Trei campanii romanesti au primit, in total, patru premii in prima faza Cannes Lions, cel mai mare festival international de publicitate, care se desfasoara zilele acestea. Luni seara, campania "Doneaza Rosu pentru Romania" (Geometry Global pentru Observator/Antena Group) a primit un Leu de Argint la categoria Promo&Activation, in timp ce "Bunici de duminica" (McCann pentru Vodafone) si "#seatbeltb00bing" (Publicis pentru Automobil Clubul Roman) au primit Lei de Bronz la aceeasi categorie. Premiul luat de #seatbeltb00bing vine la doar cateva saptamani dupa ce ACR a fost sanctionat de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pentru aceasta campanie, din cauza "continutului misogin".

#seatbeltb00bingFoto: Coalitia pentru Egalitate de Gen

Campania "Doneaza Rosu pentru Romania" s-a derulat in urma cu un an si a urmarit incurajarea donarii de sange. Potrivit studiului de caz, 14 milioane de romani au intrat in contact cu aceasta campanie in patru saptamani. Realizatorii studiului de caz precizeaza, ca rezultat, cresterea cu 80% a actelor de donare de sange. Notabil ca in acelasi studiu de caz, referitor la o campanie desfasurata la Antena 1, realizatorii mentioneaza ca rezultat al campaniei si decizia guvernului de a creste cu 300% bugetul alocat donarii de sange, in 2015.

  • Geometry Global a primit, pentru aceasta campanie, un Silver Lion la categoria Promo and Activation/Use of Broadcast in a Promotional Campaign.

Studiu de caz "Doneaza Rosu pentru Romania":

McCann Erickson a obtinut, la randul sau, doua Bronze Lions tot aceeasi categorie (Promo&Activation/Use of Social Platform, P&A/Commercial Public Services) cu campania "Bunici de duminica", pentru clientul Vodafone.

Studiul de caz "Bunici de duminica":

SUNDAY GRANNIES - MCCANN BUCHAREST CASE STUDY from McCann Bucharest on Vimeo.

Iar Publicis a revendicat un Bronze Lion la Promo&Activation/Use of Social Audience cu campania #seatbeltb00bing, menita sa incurajeze oamenii sa poarte centura de siguranta. CNCD a amendat, acum 3 saptamani, Automobil Clubul Roman cu 2.000 de lei, in urma unei reclamatii venite din partea Coalitiei pentru Egalitate de Gen, care a afirmat ca mesajul si imaginile folosite in campanie "lezeaza dreptul la demnitatea personala a femeilor din cauza continutului misogin al acestora" - detalii aici

Studiul de caz #seatbeltb00bing:

Seatbeltb00bing - Case Video from Publicis Bucharest on Vimeo.