​Veniturile nete inregistrate in Romania de Central European Media Enterprises (CME), compania-mama a Pro TV, au scazut in cifre reale cu 14% in trimestrul al treilea, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar au crescut cu 2,3% daca se elimina din calcul diferentele de curs valutar, potrivit rezultatelor financiare anuntate marti. Profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) al Pro TV, in trimestrul al treilea, a inregistrat cea mai mare crestere la nivel de grup: +67,8%, excluzand fluctuatiile de curs valutar. La nivel de grup, CME anunta pentru trimestrul al treilea venituri nete de 117,3 milioane de dolari si OIBDA aproape de trei ori mai mare decat in iulie-septembrie 2014.

Cifre-cheie:

  • Veniturile nete ale CME (Pro TV) in Romania in T3 2015: 32 milioane de dolari - scadere in cifre reale de 13,9%, fata de T3 2014, dar in crestere cu 2,3%, eliminand diferentele de curs valutar
  • Veniturile la nivel de grup in T3 2015: 117,3 milioane - cu 10,5% mai putin, in cifre reale, decat in iulie-septembrie 2015, dar in crestere de 5,2% eliminand fluctuatiile de curs valutar
  • OIBDA in Romania - trimestrul al treilea: 6,9 milioane de dolari, in crestere de 42,3% in cifre reale si de 67,8% eliminand fluctuatiile de curs valutar
  • OIBDA la nivel de grup - trimestrul al treilea: 8,3 milioane de dolari, cu 184% mai mare fata de T3 2014, in cifre reale, si cu 198,7% mai mare daca se elimina diferentele de curs valutar. Cresterea e produsa atat de cresterea din Romania, cat si de reducerea sau eliminarea pierderilor pe care CME le inregistra, acum un an, in Croatia, Slovacia si Slovenia.

Ce spune CME - companie prezenta in sase piete din Europa Centrala si de Est, despre evolutia pietei in regiune si in Romania:

  • publicitatea in cele sase piete a crescut in medie cu circa 7%, in primele noua luni ale anului
  • CME si-a mentinut primul loc in audiente, in intervalul de maxima audienta, in cinci din cele sase piete
  • In cel de-al trelea trimestru, CME a recuperat taxele angajate in ultimul trimestru din 2014 si primul trimestru din 2015, ca urmare a auditurilor fiscale petrecute la operatiuni din Romania - sume ce fusesera excluse din calculul profitului inainte de depreciere si amortizare (OIBDA). Nota: anul trecut, ANAF a inceput cercetari la Pro TV si alte subsidiare - Studiourile Media Pro, Media Pro Entertainment etc., in legatura cu mai multe nereguli din perioada 2010-2013, fiind verificata in principal natura relatiei dintre Pro TV si companii prin care erau platiti multi oameni care lucrau la televiziune.

Cifrele complete - aici