Agora Project, platforma de tranzactionare automatizata de publicitate online la care au aderat majoritatea marilor editori de presa online din Romania, se asteapta ca 2015 - primul an de activitate - sa se soldeze cu vanzari de 200.000 de euro, dupa cum a spus pentru HotNews.ro coordonatorul proiectului, Lucian Romascanu. Totodata, reprezentanti ai companiei-mama a Agora, Tailwind, dar si ai pietei de publicitate din Ungaria au spus pentru HotNews.ro ca in a doua jumatate a anului Agora planuieste sa se extinda si pe piata din tara vecina.

Lucian RomascanuFoto:
  • Agora Project, activ in Grecia si Romania, reprezinta pe piata locala mai multi editori online pe piata de programmatic trading - tranzactionarea automatizata de publicitate online, ce a inceput relativ recent sa capete relevanta si in Romania. Recent, in raportul sau Media Fact Book, agentia Initiative aprecia ca piata de programmatic revendica doar 1% din totalul pietei de publicitate online, pe care o estimeaza la circa 50 de milioane de euro, dar ca procentul va creste pe masura ce interesul clientilor si agentiilor pentru o "alternativa la publicitatea prin Google" creste. Agora Project reprezinta, in acest moment: Adevarul, Antena Group, GSP.ro, HotNews.ro, InternetCorp, Mediafax Group, Ringier, ThinkDigital. Detalii despre Agora, aici

Potrivit lui Romascanu, pentru acest proiect, lansat in urma cu doar jumatate de an, "in absolut sumele nu sunt impresionante. Piata trebuie sa se asigure ca e un produs bun, trebuie sa gaseasca resurse noi, iar Agora a aparut dupa ce bugetele (pentru 2015 - n.red.) fusesera stabilite. Dar evolutia e spectaculoasa, in sensul in care de la luna la luna cresterea veniturilor e de doua cifre, campaniile continua sa vina, toti cei care au testat platforma continua sa ruleze campanii".

Romascanu a precizat pentru HotNews.ro ca proiectul Agora lucreaza, in prezent, cu toate marile agentii din Romania. Planurile pentru a doua jumatate a anului si inceputul lui 2016, potrivit coordonatorului proiectului:

"In primul rand, pe partea de vanzari ne dorim sa ajungem cu prezentari directe, impreuna cu agentiile, catre clientii finali, mai ales ca unii dintre ei isi gestioneaza singuri bugetele de Google, Facebook etc. - e important ca ei sa inteleaga alternativa si sa inceapa sa foloseasca platforma noastra. Pe partea de dezvoltare tehnica, vom aduce formate noi, rising stars, instream video, care vor face diferenta intre noi si Google Display, de exemplu. Si exista o tendinta ca, in afara de prezenta intr-un marketplace comun, editorii sa incerce sa-si vanda direct, in mod programmatic, inventarul profilat de catre ei. Project Agora le va pune la dispozitie un instrument de a-si vinde programmatic direct inventarul de tip remnant.

  • Dupa cum au spus pentru HotNews.ro mai multi reprezentanti Tailwind si ai pietei de publicitate din Ungaria, pe marginea evenimentului ICEEfest desfasurat saptamana trecuta la Bucuresti, Agora planuieste sa se extinda, cel mai probabil in a doua jumatate a anului, si in Ungaria si Orientul Mijlociu. In Ungaria exista deja o alianta - anuntata in toamna, dar lansata formal abia luna trecuta - in care trei dintre cei mai mari editori de presa online, Central Media Group, Origo si CEMP, s-au unit in cadrul unei platforme comune de programmatic. Prin intrarea Agora pe piata, Ungaria ar urma sa aiba doua astfel de "piete" de vanzari automatizate de publicitate online.