​Publicitatea online din europa a atins 30,7 miliarde de euro in 2014, cu 11,6% mai mult decat in anul precedent, potrivit unei cercetari IAB Europe, prezentate joi la conferinta anuala Interact. IAB arata ca publicitatea de tip display a depasit in crestere toate celelalte categorii de reclama online, cu o rata de crestere de 15,2%, atingand 10,9 miliarde de euro.

Cele mai mari piete de publicitate online din Europa in 2014, potrivit cercetarii AdEx Benchmark a IAB Europe:

  • Marea Britanie - 8,9 miliarde euro
  • Germania - 5,4 miliarde euro
  • Franta - 3,7 miliarde euro
  • Italia - 1,9 miliarde euro
  • Rusia - 1,8 miliarde euro

Cele mai mari rate de crestere in Europa - 2014, potrivit AdEx Benchmark:

  • Slovenia - 43,1%
  • Irlanda - 33,3%
  • Belarus - 32,8%

Nota: Pana in acest moment, IAB Romania nu a facut publice datele referitoare la cheltuielile de publicitate online din Romania in intreg anul 2014. Ultimele cifre disponibile arata ca in prima jumatate a anului trecut publicitatea online in Romania (mai putin o parte din publicitatea atrasa de giganti internationali precum Google si Facebook) s-a ridicat la 13 milioane de euro.

Datele preliminare prezentate in informarea oficiala a IAB Europe nu precizeaza valorile pentru Romania.

Potrivit studiului citat, 2014 a fost al cincilea an consecutiv in care publicitatea online din Europa a inregistrat crestere de doua cifre, toate pietele participante la studiu (printre care si Romania - n.red.) inregistrand o crestere anul trecut.

Ce spune, intre altele, studiul AdEx, potrivit informarii oficiale de joi:

  • Cheltuielile pentru publicitate pe platforme mobile si video au avut o crestere solida, revendicand o buna parte din cheltuielile totale de publicitate display&search.
  • Publicitatea prin motoare de cautare a crescut cu 10,8%, atingand 14,7 miliarde de euro. Acest tip de publicitate pastreaza ponderea cea mai mare din punct de vedere al veniturilor, dar a cunoscut o incetinire a cresterii pe parcursurilor ultimilor trei ani.
  • Regiunea Europei Centrale si de Est a crescut puternic, beneficiind de intarirea infrastructurii si penetrarii internetului de banda larga. Dar la nivelul intregului continent principalul motor de crestere este reprezentat in continuare de pietele dezvoltate - rezultat al investitiilor in diverse formate si in capacitatile de targetare.
  • Segmentul anunturilor online a crescut cu 5,8% pana la 4,9 miliarde de dolari in 2014, beneficiind de pe urma ameliorarii climatului economic, dar lovindu-se de competitia publicitatii prin motoare de cautare si a celei de tip display bazate pe date detaliate despre consumatori.
  • Publicitatea pe platforme mobile reprezinta acum 17,7% din totalul pietei de display, cu o rata de crestere de 72,5% fata de 2013.
  • Publicitatea video online reprezinta acum 15,1% din totalul pietei de display.