propaganda, controlul total asupra mass media din Rusia).

        Deci Putin e fascist, spune-le si colegilor tai de la directia dezinformare.
  • -25 (37 voturi)    
    din romania (Marţi, 10 februarie 2015, 19:20)

    pontiac [anonim]

    Se vede altfel,americanii par montati pentru respingerea oricarui proiect de pace intre Merkel si Putin.
    Mai usor cu manipularea.
    • +17 (25 voturi)    
      tii cu rusii? (Marţi, 10 februarie 2015, 19:45)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui pontiac

      Tot din Romania eu vad ca americanii nu sunt de acord cu un compromis ca rusii sa obtina teritorii noi, in acelasi timp vad ac Rusia nu respecta tratatul cu Ucraina, semnat la Budapesta, in care Rusia lasa Crimea Ucrainei cu conditia sa ramana cu tot arsenalul nuclear, lucru care s-a si intamplat. Acum Rusia vine cu pretentii teritoriale, ceea ce mi se pare foarte grav. Credeam ca lucrurile astea nu se mai pot intampla, in Europa, in sec 21. Atitudinea lui Putin ne poate aduce inapoi cu 100 ani. Deja au murit mii de civili nevinovati, daca nu se ajunge la un acord, vor mai muri mii sau, doamne fereste mai multi daca se declanseaza un razboi global.
    • +9 (17 voturi)    
      Poate de la tine se vede altfel. (Marţi, 10 februarie 2015, 20:19)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui pontiac

      Nu prea exista ce sa se negocieze, caci Putin are obiectivele lui si nu renunta pentru nimic. E si absurd daca renunta: pare "slab", "infrant" etc.. Asa ceva el, in megalomania si nebunia lui, nu poate concepe.
  • +15 (25 voturi)    
    Putin isi asigura sustinerea poporului (Marţi, 10 februarie 2015, 19:24)

    BobMuller [utilizator]

    pentru razboiul pe care-l are planuit.

    Pana unde va merge? Nu stiu.
    • +14 (18 voturi)    
      subscriu (Marţi, 10 februarie 2015, 19:54)

      Hipius [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

      Se pare ca planul deja e facut,ce vedem acum sunt miscarile de finete,o respingere a planului de pace pe te miri ce motive,migrarea trupelor in secret din bazele militare spre bazele de la Marea Neagra,pozat din agresor in victima si cautarea de aliati,nu musai puternici dar musai cu pozitie strategica,aflam azi ca si Egiptul este cu Rusia.

      Ma duc sa cumpar conserve.
  • +9 (17 voturi)    
    Bluff!!Dar... (Marţi, 10 februarie 2015, 19:35)

    Azra [utilizator]

    Rusii (leaderii lor politici)sunt maestri in arta propagandei(fara acoperire); mostenesc asta de la predecesorii lor Stalin si Hitler.In acest fel vor sa-si pregateasca terenul pentru negocierile de la Minsk, de maine. Occidentalii au insa suficiente mijloace de informare(intelligence)pentru a evalua proportia reala a lucrurilor. Se cunoaste si starea deja deplorabila a economiei Rusiei, dupa sanctiunile impuse, ca sa nu mai vorbim de prabusirea rublei in 2014.Doar un razboi ii mai lipseste Rusiei( fie el si limitat la spatiul Ucrainei) , pentru ca dezastrul sa fie total. Propaganda asta desantata are rolul de a maximiza pozitiile Rusiei pentru negocierile de la Minsk, pentru a obtine, in final, ceea ce doreste in legatura cu Ucraina, respectiv, inghetarea situatiei asa cum este ea astazi in Estul Ucrainei si transformarea conflictului intr- unul latent, dar care sa permita ulterior Rusiei sa aiba un cuvant de spus in problematica politico- militara a Europei, intr-un dialog reluat, pe aceasta baza, cu occidentul.Oricum, problema continuarii largirii NATO este de acum inghetata, cel putin cat timp Putin va fi la Kremlin.
  • +13 (17 voturi)    
    era de asteptat..... (Marţi, 10 februarie 2015, 19:39)

    novator [utilizator]

    .....un asemenea rezultat. Modelul Hitler functioneaza impecabil.
    In timp ce Europa, zapacita de criza economica si de sistemul politic anacronic, cade in mana populistilor si a extremistilor, rusii se incoloneaza in spatele lui Putin si se pregatesc de razboi.
    Istoria se repeta !
  • +12 (14 voturi)    
    Vorba ceea (Marţi, 10 februarie 2015, 19:44)

    Ricochet [utilizator]

    Cand Dumnezeu vrea sa il piarda pe om, mai intai ii ia mintile...
  • +13 (13 voturi)    
    OARE CE NE ASTEAPTA ? (Marţi, 10 februarie 2015, 19:47)

    arheopterix [utilizator]

    Firea omeneasca e atit de complexa . Era greu sa intelegi omul in societatile stabile . .Acum e o anarhie totala Arabii viseaza la Califat si jihad , rusii la CCCP , ungurii viseaza cai verzi , sirbii vor sa-i aduca pe kosovari la realitate...etc...etc...in aceasta nebunie generala , europenii (cu capul in nori) viseaza la multiculturalism . Cind un om (cazul rusilor) e dispus sa ia o arma si sa lupte pentru o idee , dialogul inceteaza , pentru ca e inutil . Nu ma pot lauda ca am o solutie , dar ce vad eu e ca e groasa .Populatia creste frenetic si probabil singura solutie va fi un macel care va linisti apele (o vreme ),dupa care o luam de la capat.
  • -7 (13 voturi)    
    noi romanii suntem .... (Marţi, 10 februarie 2015, 19:57)

    cretiu iosif [anonim]

    in general foarte mistocari insa daca doamne fereste se intampla ceva incendiar la granitele noastre probabil ca pe langa cele 2-3 milioane de romani plecati din tara se va ajunge la dublul acestora care vor dezerta ca dovada "ca sunt buni romani".
    Din pacate rusii au avut cu noi ciocniri in istorie de cel putin 3-4 sute de ani...
  • +2 (12 voturi)    
    Razboi? (Marţi, 10 februarie 2015, 21:07)

    echidistantul [anonim]

    Rezultatul sondajului nu indica dorinta de razboi. Indica faptul ca in Moscova nu va putea sa aiba loc o miscare regizata gen EUROMAIDAN. Atata tot.
    • +1 (3 voturi)    
      Deci tiranul rus nu va putea fi dat jos (Marţi, 10 februarie 2015, 23:55)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

      cum a fost dat jos tiranul ucrainean.

      Oricum Putin va fi mancat de conationalii tai cand va face implozie economia.

      Pofta buna.
  • -3 (9 voturi)    
    rizoaica.dumitru@yahoo.com (Marţi, 10 februarie 2015, 22:23)

    rizoaicad.arges [anonim]

    Cu ce drept se baga occidentul in treburile interne ale familiei Rusiei?
    • 0 (4 voturi)    
      Cu ce drept se baga Rusia in Ucraina? (Marţi, 10 februarie 2015, 23:28)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui rizoaicad.arges

      De ce a trimis Rusia soldati in Crimeea?
  • -3 (7 voturi)    
    Un articol nu mai e disponibil (Marţi, 10 februarie 2015, 22:48)

    cato [anonim]

    Articolul din Moscow Times nu (mai) este accesibil. A fost cenzurat?
    • +1 (3 voturi)    
      Da a fost cenzurat (Marţi, 10 februarie 2015, 23:34)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui cato

      de catre colegii tai de la FSB.

      Cum sa permita publicarea unui articol intitulat "Fear and self-censorship in Russia and China?"

      Nu se poate asa ceva, Putin nu tolereaza sa se spuna adevarul despre Rusia.

      Nu e ironic faptul ca un articol despre tiranie si cenzura in Rusia a fost cenzurat de colegii tai?
    • 0 (2 voturi)    
      si (Marţi, 10 februarie 2015, 23:56)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui cato

      cui dreaq ii pasa ce scrie in fituica aia kgbista?
      • 0 (0 voturi)    
        e interesanta (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:40)

        Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        politica editoriala pare facuta de oameni inca lucizi care incearca sa evite suspendarea publicatiei, avand in vedere isteria agenturilor finantate din exterior.
  • -1 (5 voturi)    
    Rusii cei rai (Marţi, 10 februarie 2015, 23:09)

    senioru [anonim]

    Traiasca Rusia !
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:44)

    electron [utilizator]

    Rusia profita de o Europa slaba. SUA pana una alta ii departe si se baga in treaba cu Ucraina din motive mai mult politico-economice (credeti ca armele care vor sa le trimita acolo sunt gratis?). Europa e slaba din cauza ca are nevoie de gazul rusesc, bancile europene au bani in Rusia si pe langa astea Europa nu vrea razboi. Sa ridice mana sus ala care abia asteapta sa inceapa un razboi si sa se duca la incorporare. Nu cred ca se inghesuie nimeni.
    Rusia/Putin stie asta, si se bazeaza pe asta in tot ce face.
    Si peste toate astea mai este faptul ca nici o tara din estul Europei nu este pregatita de un razboi. Daca ar pune tancurile in miscare Rusia ar ajunge fara mari probleme la granita cu Germania/Franta. O sa ziceti ca NATO, ca alianta. Deocamdata alianta e pe hartie. Nu stiu daca in caz de ceva soldatii americani de aici din Romania nu se vor urca fain frumos in avion si ar pleca cu jucariile acasa. Sa speram ca nu vom afla niciodata
    • 0 (0 voturi)    
      asta cu tancurile (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:20)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui electron

      nu e chiar asa si sunt convins ca poti chiar tu argumenta de ce. Dar presupunand ca tancurile rusesti ar avansa 80km intr-o tara NATO (cat le permite autonomia), cate zile, cel mult, ar rezista acolo si ce s-ar obtine cu ele in afara de fier vechi pentru oponenti ?
      Situatia este la fel ca-n curte, unde Grivei in lant, ingrozeste cateodata gainile, de ciuda ca i s-a scurtat lantul. Stie ce-l asteapta, dar niciodata nu se invata minte, c-asa-i firea lui.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri