Doi mari editori online din Germania au pierdut un proces contra producatorului softului anti-reclama AdBlock Plus

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 23 aprilie 2015, 15:09 Economie | Media & Publicitate

Doi mari editori de presa online din Germania, Zeit Online si Handelsblatt, detinuti de companiile de presa Die Zeit si Handelsblatt, au pierdut un proces declansat impotriva companiei Eyeo, pe care au acuzat-o ca se comporta anticoncurential prin intermediul programului AdBlock Plus, ce permite utilizatorilor sa nu mai vada reclame online pe site-urile accesate, potrivit The Guardian.

  • Batalia marilor grupuri de media si tehnologie contra programelor de blocare a reclamelor online s-a intetit in ultima vreme, avand in vedere rata tot mai mare de adoptie a acestui tip de software, ce loveste in principala sursa de venituri pentru companii de la Google la Axel Springer si pana la micii editori care "traiesc din AdSense".

Cei doi editori au contestat, intr-un proces desfasurat la Hamburg, posibilitatea ca Eyeo, prin AdBlock Plus sa permita utilizatorilor sa nu mai vada reclame pe site-urile respectivelor publicatii online.

Potrivit sursei citate, Eyeo se confrunta in continuare cu alte trei procese lansate de editori de presa germani, inclusiv cel mai mare grup de presa din aceasta tara, Axel Springer.

Controversele din jurul software-ului AdBlock Plus tin in special de faptul ca acesta permite editorilor online care urmeaza anumite reguli de publicitate sa plateasca o taxa asa incat reclamele lor sa treaca de filtrele programului si sa ajunga la utilizatorii care il folosesc. Compania sustine ca doreste sa colaboreze cu editorii pentru a dezvolta formate de reclama mai bune si mai putin intruzive.

The Guardian noteaza ca AdBlock Plus a fost descarcat de peste 400 de milioane de ori si, conform ultimelor date disponibile, in iunie anul trecut era folosit pe cel putin 150 de milioane de browsere.

  • Recent, Financial Times scria ca 5% din populatia online din lume, in special tineri, foloseste programe de tip AdBlock Plus si cita un studiu Adobe/PageFair potrivit caruia numarul utilizatorilor de astfel de software a crescut cu 70% anul trecut. FT il cita pe Mike Zaneis, reprezentant al IAB, organism ce reprezinta interesele industriei online, potrivit caruia "blocarea reclamelor incepe sa aiba un impact palpabil asupra veniturilor editorilor. (...) Internetul liber pe care il cer consumatorii nu poate coexista cu proliferarea continua a programelor de blocare a reclamelor", fapt pentru care editorii online cauta "solutii agresive" pentru aceasta problema.


Citeste mai multe despre   









3237 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Joi, 23 aprilie 2015, 16:37)

    a.nonim [utilizator]

    Daca agentiile nu s-ar lacomi atat si n-ar face reclame atat de multe si de agresive, n-ar mai fi nevoie de astfel de programe. Iar daca tot n-am de gand sa dau click pe reclame, e problema mea daca vreau sa le ascund sau nu, agentia nu pierde si nu castiga nimic din asta.
    • 0 (0 voturi)    
      publicitatea... (Joi, 23 aprilie 2015, 22:32)

      dan [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

      ... nu se calculeaza doar prin clicks - este suficient sa vezi un brand mai multe ori ca sa iti trezeasca interesul -
  • 0 (0 voturi)    
    lol (Vineri, 24 aprilie 2015, 0:54)

    cvi [utilizator]

    Mai e un pas pana la a ma da ProTV-ul in judecata ca am mutat pe alt canal in pauza de reclame a filmului.

    Ma indoiesc sincer ca doar atat de putini folosesc extensii de genul Ad-Block. Pur si simplu nu se poate fara. Aceste solutii au aparut doar din cauza site-urilor care au dorit multi, multi, cat mai multi bani din reclame. Au intins coarda pana ce aceasta s-a rupt. Greu de crezut ca o vor putea carpi in felul acesta, prin procese puerile.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică