O serie de operatori de telefonie mobila intentioneaza sa blocheze reclamele online pe retelele lor

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 15 mai 2015, 19:16 Economie | Media & Publicitate

O serie de operatori de telefonie mobila intentioneaza sa blocheze reclamele pe retelele lor, punand bazele unei lupte cu giganti ai domeniului precum Google, AOL si Yahoo, scrie Financial Times.

Un operator european a declarat ca a instalat deja softuri de blocare si intentioneaza sa le activeze inainte de finele anului 2015.

Softul blocheaza incarcarea majoritatii tipurilor de reclame dar nu interfereaza cu reclamele "in-feed" folosite de Facebook sau Twitter.

Softul a fost dezvoltat de Shine, un start-up israelian care are printre actionari Horizon Ventures, fondul de investitii al lui Li Ka-shing, cel mai bogat om de afaceri din Asia.

Li controleaza si Hutchison Whampoa, unul dintre cele mai mari grupuri telecom din lume.

"Zeci de milioane de utilizatori de telefonie mobila din intreaga lume vor opta pentru blocare pana la finele anului", spune Roi Carthy, director de marketing la Shine. "La aceasta scara, ar putea avea un impact devastator asupra industriei online de publicitate".

Un director executiv european a confirmat ca atat el cat si alti omologi ai sai au intentia de a incepe blocarea reclamelor in acest an.

Acesta a precizat ca se are in vedere lansarea unui serviciu fara reclame pentru clientii sai, dar si o cale mai radicala, pe care o denumeste "bomba", si care va bloca reclamele pe intreaga retea, pentru toti clientii. Ideea este de a ataca Google, in incercarea de a forta gigantul american sa imparta o parte din venituri.

Compania din Silicon Valley este cel mai mare actor al pietei de publicitate, cu venituri de 60 de miliarde de dolari anual din motorul de cautare, YouTube si servicii precum Google Display Network si DoubleClick.

Acesta a precizat insa ca "bomba" ar putea fi riscanta din cauza unor probleme de legalitate. Potrivit regulilor neutralitatii internetului din UE si SUA, companiile telecom sunt obligate sa trateze egal toate tipurile de date care circula prin retelele lor.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3578 vizualizari
  • -1 (5 voturi)    
    lool (Vineri, 15 mai 2015, 19:23)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    foarte bine.

    nu platim trafic de date ca sa vedem 50% reclame pe un site.

    foarte bine.
  • +2 (4 voturi)    
    Aiurea (Vineri, 15 mai 2015, 19:29)

    sile [anonim]

    Nu blocheaza nimeni, nimic. Dupa cum scrie si in articol, e doar un mod de a stoarce niste bani de la advertiseri.
  • -1 (5 voturi)    
    o veste buna (Vineri, 15 mai 2015, 19:45)

    Vlad [anonim]

    In sfarsit o veste buna. E normal sa se intample asa ceva. Cand ai 100 de mega de trafic nu vrei sa consumi 30% cu reclamele.
  • +2 (6 voturi)    
    Compania de telecomunicatii (Vineri, 15 mai 2015, 20:06)

    Unu-2 [utilizator]

    Oare cum ar fi ca sa ia decizii pt. noi compania de telecomunicatii, daca avem voie sa vedem reclame sau nu, daca avem voie sa facem click pe ele sau nu sau si mai drastic, daca avem voie sa ne uitam la un site sau nu? Ce urmeaza apoi? Sa vedem compania de autostrazi ca interzice circulatia masinilor rosii?
    Cum sa fie posibil sa intervina compania de telecom asupra continutului ce vreau sa-l incarc?
    Sper sa nu ajungem curind acolo, deocamdata e doar o sperietoare publica am impresia pt. cine trebuie sa auda, pt. simplul motiv ca pot sa vorbeasca multe.
    • +1 (1 vot)    
      decid si acum (Sâmbătă, 16 mai 2015, 4:16)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Unu-2

      La final articolul spune ca n-ar prea fi legal datorita "regulilor neutralitatii internetului din UE si SUA", doar ca din ce stiu eu in UE nu prea exista legislatie legata de subiectul asta. Parca au vrut sa faca ceva si s-au impotmolit. Asa ca momentan furnizorii pot filtra traficul daca vor.

      De exemplu Vodafone blocheaza traficul facut de Skype si alte aplicatii similare. Si nu doar in Romania.
  • +1 (3 voturi)    
    a se intelege (Vineri, 15 mai 2015, 20:54)

    googlw [anonim]

    ca statul roman taxeaza operatorii telefonici daca vand minutul cu mai mult de un cent si lasa bancile, cabinetele de medicina si medicina dentara, cabinetele de notari publici si farmaciile sa puna preturile cum vor. ce castig am eu in afara de 1 cent pe minut? nu-i asa ca statul democratic este minunat?
  • +1 (3 voturi)    
    "tratament egal" pentru reclame??? (Vineri, 15 mai 2015, 21:03)

    IancuJianu [utilizator]

    Youtube nu te lasa la monetizat clipuri cu fundal sonor cu drepturi, la cele cu monetizare isi iau "dreptul',
    apple ia si el partea leului la vinzarea de aplicatii, asa ca nu vad de ce nu ar lua si vodafone sau orange de la cei cu reclame. Mai ales ca acestia incarca traficul de date pe care-l plateste tot consumatorul final.
  • +1 (3 voturi)    
    De pe mobil? (Vineri, 15 mai 2015, 21:18)

    K [anonim]

    Android apartine de Google, am I correct? O fi open source, dar este inca dezvoltat de Google. Oare ce s-ar intampla cu astia de folosesc Google ca browser pe retelele lor? Blocheaza reclamele afisate de Google in propriul browser, propriul OS? O fi greu de schimbat terms and conditions pentru utilizatorii de Android? E un pic de fantezie in stirea asta, cu tot respectul. Posibil vreo pastila marca China vs. USA.
  • +4 (6 voturi)    
    Fara reclame (Vineri, 15 mai 2015, 22:20)

    V. Veroiu [utilizator]

    Inseamna cu servicii contra cost. Google nu tine datacentrele ruland cu mana cereasca.
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu (Luni, 18 mai 2015, 23:06)

      Riconci [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Asa este, In plus, nu doar Google ar pierde, ci si miile de advertiseri din intreaga lume.

      Asa cum televiziunea si radioul traiesc din publicitate, la fel si pentru Google publicitatea reprezinta cea mai importanta resursa de venit.

      Plus alte milioane de site-uri care folosesc reteaua lor de publicitate.
  • +1 (7 voturi)    
    funny (Vineri, 15 mai 2015, 23:53)

    tearoftime [utilizator]

    asta e din categoria "mission impossible".
    Exceptand faptul ca tre' sa te iei de coarne cu niste companii care au practic buget nelimitat, care e substratul acestei idei care chipurile protejeaza utilizatorul?
    Pai sa o luam logic: eu imi fac un site. Am niste costuri ( timp, bani, hosting, resurse etc.) si ca sa le acopar (partial sau total) imi introduc publicitate pe site. Site-ul meu cu informatii pe care tu le consideri interesante (din moment ce il vizitezi) si care ma costa sa le mentin si actualizez traieste din faptul ca 10% din vizitatori dau click pe reclame.
    Acu' vine start-up-ul lui Gigel si face un deal cu providerii de internet (aici - operatorii de telefonie) si nu mai incarca / afiseaza publicitatea, prin urmare rata de click scade sau dispare si site-ul nu mai se poate autofinanta. Prin urmare site-ul moare, business-ul dispare si tu nu mai gaseti informatia la mine pe site si tre' sa o cauti in alta parte - daca este.
    Si astfel idealul maret de a te proteja pe tine ca utilizator rezulta in faptul ca nu vei mai avea acces la atat de multa informatie ca acum, poate chiar nu vei mai gasi ceea ce cauti.
    Concluzie: o idee stupida de la niste oameni cu vederi inguste dar cu "papagal" la public, care nu au adus un plus de valoare pentru omenire in viata lor. Si nu, ascunderea publicitatii chiar nu ne face mai destepti sau mai informati sau mai buni. Doar ne limiteaza sursele de informare.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version