Hohot de ras general in piata de publicitate la adresa Carrefour dupa ce firma franceza a chemat la o licitatie 85 de agentii de publicitate: Lipsa crasa de profesionalism

de Red.     HotNews.ro
Joi, 28 mai 2015, 14:44 Economie | Media & Publicitate

Centru Carrefour
Foto: Hotnews
Carrefour Romania a chemat pe 27 mai la o licitatie (pitch) de strategie și creativitate publicitară 85 de agentii de publicitate, iar gestul companiei franceze a fost intampinat cu un hohot de ras in industria de profil din Romania. Au existat insa si reactii institutionale virulente, precum cea a Art Directors Club Romania, asociația profesională a oamenilor de creație din industria de advertising, care califica gestul Carrefour drept "lipsă crasă de profesionalism".

Ema Prișcă, președinte ADC România, i-a adresat in numele membrilor clubului un mesaj public lui Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania, in care arata ca firma franceza "a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agențiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h. Vă ofer posibilitatea să arătați că regretați consecințele maligne ale inițiativei Carrefour România și vă invit să donați cei 40.000 de euro, Școlii ADC*RO, care de șapte ani pregătește oameni de creație și unde membrii ADC România lucrează pro bono, și Școlii IAA, care educă viitorii oameni de strategie și de client service".

Site-ul IQAds a trecut in revista toate reactiile oamenilor din industria publicitara la adresa Carrefour. Iata cateva dintre cele mai savuroase:

  • Radu Restivan (Daescu Bortun Olteanu): Finala UEFA Champions League, amanata! Toti jucatorii echipelor Barcelona si Juventus si-au luat liber in aceasta dimineata pentru a participa la pitch-ul Carrefour.
  • Julien Britnic, parodie dupa romanul lui Emily Bronte: La Carrefour de vanturi

Citeste aici toate reactiile din lumea publicitatii












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
28365 vizualizari
  • +29 (45 voturi)    
    Licitatie (Joi, 28 mai 2015, 14:52)

    DrPepper [utilizator]

    Eu nu intleg care este treaba? Adica pot doar sa speculez ca respectivei doamne nu ii place concurenta.
    Ceea ce a facut Carrefour, adica a chemat cam tot ceea ce inseamna publicitate la o licitatie mi se pare normal.
    Ei sunt interesati de pretul cel mai mic.
    Iar daca tu ca si companie publicitara nu iti place cum e organizata licitatia in loc sa te vaiti, nu te prezinti.
    Carrefour nu este companie de stat, deci nici macar licitatie nu trebuia sa faca, dar probabil au descoperit ceva contracte putrede si licitatia deschisa este modul in care te scapi de ele.
    • +3 (41 voturi)    
      Treaba e simpla (Joi, 28 mai 2015, 15:52)

      Sergiu [anonim] i-a raspuns lui DrPepper

      Daca nu lucrati in publicitate, va inteleg. Probabil de afara e neclar. Pe scurt, pitchurile se fac cu un numar mic de agentii, dupa un research prealabil, in care stii ce vrei si ce agentii ti s-ar potrivi. Agentiile lucreaza vreo 2 saptamani dupa care se intalnesc toti si prezinta vreo 2 ore. Un pitch cu 84 de agentii inseamna ca solicitatorii nu au facut nicun research si nu stiu ce vor. Iar asta demotiveaza agentiile, care au si perspectiva clara ca prezentarile vor fi pe fuga ( 2 ore x 84, ar insemna ca domnii de la Carrefour o luna intreaga ar trebui sa stea doar in prezentari, lucru ce nu se va intampla).
      • +13 (33 voturi)    
        pici (Joi, 28 mai 2015, 16:34)

        DrPepper [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

        1. imi place libajul romglez
        2. piciurile se fac cu cati vrei tu sa faci daca vrei sa faci
        3.Daca nu iti place, nu participi
        4. Prolema dupa cum am spus mai sus, este ca probabil cineva a pierdut locul la ciolan
        • -4 (26 voturi)    
          Păi tot așa când îți iei mașină? (Joi, 28 mai 2015, 20:25)

          Marculescu [anonim] i-a raspuns lui DrPepper

          Când îți iei mașină, să zicem că... te-ai duce să vezi 84 de mărci și modele? La test-drive cu 84 de mașini?
          Nu, te-ai uita prin piață, ai vedea care-cum, după care te-ai urca în vreo 5-6 ca să vezi mai exact care-i treaba, să poți compara.
          Dar ai exclude din start 100 de modele care nici măcar nu ți se adresează.
          • +6 (12 voturi)    
            Ce ai inteles? (Joi, 28 mai 2015, 22:01)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Marculescu

            Cand vrei sa faci un parc de masini e posibil sa vina sa iti prezinte si 1000 de modele, de ce nu. Oricum nu te duci tu sa vezi masinile amice decat daca vrei sa te plimbi prin oras.

            Eu am lucrat si am dat la altii de lucru pe siteul 99designs, aruncati o privire sa vedeti cum arata anii 2000.

            Ce a facut Carrefour este un gest democratic, modern, insa cam neprofesional si denota nesiguranta.

            Pe de alta parte reactia unora (!!) din publicitari (cei vocali, desigur) este penibila.

            Nu te forteaza nimeni sa te duci la un brief, ei te invita.

            Sa sustii ca nu poti sa vezi clientul pentru ca e si concurenta acolo este si mai penibil si zice unul din doua lucruri:

            => sunt publicitari obisnuiti sa le 'pice' contractele (uitati-va la cei cu relatii in politica si veti intelege imediat... vine DNA si acolo, nu va faceti probleme)

            => sunt publicitari care nu supoirta concurenta.

            Nu simpatizez Carrefour dar reactia online de azi i-a facut mai simpatici.

            Ca idee, reclamele lor erau in nota altor retaileri (penibile), bugetele sunt mari si lucrarile/campaniile sunt de multe tipuri/in multe medii.
            Asa ca e posibil sa fie loc pentru mai multi.

            Ce nu am inteles so far: unde e brieful?
            Va ciondaniti pe nimic, ala se poate critica daca e cazul, in rest e gargara.
            • +2 (4 voturi)    
              orgolii mari (Vineri, 29 mai 2015, 10:40)

              snowflake [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

              in publicitate orgoliile au fost intotdeauna mai mari decat este cazul prin urmare eu nu ma mir de ce au sarit publicitarii de fund in sus
            • -1 (3 voturi)    
              99designs este referinta ta? (Vineri, 29 mai 2015, 15:00)

              stefanut [anonim] i-a raspuns lui VictorS

              99designs este un balci de design in care nimeni niciodata nu va fi in stare sa ceara si sa primeasca o campanie coerenta, lucru care face diferenta intre o agentie si talciocul de grafica 99designs.
              • +1 (1 vot)    
                99 sau 999 (Sâmbătă, 30 mai 2015, 19:58)

                VictorS [utilizator] i-a raspuns lui stefanut

                Asta era un exemplu, o idee de ce se intampla pe piata.

                Reactia ta seama cu a producatorilor de muzica in 90: ce e aia mp3, e hotie?!

                Asa si cum 99design. Ce e aia? un balci de design.

                Cand o sa fie publicitarii in stare sa fie deschisi la nou si sa aiba imaginatie (mda), o sa avem o industrie publicitare de exceptie.

                Momentan insa creativii adevarati sunt undeva la nivel de jos, sus sunt pilosii, coruptii, copiii de securisti.
                Mda, poate asa mi se pare mie dar as vrea sa vad o statistica adevarata legata de asta (si o sa vad una curand)

                Creativii cu adevarat buni sunt undeva ascunsi, platiti cu 1000 pe luna si calculati la 100 pe ora, de care nu stim, de care nu auzim.

                Personal stiu cativa excelenti/geniali in Romania, care nu au succes cu firmele proprii si lucreaza pe bambilici pentru coruptii cu curul mare si firmele umflate de contracte cu 'baietii'.

                Asa cam, degeaba faceti pe desteptii, altii Gigei fuduli, atata tot.
          • +6 (12 voturi)    
            ideea este (Joi, 28 mai 2015, 22:54)

            alex [anonim] i-a raspuns lui Marculescu

            ideea este ca eu decid, pe banii mei (kudos, gigi becali), la cate masini ma uit inainte si prin cate piete umblu.

            treaba carrefour ce face cu banii sai. cui nu-i convin banii carrefour, sa nu vina la pitch.
      • +9 (23 voturi)    
        treaba e și mai simplă (Joi, 28 mai 2015, 16:43)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

        chiar râdeți de unul dintre cei mai importanți clienți de pe piața voastră?
        • -6 (18 voturi)    
          Glumesti? (Joi, 28 mai 2015, 20:45)

          ChiarIo [anonim] i-a raspuns lui berenger

          De cand este Carrefour un client important?
          • 0 (2 voturi)    
            daca voi ii dispretuiti (Vineri, 29 mai 2015, 17:40)

            alex [anonim] i-a raspuns lui ChiarIo

            daca voi ii dispretuiti atata pe cei care va dau bani, ma intreb ce parere aveti despre "bizonii" carora urmariti sa le manipulati comportamentul.

            atitudinea asta va descalifica nu numai ca oameni, ci pana si ca mamifere.

            pana la mesajul dumitale nu mi se parea gresit ce a facut carrefour, dar de-acum incepe chiar sa imi para bine.
      • +11 (13 voturi)    
        intrebare (Joi, 28 mai 2015, 17:17)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

        Asta a fost brief pentru pitch sau pitch in sine? In functie de raspuns, spune-mi te rog cum se aplica ceea ce ai spus tu, la marea adunare?

        Pentru ca eu, care nu lucrez in domeniu, vad o mica mare diferenta intre brief si pitch, ambele optionale pentru masterminds in outsourcing.
        • +12 (14 voturi)    
          cam asa suna: (Joi, 28 mai 2015, 19:18)

          pici [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          Dear,
          The future of retail appears to be poised for another disruption. Carrefour Romania wants to embrace the challenge and reach its full potential. We are pleased to invite your team to join a creative pitch.
          For fairness and consistency, all agencies will be briefed on the pitch at the same time and place: wednesday, may 27th, bla, blah, blah.
          Please confirm your availability at the following address: blah, blah, blah.

          Nu inteleg ce se face un asa caz din asta? Daca vrei te duci, daca nu, nu te duci.
          • +6 (8 voturi)    
            :) (Joi, 28 mai 2015, 19:57)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pici

            Vazusem mailul de invite. Intrebarea era retorica pentru ofucscati ;)
      • +7 (15 voturi)    
        inchipuitzi (Joi, 28 mai 2015, 19:52)

        LIVIUSMAXIMUS [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

        asa zisii "oameni de publicitate" sunt lezati pt faptul ca "au gandit de 100 eur/ora" :))))). treziti-va mai oameni buni. noi astia, numiti de catre voi "clienti" facem eforturi imense pentru orice client care binevoieste sa ne invite la o discutie. pentru ca din asta se traieste. voi chiar credeti ca simplul fapt ca mergeti la job dimineata va da dreptul sa taxati "un fee" de 100 eur/ora ? nu va este de ajuns ca smulgeti minim 15% din bugetele de publicitate pentru ca propuneti cai verzi pe pereti ?
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 29 mai 2015, 11:17)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

        Sau poate pur si simplu au vrut sa dea o lectie. Nu lucrez in domeniu, dar am cunostinte care lucreaza, si stiu cat de infumurati si egocentristi pot fi "seniorii" si "creativii"...
      • +1 (3 voturi)    
        dar daca lucrezi in publicitate.. (Vineri, 29 mai 2015, 11:46)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

        Poti sa ne explici cum a ajuns aceasta "stire" - "hohot de ras" publica? de ce si cine a simtit nevoia sa incerce sa umileasca managementul Carrefour?
        inteleg ca exista niste orgolii ranite pe undeva, dar de ce trebuie sa ajunga atat de departe? PRul agentiilor de publicitate se intalneste atat de des incat si-au sincronizat nivelele de estrogen si progesteron?...
  • +25 (37 voturi)    
    Serios? (Joi, 28 mai 2015, 15:08)

    syms [utilizator]

    Hai bai fraților ca puteți mai bine. Asta e știre? Cât despre domnii din asociația respectiva: vorbiți între voi! Chiar nu stiati ca sunteți toți invitați înainte sa ajungeți acolo? Nu stiati unde mergeți? Lipsa de profesionalism e a voastră. Sau poate aveți nevoie sa fiți băgați in seama. Mai coborâți nasul ăla din nori puțin.
    • -2 (16 voturi)    
      Asa e cand n-ai habar (Joi, 28 mai 2015, 18:51)

      Jordan [anonim] i-a raspuns lui syms

      Membrii asociatiei respective n-au voie sa vorbeasca intre ei. De ce? Ca mersul la pitch e o decizie comerciala care trebuie luata independent, altfel te sanctioneaza Consiliul Concurentei pentru cartel.

      Vezi tu, unii au fost deja sanctionati de Consiliu pentru ca au vorbit sa nu participe la pitch-urile unde era invitat The Group. De asta e bine sa stim cate ceva inainte sa comentam.
      • +2 (4 voturi)    
        Cititi INAINTE inainte de a comenta! (Vineri, 29 mai 2015, 13:43)

        Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Jordan

        Cititi de exemplu schimbul de replici de mai sus intre @Nevermind si @pici.
        NU au mers la un pitch, ci la un briefing, la care au fost invitat TOATE agentiile, dupa cum scrie cat se poate de clar in invitatie. Carrefour a procedat ireprosabil.
        NU era necesar sa mearga asa-zisele vedete de 100 euro/h ale agentiilor; puteau sa trimita soferul sau portarul sa filmeze alea doua ore.
        De fapt, e limpede ca niste mari scule din asa-zisa industrie a publicitatii au fost ofensati ca de ce sa-i cheme pe toti si nu doar pe ei si inca 2-3 prieteni de-ai lor, acei cativa in jurul carora, fireste, se invarte tot Universul.
  • +19 (35 voturi)    
    A procedat foarte corect (Joi, 28 mai 2015, 15:10)

    thatchme [utilizator]

    a dat o sansa tuturor.
  • +15 (31 voturi)    
    reactie (Joi, 28 mai 2015, 15:11)

    tony [anonim]

    Daca invita 3-4 agentii , sareau celelalte 80 in sus, "dom'le , ce neprofesionisti , invita 4 agentii , poate ideile noastre erau mai bune." O reactie pe masura a Carrefour ar fi colaborarea cu o agentie din Franta, drum pe care a mers si Dacia la unele spoturi. Asa nu se vor mai simti jigniti sigur publicitarii romani.
    • +10 (14 voturi)    
      Publicircarii (Joi, 28 mai 2015, 16:16)

      rcaon.ro [utilizator] i-a raspuns lui tony

      ...nostrii ai vrut sa zici, nu? :D
      • -5 (13 voturi)    
        eh, ce mai conteaza (Joi, 28 mai 2015, 19:57)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui rcaon.ro

        cuvantul "nostrii" nu exista in lb romana. hai sa incercam macar sa vorbim corect, daca tot o facem.
        • +1 (3 voturi)    
          nu merita osteneala (Joi, 28 mai 2015, 22:58)

          alex [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          cateva greseli sunt bune, macar si numai pentru faptul ca ofusca grammar-nazi de pe internet.

          pur si simplu, pentru unii chiar ca nu merita sa faci efortul, cu atat mai mult cu cat stii ca se imburicesc inainte cu "corecturile".

          sunteti prea preocupati de surceluse ca sa vedeti ditamai codrul. si asa dati cu oistea-n... copac.
      • -4 (4 voturi)    
        nostriiiii (Joi, 28 mai 2015, 21:43)

        rony [anonim] i-a raspuns lui rcaon.ro

        iar tu ai vrut sa zici 'nostri', nu?
  • -6 (24 voturi)    
    Si totusi.... (Joi, 28 mai 2015, 15:23)

    UpNext [utilizator]

    ..s-a-ntamplat in Romania, pentru ca lucrurile aici, pe aceste meleaguri, stau altfel. Sunt diferite, foarte diferite fata de ce se intampla alaturi, in tari ca....Ungaria, de pilda. Acolo, Carrefour n-ar fi facut un hiper-mega pitch ca asta nici contra 100 mil. Euro.

    Eeeeh, dar aici, in batatura pe prispa, in poiata, viata curge altfel, valorile sunt valahe, etica balcanica. Industria barfei si a ranchiunei functioneaza la turatie maxima, si-atunci, de ce sa-i superi pe unii sau pe altii? II CHEMI NAIBII PE TOTI si faci un pitch " a la Roumaine", ca altfel iese cu balacareala (> germ. Wallacherei, adica Valahareala).
    • +4 (8 voturi)    
      mda... (Joi, 28 mai 2015, 19:56)

      liviusmaximus [anonim] i-a raspuns lui UpNext

      daca tot lucrezi in publicitate, ai incercat sa faci "un research" sa vezi de cate ori s-a intamplat in istorie ca un client sa ia o astfel de decizie radicala ? Poate ca acest client doreste sa aiba parte si de oferte de la cei pe care in mod normal, voi cei ce va credeti importanti, nu i-ar putea primi la o licitatie (pitch-ul vostru obositor). Poate vrea pur si simplu idei proaspete de la niste start-up-uri pentru ca s-a saturat de fitzele agentiilor din Romania care spun ca "a mancat clientul din banii agentiilor :) " ; asta-i culmea tupeului. sau a prostiei ?
      • -1 (1 vot)    
        Livius (Joi, 28 mai 2015, 22:51)

        UpNext [anonim] i-a raspuns lui liviusmaximus

        ...cred ca ai gresit adresa. Raspunsul tau nu are legatura cu continutul postului meu. Vezi mai jos, poate....

        Ai grija, stai lucid!!
  • +28 (38 voturi)    
    hohote? (Joi, 28 mai 2015, 15:35)

    deci [anonim]

    Deci cum spuneati? 85 de firme au ras in hohote cand un potential client i-a adunat la un loc ca sa vada ca nu sunt singuri pe piata?

    E piata publicitatii una "elitista", obisnuita cu contractele atribuite preferential, prin coruptie, celor catorva care au fraudat destul pentru a se stabili abuziv ca "lideri creativi"?

    E destul sa te uiti la imbecilitatea publicitatii romanesti ca sa intelegi ca hohotul de ras e al unor parveniti escroci care au acaparat fara merite o piata extrem de plina de bani...
    • -13 (19 voturi)    
      Chubaca (Joi, 28 mai 2015, 18:01)

      Chubaca [anonim] i-a raspuns lui deci

      mbecilitatile de care vorbesti sunt generate chiar de atotstiutorii si platitorii clienti. Daca vrei o comparatie (fortata ce-i drept) sa ne imaginam ca FC Barcelona cauta un atacant. Si ca sa-l gaseasca ii cheama cam pe toti din lume ca doar e Barcelona nu ?
      • +8 (12 voturi)    
        R2D2 (Joi, 28 mai 2015, 18:13)

        R2D2 [anonim] i-a raspuns lui Chubaca

        Normal ar trebui sa rizi de atacantii care se prezinta la Barcelona, nu de FC Barcelona, nu?
        In fond si la urma urmei, Barcelona e Barcelona si oricine si-ar dori sa joace acolo, si daca cheama toti atacantii din lume, ar avea vreun atacant pretentie sa ceara banii ca si-a pierdut timpul sa vina la Barcelona?
      • +4 (10 voturi)    
        atotstiutorii clienti (Joi, 28 mai 2015, 20:00)

        liviusmaximus [anonim] i-a raspuns lui Chubaca

        voi faceti macar efortul de a intelege ca PIATZA este formata din clienti ??? in toate domeniile. daca nu-ti convine clientul, stai acasa si mori de foame prietene. clientul decide ce face cu banii lui. poate fi de vina pt propriul esec, dar nu pentru esecul tau ! tu te bagi, sau nu. asta-i tot. voi ganditi de parca sunteti dati prin definitie in ecuatia afacerilor. cand bagi cheia in usa firmei dimineata, cineva trebuie sa te si plateasca pt asta ?
      • +1 (3 voturi)    
        si care-i poblema? (Joi, 28 mai 2015, 23:00)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Chubaca

        fc barcelona poate sa cheme toti atacantii la probe. selecteaza dintre cei care sunt suficint de motivati sa vina. ceilalti, inseamna ca au considerat ca oferta nu li se adreseaza sau nu le convine.

        sa fie sanatosi si unii, si altii.

        ce te doare pe dumneata?
  • +24 (26 voturi)    
    ha? (Joi, 28 mai 2015, 15:39)

    calin [anonim]

    Deci "Carrefour a cheltuit 40.000 Euro din banii agentiilor"? Cum adica?
    Ne explicati si noua, cititorilor, astia care sintem mai inceti la minte, cum a cheltuit Carrefour banii agentiilor? Si ce anume e de ris sau plins in acest articol, ca eu unul nu am inteles mai nimic, doar ca agentiile de publicitate au ris in hohote de Carrefour, ca au cheltuit banii agentiilor?!? Care bani nu stiu. Cum i-au cheltuit, nu stiu.
    PS. A fost prezenta obligatorie?
    • +11 (15 voturi)    
      pai (Joi, 28 mai 2015, 16:15)

      Itsoc [anonim] i-a raspuns lui calin

      timpul petrecut de fiecare senior citind si raspunzand la cererea de cotatie primita la de la carrefour + micile analize initiale care se fac pentru a vedea daca compania participa sau nu la bid si a raspunde in consecinta.

      altfel, publicitatea romaneasca = mercenar incult si fudul. carrefour le-a dat clasa prinzandu-i pe toti in plasa intinsa.
      • +9 (13 voturi)    
        mint rubbing (Joi, 28 mai 2015, 20:04)

        liviusmaximus [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

        daca n-ar fi o prostie generata de modul defectuos de gandire al oamenilor "din industrie" cum isi spun ei, ar fi chiar o obraznicie maxima. Asa cred ei, ca timpul lor pretios costa 100 eur/ora, pt ca ocazional, unii castiga acesti bani. Dar, nu admit ca uneori trebuie sa munceasca si gratis pentru a ajunge la performanta de a fi acceptati ca "seniori" si nu inghitztiti. Daca au functii pompoase pe cartea de vizita (ca de munca nu prea au), au impresia ca ei chiar merita banii astia, indiferent de cata menta freaca pe zi.
      • +5 (7 voturi)    
        mai intai (Joi, 28 mai 2015, 23:03)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

        ca acelasi lucru l-au facut toate agentiile participante, toti investesc (nu cheltuiesc!) timp si bani in ideea ca vor castiga contractul.

        mai apoi, daca va ardeau pantalonii de banii respectivi, nu trimiteati pe nimenis au raspundeati frumusel cu "noi, maria noastra, agentia de publicitate, nu participam decat daca ne decontati cheltuielile". previzibil, carrefour ar fi lasat raspunsul vostru in dosarul de "spam".

        pana la urma, pe banii sai, isi alege clientii cum vrea. da' e foarte usor sa jucati pe virginele ultragiate pe aici.
    • +11 (13 voturi)    
      virtualii bani ai agentiilor (Joi, 28 mai 2015, 16:20)

      a [anonim] i-a raspuns lui calin

      cica atat a costat agentiile. fiecare agentie a trimis intre 2 si 3 (200 / 85) seniori care lucra cu 100 euro pe ora. si au pierdut 2 ore fiecare la respectiva adunare, deci agentiile au pierdut in total 40.000 de euro :))))
      foarte bun calculul. banuiesc ca ar merge de minune la afacerile cu statul.
  • +14 (16 voturi)    
    Bre da ce sensibiloși e unii ! (Joi, 28 mai 2015, 15:50)

    Tescovin [utilizator]

    D-apoi câte mii de ore n-am pierdut eu muncind pe la licitații de la care ne-am ales cu praful de pe tobă, și nu m-am gândit să umplu netu' cu asta... Bre, dacă știți lucra ceva, lucrați, nu vă mai sclifosiți atâta !
  • -9 (19 voturi)    
    Sa fie multe, ca sunt gratis (Joi, 28 mai 2015, 16:01)

    cristi [anonim]

    Ce nu inteleg antevorbitorii mei e ca pitch-ul nu presupune doar depunerea unei oferte din partea participantilor ca la licitatii.
    Fiecare dintre participanti, dupa intalnirea din 27 mai, ar fi urmat sa petreaca o perioada de timp (1-2-3 saptamani) pentru realizarea unei strategii si a unor materiale din care Carrefour ar fi urmat sa aleaga. FARA A FI PLATITE.

    Nu poti sa ai pretentia ca 84 de agentii sa petreaca 2 saptamani (fara a fi platite) pentru a-ti face o oferta, din care sa alegi una singura. Sau poti, dar niciuna din agentiile serioase nu se vor implica, din simplul motiv ca posibilitatea sa fie aleasa e foarte mica. Cu cat participa mai multe agentii, cu atat interesul este mai mic.

    Sigur, vor exista cateva agentii de calitate indoielnica, pentru care un astfel de contract e o mana cereasca si vor face propuneri.
    Carrefour, insa, nu va face decat sa obtina un pret mai mic, cu riscul ca rezultatul final sa fie sub asteptari, vanzarile la fel etc.
    • -8 (18 voturi)    
      mda (Joi, 28 mai 2015, 16:34)

      mda [anonim] i-a raspuns lui cristi

      cel mai bun comment, explica clar care de fapt problema...

      oricum carrefour are cele mai proaste reclame, iar magazinele pline de marfa indoielnica, deci inteleg de ce au ras in hohote cei din publicitate :-)
    • +12 (18 voturi)    
      De ce să nu poţi să ai preten'ia asta?!? (Joi, 28 mai 2015, 16:37)

      LianBerthold1 [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Ce, i-a obligat Carrefour pe each and every one să se prezinte? Aaa, că aveau şanse 1 din 84 să cîştige licitaţia, în loc de acel 1 din 1 cu care sînt ei obişnuiţi? ce să-i faci, ghinion de neşansă!
    • +8 (8 voturi)    
      exact (Joi, 28 mai 2015, 16:38)

      a [anonim] i-a raspuns lui cristi

      cand mi-am facut niste geamuri termopan exact asa am facut. am trimis email la toate firmele pe care le-am gasit si am cerut oferta. si apoi am ales doar una..
    • +9 (13 voturi)    
      adică (Joi, 28 mai 2015, 16:45)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      doamne ferește, cum să fie concurență reală?
    • +6 (8 voturi)    
      iti scapa ceva (Joi, 28 mai 2015, 17:13)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      Astia au facut misto de intalnirea din 27 si i-au zis pitch cand de fapt era un brief pentru un eventual pitch.

      Tu spui corect ceea ce spui ref pitch, doar ca NU a fost pitch, a fost BRIEF. La pitch intra cine vrea, nu este nimeni obligat. Iar dupa valul de mistouri, unele chiar foarte bune, intra cine mai poate :D

      Deci este FARA A FI PLATIT, dar este OPTIONAL. DOH.

      Ce numesti agentie serioasa? Agentia care face cel mai ieftin outsourcing si vinde cel mai scump munca altora laudandu-se ca e a lor?
    • +8 (12 voturi)    
      nu poti sa ai pretentia ? (Joi, 28 mai 2015, 20:06)

      liviusmaximu [anonim] i-a raspuns lui cristi

      ba da prietene, poti sa ai pretentia. Noi, cei din lumea reala facem sute de oferte pe zi, fara a fi platiti pt asta. suntem platiti cand avem succes, nu cand credem ca suntem destepti si eficienti ! Inchipuitzilor, treziti-va !
    • +7 (7 voturi)    
      ce nu intelegeti voi (Vineri, 29 mai 2015, 0:07)

      Luke [anonim] i-a raspuns lui cristi

      e elementar.
      daca munceai doua sapt pt asta si nu erai ales din 5 oameni pierdeai la fel de mult cat pierzi daca nu esti ales din 100.
      dar asa e cand te plictisesti prea tare, risti sa devi ridicol.
    • +1 (1 vot)    
      Hipstere (Vineri, 29 mai 2015, 10:29)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      Era doar un briefing...nu era nici un pitch! Dupa briefing, cine mai dorea sa participe la pitch, isi asuma concurenta si daca isi permite sau nu sa aloce bani si resurse! Bravo Carrefour, voi cumpara doar de la voi de acum inainte!
  • +10 (14 voturi)    
    Carrefour (Joi, 28 mai 2015, 16:02)

    Attila [anonim]

    Concurenta e lucru mare. Adevarul este, fiind din breasla, ca prea s-au polarizat bani la anumite agentii. Sustinute politic, pupincuristi de meserie, nu stiu ce insemna o concurenta reala. Se merge pe PCR (pile, Cunostinte, Relatii)
  • +12 (16 voturi)    
    da da da (Joi, 28 mai 2015, 16:09)

    Nevermind [utilizator]

    A fost un brief pentru un eventual pitch. La publicitari, mere = pere si brief=pitch, ca tot fructe si prostii nu se prind, in timp ce glumesc intre ei pe bugete umflate.

    Un comentariu pertinent al cuiva, la articolul scris de zoso pe tema:

    "Trebuie sa fie nasol pentru o “agentie mare” sa intre in incaperea unde e “agentia mica” ce i-a facut siteul cu 8000 in outsource si ea a cerut 35000 la client."
    • +1 (1 vot)    
      si ideile? (Vineri, 29 mai 2015, 12:47)

      ioana [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

      Da, e minunat cand un client alege o agentie mare sa ii gandeasca siteul, cu oameni care au investit ani si ani in studiu (de cele mai multe ori individual) pentru a putea sa faca un plan pe termen lung, sa vina cu cea mai buna idee din punct de vedere al obiectivelor si targetului respectivului client, dar trebuie sa plateasca. Asa ca decide sa ia ideea de la agentia mare si sa o faca cu webdesignerii de apartament.
      • +1 (1 vot)    
        esti sigura? (Vineri, 29 mai 2015, 23:33)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ioana

        Cred ca-ti este clar ca era vorba, si fix si in sensul asta am dat exemplul, de pretul pozitiei "realizare tehnica site", cele de "creatie" si "idee", fiind diferite.

        Daca te aleg ca sa-mi gandesti site-ul, fa-mi un pret si te platesc pentru asta - gandire. Dar nu-mi bugeta realizarea efectiva la 100x cost si sa te mai si lauzi ca l-ai facut inhouse cu specialisti super bine platiti. Vrei cazuri concrete?

        Mai usor cu pianul pe scari, ca lumea e mica...Si nici n-am abordat subiectul intarzierilor sau tepelor pe care le dau marii advertiseri firmelor externe pe care trag si de care-si bat joc.
  • +11 (13 voturi)    
    Că tot este vorba de publicitate. (Joi, 28 mai 2015, 16:17)

    vali47 [utilizator]

    Cred-că este nevoie de un organism de reglementare,control și sancționare a unor firme de publicitate lipsite de cel mai elementar bun simț.Mă refer la publicitatea făcută unor suplimente alimentare,scârboasă dea-binelea(cum îi miroase păsărică,cum își curăță colonul,etc.)Tâmpiți și cei care plătesc pentru astfel de derapaje comportamentale,pentru-că,când auzi recomandările scârboase închizi radioul și nu cumperi așa ceva,chiar dacă dau rezultate bune.Nici nu mai ai nevoie de colon,elimini totul pe gură!
  • +14 (16 voturi)    
    Capra raioasa, cu coada pe sus (Joi, 28 mai 2015, 16:24)

    CopyLefter [anonim]

    Penibili sunt astia de la agentiile de publicitate. Nu am auzit pe nimeni sa ceara bani ca a venit sa dea o oferta. Nu vroiau sa dea oferta, nu se prezentau. Ca si cum as lua cartea de telefon, as suna la intamplare si as zice: "Aha, imi datorezi bani pentru ca te-am sunat".
    • +7 (9 voturi)    
      nici macar (Joi, 28 mai 2015, 17:06)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui CopyLefter

      Asta era meeting de informare despre cum sa fie oferta, pentru cine vrea s-o faca/dea.
  • +8 (10 voturi)    
    si astia ca si tariceanu (Joi, 28 mai 2015, 16:28)

    eek [utilizator]

    ...ala vorbea de autoritate morala cand el n-are nici urma de asa ceva, astia vorbesc de lipsa de profesionalism cand toate reclamele de peste tot sunt orice numai profesioniste nu.
    Carrefour v-a chemat pe toti din disperare, oamenii vor si ei un produs/serviciu bine facut.
    NU-i problema, data viitoare vor chema agentii serioase, altele decat cele romanesti cu chef de hohote. Le e si lor evident ca aici chiar n-au cu cine.
  • +12 (14 voturi)    
    Exact ce incerc sa tot spun ca un disc stricat! (Joi, 28 mai 2015, 16:38)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    In Romania privatii sunt 90% peribugetari care functioneaza cu complicitatea cleptocratiei, mafiei. In aceste domenii "private" nu exista competitie reala. Fiecare are felia lui din pizza fiind al "cuiva". De aceea nici o afacere romaneasca nu a putut trece hotarele tarii noastre minunate si putred de corupte! La noi toata activitatea potential privata si potential aducatoare de bani la buget este blocata de "stat" si atribuita "cui trebuie" sub discursul ca "el are voie", "are patalama", are "tidula"
    Si in domeniu publicitar lipsa competitiei provoaca reactii de ras cand unul care le da de mancare vrea sa apeleze la serviciile lor. Acelasi lucru se intampla in taximetrie, asigurari, banci, piata farmaceutica, cadastru, constructii. Statul perverteste mentalitatea si spiritul de competitie permitandu-le doar unor apropiati sa opereze. Asta este "economia" romaneasca. De aici: inapoierea, saracia, somajul, lipsa investitiilor etc, etc, etc!
    • +9 (11 voturi)    
      Nu pot sa dau decat un plus (Joi, 28 mai 2015, 18:57)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      foarte multi oameni au comentat de bun simt. Eu am avut studenti, care "lucreaza" in publicitate dar nu stiu sa scrie iar "romantismul" pentru ei era ilustrat cu iepurasi a la Playboy. Asta e sistemul golaniei "creativilor" din Romania. Din golanie-n golanie pana la victoria finala!
    • +5 (5 voturi)    
      ce buna descriere (Joi, 28 mai 2015, 23:15)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      ce buna descriere a economiei romanesti!

      si ce pacat (pentru Romania) ca descrierea este adevarata!
  • +8 (10 voturi)    
    Still... publicity :) (Joi, 28 mai 2015, 16:39)

    benicio [utilizator]

    40k euro chiar e o investitie buna pentru cate tone de publicitate le-au facut astazi pe facebook si nu numai aproape toti publicitarii din Romania. O farsa de marketing bine gandita.
  • -8 (12 voturi)    
    O remarca legat de comentariile de mai sus (Joi, 28 mai 2015, 17:03)

    MGFX [anonim]

    Ceea ce nu au inteles antevorbitorii (si nici nu prea au cum, nefiind din industrie) e ca aici vorbim de o licitatie in primul rand pe idei, pe munca intelectuala. Una e sa ai un produs sau un set de produse pe care sa le vinzi, alta e sa creezi idei pe care sa le inglobezi intr-o strategie coerenta de promovare, practic sa inventezi ceva nou.
    O sa exagerez un pic,dar per ansamblu asta inseamna sa pui toata industria publicitara din Bucuresti sa lucreze doua saptamani fara sa produca nimic vandabil, pentru ca din 85 de oferte o sa fie aleasa una singura si restul se arunca la cos.
    • +4 (12 voturi)    
      normal (Joi, 28 mai 2015, 20:12)

      liviusmaximus [anonim] i-a raspuns lui MGFX

      1. da, inseamna ca 84 de oferte (idei integrate intr-o strategie coerenta) sunt proaste, deci nu merita nici-o letzcaie !
      2. cele 84 de "echipe de creatie" ar fi muncit pentru sansa de a castiga bani, nu ar face-o gratis.
      3. Doar la stat primesti salariul indiferent daca faci ceva eficient sau nu. Voi privatii, trebuie sa depuneti eforturi si sa fie si finalizate cu un succes. Altfel, va imaginati ca sunteti importanti, dar de fapt, taiatzi frunze la maidanezi.
      4. stati acasa, nu mergeti la client, ca mai vin altii intr-o zi...
      • +3 (5 voturi)    
        normal? (Joi, 28 mai 2015, 21:44)

        MGFX [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

        Se vede ca lucrati la stat.
        Daca ai 85 de oferte (idei de strategie) asta nu inseamna in mod automat ca sunt 84 de oferte proaste. Pot fi mai multe idei bune, diferite, dar nu le poti implementa pe toate, trebuie pur si simplu sa alegi una din ele. Are legatura cu competitia.
        Da, noi privatii trebuie sa depunem eforturi sa facem ceva cat mai eficient, insa stim ca nu intotdeauna putem sa castigam. Tocmai de aceea incercam sa ne maximizam sansele (deci nu participam la toate proiectele ci doar la cele unde consideram ca ne potrivim) si sa muncim cat mai bine si eficient, sa putem rezista pe piata. Dar la stat nu exista aceasta presiune, deci cei care lucrati acolo nu prea stiti ce inseamna asta.
        Ca o remarca, nu lucrez in publicitate, dar am legaturi destul de stranse si stiu cam ce se intampla
        • 0 (0 voturi)    
          ai gresit adresa domnu' (Vineri, 29 mai 2015, 13:57)

          liviusmaximus [anonim] i-a raspuns lui MGFX

          1. nu am lucrat niciodata la stat.
          2. stii bancul cu "bula, da-ti o sansa " ? .e despre maximizarea sanselor cum spui tu.
          3. daca o idee e buna pt client, celelate, 84 sunt proaste in contextul respectiv; cel mult reciclabile. punct. nu exista locul 2 si 3 in business.
          4. competitia presupune depunere de eforturi, alocare de resurse, bazandu-te pe profesionalismul tau si pe sansele pe care le ai intr-o piata competitiva. Daca tu consideri ca nu ai sanse, nu intri in competitie. Dar sa te astepti sa fii si platit doar pt ca ai intrat in competitie este o utopie corporatista intalnita exclusiv in advertising. Prea multe carti si filme proaste, scoase de fosti advertiseri au influentat poate perceptia voastra a celor din aceasta industrie. Plata unui serviciu prestat, este consecinta unui rezultat pozitiv, constructiv si apreciat ca fiind eficient de catre CLIENT.
        • 0 (0 voturi)    
          Interesant (Vineri, 29 mai 2015, 14:05)

          Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui MGFX

          Deci preopinentul - care zice ca e OK ca i-a chemat pe toti 85, ca asta-i competitia etc. - habar n-are si/pentru ca lucreaza la stat.
          Dvs., care sunteti un adevarat titan al competitiei, va ofticati ca i-a chemat pe toti, in loc de doar 2-3. Ca doar asta inseamna competitia reala, nu?

          Mai scrieti:
          "Tocmai de aceea incercam sa ne maximizam sansele (deci nu participam la toate proiectele ci doar la cele unde consideram ca ne potrivim) si sa muncim cat mai bine si eficient, sa putem rezista pe piata."

          Pai, daca nu participati la toate ofertele, ci doar la unele ca sa va maximizati sansele etc., etc., etc. - atunci care-i de fapt necazul???
          Imi pare rau, dar explicatia dvs. este ilogica si self-conflicting - si e normal sa fie asa, pentru ca asa este reactia pe care incercati sa o justificati.
          Superbul creativ de 100 eur/h putea sa se osteneasca sa citeasca cele cateva randuri ale invitatiei, constata ca sunt toti invitati si, daca voia sa-si maximizeze sansele in alta parte, nu se ducea si economisea alea 200 euro (sau, cum am zis mai sus, trimitea un junior).
          Dar nu - el in realitate nu s-a dus, dar pe urma a "cheltuit" mult mai multe sute de euro ca sa "pedepseasca" clientul facand misto de el p[e Net pentru ca, nu-i asa, a indraznit sa-l puna pe el, zeul advertisingului, alaturi de te miri ce incepator.
          Iar substratul mai profund, dar cat se poate de evident al acestei reactii este exact teama de concurenta reala, de faptul ca un nou-venit s-ar putea sa vina cu o idee mult mai buna. Vrem competitie, dar numai noi cu prietenii nostri, cu care ne cunoastem de 20 de ani, am mai colaborat, cand castig eu, cand castiga el samd.

          Si ca un raspuns la remarca finala, nu sunteti singurul cu legaturi in industrie. Cand in cele din urma le-am retezat de tot pe-ale mele, am avut impresia ca respir aer de munte in centrul Bucurestilor.

          Bravo pt. Carrefour - nu stiu daca deliberat sau nu, dar a dat multora ocazia sa se impuste singuri in picior.
    • +3 (7 voturi)    
      Domnule, (Joi, 28 mai 2015, 20:30)

      RichardB [utilizator] i-a raspuns lui MGFX

      Dvs ati auzit de echipa de New Business? Care cu asta se ocupa (zic si eu, agentie mare, pretentii mari)?

      O agentie serioasa are o astfel de echipa, nu opreste livrarea atunci cand intra in pitch. Si... o, da ... face diferenta dintre brief si ptich.

      Agentiile vand servicii ca orice furnizor de servicii.

      O seara buna!
      • 0 (2 voturi)    
        Sa gandim logic (Joi, 28 mai 2015, 21:58)

        MGFX [utilizator] i-a raspuns lui RichardB

        Aici vorbim de servicii personalizate. Deci ca echipa de New Business sa poata sa vanda, cineva trebuie sa creeze ceva specific pentru clientul respectiv. Cum ar fi sa ceri o campanie pentru Carrefour si tu sa vrei sa o vinzi pe cea care ai folosit-o la promovarea AFI Cotroceni? La brief afli ce se cere, la pitch prezinti oferta, care este special gandita pentru ce se cere.
        • +4 (4 voturi)    
          Exact (Vineri, 29 mai 2015, 0:42)

          RichardB [utilizator] i-a raspuns lui MGFX

          La brief afli ce se cere, la pitch prezinti oferta. Dar participarea la prima nu o conditioneaza pe a 2 a. Corect?

          In conditiile astea, eu ca si client mic nici nu am curajul sa trimit brief catre o agentie mare ca ei deja ma factureaza nu?

          :)
          • -1 (1 vot)    
            Raspuns (Vineri, 29 mai 2015, 11:02)

            MGFX [utilizator] i-a raspuns lui RichardB

            Da, prezenta la brief nu conditioneaza prezenta la pitch.
            Dar tu poti trimite un brief si agentiile iti vor face o oferta, pe care tu o accepti sau nu. Nu vei plati decat pentru oferta castigatoare, dupa semnarea contractului, cand ei vor incepe implementarea ofertei.
            In principiu toate ofertele vor reprezenta campanii personalizate pentru tine, practic cam 70-90% din munca va fi gata facuta.
            • 0 (0 voturi)    
              70-90% ? (Vineri, 29 mai 2015, 13:58)

              liviusmaximus [anonim] i-a raspuns lui MGFX

              ce intelegi tu prin munca ? 90% deja facuta in agentie ? :)))
              • 0 (0 voturi)    
                70-90% (Vineri, 29 mai 2015, 14:32)

                MGFX [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

                Da, e ceva specific acestei industrii. Ca sa pregatesti aceasta oferta, trebuie sa studiezi piata, cum e pozitionat clientul, cui i se adreseaza, ce competitori sunt. Dupa care trebuie sa alcatuiesti strategia efectiva si sa stabilesti mijloacele media prin care poti sa o pui in aplicare.
                Cu asta te duci la client si o prezinti. La fel fac si concurentii tai.
                Ti se pare ca au mai ramas prea multe lucruri de facut? Da, mai sunt ajustari de facut in functie de opinia clientului si implementarea efectiva a campaniei, dar directia si ansamblul campaniei e deja stabilit.
                PS: In mod sigur nu am spus toti pasii, nu asta mi-e meseria, insa iti poti face o idee de ce inseamna realizarea unei oferte si de ce e atata munca la ea.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e obligatorie (Joi, 28 mai 2015, 20:40)

      msb [anonim] i-a raspuns lui MGFX

      Recunosc ca nu sint din industria publicitara. Ce nu inteleg - si as fi interesat sa mi se explice - e de ce considerati ca toti invitatii ar fi fost obligati sa participe (si) la licitatie si, in consecinta, sa riste piarda alea doua saptamini fara sa produca nimic. La urma urmei, cei care nu au fost interesati puteau sa plece imediat ce au vazut multimea. Am inteles ca pina la urma a fost un brief si un un pitch.
      • -2 (2 voturi)    
        Raspuns (Vineri, 29 mai 2015, 10:50)

        MGFX [utilizator] i-a raspuns lui msb

        Nimeni nu este obligat sa participe. Aici insa era vorba de brief si nimeni nu a stiut cate agentii vor fi chemate. De obicei clientul studiaza piata si alege 4-5 agentii pe care le considera ca sunt potrivite cu ceea ce ar vrea el sa obtina. Fiind vorba de un client mare, e normal ca agentiile sa isi trimita cei mai buni oameni.
        Da, e interesant de vazut cate vor participa in final la licitatie. As zice ca nu vor fi prea multe si vor fi in special agentiile mici.
        Din toata afacerea cel mai mult are de pierdut clientul. Pentru ca nimeni nu o sa vrea sa isi blocheze prea multe resurse in urmatoarele doua saptamani pentru ceva la care sansele de castig sunt foarte mici. Si nu pentru ca nu ar vrea sa castige, dar fiecare antreprenor incearca sa isi foloseasca resursele (si aici vorbim de oameni) cat mai eficient, altfel zboara de pe piata.
    • +3 (5 voturi)    
      dar cand sunt competitii de proiecte (Joi, 28 mai 2015, 23:13)

      alex [anonim] i-a raspuns lui MGFX

      dar la competitiile de proiecte sau de granturi, cand muncesc sute de oameni si trimit proiecte, documentatie, planuri, propuneri, iar la sfarsit sunt finantate numai unul sau doua, pentru ca atatea locuri sunt?

      ai sa spui ca e alegerea respectivilor sa isi investeasca timpul? pai este si alegerea voastra sa participati sau nu.

      vreti sa fiti cei mai buni dintre 2-3 dar nu va simtiti in stare sa fiti cei mai buni dintre 84? dar restul de 83 nu se confrunta cu aceeasi problema?

      ce mentalitate de clica mafiota aveti. nu va duceti daca nu va convine.
      • -1 (5 voturi)    
        Sa comparam mere cu pere (Joi, 28 mai 2015, 23:55)

        MGFX [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Bre, granturile sunt alta mancare de peste, sunt programe de finantare. Ai o anumita suma pusa la dispozitie si trebuie sa indeplinesti niste conditii ca sa o poti accesa. Normal ca tragi cat poti, reprezinta finantare, un suport pentru a-ti dezvolta afacerea.
        Asa ca pana la a arunca cu cuvinte gen clica mafiota si altele de acest gen, vezi ce inseamna anumite lucruri si care sunt diferentele.
        Iti mai propun ceva: dezvolta-ti o afacere si apoi vino si comenteaza. Iti garantez ca o sa te ascult cu cea mai mare atentie
        • +1 (3 voturi)    
          dar de unde si pana unde (Vineri, 29 mai 2015, 0:54)

          alex [anonim] i-a raspuns lui MGFX

          de unde si pana unde asumi dumneata ca *ar merita* sa imi deschid o afacere intr-o zona cu oameni care gandesc ca dumneata? ar fi o prostie sa fac asta. intelepciunea este sa ma feresc pe cat posibil de asa ceva, si sa emigrez cu prima ocazie, tocmai ca sa ma indepartez de oameni cu una semenea mod de gandire.

          dumneata suferi de patima narcisismului tipic mioritic: "ba, da ce ne nu ne iubesc nemernicii aia, ei nu au aflat ce buni si ce frumos suntem?". ca asa e spiritul romanesc, "cei mai cei" (viteji, destepti, drepti, vorba lui Herodot, etc.). ei, uite ca nemernicii nu va iubesc pentru ca va vad mai bine si mai clar decat va vedeti voi insiva.

          nu iti pui problema ca nu este de deschis o afacere cu oameni cu gandirea dumitale? vrei sa imi bat joc de banii si de munca mea? ce ai cu mine, de ma pedepsesti cerandu-mi sa lucrez printre oameni ca tine? fie-ti macar un dram de mila, pls...

          modul vostru de gandire, infumurarea si balacareala specifica, sunt cauzele pentru care lucrurile sunt asa de proaste in Romania.

          va aburiti cu propriile voastre merite, va imbatati cu propria propaganda si va mirati de ce ramaneti la fel de nebagati in seama. uite ca naumovici (cauta-i mesajupe facebook) s-a gandit sa isi angajeze o secretara suficient de desteapta incat sa intrebe "dom'ne, da' cati vin?". poate ar trebui sa il intrebati de unde a luat-o.

          de cate ori vad capre raioase care mai tin si coada pe sus, imi vin in minte cuvintele lui Bismarck: pentru civilizarea caprelor raioase, recomand utilizarea biciului, nu construirea de cai ferate.

          acum cauta si dumneata intr-un manual de istorie si vezi la ce capre se referea.
        • +4 (4 voturi)    
          cat despre finantare (Vineri, 29 mai 2015, 0:57)

          alex [anonim] i-a raspuns lui MGFX

          sa nu imi spuneti ca pentru voi clientii precum carrefour nu tot oportunitate de finantare reprezinta. te pomenesti ca va duceti sa ii servici pentru ca simtiti asa, nevoia de a face un bine omenirii...

          si daca va duceti sa faceti acte de caritate, de ce va vaitati de nu stiu cati bani cheltuiti?

          sunteti si ipocriti. de parca te opresc eu de la a-ti schimba meseria si de a te apuca de scris granturi, daca ti se pare a fi o afacere mai usoara.

          oglinda aia chiar nu se sparge de lehamite?
          • -2 (2 voturi)    
            Lipsa logica insa badaranie din plin (Vineri, 29 mai 2015, 10:30)

            MGFX [utilizator] i-a raspuns lui alex

            Dupa cum ziceam, e asa usor sa arunci cu cuvintele, mai ales cand nu stii despre ce e vorba. Am sa te citez pentru ca ti se potriveste perfect: "modul vostru de gandire, infumurarea si balacareala specifica, sunt cauzele pentru care lucrurile sunt asa de proaste in Romania"
            Pentru ca din prisma a ceea ce spui, cosideri toti oamenii din aceasta industrie infumurati si idioti. Nici macar nu ti-ai pus vreun pic problema ca s-ar putea sa aiba totusi dreptate si sa privesti lucrurile si din punctul lor de vedere. Asa cum nu ai incercat nici o clipa sa intelegi ce inseamna de fapt un grant si de ce sunt asa multi care se bat pentru ele. La fel cum nu ai incercat sa intelegi ce inseamna sa chemi 85 de firme la un pitch, pentru ca este contraproductiv si din punct de vedere al clientului, nu doar al agentiilor. Exista o logica cand sunt chemate doar cateva agentii, nu sute. Iar asta e valabil peste tot in lume. Apropo, chiar te rog sa emigrezi si sa iti deschizi o afacere, s-ar putea sa ai o surpriza tare neplacuta.
            • +1 (1 vot)    
              ba deloc (Vineri, 29 mai 2015, 17:30)

              alex [anonim] i-a raspuns lui MGFX

              nu eu ii consider infumurati si idioti. in schimb, consider ca nu au absolut deloc dreptate. infumurarea si idiotenia este data de propriul lor comportament, atat fata de carrefour, cat mai ales fata de cei care le atrag atentia ca gresesc.

              citeste si parerea manageruluid e la iqads. e impotriva valului. poate ai sa il numesti si pe el badaran.

              inca o data, incompetenta si idiotenia nu vi le pun eu ins pate, vi le puneti voi insiva. eu doar vi le arat, caci purtandu-le, nu le vedeti.
            • +1 (1 vot)    
              si te ascunzi (Vineri, 29 mai 2015, 17:32)

              alex [anonim] i-a raspuns lui MGFX

              dupa deget cu marota asta cu "pitch"-ul. mai intai, a fost un briefing, nu un pitch, pitch-ul va fi peste cateva saptamani (banuiesc ca v-au dat data exacta la brief).

              apropo de emigrare, daca esti atat de convins ca oamenii ca tine sunt o valoare pentru tara asta, de ce merge tara atat de prost cu asemenea competente?

              e un paradox, te pomenesti... maine-poimaine ai sa imi scoti din palarie pe ahile si testoasa.
        • +2 (2 voturi)    
          Haha (Vineri, 29 mai 2015, 10:40)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui MGFX

          Eu am o afacere si am si uitat cate mii de oferte am trimis si cate intalniri de la care n-am obtinut nici un contract am avut :)) Dar ar fi trebuit sa le trimit o factura ca mi-au pierdut timpul :)) Hai, lasa-ne!
          • -3 (3 voturi)    
            Te inteleg (Vineri, 29 mai 2015, 11:13)

            MGFX [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

            Stiu ce inseamna sa alergi la o gramada de intalniri fara sa obtii nimic, sa muncesti si sa vezi ca nu se leaga nimic. Insa asta pentru ca e multa concurenta si toti vor bun si ieftin, ceea ce nu e mereu posibil. Si iti mai trebuie si un pic de noroc.
            Iti dau urmatorul exercitiu: esti o agentie mica si te cheama la brief alaturi de alte 84 de agentii, unele chiar foarte mari, unde ti se cere o oferta pentru care va trebui sa pui majoritatea resurselor la bataie. Iti convine? Te duci la pitchul de peste doua saptamani? Raspunde-mi sincer.
            • +1 (1 vot)    
              Cat se poate de coerent (Vineri, 29 mai 2015, 14:13)

              Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui MGFX

              Azi, la 10:50, scriati asa:
              "Da, e interesant de vazut cate vor participa in final la licitatie. As zice ca nu vor fi prea multe si vor fi in special agentiile mici."

              20 de minute mai tarziu ii sugerati preopinentului ca aia mici nu vor veni, de teama celor mari.

              I rest my case.
              • -2 (2 voturi)    
                Sherlockul satului (Vineri, 29 mai 2015, 15:35)

                MGFX [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                Sherlock, prima afirmatie era strict o presupunere, nu am de unde sa stiu ce se va intampla.
                A doua afirmatie era strict un exercitiu in conditii clare, ideale, in care participa toate cele 85 de agentii. Ori, daca vorbim de cazul Carrefour, ma indoiesc ca vor participa toate. Fiind ceva ce s-a intamplat pentru prima oara, sunt si eu curios cum vor evolua lucrurile. Am spus-o si o repet: cel care pierde cel mai mult de aici e clientul
                • +1 (1 vot)    
                  Mda... (Vineri, 29 mai 2015, 19:18)

                  Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui MGFX

                  O ironie ieftina e intotdeauna de preferat unui raspuns la obiect pe care nu-l ai.
                  Poate ar fi de dorit sa mai slabiti legaturile alea cu industria publicitatii. Dauneaza la logica.
        • 0 (0 voturi)    
          Take it or leave it ! (Vineri, 29 mai 2015, 14:11)

          liviusmaximus [anonim] i-a raspuns lui MGFX

          1. Exemplul lui alex a fost corect. Din suma alocata granturilor se pot indestula un numar limitat de solicitanti. mult mai multi aloca resurse pt proiecte, asumandu-si faptul ca sansele nu-s mari. dar o fac !
          2. spui" Normal ca tragi cat poti, reprezinta finantare, un suport pentru a-ti dezvolta afacerea" . Bugetul unui client reprezinta FIX acel;asi lucru :).
          3. Nu sunteti o clica; dar n-ar strica sa intelegeti ca ideea voastra despre piata si client este deformata. A inceput odata cu castigarea de catre cativa a unor premii dedicate industriei de advertising. Odata cu ei, care au dobandit un mega-ego, toata industria a luat-o razna. Conteaza mai mult cum va percepeti intre voi, decat cum va percepe clientul. Clientul ala care-si permite sa plateasca o agentie nu-i un tampit. Pt ca el a produs banii cu care achita si nu voi agentiile. Sa-l acuzi, asa cum a facut acea doamna, pe un CEO ca este neprofesionist, pt ca invita furnizorii la o cafea este o tampenie incoerenta. Acel CEO are o afacere care produce cumva profit si te roaga sa primesti sau nu o sarcina platita. Take it or leave it !
    • +3 (3 voturi)    
      vai vai (Vineri, 29 mai 2015, 0:09)

      intuneric [anonim] i-a raspuns lui MGFX

      Problema e simpla . Daca nu esti competent sa castigi pitch-ul te-as da afara . Ce zici? Te-ai mai prezenta prietene? Cam asa e in lume. Ma trec transpiratii ceausiste la comentariile meseriasilor "din industrie". Cunoastem ce vi se cuvine. Un ceai cald si la culcare
      • -1 (1 vot)    
        Ramai in intuneric (Vineri, 29 mai 2015, 10:35)

        MGFX [utilizator] i-a raspuns lui intuneric

        E frumos la stat? E liniste si pace? Te trec transpiratiile ceausiste cand freci menta cu mult sarg? Adevarul e ca e frumos sa stai degeaba, eventual sa plimbi doua hartii dintr-un birou in altul timp de cateva ore. Basca la 4 ai terminat programul de lucru. Unde mai pui ca iti vine salariul de la "meseriasii din industrie" si tu nu trebuie sa faci nimic.
  • +8 (12 voturi)    
    200 seniori? (Joi, 28 mai 2015, 17:15)

    meioza [utilizator]

    Păi dacă au participat 85 de agenții, de ce au trimis 200 de seniori? Nu au încredere într-unul singur sau s-au dus ca atîrnătoarele să mănînce fursecuri pe gratis?

    100€/oră? Asta înseamnă 800€/zi, adică 16.000€/lună salariu. Nu există nici directori executivi cu salariul ăsta la companiile din domeniul ăsta, d-apăi „seniori”...
    • +1 (5 voturi)    
      Măi măi, cu seniorii ăștia mai dihai decât (Joi, 28 mai 2015, 19:11)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui meioza

      cu senatorii ...baroni pe viață, fie că dau fie că nu dau ceva de calitate.
    • +1 (7 voturi)    
      asta cu plata pe ora (Joi, 28 mai 2015, 20:02)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui meioza

      nu e echivalenta cu plata pe luna. cei care lucreaza in consultanta, creatie etc au un tarif orar mare tocmai pentru ca nu lucreaza 8h pe zi, e posibil sa someze 3 saptamani si sa lucreze 2 zile pe care sa ia 3000 de euro.
    • 0 (0 voturi)    
      sa intelegem care e aria de specialitate (Vineri, 29 mai 2015, 12:50)

      ioana [anonim] i-a raspuns lui meioza

      in primul rand carrefour a chemat agentii cu specific diferit, apoi intr-o agentie la un clinet mare merge de obicei: un om din client service (deparatemntul care tine legatura cu client, om ce intelege si brandul, si agentia), un creativ (pentru a intelege cat de deschis este la creativitate un client) si un strateg sau un specialist pe un domeniu complementar (PR, digital, media, btl, eveniment samd).
  • +9 (15 voturi)    
    patetic (Joi, 28 mai 2015, 17:21)

    Lannister [anonim]

    Ce sa mai spun...sintem mari scule ca sa ridem de Carrefour. De parca publicitatea din Romania ar fi atit de deshteapta de da pe afara.
    Alooo, nu vedeti ca avem cam cea mai proasta publicitatea din Europa? Cu exceptia 2-3, restul sint la pamint, reclamele la noi sint de prost gust, fara creativitate, si lipsite de imaginatie, si foarte multe copiate.
    Iar ca sa rizi ca tu te prezinti la acel Pitch, e si mai mare prostie. Ca sa vorbesti de bani, nici nu mai spun, cum poate cineva sa ceara socoteala ca pierde timpul, pai acel "senior" pe ce lucreaza? Pentru ce e platit? Sa se duca la un pitch unde crede ca nu are ce cauta, sa stea pe calculator pe facebook si pe youtube? Sau ce anume? Pe mine unul nu ma intereseaza, insa ca sa ceara socoteala ca se duce la un pitch?!? Penibil!
  • 0 (2 voturi)    
    :) (Joi, 28 mai 2015, 21:21)

    owl [anonim]

    Sunt curios ce CEO va indrazni de acum inainte sa NU organizeze astfel de licritatii - riscand sa fie auditat instant, pe motiv ca a dat contracte preferentiale.

    Deci , cine rade la urma?
  • -3 (9 voturi)    
    You guys (Joi, 28 mai 2015, 21:31)

    cristi [anonim]

    Born a slave, die a slave. Nu toata lumea lucreaza gratis. Vrei servicii, platesti. That easy.

    Sigur, cand vrei "sa-ti pui termopane" ceri 100 oferte, ca nimeni nu oboseste sa iti trimita un .xls. Nu e cazul aici.

    Iar 100 eur/h incaseaza agentia, din care plateste chirie, impozite, salarii si pentru oamenii care nu produc (contabil, HR, jurist etc).
  • 0 (6 voturi)    
    sa inventam ceva nou (Joi, 28 mai 2015, 22:59)

    bogdan [anonim]

    Sa inventam decenta si respectul, concurenta si onestitatea. cum ar fi ca sportivii sa ceara despagibiri ca sunt cam multi concurenti. Adica ei se antreneaza ani de zile si dupa aia sa nu castige decat unul. Astfel de argumente mi se par ridicole. nu crezi ca ai sanse, nu participi. nu mai vreti sa aveti de-a face cu Carrefour, nici o problema. comparatia cu masinile de mai sus e gresita. Nu a venit Carrefour la agentii, au venit ele la Carrefour. Daca eu vreau o masina si cer oferte de la 100 de dealeri asta e treaba mea. Daca ei se simt jigniti e treaba lor.
  • -2 (8 voturi)    
    Mare e prostia in Romania (Joi, 28 mai 2015, 23:50)

    Romanii, acesti specialisti in toate [anonim]

    1. Nimeni nu stia ca vor fi 84 de firme chemate, daca ar fi stiut nu s-ar mai fi prezentat.
    2. Propunerea in sine reprezinta munca, asta e munca in publicitate. Altii conduc avioane, altii sapa santuri, altii muncesc in diverse moduri.
    3. Ma gandesc la un exemplu pentru mintea voastra neteda ca sa intelegeti mai bine. E ca si cum ai chema 84 de arhitecti sa iti faca planurile la casa moka si tu la sfarsit alegi pe care sa il platesti. Nu e instalat de termopane, nu e cumparat de cuie, e strategie, e munca, e analiza, e cercetare, e multe.
    4. Cand vii la un pitch si dupa trebuie sa prezinti, deja ideea si prezentarea strategiei = 70-90% din munca e facuta, restul sunt implementari de strategie.
    Cand faci un logo (o sigla ba, un semn) poate dura si 5 minute sa il faci in Photoshop, insa poate dura saptamani intregi pentru a ajunge la ideea logoului, researchul, culorile, etc.

    Ba da le stie romanul, sa iti tragi palme. Inapoi la sapat santuri ba, daca numai asta stiti.
    • +2 (4 voturi)    
      ? (Vineri, 29 mai 2015, 0:18)

      owl [anonim] i-a raspuns lui Romanii, acesti specialisti in toate

      n-am inteles exact: te doare ca nu ti se acorda direct contractul sau te doare de concurenta? e o problema ca trebuie sa concurezi cu 80 in loc de 3?
      Cazul ideal pentru tine e sa sa caute Carrefour pe net date despre tine si sa-ti ceara ingaduinta de a lucra cu tine?

      ps: taxezi la secunda sau la minut?

      pps : sper sa aflam ce firme se considera prea importante si sa NU trimita o oferta...
    • +4 (4 voturi)    
      Domnule draga, (Vineri, 29 mai 2015, 0:35)

      RichardB [utilizator] i-a raspuns lui Romanii, acesti specialisti in toate

      dvs nu faceti diferenta dintre un brief si un pitch. Explicati-mi va rog de ce sunt cazuri cand se trimite un brief catre 4 agentii si participa doar 3?

      1. Cand te cheama intr-o sala de 200 de locuri.... si te mai pricepi la insighturi... si nu te prinzi ca vin multi...
      2. Nu cere nimeni propunere, doar prezinta ceva
      3. E ca si cum ai scrie catre 84 de arhitecti ca vrei sa iti ofere o propunere in conditiile tale. Nu le convine, e ok, renunta.
      4. Da, dar nu a fost pitch.

      in cazul asta - lopata e la dvs.
    • +3 (3 voturi)    
      a tot ai adus vorba de logo (Vineri, 29 mai 2015, 0:50)

      alunelu [anonim] i-a raspuns lui Romanii, acesti specialisti in toate

      Daca vrea cineva un logo baga oferta si alege pe cea mai buna, nu? Ceilalti au muncit degeaba. Exact ca si in articolul de mai sus.
    • +2 (2 voturi)    
      brief (Vineri, 29 mai 2015, 1:03)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui Romanii, acesti specialisti in toate

      nu pitch.
  • -1 (7 voturi)    
    M-am intristat tare (Vineri, 29 mai 2015, 0:39)

    un dac [utilizator]

    E drept ca si HN a prezentat stirea asta la misto, dar ma mira cat de mult se antenizeaza comentatorii pe zi ce trece. Au incercat cativa sa va explice, dar voi, ca in reclama, batman, batman...publicitarii e rai.
    Incerc si eu, sigur fara sanse, pare ca sunteti deja convinsi ca aveti dreptate intr-o speta despre care nu stiti, de fapt, nimic:
    1. Publicitatea romaneasca nu este cea mai proasta din Europa. Asta este doar in mintea celor care se mandresc cu Halep si atat!
    2. Ce nu va place din publicitatea romaneasca, e dreptul vostru, e intr-o proportie foarte mare si din vina clientului. Pana la urma, nu-i asa, "clientul plateste". Daca acceptati asta cand vine vorba despre acest abator organizat de Carrefour, acceptati si cand vine vorba despre ok-ul final in cazul unei reclame.
    3. Carrefour nu este cel mai tare din parcare. Nu a demonstrat mare lucru, dimpotriva. D-asta a si organizat abatorul, ca ii merge cam prost. Prin urmare, de ce nu va ghidati dupa alti clienti "mari", TOTI CEILALTI, care nu au organizat niciodata un astfel de abator?
    4. Exista clienti foarte mari care au platit agentiile ca sa participe la licitatii. Din doua motive: a) agentiile cheltuiesc bani si direct, nu doar timp etc si b) in felul asta arati ca "nu te pisi" pe munca cuiva si te responsabilizezi si tu, client.
    5. Daca tot sustineti ca "publicircarii" romani sunt prosti, intelegeti atunci ca nici "afara" nu se intampla asa ceva.
    6. Seniorii din publicitate nu vor sa fie platiti la ora pentru ca sunt "smecheri". Tocmai ce scrie in articol ca fac munca voluntara de 7 ani. Cati dintre voi, "comencircarii" de pe HN, faceti voluntariat in viata de zi cu zi? A fost o propunere fair prin care Carrefour sa-si spele putin obrazul. Banii astia nu ar intra in contul agentiilor, ci in contul scolii care creeaza excelenta in acest domeniu. Excelenta de care si Carrefour va beneficia.
    7. Chemati si voi acasa Carrefour, Billa, Kaufland si Mega cu produse, sa va alegeti ce vreti, dupa o "comparatie"!
    • +2 (8 voturi)    
      nu-i asa (Vineri, 29 mai 2015, 1:09)

      alex [anonim] i-a raspuns lui un dac

      pana acum ati fost complici cu carrefour, billa si altii sa ne vidneti noua produse, nu in baza calitatii acestora, ci in baza nu-stiu-carei-analize-psihologice.

      adica va bateati joc de noi, "bizonul" (ca asa numiti cumparatorul, dovada de respect, ce sa mai) care nu era ins tare nici macar sa priceapa "mesajul elevat" pe care il "transmiteati" voi.

      cata vreme ati supt la carrefour, a fost bine.

      acum, cand s-a dus cu complicitatea, sariti ca virginele ultragiate.

      este de-a dreptul rusinos.

      "agentiile cele mari" si cu pile faceati bani inclusiv pe seama celor mici, carora le dati in outsourcing proiectele castigate pe cumetrii. alta complicitate. acum, cand ii vedeti in sala, nu va convine. ca poate scapa de intermedierea voastra "avantajoasa".

      da' eu nu inteleg de ce va vaitati atata. daca sunteti atat de buni, de ce va faceti probleme? lumea e mare, piata de publictiate din SUA si din China este uriasa, va asteapta sa o cuceriti, baieti! osu' la treaba!

      sau preferati sa stati aici cu mana intinsa, unde este cumetrie, dar sa urlati ca din gura de sarpe ca sa nu se vada cat de cersetori sunteti?
      • -1 (1 vot)    
        merele nu sunt pere (Vineri, 29 mai 2015, 12:54)

        ioana [anonim] i-a raspuns lui alex

        piata de publciitate este mare in intreaga lume si agentiile din Romania tot au iesit, doar ca in primul rand trebuie sa intelegi consumatorul. Oricat de destepti ar fi publicitarii din Romania nu vor intelege mecanismele cele mai profunde ale consumatorului chinez, la fel cum o agentie din Japonia nu va intelege niciodata mecanismele de gandire specific romanesti. Da, poti sa te apropii, sa studiezi, dar nu in 2-3 saptamani. Publicitaea inseamna o strategie pe termen lung+cercetare de piata, s-a dus vremea ideilor venite intamplator.
  • +1 (1 vot)    
    Ceva pute! (Vineri, 29 mai 2015, 0:48)

    eek [utilizator]

    Carrefour este hypermarket.
    Ma intreb oare cine s-a mai legat de hypermarketuri in ultima vreme?! Cine i-a mai "hartuit" de curand oare?!
    Hmmm... mie-mi pute a rosu intens, gen culoarea aia de pe toate meshurile de pe blocuri in campanii electorale...
  • +2 (2 voturi)    
    o completare pt doamna respectiva (Vineri, 29 mai 2015, 9:53)

    Luke [anonim]

    referitor la scolile de care zice doamna aceea ca lucreaza pro bono.
    Disclaimer: nu zic ca nu sunt bune cursurile si nu fac treaba acolo si cursantii poate chiar sunt angajati ca urmare. dar:
    1. cursantii platesc (deci nu stiu cui daca domana zice ca cei ce lucreaza acolo o fac probono)
    2. cursantii sunt o gramada (suna cunoscut?)
    3. in alte domenii (IT de exemplu) si in Ro au inceput firmele sa plateasca tineri pe durata unor cursuri din care la sfarsit cativa vor ramane in firma.
    Deci nu va suna cunoscut doamna? Ce-ar fi ca sa va luati fiecare 5-10 oameni pe care sa-i instruiti si la sfarsit 1-2 (poate 3 daca ati facut selectia si treaba bine) sa ramana in firma? In loc sa va plangeti si sa faceti calcule hilare
    • -1 (1 vot)    
      cursantii (Vineri, 29 mai 2015, 12:58)

      ioana [anonim] i-a raspuns lui Luke

      Stimate Domn,
      Majoritatea cursantilor de acolo au cursurile platite de agentiile in acre lucreaza, doar ca daca un tanar vrea sa faca scoala repsectiva pentru a se angaja, trebuie sa isi plateasca singur. Apoi scolile acelea mai au nevoie de lucruri, pe langa profesori:
      - sali
      - echipamente audio-video
      - printuri/stickuri pentru suporturi de curs
      - cazare si deplasare pentru profesori din afara
      - secretara/om bun la toate care se ocupa de administrare
      - pranz pentru cursanti sa nu piarda timpul cautand la pranz un loc unde sa manace

      Cheltuielile niciunei activitati nu se limiteaza la venitul omului respectiv.
  • 0 (2 voturi)    
    really? (Vineri, 29 mai 2015, 13:30)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    100 EUR / h x 160 h / lun a= 16,000 EUR / luna

    La banii astia taci draq din gura si mars la sedinta cu carrefour.
  • +1 (1 vot)    
    despagubiri (Vineri, 29 mai 2015, 23:30)

    Anca Paduraru [anonim]

    fascinanta matematica utilizata de doamna indignata, ca si pretentia ei la despagubire.
  • -1 (1 vot)    
    Prostie (Sâmbătă, 30 mai 2015, 22:10)

    Gogu [anonim]

    Activez intr-una din pietele de solutii la cheie si chiar daca nu este publicitate consider ca principiile sunt aceleasi. Daca primesc o solicitare de oferta din care reiese ca respectivul beneficiar nu stie ce vrea si nici la ce o sa-i foloseasca, nu raspund solicitarii. Ce nu inteleg multi este ca atunci cand trebuie sa dai o oferta complexa, aceasta are niste costuri in spate (cercetare, elaborare, etc). Nu se asteapta nimeni sa castige fiecare oferta dar cand ai in fata un asa client, mai bine aloci resursele catre lucruri mai promitatoare. In Romania a devenit normalitate sa nu platesti consultanta, dar nici specialisti nu angajezi pentru ca o sa gasesti un fomist sa o faca pe degeaba. Astia nu au facut licitatie pentru iaurtul de la raft!
  • 0 (0 voturi)    
    Un pitch mai tare decat cel de la Carrefour (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 11:22)

    Patrick [anonim]

    Uite aici un pitch mai tare decat cel de la Carrefour -> thepitchfor.me


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă