National Geographic a fuzionat miercuri cu 21st Century Fox in cadrul unei intelegeri de 725 de milioane de dolari, informeaza New York Times.

HotNews.roFoto: Hotnews

In entitatea rezultata vor fi incluse toate publicatiile, studiourile si departamentele digital media, licente sau de comert online ale National Geographic.

21st Century Fox va detine 73% din capitalul noii entitati, numita " National Geographic Partners" , iar "National Geographic Society" va detine 27%. Ambele societati vor fi reprezentate egal in conducere.

"Aceasta fuziune este despre crearea unei noi companii, o revitalizare a brandului" spune James Murdoch, seful executiv al celor de la 21st Century Fox.

National Geographic Society va continua sa functioneze ca o societate non-profit, astfel ca banii proveniti de la Fox se vor duce in investiii pentru stiinta, cercetare si educatie.

Oamenii de stiinta nu stiu cum va arata in continuare politica editoriala a celor de la National Geographic, avand in vedere faptul ca seful de la Fox, Rupert Murdoch este un "sceptic al schimbarii climei", asa cum declara acesta pe contul personal de Twitter, iar intalnirile de la New York pe tema asta ar fi un "non-sens”.

Cu toate astea, Gary Knell, seful executiv al celor de la National Geographic afirma ca de-a lungul tranzactiei nu s-a discutat despre "interventii in politica editoriala" si ca "ei nu ar fi intrat in aceasta tranzactie daca nu ar dori ca brandul nostru sa ramana la aceeasi calitate”.

Parterneriatul acesta vine la o luna dupa ce Sesame Workshop, organizatia non-profit din spatele Sesame Street, a fuzionat cu HBO, oferindu-le acestora exclusivitate asupra primelor episoade din serial, precum si difuzarea episoadelor online.

James Murdoch considera fuziunea dintre Fox si National Geographic ca fiind una dintre " cele mai de succes fuziuni", fiind utila pentru ambele societati, avand in vedere ca parteneriatul are o durata de 18 ani.

David Bank, analist al RBC Capital Markets a declarat ca "sunt foarte putine branduri ce trec granitele si reusesc sa aiba o valoare ridicata in intreaga lumea, asa cum este National Geographic".

James Murdoch a fost numit sef executiv al Fox in iunie, aceasta afacere fiind prima reusita de el. Strategia lui este concentrata pe "brandurile mari, construirea unor platforme in jurul acestora si asigurarea ca ele sunt competitive si sunt foarte vizibile in digital."