CNA a amendat Digi24 pentru un material dupa scrisoarea unui martor al tragediei de la Colectiv, publicata de HotNews.ro

de C.I.     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2015, 18:16 Economie | Media & Publicitate

CNA a dat joi primele sanctiuni pentru modul cum televiziunile au acoperit, in primele zile, incendiul de la Colectiv. La aproape doua saptamani de la aceasta tragedie, Consiliul a dat o amenda pentru Digi 24 si somatii pentru Romania TV si Kanal D. Amenda a fost decisa pentru un material pe care postul de stiri al RCS&RDS l-a realizat pe baza unei scrisori deschise a unui martor de la Colectiv, publicata de HotNews.ro.

Digi 24 a fost amendat cu 10.000 de lei pentru ca, in data de 2 noiembrie, a difuzat un material cu titlul "Martor la tragedia din Colectiv", realizat pe baza marturiei publicate de HotNews.ro: Scrisoare deschisa de la un martor al tragediei din Club Colectiv catre Raed Arafat si Comandamentul pentru Situatii de Urgenta.

Potrivit CNA, amenda a fost data pentru ca in material "era prezentata marturia unui tanar, cu precizarea ca sursa a unui site de stiri, fara sa fie solicitat si un punct de vedere al autoritatilor in cauza. Radiodifuzorul nu a respectat astfel dispozitiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 si art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a continutului audiovizual".

Ce spun aceste prevederi legislative:
  • Art. 3.2 din Legea audiovizualului obliga furnizorii de servicii media audiovizuale sa asigure informarea obiectiva a publicului, prin prezentarea corecta a faptelor si sa favorizeze libera formare a opiniilor
  • Art. 64.1.b din Cod ii obliga pe furnizori ca informarea cu privire la un fapt sau un eveniment sa fie corecta, verificata si prezentata in mod impartial si cu buna-credinta.

Paginademedia.ro il citeaza pe membrul CNA Radu Herjeu, care si-a motivat propunerea de amenda prin faptul ca "la Digi 24 este o foarte mare problema de informare corecta. Faci un material de 4 minute un material pe baza unei scrisori primite de un site".

Potrivit aceleiasi surse, acelasi Radu Herjeu a spus, despre relatarile televiziunilor din momentul tragediei si din zilele imediat urmatoare:
  • "Ma asteptam la mai rau, la derapaje mult mai mari, mi-era teama de acele derapaje voite. Antena 3 singurul lucru pe care l-am gasit este lipsa atentionarilor cu 'aceste imagini va pot afecta emotional', la Antena 1 sunt imaginile cu rudele indurerate, dar nu s-a insistat pe ele, aceeasi situatie la B1, la Kanal D chiar s-a insistat pe rudele indurerate, la Pro TV lipsa de atentionare ca urmeaza imagini dure, iar la Digi 24 este o foarte mare problema de informare corecta. Faci un material de patru minute, un material pe baza unei scrisori primite de un site. Din punctul meu de vedere n-au fost derapaje foarte grave."

In scrisoarea respectiva, autorul, care nu si-a dezvaluit complet identitatea si care mentioneaza ca "am reusit sa ies la timp din Colectiv si am vazut toate operatiunile smurdului, pompierilor, salvarii, jandarmilor si politistilor", afirma intre altele:
  • "Citesc peste tot despre mobilizarea exemplara a fortelor de interventie si-mi vine sa urlu: care mobilizare? nimeni nu a stiut ce sa faca, haosul intre pompieri, smurd si salvari a fost mai mare decat in randul oamenilor care au reusit sa iasa la timp. Cei mai multi dintre supravietuitori au fost scosi de cei iesiti in prima linie, nu de pompieri".

Pentru Romania TV si Kanal D, CNA a dat somatii pentru ca au incalcat prevederile potrivit carora "orice persoana are dreptul la respectarea intimitatii in momente dificile, cum ar fi o pierdere ireparabila sau o nenorocire". Mai precis, conform deciziei CNA, cele doua posturi au insistat prea mult pe imagini cu rudele victimelor.

Potrivit Paginademedia.ro, in aceasta perioada CNA a primit aproape 100 de reclamatii, iar monitorizarea aferenta perioadei 30 octombrie-2 noiembrie a vizat posturile Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Pro TV, Prima TV, Realitatea TV, Romania TV, TVR 1.

Marti, mai multi deputati i-au cerut demisia presedintelui CNA Laura Georgescu, invocand lipsa de reactie a Consiliului, in conditiile in care televiziunile au transmis imagini interzise de lege, in contextul tragediei Colectiv, potrivit Mediafax.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
8428 vizualizari
  • +33 (39 voturi)    
    aha (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:39)

    NewLevel [anonim]

    Bine le-a facut, sa le intre in cap deontoloiga cea adeavarata alora de la Digi24! Nu fac ei stirile aas, dupa ureche, fara sa intrebe si autoritatile in cauza. Omul ala a fost acolo si a zis ca autoritatile s-au facut de cacao, ei trebuiau sa le sune pe autoritati si sa le intrebe: "e adevarat ca asa e?". Iar ele, autoritatile, sa raspunda, eventual cinstit: "mda, cam asa e, dar stiti, am avut motive!".
    Nu, dom'le, adevaratul jurmalism e la Antena 3: faceti si voi niste patetisme ca cabotinul ala de Gadea, niste maimutareli penibile ca pamfletarul de Badea Mircea, niste zoaie imputite ca invitatii in platouri si o sa vedeti, nimeni nu va zice nimic, nici cu o amenda nu se ating de voi. Cu o conditie: sa-l pupati in dos pe Vociulescu si sa dati vina pe Basescu.
    • 0 (0 voturi)    
      Cerut opinia (Vineri, 13 noiembrie 2015, 12:35)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      Ce spun aceste prevederi legislative:
      Art. 3.2 din Legea audiovizualului obliga furnizorii de servicii media audiovizuale sa asigure informarea obiectiva a publicului, prin prezentarea corecta a faptelor si sa favorizeze libera formare a opiniilor
      Art. 64.1.b din Cod ii obliga pe furnizori ca informarea cu privire la un fapt sau un eveniment sa fie corecta, verificata si prezentata in mod impartial si cu buna-credinta.

      Sunt sigur ca atunci cand base e terfelit la antene il suna mereu sa ii ceara opinia. Agarici de mana a treia. S-ar plimba ei in limuzine luate din spagi dar nu pot sa uite o secunda cat "carnat" trebuie sa manance pentru asta si cat gust de rahat au in cerul gurii zi de zi.
  • +33 (37 voturi)    
    CNA3 (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:43)

    anonimicus [utilizator]

    Pai daca zece mii este amenda pentru digitv, oare cate mii de miliarde ar trebui sa primeasca amenda antena3 pentru aberatiile debitate zilnic, ora de ora, majoritatea dovedite a fi inventiile angajatilor postului?
  • +27 (29 voturi)    
    cna trebuie desfiintat! (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:44)

    liviu_ [utilizator]

    amenda pt o scrisoare, dar nu amendeaza campania lu ponta din alegeri, nu amendeaza pe maruta cand a dat-o pe tipa aia violata s.a.m.d.

    cna e doar un mijloc politic de manipulare si nimic mai mult
    • +1 (3 voturi)    
      doar o rectificare (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:30)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu ca n-ai avea dreptate, insa intr-o privinta gresesti: pentru faza cu fata violata ProTV a primit, totusi,amenda
  • -18 (24 voturi)    
    Pacat (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:45)

    yummyberry [utilizator]

    Pacat de Digi pentru ca scrisoarea aia a fost o porcarie manipulatoare. Cel care a scris-o nu stia toate datele dar a exprimat tragedia cum a avut chef. S-a dovedit ulterior ca nu era vina autoritatilor ca nu puteau intra in gang si ca de fapt intervenisera foarte repede.

    Asa ca imi pare rau pentru Digi ca a luat amenda pentru o tampenie de scrisoare pe care nici voi nu ar fi trebuit s-o publicat pana nu verificati totul. Mai rau ca Antena 3.
    • +9 (11 voturi)    
      ? (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:39)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui yummyberry

      Conform acestei logici nu ar fi trebuit date pe post nici comunicatele autoritatilor privind actiunile lor ca la carte, fara erori si ezitari, fara o verificare prealabila.
      Nu am auzit de nici o amenda data de CNA pentru asa ceva.
      Pana la urma, cine ar putea decide in mod obiectiv ca o informare e obiectiva sau nu? Obiectivitatea e un deziderat, o categorie absoluta, si orice estimare a gradului de obiectivitate e subiectiva.
      Faptul ca cel mai neutru si echilibrat canal de stiri e singura care primeste amenda, spune ceva despre CNA.
      • -3 (3 voturi)    
        Nu ai surprins esentialul (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:40)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        Autoritatile au totusi o capacitate mai amre de a aproxima, datorita experientei. Baiatul ala insa ce a avut? Doar o opinie care a fost raspandita ca fiind adevarata, fara sa verifice cineva, desi autoritatile facusera publice datele oficiale, orele la care au intervenit, cu cat au intervenit si tot asa.

        Pe principiul tau, de ce nu au preluat si parerile celor care zic ca aia sunt satanisti pentru ca s-au dus sa invoce demoni cu muzica rock?

        Sa facem diferenta intre oficial si neoficial. Si nu asta era ideea, asta era ironia pe care voiam sa o subliniez.

        Au copiat de la Hotnews o prostie, si pentru asta au platit. Literalmente. Si de-asta imi pare rau de Digi.

        Hai noroc!
  • +24 (30 voturi)    
    mda (Joi, 12 noiembrie 2015, 18:45)

    amanda13 [utilizator]

    astia sunt porniti impotriva Digi fiindca sunt chiar buni si obiectivi. Niste mizerabili platiti de latrine!
  • +11 (13 voturi)    
    mizeria de la CNA (Joi, 12 noiembrie 2015, 19:28)

    Dodel540 [utilizator]

    Mizeria de la CNA devine periculoasa pentru poate ultima televiziune de stiri independenta din Romania.
    CNA desfiintarea!!!!!
  • +12 (12 voturi)    
    logic (Joi, 12 noiembrie 2015, 20:24)

    UglyKidJoe [utilizator]

    pe aia de la Trinitas nu i-au amendat ca au filmat slujba femeii de serviciu...
    pe 1 Decembrie propun adunarea in fata la CNA
  • +2 (2 voturi)    
    E corect asa (Joi, 12 noiembrie 2015, 21:42)

    hopshio [utilizator]

    Sanctiune propusa de herjeu (sic), om care a lucrat la RTV, un post echilibrat de "stiri", un model demn de urmat. herjeule si toti ca tine, vine ziua in care sper sa dati socoteala pentru tot ce faceti. Vezi si tu acum ce patesc cei care de la inaltimea scaunului credeau ca sunt nemuritori.
  • +2 (2 voturi)    
    nu (Vineri, 13 noiembrie 2015, 1:01)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    e rau, uite asa digi mai cistiga reputatie, merita sa fii obiectiv, sau macar sa incerci. Ce e mai rau, e ca prin mici mizerii ca asta, sistemul merge mai departe. Dar era de asteptat.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri