Asociatia principalelor radiouri din Romania: Radiourile locale refuza sa accepte evolutia media

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 23 aprilie 2015, 19:11 Economie | Media & Publicitate

Asociatia Romana de Comunicatii Audiovizuale (ARCA), care reuneste principalele societati de televiziune si radio din Romania, spune, intr-un comunicat remis Mediafax, ca radiourile locale refuza sa accepte evolutia media, resuscitand viziuni pe care le-au avut in secolul trecut.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) doreste sa modifice Decizia Consiliului numarul 277 din 2013 privind procedura de acordare, de modificare, de prelungire a valabilitatii si de cedare a licentei si a deciziei de autorizare audiovizuala, cu exceptia celor pentru difuzare in sistem digital terestru, precum si conditiile privind difuzarea de programe locale, retransmiterea si preluarea de programe ale altor radiodifuzori.

In acest sens, la sediul CNA a fost organizata, miercuri, o intalnire informala consultativa.

Potrivit unui comunicat remis joi de ARCA, intalnirea informala care a avut loc la CNA intre o parte a membrilor Consiliului si reprezentanti ai radiourilor locale precum si ai retelelor radio nationale (Kiss FM, Magic FM, Radio Zu, Digi FM, National FM, Europa FM) a pus fata in fata "cateva rudimente de mentalitati anacronice si o viziune moderna asupra creativitatii si mecanismelor pietei in domeniul radioului".

"Astfel, intorcandu-se la o viziune a reglementarii care a fost depasita inca din anul 2002, cand CNA a eliminat ideea de program local instituit ca obligatie, reprezentantii radiourilor locale au propus sa se impuna obligativitatea de a difuza 4 ore pe zi de program local. Aceasta inseamna insa a modifica structura de programe, fapt care contravine legii audiovizualului, conform careia initiativa modificarii structurii de programe nu poate apartine decat radiodifuzorului si nu poate fi impusa acestuia. Daca ar fi adoptata, aceasta obligativitate ar putea fi calificata ca o grava lezare a libertatii editoriale, unul din drepturile fundamentale ale radiodifuzorilor, garantat prin legea audiovizualului si prin activitatea reglementativa a Consiliului", se spune in comunicatul remis MEDIAFAX de ARCA si semnat de George Chirita, directorul executiv al asociatiei.

Totodata, potrivit ARCA, intalnirea de la sediul CNA "a pus in lumina publica un caz grav in care, la capatul unei evolutii normale spre dereglementare, actori de pe piata audiovizualului incearca sa impuna un fals substitut pentru libera competitie si sa limiteze drepturile competitorilor lor, solicitand suprareglementarea, unei autoritati precum CNA care este garant al interesului public, inclusiv prin atributia data de lege de a incuraja libera concurenta". "O asemenea solicitare ignora inclusiv legea concurentei, care interzice autoritatilor sa ia masuri administrative care ￯restrang, impiedica sau denatureaza concurenta￯", spune ARCA.

Conform ARCA, "intentia de a elimina retelele nationale de pe piata de publicitate locala, materializata prin propunerea radiourilor locale de a interzice retelelor difuzarea de mesaje publicitare ale comerciantilor din zona de emisie a statiilor proprii, reprezinta nu numai un act anticoncurential in interiorul pietei media, dar si o grava discriminare fata de comerciantii locali carora li se va interzice astfel sa isi faca publicitate acolo unde doresc". ARCA mai spune ca, din fericire, Consiliul s-a exprimat cu claritate impotriva unei asemenea abordari.

In plus, ARCA spune ca in discutia de miercuri de la CNA "s-a abuzat de folosirea inadecvata a conceptelor care opereaza in domeniul audiovizualului, inclusiv cel al publicitatii, ceea ce probeaza o incapacitate de a intelege mecanismele pietei media".

"Totodata s-a incercat sa se faca un reper valoric din nivelul cantitativ al cheltuielilor, ignorandu-se un principiu fundamental al economiei de piata conform caruia performanta se masoara, nu in functie de cat se pierde, ci in functie de cat se castiga, ca efect al calitatii inalte a investitiilor si al aprecierii de care se bucura servicile furnizate. Intr-un prezent in care evolutia media ne conduce spre o suprematie a tehnologiilor OTT (Over the Top) si New Media, micii operatori radio continua sa gandeasca in termenii de la finalul secolului trecut", mai spune ARCA.

Asociatia saluta totodata faptul ca, in contextul deschiderii catre dialog, membrii CNA au luat distanta fata de asemenea pozitii.

De cealalta parte, Asociatia Radiourilor Locale si Regionale (ARLR) a spus, intr-un comunicat remis miercuri agentiei MEDIAFAX, ca piata locala de radio din Romania este viciata de modul in care sunt utilizate licentele locale de retelele mari si a solicitat CNA sa modifice legislatia astfel incat detinatorii de licente locale sa difuzeze patru ore de continut local pe zi.

Statiile de radio membre ale ARLR sunt: Radio Transilvania, Partium Radio, Radio Fix, Sky FM, Doina FM, Radio Sud, Lider FM, Fun FM, Mix FM, Radio Star, Big FM, Fresh FM, Radio Impact, Best FM, Viva FM, Smile FM si Radio Dada.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
887 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri