UPDATE Aproape 1 din 5 "utilizatori" romani de Internet blocheaza reclamele online. Costurile globale ale optiunilor ad block: 21,8 miliarde de dolari in 2015 - raport Adobe/PageFair

de C.I.     HotNews.ro
Miercuri, 12 august 2015, 12:51 Economie | Media & Publicitate

​Aproape 20% dintre utilizatorii de Internet din Romania - unde "utilizator" este un termen tehnic ce nu inseamna neaparat o persoana - folosesc programe ce blocheaza reclamele online - principala sursa de venit pentru furnizorii de continut pe platforme digitale, potrivit unui raport international Adobe-PageFair dat publicitatii saptamana aceasta. Raportul arata ca in ultimul trimestru, la nivel global, numarul "utilizatorilor" de software de tip "ad block" a crescut cu 41% fata de trimestrul al doilea din 2014, iar furnizorii de continut pierd astfel, in 2015, venituri din publicitate estimate la 21,8 miliarde de dolari.

  • UPDATE Pe pagina de Facebook a lui Orlando Nicoara s-a declansat o discutie aprinsa pe tema acestui studiu, pornind de la faptul ca, tehnic vorbind, "utilizator" ar inseamna browser - iar in Romania fiecare internaut foloseste mai multe browsere (ex.: un om poate naviga pe Internet de pe doua browsere de desktop, de pe browserul telefonului mobil si de pe tableta si poate instala ad block pe o parte dintre ele, pe toate sau pe niciunul), Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI) masurand cateva zeci de milioane de browsere la nivel local. In discutia respectiva, Dragos Stanca (Thinkdigital) estimeaza numarul utilizatorilor reali de ad block din Romania la circa 5-600.000. Din acest punct de vedere, metodologia complexa a studiului Adobe-PageFair si terminologia folosita nu sunt foarte clar prezentate in documentul publicat.
NOTA: PageFair, companie care a participat alaturi de Adobe la realizarea studiului, ofera servicii care ar ajuta furnizorii de continut sa evite efectele programelor de tip ad block.

Raportul arata ca numarul utilizatorilor de software de tip ad block a crescut de la 21 milioane la nivel international in ianuarie 2010 la 181 milioane in ianuarie 2015. Daca in SUA numarul utilizatorilor de astfel de software a crescut cu 48% in ultimul an, pana la 45 de milioane de utilizatori lunari activi in al doilea trimestru din 2015, in Europa numarul lor a crescut cu 35%, iar in Marea Britanie a explodat: +82% in ultimul an.

  • La nivel european, Romania se afla la mijlocul clasamentului in functie de numarul de utilizatori de ad block, cu 18%. "Topul" este condus de Grecia si Polonia, unde aproximativ 1 din trei utilizatori de net folosesc programe de blocare a reclamelor: 37,5%, respectiv 34,9%. Cele mai mici rate de utilizare ad block se inregistreaza in Republica Ceha (10,9%), Franta (10,3%) si Slovacia (8,9%), potrivit estimarilor PageFair-Adobe.

Faptul ca utilizatorii de Internet opteaza sa nu mai vada reclame online afecteaza considerabil veniturile furnizorilor de continut de orice tip - de la servicii legale la educatie si jocuri. Raportul estimeaza ca in 2016 costul global al blocarii reclamelor se va ridica la 41,4 miliarde de dolari, adica dublu fata de nivelul actual. Pierderile de 21 de miliarde estimate pentru 2015 inseamna 14% din cheltuielile globale de publicitate, desi numarul de utilizatori lunari activi inregistrati in al doilea trimestru din 2015 - 198 milioane - reprezinta doar 6% din populatia online la nivel international.

Ce mai arata studiul PageFair-Adobe:
  • 26,5% dintre cei care acceseaza site-uri de jocuri folosesc ad block, la fel 19,1% dintre utilizatorii de retele sociale, 17% dintre utilizatorii de site-uri de tehnologie sau din cei care acceseaza site-uri de educatie. La polul opus, doar 2,5% dintre cei care acceseaza site-uri guvernamentale, 4,9% dintre utilizatorii siteurilor de organizatii caritabile, 5% dintre utilizatorii de siteuri imobiliare sau de anunturi/dating folosesc astfel de software.
  • In ultimul trimestru, cea mai mare rata de utilizare ad block se inregistreaza printre utilizatorii de Chrome (126 milioane lunar, +51% fata de T2 2014) si Firefox (48 milioane, +17%), dar cea mai mare crestere se inregistreaza printre utilizatorii de Safari: +71%, pana la 9 milioane de utilizatori lunari in T2 2015.

Raportul noteaza ca, in trimestrul al doilea, 38% din tot traficul web s-a realizat pe platforme mobile, dar numai 1,6% din traficul utilizatorilor de adblock, in reteaua PageFair, s-a facut de pe mobil. Studiul apreciaza ca situatia s-ar putea schimba rapid pe masura ce tehnologia evolueaza si devine tot mai la indemana instalarea de ad block - un moment-cheie putand fi lansarea iOS9 in aceasta toamna.

Potrivit raportului, aceste evolutii "au puterea sa puna sub semnul intrebarii viabilitatea web-ului ca platforma de distributie de continut gratuit, sustinut prin publicitate".



Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
11598 vizualizari
  • +50 (50 voturi)    
    PIERDEREA ESTE VIRTUALĂ (Miercuri, 12 august 2015, 12:58)

    pointless man [utilizator]

    Dacă acei oameni (printre care mă număr și eu) nu vor să vadă reclame însemnă că efectul lor asupra vînzărilor era oricum NUL.

    Aa, că site-urile respective nu vor mai primi atîția bani este cu totul altceva. Și așa publicitatea a devenit, de fapt, un fel de scop în sine - ea nu informează ci agresează - cu cît mai agresivă cu atît mai puțin măsurabil rezultatul.
    • +26 (26 voturi)    
      Prin analogie (Miercuri, 12 august 2015, 13:56)

      sile [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      Eu inventez un dispozitiv portabil care face un zgomot infernal (un fel de vuvuzea de buzunar) si vreau sa-l vand cu €100 bucata. Ma duc cu el la Universitate pe trotuar, ii dau drumul si constat ca intr-o zi, 200.000 oameni ma evita si circula pe trotuarul opus. Dupa care incep sa ma plang ca in ziua respectiva am avut pierderi de 200.000x€100 = €20.000.000.

      Ba mai rau, in cazul reclamelor site-urile vizitate dau dreptul site-urilor de reclama sa ruleze cod in browser. Site-urile de reclame, la randul lor, dau dreptul altor site-uri sa faca la fel. Si uite asa se ajunge ca vizitand o pagina despre cum sa-ti cureti filtrul de la aerul conditionat ajungi sa vezi cum peste 20 site-uri ruleaza cod in fereastra ta de browser (flashlight e un plugin de firefox care-ti arata treaba asta). In general sunt site-uri respectabile, dar chiar daca ai 100% incredere in ele, e suficient ca doar unul sa fie compromis la un moment dat si codul infectat va ajunge rapid pe milioane de calculatoare.
      Mie imi vine foarte greu sa condamn un utilizator ca blocheaza reclame, chiar daca inteleg ca unele site-uri se bazeaza pe publicitate pentru a oferi continut gratuit. Insa nu ar trebui sa se bazeze pe _orice fel de_ publicitate. Google a fost primul care a inteles ca niste reclame neintruzive si pe cat posibil personalizate au sanse mai mari sa aduca "click"-uri si a facut o gramada de bani din asta.
    • -9 (17 voturi)    
      atunci (Miercuri, 12 august 2015, 14:44)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      pregateste-te pentru ziua in care nu va mai exista portal de stiri gratis si va trebui sa ai cont platit, precum ft.com
      • +20 (22 voturi)    
        Stiri? (Miercuri, 12 august 2015, 15:13)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Ce numesti portal de stiri? Site-urile astea agamate, manipulatoare, aservite politic, din care nu afli nimic? Reclama agresiva si peste masura are intotdeauna rezultatul pe care il merita. Ca sa nu mai spunem de "continutul"site-urilor: nu vrei sa faci reclama, elimina orice stire despre tine. Prefer sa platesc un site, dar care sa nu fie o rusine publicistica.
        • -8 (12 voturi)    
          pai (Miercuri, 12 august 2015, 15:55)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          daca in opinia ta un site ca hotnews nu este un site demn de a fi numit portal de stiri, de ce totusi il citesti, ba mai mult, ai si cont ca sa poti comenta?

          Tu poti citi aceste situri gratis folosind adblock, pentru ca sunt suficenti (inca) oameni care il citesc fara adblock.
          • +4 (8 voturi)    
            Asta crezi tu (Miercuri, 12 august 2015, 16:41)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

            ... stirile sunt in mare parte preluate. Cativa jurnalisti adevarati fac stiri aici. In rest, aceeasi manipulare de sorginte socialist-europeana. Era intr-o zi un articol despre pretul aurului si cauzele scaderii lui. Total eronat, luat din alte surse "imprastiatoare". Am gasit articolul acela in mai multe ziare din Romania. Prost documentat, preluat pur si simplu. Pai tu ziarist, nu ai nici macar curiozitatea sa extragi un grafic real despre pretul aurului in ultimii 5-10 ani si scrii un intreg articol despre "minimum low" price? Sorry, dar asta nu e jurnalism, e manipulare.
            • 0 (2 voturi)    
              De ce (Miercuri, 12 august 2015, 21:30)

              vindicomvs [anonim] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              vorbim despre calitatea presei aici? Ce legătură are?
              E vorba de accesul la continut, ca e portal de stiri, blog etc.
              Vrei acces moca si nici sa fii deranjat de vreo reclama, nu ti se pare un pic ipocrita treaba?
              Aveam impresia ca cititorii de pe hn sunt ceva mai elitisti, cand de fapt majoritatea habar n are cum funcționează lumea și de ce si cum primeste salariu la final de luna.
      • +4 (8 voturi)    
        De abia astept ziua aia! (Miercuri, 12 august 2015, 15:27)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

        Ca si autorii asa-zisului "Raport" Adobe!!! -page... si dumneata mergi pe tactica bine cunoscuta de la MSFT citire: FUD - Fear, Uncertainty and Doubt.
        Cu alte cuvinte, se incearca inducerea in masa utilizatorilor ca e total gresit si devastator sa blochezi reclamele, ca e gresit sa le iei painea de la gura celor ce primesc bani ptr. difuzarea acestor reclame, deoarece, in final(?), vei plati ca sa accesezi orice pagina web!!!
        Ati intalnit o aroganta si o nesimtire mai mare?!
        Ca sa nu mai spun ca aceste "agentii" de publicitate au incercat chiar sa vina cu o propunere legislativa de interzicere a softului de tip add-block.
        Tare, nu?!
        Ma intreb ce cauta de fapt Adobe in toata aceasta mizerie? Nu cumva apara defunctul flash si toate porcariile lor de Adobe Reader (acum numit DC!) etc.?! Cred ca nu exista bloatware si mamut software mai imbecil decat acest Adobe Reader... Ceea ce face un soft de 1000x mai redus ca dimensiuni, respectiv deschiderea unui fisier pdf, trebuie sa inghitim zi de zi prin intermediul Adobe, + inslatalrea de nu mai stiu ce programe bloatware aditionale...
        • 0 (2 voturi)    
          Adobe Reader (Miercuri, 12 august 2015, 19:43)

          ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Dan

          e un mega-virus.
          Incearca Foxit Reader
      • +3 (3 voturi)    
        :) (Miercuri, 12 august 2015, 15:28)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Mereu vor exista alternative.
        Iar cei care "baga" reclame din belsug cu scopul de strange bani cat mai multi merita o trezire la realitate.
      • +5 (5 voturi)    
        SÎNT GATA SĂ PLĂTESC (Miercuri, 12 august 2015, 15:34)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        pentru un site de știri MĂCAR sferto-tabloid. Sau MĂCAR unde știrile relevante sînt cît-de-cît separate de cele idioate.
      • +4 (6 voturi)    
        pentru mine e ok! (Miercuri, 12 august 2015, 15:55)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Daca ma intereseaza cu ADEVARAT continutul, ma scarpin pana la sange in buzunar - si platesc!
        E EXACT ca si cu publicatiile printate: in prezent, desi nu-mi place DELOC, pe doua din ele chiar DAU bani ca sa le cumpar!

        In felul acesta poate ca va creste (sau va scadea? deoinde cum isi formeaza grupul-tinta) calitatea! ;)
    • +4 (6 voturi)    
      Mdea, dar nu asa functioneaza (Miercuri, 12 august 2015, 14:51)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Toata porcaria asta a inceput ca un trade-off, tu citesti chestii gratis la mine pe site si eu castig bani pentru mentenanta (hardware, software, licente, salarii) si evident si profit :) pentru ca-ti bag pe gat niste reclame. Pe tine nu te costa nimic, banii vin de la cei care platesc sa li se afiseze reclame. Blocand reclamele site-ul pierde un venit consistent. Alternativa este ca site-urile or sa inceapa sa ceara bani pentru acces la continut pentru cei care blocheaza reclamele (de genul, ai dreptul la 5 articole/luna, daca vrei acces nelimitat scoate 5EUR). Si asa, observ ca modelul de "subscription" se intinde cu repeziciune.

      Din ce stiu eu, se aplica 2 sisteme, care pot fi si combinate:
      - pay per view (de cate ori se afiseaza reclama)
      - pay per click (de cate ori se da click pe o reclama)

      Exemplu: Daca site-ul cere plata doar in functie de numarul de afisari (pay per view), sa zicem ca ei tarifeaza N eurocenti pt o reclama afisata la ei, atunci prin blocare tu le produci o pierdere care se poate calcula (20 reclame = 20 * N eurocenti...). Adunat la 50.000 useri care fac la fel in fiecare luna se aduna deja sume maricele (N * 10000 EUR).
    • +2 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Miercuri, 12 august 2015, 15:41)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Dar invers nu se poate pune problema?
      Da i utilizatorului de internet o sansa sa vada reclame daca vrea el?
      Poate vrea poate NU VREA
      oricum in ultimul timp nu mai e reclama asa cum spune aici poitless man a devenit o fobie aresiva asa
      NU ai pagina de web CU reclama NU existi
      Ar trebui scoase legi impotriva acestui "flagel"
      Frate ai venit sa citesti stiri de ex lasa ma sa citesc stiri.Asta inseamna NU ma intereseaza RECLAME
      Devine stressant
      Mai e putin si introduc astia si taxe daca nu vrei reclame cumpara aia
      Da ma gandesc ca se poate si invers
      Daca vrei reclama cumpara aia
      Nimeni nu ar trebui sa fie obligat sa primeasca pe pagina de web reclame pe care un motor de cautare "alphabetica" le arunca acolo pentru ca ...........poate si dupa to*n(ti algoritmii lui ar trebui sa fii interesat de reclama ....aia sau ailalta.Si daca poate nici nu i mai trebuie vreun motiv.E bataie de joc.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e o pierdere virtuala (Joi, 13 august 2015, 9:37)

      ember [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      reclama agresiva, de cele mai multe ori sub forma de pop-up care iti sare in fata pointerului, genereaza clickuri, chiar si involuntare, acest lucru produce bani reali care se pierd pentru ca noi folosim programe care le blocheaza. pe de alta parte genereaza bani celor care scriu aceste programele, eu am facut o donatie pentru ad-block pentru ca mi se pare cea mai de bun-simt initiativa de pe internet
  • +30 (30 voturi)    
    reclame pe HN (Miercuri, 12 august 2015, 12:59)

    helene [utilizator]

    Adblock îmi arată peste 20 reclame blocate pe HotNews, deci nu e de mirare că folosește lumea astfel de produse. Înțeleg că se pierd venituri, dar HN devenise complet neutilizabil cu această cascadă de meteoriți publicitari, poate n-ar strica mai multă măsură și în asta.
    • +16 (18 voturi)    
      65 spam-uri (Miercuri, 12 august 2015, 13:40)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui helene

      35 blocate de adblock si inca 30 de location request-uri blocate.

      Pai nesimtirea ads-urilor e in general mare, dar unii chair exagereaza.

      http://oi60.tinypic.com/5036ah.jpg
      • +11 (11 voturi)    
        ... (Miercuri, 12 august 2015, 14:30)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Qu

        mi se pare f "amuzant" ca ei indraznesc sa se planga ca pierd bani din cauza ca lumea le blocheaza reclamele. Dar nu spun si cate pierderi genereaza din cauza paginilor care se incarca mai incet din cauza reclamelor. Un fel de "hotzul striga dotzul"
        • +3 (3 voturi)    
          Da (Miercuri, 12 august 2015, 15:37)

          Qu [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Ceva de genul.
          Paginile web au ajuns sa aiba 90% continut care nici nu ar trebui sa existe pe ele in mod normal.
    • +6 (6 voturi)    
      mda (Miercuri, 12 august 2015, 14:15)

      mda [anonim] i-a raspuns lui helene

      mie Ghostery imi arata (pe hotnews) ca blocheaza 12 surse externe cu 23 de continut pentru reclame si analitics :))

      daca v-ati plictisit de adblock puneti-va ghostery, sau amandoua, eu n-am mai vazut reclame web de vreo 3 ani

      n-am gasit inca aplicatie care sa blocheze reclama la inceputul unui video youtube, acolo e din youtube fenta... stiti ceva ce ar rezolva problema ?
      • 0 (2 voturi)    
        Ciudat (Miercuri, 12 august 2015, 15:08)

        Barosanu#1 [anonim] i-a raspuns lui mda

        Eu pe Youtube nu am reclame la început de video, nici nu am văzut vreodată așa ceva, chiar și fără addons (am testat pe Firefox, Chrome și PaleMoon). Dacă dezactivez AdBlock reapare numai reclama din dreapta video-ului, care e acolo de ani de zile.

        O fi ceva legat de locația utilizatorului?
        • +1 (1 vot)    
          mda (Miercuri, 12 august 2015, 15:29)

          mda [anonim] i-a raspuns lui Barosanu#1

          ee cum sa n-ai reclame pe youtube

          nu mereu, dar la nu stiu cate accesari iti apare reclama si ai optiunea de a sari peste reclama in 5,4,3,2,1 secunde :)

          uneori mi-a aparut si in mijlocul video-ului
          • +1 (1 vot)    
            Cred ca e de la Adblock Plus (Miercuri, 12 august 2015, 16:44)

            banel [utilizator] i-a raspuns lui mda

            Nici eu nu vad reclame pe youtube.

            Cand nu am avut ADP instalat mai vedeam ocazional, deci cred ca e de la extensie. Folosesc Chrome.
          • 0 (0 voturi)    
            Hm (Miercuri, 12 august 2015, 17:30)

            Barosanu#1 [anonim] i-a raspuns lui mda

            @Mda Înțelesesem poate eu greșit că te refereai la cazul utilizării AdBlock (caz în care eu pot să confirm că nu văd nicio reclamă în cadrul video-urilor de pe Youtube, nici nu știam că există până să se plângă o cunoștință de ele). Pe alte situri de streaming am mai văzut reclame intercalate care apar în bara de încărcare, iar browserul sare peste ele (apare un loading scurt).

            Fără AdBlock s-ar putea să ai dreptate și să apară ocazional, când ai ghinion :D
        • 0 (0 voturi)    
          Doar... (Miercuri, 12 august 2015, 16:04)

          cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu#1

          Daca locuiesti in Antarctica.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 12 august 2015, 15:29)

        reddawg [anonim] i-a raspuns lui mda

        Cu adblock plus pe browser Opera, am uitat ca mai exista reclama pe youtube, pentru ca, de 2 ani de cand l-am instalat, nu am mai vazut vreo secunda de reclama
        :)))))
        Chiar credeam ca au renuntat la ea :))))
      • +1 (1 vot)    
        pt youtube (Miercuri, 12 august 2015, 15:34)

        Cnut [utilizator] i-a raspuns lui mda

        Eu folosesc AdBlock de la https://getadblock.com/
        De cand o folosesc nu a trecut de ea nici o reclama de pe youtube.

        Acum pe pagina asta de hotnews a blocat 33 de adds. La inceput nu foloseam AdBlock pentru hotnews, dar s-au tot aglomerat reclamele si disperam deja sa imi tot sara textul pe ecran cand citesc... sorry hotnews. Faceti varianta platita fara reclame si imi fac abonament la voi.
      • 0 (0 voturi)    
        eh (Miercuri, 12 august 2015, 15:36)

        xna [utilizator] i-a raspuns lui mda

        Care reclame pe youtube? :) Am Adblock Plus.
      • +1 (1 vot)    
        Opera (Miercuri, 12 august 2015, 15:40)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui mda

        Din opera cu add-on-urile de blocat diverse spam-uri se rezolva si cu alea de YT.

        In principiu acum cam fiecare broswer are posibilitatea sa instaleze un addon care sa faca orice-i necesar.
        Interfata grafica folosita de cam toate in acest moment e una universala, facuta de google avand la baza inovatiile din opera.
      • +1 (1 vot)    
        ehhh... (Miercuri, 12 august 2015, 15:58)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui mda

        Alea de pe youtube nici nu-s chiar cele mai rele ;)
    • +4 (4 voturi)    
      corect! (Miercuri, 12 august 2015, 15:57)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui helene

      HN mai avea putin si, din cauza reclamelor EXTREM de agresive, devenea nefrecventabil!
      Asa cum, pentru mine, au devenit CEL putin alte vreo 20 site-uri! ;)
  • +12 (12 voturi)    
    faceti ad-uri mai bune (Miercuri, 12 august 2015, 13:08)

    Eu sunt Ghitza [utilizator]

    folosesc adblock si a blocat acum 25 de reclame pe hotnews
  • +14 (14 voturi)    
    Daca ar face reclamele mai user-friendly... (Miercuri, 12 august 2015, 13:08)

    Andrei Mihai [anonim]

    Cand intru de pe mobil si:
    - mai mut de 50% din display e acoperit e cu reclame
    - unele reclame sunt imposibil de inchis din cauza ca se tot misca
    - dau 5 click-uri ca sa intru pe pagina dorita
    atunci normal ca folosesc ad-block-uri.
    Sa faca intai reclamele mai user-friendly si apoi sa se planga.
  • +9 (9 voturi)    
    Cum ramane cu click-through rate? (Miercuri, 12 august 2015, 13:12)

    Andu [anonim]

    Subiectul este unul foarte interesant si cred ca pe cei de la HN ii doare, dar problema este departe de a fi transata.
    Mi s-a parut interesant thread-ul asta de pe Quora http://www.quora.com/Is-it-morally-wrong-to-use-AdBlock
    Un argument foarte bun este acela ca, de fapt, AdBlocker-ele cresc click-through rate-ul, deci adevertiserii sunt in castig!
    Deci cine pierde si cine castiga?
  • +15 (17 voturi)    
    Va multumesc pt articol (Miercuri, 12 august 2015, 13:23)

    V. Veroiu [utilizator]

    Incepand de azi am blocat si eu continutul de tip ad. Niciodata nu am cumparat ceva pentru ca mi-a aparut ca ad intr-o pagina web. Asadar draga Adobe, mai adauga ceva "peirderi" in calcul. Oare nu cumva acest tip de ad-uri este unul invaziv si nefunctional?
  • +22 (22 voturi)    
    pierdere 7 miliarde euro (Miercuri, 12 august 2015, 13:28)

    fia [anonim]

    Eu am cerut ca fiecare persoana de pe planeta sa imi dea cate un euro.
    Nu am primit, am o pierdere de 7 miliarde de euro....

    @helene: Ublock Origin (Firefox) imi arata 39 reclame blocate pe aceasta pagina :)
    • +4 (4 voturi)    
      Logica (Miercuri, 12 august 2015, 15:42)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui fia

      Dupa logica asta functioneaza marketing-ul din ziua de azi.

      Va oferim un produs de 200 de lei la numai 100.
      Economisiti 100 de lei.

      Practic, vi se ofera un produs de care nu aveti nevoie pe care dati 100 de lei si care nu face nici macar atat la orice magazin de la coltul strazii.
  • +10 (10 voturi)    
    27 este numărul de reclame (Miercuri, 12 august 2015, 13:30)

    CiprianNicolae2 [anonim]

    blocate de AdBlock , numai pe acesta pagina . Am dezactivat din curiozitate si pagina arata ca draqu , dar spre deosebire de alte pagine se incarca acceptabil .
    Sunt pagini care te streseaza pur si simplu cu fel si fel de reclame , chestii cu inscrieri pentru newslettere s.a.m.d incât renunti a mai astepta să se incarce toate rahaturile , asa că nu stiu de unde atâta pierderi . Eu folosesc AdBlock pentru că NU MĂ INTERESEAZA ofertele , de rahat dealtfel . Pret crescut , tăiat si băgat ca mare ofertă . Vezi actuala ofertă de pe acestă pagină cu ”până la -70 % ” . Pe draqu .
  • +16 (16 voturi)    
    Spam (Miercuri, 12 august 2015, 13:40)

    Nobody [anonim]

    Reclama este spam. Nici la TV nu ma uit din cauza reclamelor. Pacat ca nu exista Adblock si acolo.
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 12 august 2015, 14:36)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Nobody

      So true...sper ca odata cu televiziunea digitala sa apara si mijloace de a bloca reclamele TV. Voi fi printre primii utilizatori. In ce ma priveste prefer sa vad ecranul negru pt. 10 min cat se transmit reclame, unele sunt de-a dreptul iritante. N-am ceva cu ideea de reclama in sine dar majoritatea sunt fie iritant de repetitive (aceeasi reclama ca acum 2 ani) ori de-a dreptul agresive sau de prost gust. Probabil nu fac parte din publicul tinta dar decat cretinismele cu farmacia inimii, hamei cu suflet, prea de la tara, firma cu 2 parcari prost organizate, muncitorul care a spart toti sacii de ciment si alte chestii facute ca pt. o sectie de oligofreni mi-ar fi mai convenabil sa-mi afiseze sigla 10-15 secunde si sa ma anunte dc ar trebui sa cumpar produsul sau prin ce e mai bun produsul de anul asta decat cel de anul trecut si cam atat.
      • +2 (2 voturi)    
        Da... (Miercuri, 12 august 2015, 15:43)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Blocarea reclamelor TV ar fi cea mai mare inovatie pentru smart-tv-uri.
  • +12 (12 voturi)    
    ... (Miercuri, 12 august 2015, 13:41)

    reddawg [anonim]

    Eu am adblock de vreo 2 ani, pentru ca deja devenise o mare nesimtire din partea celor care administreaza siturile.
    Nu mai puteai deschide un site, fara sa te inunde o tona de reclame.
    Ceea ce a pus capac a fost situl Youtube care baga fortat o reclama de 30 de sec in mijlocul oricarui film de la ei de pe site, fara posibilitatea de a mai fi refuzata reclama ca in trecut.
    Stiti de ce a avut succes motorul de cautare Google la inceput? Pentru ca a fost singurul motor de cautare care nu baga tone de reclame si asa a cucerit cota de piata la inceput, pana a devenit brand.
    Tocmai hapsaneala asta dupa bani e problema, iar pe viitor, cred ca nu va mai fi utilizator de internet fara acest add-on instalat.
    • 0 (2 voturi)    
      hihi...!! :) (Miercuri, 12 august 2015, 16:01)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui reddawg

      Or sa ceara adblock bani, pentru ca sa te lase sa-l instalezi :)))))
      Si, pana sa il instalezi, pe parcurs, or sa-ti bage si ei tone de reclame :))))))))))))))
    • +2 (2 voturi)    
      si totusi... (Miercuri, 12 august 2015, 16:19)

      zarzarea [utilizator] i-a raspuns lui reddawg

      Daca nu va mai fi utilizator de internet fara add-on instalat, probabil ca vom plati pentru fiecare site accesat.
      Altfel, cine s-ar apuca sa lucreze la niste site-uri pentru propria ta placere ori curiozitate?
      In fine, cred ca sunt multe de discutat, nu neg ca avalansa de reclame este dezagreabila, insa, probabil o limitare a lor ar fi rezolvarea. Eliminarea reclamelor inseamna costuri pentru utlizatorul direct.
  • +10 (10 voturi)    
    Opinie (Miercuri, 12 august 2015, 13:47)

    Adrian Popescu [anonim]

    Detest publicitatea de orice fel si ii detest si pe cei care o creeaza .
    • -1 (5 voturi)    
      ei, nu fi rau... :) (Miercuri, 12 august 2015, 16:03)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Popescu

      Intre 1000 reclame agresive si de prost-gust, exista totusi 2 - 3 simpatice, cu simt al umorului sau / si chiar inteligente ;)
      E drept ca.... foaaAAAaarte rare ;)
  • +9 (9 voturi)    
    sunet (Miercuri, 12 august 2015, 14:25)

    DSS [utilizator]

    cel mai enervant este faptul ca multe reclame au sunet foarte puternic, care izbucneste dintr-o data de te sperii. mai rau e la munca cand deschizi o pagina.
    stie cineva solutia sa nu mai porneasca o reclama de una singura? vreo setare, ceva?
    • +1 (1 vot)    
      Depinde ce browser folosesti (Miercuri, 12 august 2015, 15:50)

      sile [anonim] i-a raspuns lui DSS

      https://support.mozilla.org/en-US/kb/set-adobe-flash-click-play-firefox
      Exista ceva similar si pt Chrome, pe undeva pe la Content Settings -> Plugins.
      Exista si FlashBlock plugin.

      Sau daca te deranjeaza doar sunetul, poti pune pe mute doar browserul din system tray. Dar pe mine in general ma deranjeaza si latimea de banda risipita pe niste video-uri pe care nu vreau sa le vad.
      • 0 (0 voturi)    
        Mozilla (Miercuri, 12 august 2015, 17:08)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui sile

        in general Mozilla si Chroma. Multumesc pt sugestie, o sa incerc. ma deranjeaza ambele, pt ca e evident ca-ti mananca din resurse
  • +9 (9 voturi)    
    Fara Adobe Flash (Miercuri, 12 august 2015, 14:28)

    takadab [anonim]

    Nu mai instalati Adobe Flash Player,lumea si web-ul sunt mai frumoase fara el.Html5 este de baza,invatati de la Google/Youtube.

    Hotnews.ro pe IE10/11 fara Flash Player arata chiar frumos,adica fara reclame care-ti sar in ochi.Cu Adblock este si mai bine.
    • +1 (3 voturi)    
      As adauga ceva (Miercuri, 12 august 2015, 15:41)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui takadab

      Pe Safari in OSX poti opta ca flash-ul sa fie incarcat doar la cerere. Si cand ma uit pe Youtube sunt servit cu versiunea html5 si daca nu exista ma intreaba daca vreau flash.

      Este posibil sa existe asa ceva si pt alte browsere. Eu pe acesta il folosesc si nu pot da ca exemplu ceva ce nu stiu.
  • +5 (7 voturi)    
    AdBlock (Miercuri, 12 august 2015, 14:48)

    _eu_ [utilizator]

    Nu se poate folosi aproape nimic din Internet fara adblock. Eu il folosesc de cand a aparut (cred, nu imi amintesc sa fi navigat vre-odata, de la firefox incoace, fara un AdBlock).
    Inteleg ca exista costuri in crearea de continut, insa asta nu inseamna ca trebuie sa inghitim orice! Reclamele ar trebui, in primul rand, sa nu afecteze folosirea continutului accesat. Pot exista reclame discrete si eficiente. Un exemplu este google adwords care este discret, nu incurca, mai mult, ajuta, si e distinct de continut. Sunt sigur ca se pot inventa reclame neagresive!
  • +7 (9 voturi)    
    un produs bun e bun fara reclama (Miercuri, 12 august 2015, 14:52)

    anaerobik [anonim]

    Eu am o metoda de adblock mult mai eficienta, radicala si structurala, sa zic asa. Functioneaza in orice mediu al reclamei:
    evita reclamele pe cit posibil, la televizor, comuta pe un alt canal sau pleaca de linga televizorul dar pe mute, pe internet da close iar pe strada, intoarce capul. Daca intimplator totusi iti apare pe retina sau in urechea interna reclama, fa exact pe dos. Nu te atinge multa vreme de acel produs promovat.
    De 20 de ani folosesc acelasi detergent automatic tocmai fiindca producatorul nu isi face reclama. S-a intimplat, o data, ca am vazut la tembelizor o reclama de a lor si, 6 luni am cumparat un alt detergent. Am reveit la el dupa ce si producatorul si-a revenit. E o metoda simpla, sigura si evita imbecilizarea produsa de repetitie. Imi rid in barba de aia de la antene care isi zic ca de-aia li se plateste publicitate fiindca au rating. Eu ma uit la ei citeodata, dar cind vine publicitate, no way.
    Incrincenarea mea antimarketing este mult mai extinsa de atit. E o afacere pe care o boicotez cu mare placere, caci in aceasta industrie se ruleaza sume nesimtite, pentru nimic si care mizeaza pe prostia omeneasca si lenea mintii..
    • -2 (4 voturi)    
      Perfect adevarat (Miercuri, 12 august 2015, 15:17)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui anaerobik

      Mai ales la posturi agresive ca DIGI 24 cu un continu imbecil inundat de reclame. "Meciul s-a jucat pe Digi Sport la ora 20"S a rizi cit poti de imbecilitatea asta !!!! Am renuntat la RCS&RDS din cauza reclamei agresive su acel idiot "Bang"la coada.
    • -8 (8 voturi)    
      aha deci ... (Miercuri, 12 august 2015, 15:25)

      Gicu2 [utilizator] i-a raspuns lui anaerobik

      ...de 20 de ani folsoesti acelasi detergent? si cumva tv ai tot unu cu lampi? sau hai, alb/negru? mergi cu dacia 1300? probabil ca scrii la un 486, nu?

      si da, la tv li se plateste publicitate pentru ca au rating. asa se si calculeaza pretul. du te sub pod inapoi la trolii tai... de acu 20 de ani.
    • 0 (2 voturi)    
      YESSS....!! (Miercuri, 12 august 2015, 16:04)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui anaerobik

      Cam asa fac si eu! ;)
    • +1 (3 voturi)    
      gandire de amiba (Miercuri, 12 august 2015, 16:22)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui anaerobik

      As vrea sa te vad cand vei lansa un produs nou pe piata, fara sa-i faci publicitate. Mai ales daca e un produs tehnologic. Asteapta tu mult si bine sa se raspandeasca din gura in gura. Intre timp niste concurenti care inteleg ce inseamna promovare, o sa-ti ia toata piata.
      • 0 (0 voturi)    
        nu te chinui... (Miercuri, 12 august 2015, 16:48)

        Gicu2 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        ...toti gandesc la fel. euglenoviridoid. nici nu stiu de ce i am raspuns in primul rand....
      • +1 (1 vot)    
        Mai ales pentru produse tehnologice (Miercuri, 12 august 2015, 20:06)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        exista site-uri specializate, profesionale, unde poti obtine informatii tehnice obiective despe (aproape) toate produse noi. La cerere poti primi periodic newsletter-e tematice. Dau un singur exemplu, Thomasnet. Dar exista multe altele, fara agresivitate. Agresivitatea este necesara pentru vanzatorii de bogus.
    • +3 (3 voturi)    
      Total de acord cu tine! (Miercuri, 12 august 2015, 16:34)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui anaerobik

      Din pacate in Romania am cam ramas in urma in privinta trendurilor in marketing/publicitate. La ultima firma la care am lucrat in strainatate, firma care activa in domeniul produselor de lux, directorii si fondatorul nici nu voiau sa auda de buget de marketing. Tocmai pentru ca stiau ca produsele de lux nu au nevoie de publicitate, ele se vind singure prin calitatea lor exceptionala si raritatea lor, iar publicitatea, in special cea online prost facuta si agresiva mai mult dauneaza brandului decit il ajuta.

      De aceea investitiile majore se faceau in produs, in customised assortment, in productie, in logistica sau in ambalaj. Se cheltuiau si bani de marketing, dar foarte putin si foarte bine controlat. Nici vorba de campanii de publicitate agresiva. Asta ni se si zicea: Noi nu sintem firma de produs detergenti, hirtie igienica samd, ca sa facem reclame asa aiurea. Cine voia o adevarata cariera in publicitate, trebuia sa se duca la L'Oreal, P&G sau Unilever, nu intr-o firma care pune accent pe inovatie, pe unicitatea produsului si pe tehnologia folosita. Din pacate in Romania nu exista inca cerere asa de mare pentru astfel de produse, piata nefiind inca dezvoltata si in consecinta nici reprezentantele acestor firme nu activeaza aici.

      Revenind la subiect, probabil ca si in Romania peste citiva ani o sa se ajunga la o saturatie in privinta publicitatii. Iar dinozaurii din domeniul asta ori o sa se apuce de o alta cariera ori o sa invete cum sa faca publicitate user friendly, fara sa enerveze oamenii aiurea si fara sa distruga brandul pe termen lung.
  • +9 (9 voturi)    
    bun articol (Miercuri, 12 august 2015, 14:58)

    mako [anonim]

    Sa nu ai adblock instalat in mozilla sau in orice browser este o greseala de incepator...folosesc adblock de peste6ani...din pacate unele reclame trec de adblock si acum caut ceva mai bun decat adblock insa este bine si cu el
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Miercuri, 12 august 2015, 15:31)

      mda [anonim] i-a raspuns lui mako

      pune ghostery, n-am vazut sa treaca vreo reclama de el, decat hardcode-urile pe video-uri
    • +1 (1 vot)    
      sau... (Miercuri, 12 august 2015, 16:04)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui mako

      N-am addblock, n-am antivirus, n-am firewall de 20 de ani, nici Chrome sau Firefox. Am avut Windows 7 peste care am pus 8-ul, peste care am pus 8.1 si acum 10 (da, n-am reinstalat Windows-ul cred ca de vreo 4-5 ani). Sint administrator pe masina mea. Cumpar frecvent online.
      Dar am hosts actualizat, am windows-ul cu licenta, nu deschid pptx-uri si .mp4.exe-uri cu fete la plaja sau cu pisici dragute, ma uit dupa httpS cind e cazul si citesc cu atentie mesajele de avertizare (de exemplu "acest site nu e cine pretinde ca ar fi, vrei sa continui?".
      In 20+ ani mi-am furat-o de doua ori cu virusii: o data ca am umblat pe site-uri de warez cu IE-ul neactualizat si o data ca am deschis porturile de la SMTP din IIS si in 2 zile devenisem server de spam.
  • 0 (0 voturi)    
    va fi interesant (Miercuri, 12 august 2015, 15:34)

    I [utilizator]

    oamenii blocheaza reclamele. Dar si site-urile pot bloca continutul principal pe browserele care nu afiseaza reclamele. Cred ca multe siteuri ar vrea sa renunte la reclame doar ca nu exista nimic mai bun de pus in loc.
  • +2 (2 voturi)    
    hotnews fara reclame (Miercuri, 12 august 2015, 15:41)

    _eu_ [utilizator]

    Asa arata HN fara reclame (AdBlock Plus): http://postimg.org/image/4v863hby7/

    Se poate citi!
    • +2 (2 voturi)    
      uraa (Miercuri, 12 august 2015, 16:52)

      nmh [anonim] i-a raspuns lui _eu_

      Noroc cu acest articol despre adblock.
      Intrucat pop-up nu prea se practica pe HN, de reclamele celalalte nu prea am fost deranjat.
      Acum ca am aflat ca exsita adblock si se poarta adblock, am instalat si eu`
      E chiar tare, asa cum arata si imaginea pusa de _eu_
  • +5 (5 voturi)    
    Reclame (Miercuri, 12 august 2015, 16:08)

    Airwaves [utilizator]

    Producatorii de continut "publicitar" online culeg EXACT ce au semanat! Cu propriile lor maini. Cand esti agresiv pana dincolo de limitele nesimtirii, primesti exact ceea ce meriti. Mai precis, reclame blocate.


    Cand intri pe un site, fie si HN, esti pur si simplu violat cu reclame si zeci de bannere care se suprapun ametitor, rand pe rand, exact peste coninutul pe care incerci sa il citesti. Da, acesta este termenul: V I O L.

    De mecanismele de inchidere a reclamelor, de-a dreptul perverse, nici nu mai pomenesc. Dai click pe inchidere si se deschid alte 3 in loc.

    Crapati, mai, "publicitarilor"! Continutul bagat pe gat cu forta si, mai ales nesolicitat, se numeste SPAM!

    Ca nesimtirea sa fie dusa dincolo de extrem, Adobe se da cu fundul de pamant si zbiara ca pierde miliarde de euro, dolari sau ce naiba mai vor ei, din cauza optiunilor de Ad Block. Ne invadati dispozitivele cu gunoaiele voastre si aveti impresia ca vom sta ca retarzii cu mainile in san!? Lol! (Sac, Facebook).
  • +2 (2 voturi)    
    concept gresit (Miercuri, 12 august 2015, 16:33)

    kllaus [anonim]

    Mie mi se pare complet normal sa pui pe orice pagina, coloane cu publicitate, asa cum este in orice ziar fizic. Dar la momentul in care iti sar in fata tot felul de ferestre pe care efectiv incerci sa le eviti, imediat la deschiderea paginii web sau cu temporizare, mi se pare nesimtire crasa, si mai putin mijloc publicitar. Se fac bani frumosi din porcariile astea si nu se justifica banii pe care-i iau, atat IT-istii cat si "publicitarii". Nu cred ca exista lucru mai inutil decat publicitatea. De cand ma stiu nu am cumparat un lucru pe baza publicitatii facute la TV sau in ziare. Nu vad de ce as da banii pe asa ceva. Ca exemplu, anual se cheltuie miliarde de Euro pe publicitate la pasta de dinti. De banii acestia se putea spala pe dinti toata Africa si ne ramaneau si noua ceva bani in buzunar. Faptul ca se pierd bani este real. Cand cineva iti face un site pe cateva mii de euro si-ti promite ca vei deveni centrul universului si nu vei mai face fata la comenzi, important este sa te trezesti din vise nu sa dai vina pe potentialii consumatori.
  • +3 (3 voturi)    
    Adblock (Miercuri, 12 august 2015, 16:56)

    Casargoz [utilizator]

    Când mai mult de 80% din continutul paginii este destinat scripturilor si codului si mai putin de 20% este dedicat continutului este firesc sa apara si o reactie inversa a utilizatorulrui.
    Un coleg posesor de Pentium se plangea sa browsing-ul merge foarte greu. Dupa dezactivarea javascript, toate paginile s-au incarcat foarte usor.
    Este anormal sa platesti preturi din ce in ce mai mari producatorilor de procesoare pentru a vizualiza o pagina ce in mod normal ar avea niste text si cateva poze. Sunt situri care au 26 de tracking cookies.
    Sunt furnizori de continut care te trimit la advertiseri din Rusia.
    Este anormal ca pentru a vedea o pagina web sa ai nevoie de un telefon quadcore cu procesor la mai mult de 1GHZ. Când in mod normal browsing se putea face ci un un 486 la 133MHz cu memorie mai mica decat cache-ul unui procesor de telefon de azi.
    Consecinta utilizarii Ad-blcok-ului este datorataa lenei si lacomiei celor din advertising.
    Pop-upuri fara rost, hijack, etc...
  • 0 (0 voturi)    
    Publicitatea - pacatul de crestere al internetului (Miercuri, 12 august 2015, 21:41)

    n.dumiritu [anonim]

    "Along the way, we ended up creating one of the most hated tools in the advertiser’s toolkit: the pop-up ad. ... I wrote the code to launch the window and run an ad in it. I’m sorry." - Maciej Cegłowski, programator

    "There is no single “right answer” to the question of how we pay for the tool that lets us share knowledge, opinions, ideas and photos of cute cats. Whether we embrace micropayments, membership, crowdfunding, or any other model, there are bound to be unintended consequences.

    But 20 years in to the ad-supported web, we can see that our current model is bad, broken and corrosive. It’s time to start paying for privacy, to support services we love, and to abandon those that are free, but sell us—the users and our attention—as the product.
    .....
    It's not too late to ditch the ad-based business model and build a better web." - Ethan Zuckerman, autor articol.

    Mai mult aici: http://www.theatlantic.com/technology/archive/2014/08/advertising-is-the-internets-original-sin/376041/


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri