Seful asociatiei industriei de publicitate - apel ca publicitarii sa-si aleaga "responsabil" pe ce canale si prin ce emisiuni isi fac reclama

de C. Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 17 noiembrie 2015, 14:39 Economie | Media & Publicitate

Mihai Barsan
Foto: IAA Romania
​Derapajele grave comise in multe emisiuni TV si in alte media au determinat, dupa tragedia din clubul Colectiv, un prim apel ca publicitarii sa-si aleaga "responsabil" emisiunile si orice alt tip de continut media cu care se asociaza. "Fiecare in parte, am putea sa avem o atitudine responsabila in cea ce priveste emisiunile si orice alt tip de continut media cu care ne asociem", spune Mihai Barsan, presedintele IAA Romania, organizatie ce reprezinta toate ramurile comunicarii comerciale - media, agentii si clienti de publicitate.
  • Adrian Despot, catre publicitari: "Mie nu-mi placea de voi, pentru mine erati inamicul. De azi vreau sa fiti prietenii mei si sa schimbam lucrurile"

Mihai Barsan a facut acest apel in deschiderea galei Premiilor de Excelenta IAA, acordate luni seara. Premiile sunt date anual personalitatilor care contribuie substantial la promovarea industriei de marketing si comunicare din Romania. Anul acesta, un premiu special a fost dat si "fenomenului de strada Colectiv".
  • Asociatia condusa de Mihai Barsan se numara printre organizatiile care, cu o saptamana in urma, lansasera un apel la decenta in media dupa tragedia Colectiv, aratand ca "dramele acestor oameni nu trebuie sa fie sacrificate pentru audienta" - detalii aici


La gala de luni seara, Mihai Barsan a spus ca ce face IAA pentru industria de comunicare - industrie a carei influenta asupra societatii este foarte mare - nu mai e suficient: "Ce facem noi, ca industrie de comunicare, pentru Romania? Un exemplu: ce fel de continut media, ce fel de atitudini si limbaj sustinem cu bugetele noastre? Fiecare in parte, am putea sa avem o atitudine responsabila in ceea ce priveste emisiunile si orice alt tip de continut media cu care ne asociem".

"Ca industrie, avem o mare influenta si sunt convins ca putem sa ne asumam proiecte care sa inspire, care sa aduca o schimbare in bine. De fapt, unii chiar au facut aceste lucruri", a spus Barsan, facand trimitere la castigatorii acestei editii a premiilor de excelenta IAA, in ideea ca "excelenta nu inseamna doar competenta, inseamna si implicare si caracter".
  • In aceasta idee a fost dat un premiu special pentru "fenomenul de strada Colectiv" - "pentru eroismul celor care au intrat in infern sa-si salveze prietenii, uneori chiar cu pretul vietii. Pentru dedicarea si mobilizarea celor care au donat sange, au organizat centre de sustinere in strainatate, au strans bani pentru ajutorarea victimelor si au iesit in strada pentru a provoca o schimbare".

Premiul special i-a fost inmanat, simbolic, lui Adrian Despot. Acesta a tinut sa precizeze: "Mie nu-mi placea de voi pana... (...) Voi pentru mine erati inamicul. De azi vreau sa fiti prietenii mei si sa schimbam lucrurile".

Premiile IAA au fost date, anul acesta, mai multor oameni din agentii de publicitate si companii, pentru inovatie si pentru diverse initiative educative, de responsabilitate corporativa si de voluntariat. Printre ei - initiatorul campaniei pentru donare de sange pentru acces la festivalul Untold (Sebastian Olar) sau initiatoarea clubului de dezbatere a subiectelor de actualitate Frontline Club din Bucuresti (Raluca Feher). Lista completa a castigatorilor


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
6071 vizualizari
  • +4 (4 voturi)    
    Ref. publicitate (Marţi, 17 noiembrie 2015, 15:46)

    Nae [anonim]

    Cred ca ar fi una din cele mai inteligente masuri si emisiuni cu "chilotereala " sa moara "pe limba lor " . E pacat ca numele unui produs la care se face reclama sa fie legat de cel al "parasutelor " care se cred vedete !
    • +4 (4 voturi)    
      unde e cerere va fi si oferta.. (Marţi, 17 noiembrie 2015, 17:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nae

      economie de piata simpla. daca producatorul de bere ieftina la pet are ca tinta consumatorul "Dorel", nu o sa-si puna reclama in pauza publicitara de la Teleenciclopedia...

      este exclusvi datoria noastra, a consumatorilor, sa sanctionam companiile care finanteaza prin bugete de publicitate miniciunile de la latrinele tv. cum? simplu.. lista cu ce produse au reclame la ei si le evitati cand trebuie sa deschideti portofelul.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce Romanie construim? (Marţi, 17 noiembrie 2015, 16:21)

    adro [utilizator]

    Publicitarii sunt practic niste parteneri cand vine vorba de realizarea productiilor media, indiferent cat de bune sau rele sunt ele. Ei au o dubla responsabilitate, desi nu i-am vazut prea des sa si-o asume, integral sau partial. Si, din punctul de vedere al unui consumator de publicitate, mi-as dori ca atunci cand publicitarii manifesta o atitudine, aceasta sa fie una de substanta si sa nu se limiteze doar la o campanie.

    Prima responsabilitate este o prezentare onesta cand vine vorba de produsul promovat. De obicei se pozitioneaza undeva pe scala adevar-manipulare, de multe ori mai aproape de manipulare (nu ca "mai aproape de adevar" ar fi o tinta suficienta). Mai mult, poate ca nu orice produs _merita_ promovat. Iar cand avem de-a face cu campaniile electorale, banii nu au miros, mai ales cand sunt multi. Orice candidat sau partid, afisat pe sticla sau pe panou, se poate cosmetiza, indiferent cat de greu miroase. Daca boala clasei politice este de fapt boala societatii din care provin (asa cum spun pe drept sociologii), am putea generaliza spunand ca nici publicitarii nu au ramas nemolipsiti? N-ar fi frumos ca macar cei ce se considera elita sa fie mai principiali?

    A doua responsabilitate se leaga de productiile media, girate cu bani din publicitate. Ma refer la tabloide, indiferent ca sunt sub forma scrisa, TV sau online, de asemenea la mass-media care santajeaza, calomniaza si manipuleaza politic in modul cel mai gretos posibil. In ultimii ani, in Romania s-a scos aur din hazna. E o adevarata revolutie in tehnologia mineritului aurifer! Publicitarii au puterea (si mi-as dori sa aiba si discernamantul) de a retrage sustinerea pentru aceste show-uri murdare, oricat ar fi de profitabile financiar! Oricum, in ochii multora o parte din aceasta mizerie se transfera asupra produsului vazut in pauza publicitara. Poate aud si brandurile. Si ele au responsabilitatea lor. Au admis-o atunci cand in 2013 unul din ele si-a retras sustinerea pentru o astfel de emisiune TV.
  • +3 (3 voturi)    
    intai, in curte la ei! (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:09)

    Codruta N [utilizator]

    Sa vorbesti de "responsabilitate" in conditiile in care ii oferi lui Felix Tataru, autorul uneia dintre CELE mai jegoase si mincinoase campanii de publicitate (pentru Rosia Montana Gold Corporation!! - campanie, de altfel, care a incercat din RASPUTERI sa inchida gura mass-mediei) premiul "pentru intreaga activitate" denota CEL putin ipocrizie!!
    Io zic ca asociatia producatorilor de publicitate sa-si faca intai curat in curtea EI - si abia DUPA aia sa mai deschida gura referitor la "responsabilitate"!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version