TVR a dat in judecata Ministerul Muncii, Federatia Mediasind si doua patronate invocand incetarea contractului colectiv de munca la nivel de ramura

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 7 august 2015, 14:13 Economie | Media & Publicitate

Cladirea TVR
Foto: TVR
TVR a actionat in judecata FRJ MediaSind, Ministerul Muncii, Patronatele presei, invocand "incetarea existentei si a efectelor" contractului colectiv de munca, anunta MediaSind, care spune ca demersul facut sub semnatura lui Stelian Tanase are ca scop sustragerea de la plata unor drepturi salariale, informeaza Mediafax.

Societatea Romana de Televiziune, sub semnatura presedintelui-director general Stelian Tanase, a directorului Departamentului Juridic, Marin Drumcea, si a avocatei Stefania Dutu, a actionat in judecata Federatia Romana a Jurnalistilor MediaSind, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Patronatul Presei din Romania - ROMEDIA si Uniunea Nationala a Patronatului Roman - UNPR, invocand "incetarea existentei si a efectelor" contractului colectiv de munca unic la nivel de ramura mass-media (CCM), potrivit unui comunicat MediaSind.

Totodata, reclamantii solicita instantei sa constate "nulitatea eventualelor acte prin care s-a stabilit prelungirea existentei si efectelor CCM Mass-media, dupa termenul de 24 de luni, cu deosebire a actului aditional nr. 2 din 14.04.2008 si a actelor aditionale urmatoare acestora".

Documentul a fost depus la Tribunalul Bucuresti Sectia a VIII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale pe 29 iunie.

FRJ MediaSind sustine ca demersul SRTV este unul "fortat, abuziv si tardiv", intrucat aceeasi speta a fost judecata si in cazul Radioului Public (SRR), institutie care, prin semnatura presedintelui-director general Ovidiu Miculescu, a solicitat acelasi lucru, si anume ca instanta sa constate incetarea valabilitatii CCM din Mass-Media.

In cazul Radioului Public, atat Tribunalul Bucuresti, prin sentinta civila nr. 10967 din 20.11.2014, cat si Curtea de Apel Bucuresti, prin decizia civila nr. 2326 din 16.06.2015, au respins cererea SRR, constatand valabilitatea CCM din Mass-Media pana pe 14 ianuarie 2014. Decizia este definitiva si irevocabila.

MediaSind spune ca, prin aceste actiuni, sefii SRR si SRTV urmaresc sa nu le plateasca salariatilor celor doua institutii drepturile prevazute in CCM din Mass-Media, fiind vorba, in special, de sporul de fidelitate in cuantum de 25% din salariul de baza lunar, castigat deja in instanta pentru o parte dintre salariati de Sindicatul 2002 din SRTV si solicitat in cadrul mai multor actiuni introduse in justitie de Sindicatul Unit al Salariatilor - Radio Romania, ambele organizatii fiind afiliate la Federatia Cultura si Mass-Media FAIR-MediaSind.

Organizatia adauga ca, pentru aceasta actiune in instanta, fara sa aiba acceptul Consiliului de Administratie si nici pe cel al Comitetului Director, Stelian Tanase a apelat la serviciile unui avocat platit, desi SRTv dispune de un departament juridic mamut.

FRJ MediaSind indeamna salariatii SRR si SRTV sa actioneze in judecata, prin sindicatele afiliate la FAIR-MediaSind sau individual, conducerile celor doua societati, pentru a-si recupera drepturile din Contractul Colectiv de Munca din Mass-Media.

Totodata, FRJ MediaSind solicita Curtii de Conturi a Romaniei si Directiei Nationale Anticoruptie sa ancheteze toate acuzatiile de coruptie aduse administratiei celor doua institutii, inclusiv modul in care s-au cheltuit banii proveniti din taxa radio-TV, platita de cetateni, in diverse procese demarate impotriva propriilor salariati.

In ultimele saptamani, au avut loc mai multe proteste spontane ale angajatilor TVR in curtea institutiei, dupa ce negocierile purtate cu administratia Televiziunii Romane pentru semnarea unui nou contract colectiv de munca au esuat. Negocierile au fost purtate in contextul in care pe 1 iulie a expirat vechiul contract colectiv de munca in TVR.

Dupa esuarea negocierilor, angajatii SRTv au initiat procedura pentru declansarea conflictului colectiv de munca in institutie, dupa cum a confirmat, pe 6 iulie, pentru Mediafax, Dragos Bocanaciu, presedintele Sindicatului pentru Unitatea Salariatilor TV din TVR (SPUSTV), principalul sindicat din Televiziunea Romana. Dragos Bocanaciu a mai spus la momentul respectiv ca notificarea in ceea ce priveste declansarea conflictului de munca a fost trimisa deja la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) si la Ministerul Muncii.

"Urmeaza celelalte proceduri, mediere, conciliere, si de abia dupa aceea vom intra efectiv in conflict de munca. Momentan suntem in faza procedurala (...)", a completat Dragos Bocanaciu.

El a precizat ca nu a fost semnat un nou contract colectiv de munca in TVR, din cauza ca angajatii televiziunii publice nu pot sa faca "ceea ce doresc sefii" din SRTv.

"Au venit cu solicitari de a reduce drastic toate castigurile salariale ale oamenilor, ale personalului de executie, in timp ce privilegiile sefilor voiau sa ramana neschimbate. Asa ceva nu este acceptabil. Oamenii din TVR stiu cat de grea este situatia. Dar, in momentul in care tu, sef, vii si-mi ceri sa renunt, la 5%, la 10% din ceea ce castig - cam asta era oferta lor -, tu vrei sa-ti pastrezi intacta indemnizatia de conducere?", a spus Dragos Bocanaciu.

El a precizat ca administratia SRTv dorea ca sporurile angajatilor institutiei sa fie reduse, iar sefii din TVR sa isi pastreze absolut toate beneficiile.

El a mai spus ca reducerea sporului de sambata si duminica ar fi insemnat o diminuare a castigurilor salariale pentru foarte multi dintre angajatii TVR. De asemenea, potrivit lui Bocanaciu, conducerea TVR doreste sa taie si sporul de ore suplimentare si sa-l duca la nivelul din Codul Muncii, care este de 75%.

Acesta a mai spus ca la fel de periculos este faptul ca in propunerea conducerii de contract colectiv de munca nu se mai regasesc salariile compensatorii in caz de concedieri colective si individuale.

El a adaugat ca nu angajatii sunt vinovati de situatia financiara dificila in care se afla TVR.

"In conditiile in care Televiziunea Romana a acumulat si acumuleaza zilnic astfel de datorii, cred ca o parte din vina este a managementului, ca nu un sofer sau un operator sau un reporter sunt cei care au provocat aceste pagube. In aceste conditii, cei care sunt penalizati sunt tot angajatii. Niciun sef nu a fost tras la raspundere pana acum pentru deciziile proaste care au fost luate", a spus Bocanaciu.

De cealalta parte, pe 7 iulie, reprezentantii SRTv au transmis agentiei Mediafax ca "Televiziunea Romana respecta dreptul angajatilor de a-si sustine interesele pe toate caile legale".

"Semnarea unui Contract Colectiv de Munca cu clauze corecte pentru salariati si sustenabile pentru institutie este prioritara pentru administratia televiziunii publice. Pe parcursul discutiilor, angajatorul a acceptat toate revendicarile care vizau drepturile banesti aferente prestarii muncii. Nu a fost luata in calcul diminuarea salariilor de baza", au spus reprezentantii SRTv.

Acestia au precizat ca administratia SRTv a raspuns notificarii sindicatului reprezentativ, "expunand, punctual, argumentele sale pentru clauzele aflate in divergenta".

"Conducerea TVR si-a aratat disponibilitatea de a continua negocierile in vederea ajungerii la un acord, luand in considerare situatia financiara dificila a institutiei, care dicteaza intr-o mare masura limitele negocierii. Comisia de negociere din partea administratiei a fost formata din cinci membri. Presedintele-director general nu a facut parte din comisie si nu a participat la negocieri", a precizat SRTv.

Societatea Romana de Televiziune a incheiat anul 2014 cu o pierdere de 81,5 milioane de lei, in conditiile in care Televiziunea Romana a avut, anul trecut, venituri totale de 544,2 milioane de lei si cheltuieli totale de 625,8 milioane de lei, potrivit cifrelor furnizate de reprezentantii institutiei pe 6 aprilie, intr-o conferinta de presa la care a participat si Stelian Tanase. In conferinta de presa au fost prezentate cifrele din raportul SRTv pe anul trecut.

Tot atunci, reprezentanti ai TVR au anuntat ca datoriile totale ale Televiziunii Romane erau, la sfarsitul anului 2014, de 700 de milioane de lei, dintre care 440 de milioane de lei la bugetul de stat.










663 vizualizari
  • 0 (2 voturi)    
    Dinozaur mediatic (Vineri, 7 august 2015, 14:31)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Desfiintati TVR. E o insitutie decrebilizata, asevita politic si fara nici audienta. Sume uriase cheltuite din buget inutil si o gaura neagra plina doar de datorii uriase.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version