Publicitatea online europeana depaseste 30 de miliarde de euro - studiu IAB

de C. Ionescu     HotNews.ro
Joi, 21 mai 2015, 18:03 Economie | Media & Publicitate

​Publicitatea online din europa a atins 30,7 miliarde de euro in 2014, cu 11,6% mai mult decat in anul precedent, potrivit unei cercetari IAB Europe, prezentate joi la conferinta anuala Interact. IAB arata ca publicitatea de tip display a depasit in crestere toate celelalte categorii de reclama online, cu o rata de crestere de 15,2%, atingand 10,9 miliarde de euro.

Cele mai mari piete de publicitate online din Europa in 2014, potrivit cercetarii AdEx Benchmark a IAB Europe:
  • Marea Britanie - 8,9 miliarde euro
  • Germania - 5,4 miliarde euro
  • Franta - 3,7 miliarde euro
  • Italia - 1,9 miliarde euro
  • Rusia - 1,8 miliarde euro

Cele mai mari rate de crestere in Europa - 2014, potrivit AdEx Benchmark:
  • Slovenia - 43,1%
  • Irlanda - 33,3%
  • Belarus - 32,8%

Nota: Pana in acest moment, IAB Romania nu a facut publice datele referitoare la cheltuielile de publicitate online din Romania in intreg anul 2014. Ultimele cifre disponibile arata ca in prima jumatate a anului trecut publicitatea online in Romania (mai putin o parte din publicitatea atrasa de giganti internationali precum Google si Facebook) s-a ridicat la 13 milioane de euro.

Datele preliminare prezentate in informarea oficiala a IAB Europe nu precizeaza valorile pentru Romania.

Potrivit studiului citat, 2014 a fost al cincilea an consecutiv in care publicitatea online din Europa a inregistrat crestere de doua cifre, toate pietele participante la studiu (printre care si Romania - n.red.) inregistrand o crestere anul trecut.

Ce spune, intre altele, studiul AdEx, potrivit informarii oficiale de joi:
  • Cheltuielile pentru publicitate pe platforme mobile si video au avut o crestere solida, revendicand o buna parte din cheltuielile totale de publicitate display&search.
  • Publicitatea prin motoare de cautare a crescut cu 10,8%, atingand 14,7 miliarde de euro. Acest tip de publicitate pastreaza ponderea cea mai mare din punct de vedere al veniturilor, dar a cunoscut o incetinire a cresterii pe parcursurilor ultimilor trei ani.
  • Regiunea Europei Centrale si de Est a crescut puternic, beneficiind de intarirea infrastructurii si penetrarii internetului de banda larga. Dar la nivelul intregului continent principalul motor de crestere este reprezentat in continuare de pietele dezvoltate - rezultat al investitiilor in diverse formate si in capacitatile de targetare.
  • Segmentul anunturilor online a crescut cu 5,8% pana la 4,9 miliarde de dolari in 2014, beneficiind de pe urma ameliorarii climatului economic, dar lovindu-se de competitia publicitatii prin motoare de cautare si a celei de tip display bazate pe date detaliate despre consumatori.
  • Publicitatea pe platforme mobile reprezinta acum 17,7% din totalul pietei de display, cu o rata de crestere de 72,5% fata de 2013.
  • Publicitatea video online reprezinta acum 15,1% din totalul pietei de display.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

523 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă