Holdingul Gazprom Media – televiziune, radio, presa scrisa, productie cinematografica, reclama - a fost infiintat la 21 ianuarie 1998 si este una din cele mai mari societati de acest gen din Rusia si din Europa. In 2006, profitul global al companiei s-a ridicat la peste 800 milioane de dolari, o crestere de 32 procente comparativ cu anul anterior. HotNews.ro va prezinta cele mai importante proprietati media ale Gazprom.

Dupa cum scrie pe situl oficial al holdingului, principala directie de activitate o constituie acumularea si dezvoltarea activelor media. In ce priveste activitatea de manageriat, principiul de baza il reprezinta nu partea redactionala, continutul, cat partea materiala a lucrurilor, afacerile. In acelasi timp, fiecare produs informational trebuie sa fie nu doar de calitate, dar sa ocupe propria lui nisa.

Ce detine Holdingul Gazprom-media:

  • Companiile de televiziune NTV, NTN, si postul NTV-plus, cu difuzare prin satelit;
  • Cotidianele Izvestia, Tribuna;
  • Posturile de radio Eho Moskvi, „Popsa”, NEXT, City-FM, Relax-FM;
  • Editura „7 Zile”: revistele Itogi, Carava istoriei;
  • Compania cinematografica NTV-Kino;
  • Cinematografele Oktiabri, Kristall-Palas:
  • Compania de publicitate NTV-Media
  • Companiile de imobiliare Telebazis, SMS, KOMSTEK, etc.

Conducerea trustului

Director general, presedintele consiliului de conducere al societatii Gazprom-Media este Nikolai Senkevici. Nascut la 17 iunie 1968, de profesie medic, specializat in afectiuni pulmonare, Senkevici este in aceasta functie din 2004.

Presedintele consiliului director, Aleksei Miller, s-a nascut la Leningrad la 31 ianuarie 1962 si a urmat cursurile Institutului de economie-finante. In 2002 este numit vicepresedinte al cosiliului director al companiei Gazprom, presedinte al consiliului de conducere, pentru ca in 26 octombrie 2007 sa fie desemnat in fruntea consoliului director al Gazprom-media.

Proiecte de viitor

Dintre ultimele proiecte se numara lansarea, la 1 ianuarie 2008, a primului post de radio destinat exclusiv copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 12 ani, precum si parintilor acestora. Denumirea viitorului post nu a fost inca dezvaluita. Surse apropiate pregatirilor sustin ca auditoriul de ascultatori va fi impartit dupa timpul de emisie.

Dimineata si peste zi vor fi basme, cantece si emisiuni pentru prescolari, seara – pentru scolari. Dupa ora 20, in fata aparatele sunt invitati parintii: sfaturi utile vizand educatia copiilor.

Creatorii postului de radio spera ca in perioada 2008-2009 sa ajunga la o audienta de 50.000 de oameni, ocupand frecvente de emitere in 22 mari orase ale Rusiei. Sumele investite nu au fost declarate, dar se spune ca „noua jucarie nu este deloc ieftina”.