O serie de operatori de telefonie mobila intentioneaza sa blocheze reclamele pe retelele lor, punand bazele unei lupte cu giganti ai domeniului precum Google, AOL si Yahoo, scrie Financial Times.

Un operator european a declarat ca a instalat deja softuri de blocare si intentioneaza sa le activeze inainte de finele anului 2015.

Softul blocheaza incarcarea majoritatii tipurilor de reclame dar nu interfereaza cu reclamele "in-feed" folosite de Facebook sau Twitter.

Softul a fost dezvoltat de Shine, un start-up israelian care are printre actionari Horizon Ventures, fondul de investitii al lui Li Ka-shing, cel mai bogat om de afaceri din Asia.

Li controleaza si Hutchison Whampoa, unul dintre cele mai mari grupuri telecom din lume.

"Zeci de milioane de utilizatori de telefonie mobila din intreaga lume vor opta pentru blocare pana la finele anului", spune Roi Carthy, director de marketing la Shine. "La aceasta scara, ar putea avea un impact devastator asupra industriei online de publicitate".

Un director executiv european a confirmat ca atat el cat si alti omologi ai sai au intentia de a incepe blocarea reclamelor in acest an.

Acesta a precizat ca se are in vedere lansarea unui serviciu fara reclame pentru clientii sai, dar si o cale mai radicala, pe care o denumeste "bomba", si care va bloca reclamele pe intreaga retea, pentru toti clientii. Ideea este de a ataca Google, in incercarea de a forta gigantul american sa imparta o parte din venituri.

Compania din Silicon Valley este cel mai mare actor al pietei de publicitate, cu venituri de 60 de miliarde de dolari anual din motorul de cautare, YouTube si servicii precum Google Display Network si DoubleClick.

Acesta a precizat insa ca "bomba" ar putea fi riscanta din cauza unor probleme de legalitate. Potrivit regulilor neutralitatii internetului din UE si SUA, companiile telecom sunt obligate sa trateze egal toate tipurile de date care circula prin retelele lor.