Operatiunile din Romania ale CME, compania-mama a Pro TV, au inregistrat in primul trimestru al acestui an venituri nete de 33,5 milioane de dolari, in scadere de la 36,8 milioane de dolari in ianuarie-martie 2014, in timp ce profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a scazut de la 4,3 milioane la 3,3 milioane in primele trei luni din 2015, potrivit rezultatelor financiare anuntate azi. Sub influenta schimbarilor de curs valutar, CME a inregistrat, la nivel de grup, o scadere a veniturilor de la 140,7 milioane de dolari in urma cu un an la 126,1 milioane in primele trei luni din 2015, compania declarand, insa, o crestere reala de 9,1%.

Pentru Romania, CME declara venituri nete de 33,522 milioane de dolari in T1 2015, comparativ cu 36,857 milioane in T1 2014, in timp ce OIBDA a scazut de la 4,3 milioane de dolari la 3,3 milioane de dolari. De altfel, veniturile nete au scazut pe toate pietele unde activeaza CME - Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Romania, Slovacia si Slovenia.

  • CME nu a luat in considerare, in calculul OIBDA, costuri de 18,2 milioane de dolari inregistrate in primul trimestru in legatura cu un control fiscal efectuat la Pro TV si care este, inca, in desfasurare. Compania se asteapta ca aceste costuri sa creasca pana la finalizarea controlului, preconizata sa se intample in al doilea trimestru.

Rezultatul OIBDA, in scadere pentru operatiunile din Romania, a cunoscut o crestere majora in Republica Ceha - de la 2,7 milioane de dolari la 10 milioane - si cresteri in Bulgaria, Croatia, Slovacia.

In pofida scaderii relevate de cifre, compania arata ca, la o rata constanta a de schimb, veniturile nete au screscut in primul trimestru cu 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Tot la nivel de grup, rezultatul OIBDA a crescut de la -3,39 milioane de dolari la 11,44 milioane de dolari. Pierderea operationala a fost de 17,2 milioane de dolari, mai mare decat in 2014 (14,6 milioane de dolari).

Ce spun sefii CME despre evolutia companiei:

  • Michael Del Nin, co-CEO: "Rezultatele pentru acest trimestru demonstreaza ca avantul capatat pe parcursul anului trrecut continua in 2015. Suntem multumiti in special de amploarea imbunatatirilor operationale, ce s-au facut simtite in mai multe dintre pietele noastre si care a livrat o crestere insemnata a OIBDA pe parcursul anului trecut, in pofida intaririi semnificative a dolarului".
  • Christopth Mainusch, co-CEO: "Ne-am mentinut pozitia de lider din punct de vedere al cotei de audienta in timp ce ne-am tinut costurile sub control."