Romania nu are piata pentru informatii sau publicitate oferite prin intermediul telefonului mobil, au concluzionat participantii la modulul referitor la publicitate din cadrul seminarului Ericsson Networked Media. Acestia sunt de parere ca o asemenea piata ar putea exista in momentul in care accesarea clipurilor oferite prin intermediul telefonului mobil ar fi recompensata cu minute gratuite de convorbiri sau de acces la internet.

"In acest moment, accesarea internetului de pe telefonul mobil costa, astfel ca avem un target destul de restrans", a declarat Eveline Fabritius, Head Manager Magnetique Marketing.

"Clientul de publicitate ar trebui sa plateasca difuzarea acesteia astfel incat accesarea ei sa fie rasplatita cu minute gratuite de convorbiri sau de acces la internet", este de parere si Alessandro Olivieri, presedintele Dentsu Italia.

El considera ca, in ultimii ani, datorita accesului foarte mare la informatie, comportamentul consumatorului de publicitate s-a schimbat estrem de mult. In schema comportamentala a intervenit, astfel, componenta de verificare a informatiilor furnizate prin spotul publicitar si de impartasire a acestora.

In ceea ce priveste publicitatea online din Romania, Bogdan Enoiu, Managing Director McCann Erickson, a estimat ca, anul acesta, va insemna aproape 9 milioane de euro, in timp ce in publicitatea traditionala (TV, radio, print) suma investita este de 450 de milioane de euro.

"Spre 2010, probabil vom ajunge la 100 de milioane de euro pe online si un miliard de dolari pe mediile traditionale", a mai afirmat Enoiu. Nici el nu crede ca publicitatea prin intermediul telefonului mobil va avea mare succes in acest moment in Romania, chiar si pentru ca agentiile nu stiu inca sa vanda asa ceva: "Noi nu suntem inca pregatiti sa vindem ceva ce nu am vazut".