Ungaria va reduce la 5,3%, de la 50% in prezent, super-taxa pe veniturile din publicitate ale mass-mediei, a anuntat joi guvernul de la Budapesta, dupa rezervele pronuntate de Comisia Europeana fata de aceasta masura considerata discriminatorie, scrie AFP.

Un proiect de lege in acest sens va fi remis Parlamentului saptamana viitoare, a precizat un purtator de cuvant, Janos Lazar.

Guvernul populist ungar si-a atras nemultumirea Bruxellesului dupa ce a anuntat anul trecut aceasta super-taxa, de departe cea mai mare din Uniunea Europeana.

Aceasta taxa, a carei aplicare a fost suspendata la ordinul Comisiei Europene, viza societatile care realizau venituri publicitare anuale de peste 20 de miliarde de forinti (65 milioane euro).

Singurul vizat de aceasta masura, grupul RTL, filiala gigantului german al presei Bertelsmann, a anuntat in octombrie ca a depus un recurs la Comisie, acuzand o taxa discriminatorie care ameninta pluralismul mediatic in Ungaria.

Proiectul de lege prevede reducerea la 100 de milioane de forinti (333.500 de euro) a pragului de aplicare a noii taxe de 5,3%.