Cum se comporta consumatorii romani online: cauta, se informeaza, dau like pe Facebook si se uita la filme piratate - raport Starcom MediaVest​

de C. Ionescu     HotNews.ro
Vineri, 27 noiembrie 2015, 17:55 Economie | Media & Publicitate

Consumer Report 2015
Foto: Starcom MediaVest
Facebook si Google sunt omniprezente in viata consumatorilor romani, site-urile de informare si de cumparaturi, dar si cele de filme piratate fiind si ele preferate de toate categoriile de oameni din publicul consumator, dupa cum reiese dintr-un nou raport dat publicitatii saptamana aceasta de agentia de media Starcom MediaVest.

Raportul "Consumer Report 2015" - al doilea editie a acestui studiu anual, analizeaza comportamentul consumatorilor romani in functie de etapa de viata care ii defineste - adolescenti (14-17 ani), tineri singuri (tineri de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii), familii cu copii (familii cu copii pana in 14 ani), familii fara copii (cupluri cu varste de peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie).

  • Raportul complet ofera informatii despre modul cum fiecare dintre aceste categorii utilizeaza tehnologia si internetul, cum consuma divertisment sau fac cumparaturi. Analiza se bazeaza pe date provenite de la organisme sau companii de cercetare (BRAT-SNA Focus, Gemius etc.), dar si din cercetarile proprii Starcom.

HotNews.ro va prezinta, mai jos, principalele date despre comportamentul online si utilizarea continutului video de catre consumatorii romani, conform studiului Starcom. Documentul complet poate fi descarcat de pe pagina de Facebook a agentiei de media.


Familii cu copii

Activitati si comportament online (non-social media):

  • cel mai vizitat site este, de departe, Google, urmat de Yahoo - lucru atribuit de autori faptului ca multi au cont de mail creat demult. In topul site-urilor vizitate sunt si platforme de e-commerce, site-uri de stiri, bloguri si site-uri de tip Wikipedia, dar si multe (de comert online, jocuri sau pariuri) de tipul celor care se deschid "singure", precum reclamele de tip pop-up, pe site-uri de filme piratate care adera la ad exchange-uri "ieftine"

Activitati social media:
  • platformele preferate sunt Facebook si Youtube (grad de utilizare de 83%, respectiv 69%), urmate la foarte mare distanta de Google Plus (15%), Linkedin (9%), Twitter (8%) si Instagram (6%).
  • pe Facebook, prefera sa dea like si, din cand in cand, sa comenteze, dar rareori distribuie mesajele altora. Temele preferate sunt cele legate de statutul actual: gospodarie, copii, uneori propria persoana. Nu se declara deranjati de reclame pe Facebook.

Altele:

  • cand urmaresc materiale video, este mai putin probabil sa-si imparta atentia catre mai multe ecrane sau in mai multe activitati simultane, comparativ cu celelalte grupuri analizate
  • 74% urmaresc video pe site-uri si aplicatii, 42% - in retele sociale, 13% - pe site-uri sau aplicatii de stiri, doar 4% pe alte tipuri de site/aplicatie sau prin instrumente de catch-up TV
  • comparativ cu tinerii singuri sau cu adolescentii, se uita mai putin la filme online. Cand o fac, aleg de cele mai multe ori site-uri de filme piratate

Tineri singuri

Activitati si comportament online (non-social media):
  • site-urile preferate sunt similare celor din categoria familiilor cu copii. Difera doar unele surse de informare, unele magazine online si unele site-uri de filme piratate
  • folosesc in numar mare Facebook (85%) si Youtube (81%). Ceva mai multi (14%) apeleaza la Twitter, 17% - la Google Plus, peste 10% - 9gag, Tumblr, Instagram, LinkedIn si Ask.com

Activitati social media:
  • like-ul ramane actiunea preferata. Spre deosebire de celelalte categorii, comenteaza ceva mai mult, interactioneaza putin mai mult cu reclamele. Sunt interesati indeosebi de subiecte legate de divertisment, vedete, companii/munca.
  • TV-ul este pentru ei sursa secundara de divertisment, dupa online. 86% consuma video pe site-uri/aplicatii, 34% - pe retele sociale, 8% - pe site-uri/aplicatii de stiri sau de informare generala. Pe internet, urmaresc filme pe site-uri cu continut piratat

Adolescentii
  • sunt atat de obisnuiti cu tehnologia avansata, incat nu concep sa-si traiasca viata fara a fi inconjurati de ea. Televizorul ofera zgomot de fundal. Este cea mai conectata generatie

Activitati si comportament online (non-social media):

  • Google conduce detasat ca nivel de accesare (89%), urmat la mare distanta de Yahoo (55%) si Wikipedia (41%), dar si de site-uri (de jocuri, pariuri sau e-commerce) de tipul celor care se deschid automat, precum reclamele de tip pop-up, pe site-uri de filme piratate. Acceseaza mult mai putin site-uri de stiri, comparativ cu familiile cu copii sau tinerii singuri.

Activitati social media:

  • 9 din 10 adolescenti au cont de Facebook si 8 din 10 folosesc Youtube ca sursa principala de continut video si muzica
  • Twitter este ceva mai prezent pe lista lor de interes (22% la nivel urban, 14% la nivel national), la fel si Instagram (15% - urban, 18% - national)

Altele:

  • site-urile de filme piratate sunt, si in acest caz, principala sursa online de filme


Familii fara copii (copiii nu mai locuiesc cu parintii)
  • nu-si imagineaza viata fara TV, e principala sursa de informare si divertisment. In aceste gospodarii se face cea mai scazuta prezenta de tehnologie mai avansata precum aparate foto, tablete etc. Calculatorul il folosesc pentru a naviga online sau pentru a comunica in special cu copii, mai ales daca acestia traiesc departe - dar calculatorul nu e perceput ca parte integranta din viata lor, ci doar ca instrument util.

Activitati si comportament online (non-social media):

  • Si in cazul lor, Google si Yahoo conduc detasat ca nivel de utilizare, urmat de site-uri de stiri, site-uri de e-commerce
Activitati social media:
  • Facebook e si de data aceasta reteaua sociala cu cea mai ridicata prezenta (76%), urmata la oarecare distanta de Youtube (63%) si la mare distanta de Google Plus (18%). Pe locul 4 - indicand un interes mai mare pentru cariera - este LinkedIn (13%).


Activitati social media
:
  • folosesc Facebook in special pentru informatie si ca mijloc de comunicare cu cei dragi. Tot aici, cauta sa se intereseze de lucruri pentru gospodarie, dar si in legatura cu artistii preferati. Sunt mai degraba pasivi decat activi pe Facebook.


Altele:

  • si in cazul lor, destinatia pentru consumul de filme este site-ul cu filme piratate​


Citeste mai multe despre   









9207 vizualizari
  • +15 (15 voturi)    
    ... (Vineri, 27 noiembrie 2015, 18:10)

    bibi [anonim]

    Sa inteleg de aici ca nimeni nu intra pe site-uri porno? LOL
    • +2 (2 voturi)    
      Cu ochii in patru (Vineri, 27 noiembrie 2015, 22:43)

      Filantropul [utilizator] i-a raspuns lui bibi

      Nu stie stanga ce face dreapta.
    • +2 (2 voturi)    
      n-au timp (Vineri, 27 noiembrie 2015, 23:08)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui bibi

      pentru ca toti se uita la Discovery
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Sâmbătă, 28 noiembrie 2015, 10:53)

      Costin Tentea [anonim] i-a raspuns lui bibi

      Ba da, alea sunt site-uri cu continut piratat.
  • +4 (4 voturi)    
    Date (Vineri, 27 noiembrie 2015, 19:25)

    reiand [utilizator]

    Cum au acces BRAT, Geminus sau Starcom la date privind traficul pe site-uri precum LinkedIn sau "site-uri cu conținut piratat"? Și nu oricum, dar cu posibilitatea de a împărți vizitatorii pe categorii sociale, de vârstă, etc.? Dacă studiul e făcut prin sondaj, pe bază de chestionar, nu se menționeză care sunt eșantionul și marjele de eroare.
    • 0 (2 voturi)    
      esantion si marje (Vineri, 27 noiembrie 2015, 23:33)

      fane [anonim] i-a raspuns lui reiand

      De ce crezi ca au o datorie sa mentioneze marjele si marimea esantionului? Dau informatii gratis, includ ce vor.
  • +6 (6 voturi)    
    Stiti de ce se uita la piratate? (Sâmbătă, 28 noiembrie 2015, 4:50)

    CititorulComentator [utilizator]

    Pentru ca pe orice platforma unde se pot viziona filme zice "Your country is not supported". De parca romanii nu au carduri si banii romanilor nu sunt la fel de buni.

    Asa ca MPAA si toti astia, get your act together!

    Piraterie placuta!
  • +4 (4 voturi)    
    ce frumos suna (Sâmbătă, 28 noiembrie 2015, 5:36)

    giigi [utilizator]

    "filme piratate". evident ca nu exista alternativa, toate site-urile romanesti de filme contra cost (sunt abonat la vreo 3-4), au filme cateva filme de acu' 5-10 ani, la acelasi cost ca netflix sau amazon prime (pe luna), nici netflix si nici amazon nu functioneaza in ro.
    s-a intamplat ca am cumparat amazon prime pe un an si cand am vrut sa vad un film sau sa imprumut o carte s-a dovedit ca am dat banii degeaba (parca 80 usd) - continutul nu era disponibil pentru adresa mea fizica (adica ro).
    • +1 (1 vot)    
      VPN... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2015, 10:41)

      UnulDeDeparte@yahoo.com [anonim] i-a raspuns lui giigi

      Ca sa accesezi netflix si posbil amazon prime ai doua posbilitati:

      a) utlizezi un VPN la care dupa conectare poti sa-ti alegi serverul pentru tara de vrei sa fi perceput ca fiind acolo (alti $)... ceva ca https://www.privateinternetaccess.com/ sau cyberghost

      b) instaleaza "Media Hint" extension in browserul netscape si netflix-ul va merge de unde vrei tu. Eu il folosesc sa accesez US netflix din Canada. Versiunea mai noua costa bani...google ver 0.1.13.1 care e free.

      Ar mai fi inca o posibiltate care e de fapt ca mai buna. Instalezi "Kodi" cu add on "The Beast". Kodi poate fi instalat pe un computer care-l conectezi la TV sau pe un android. Eu am cumparat un nexus player care-ti transorma un tv in smart tv... foarte fericit cu el.

      numai bine
      • +3 (3 voturi)    
        Carpeala (Sâmbătă, 28 noiembrie 2015, 14:33)

        CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui UnulDeDeparte@yahoo.com

        E o solutie de carpeala care nu rezolva problema de fond si anume ca unii sunt raie pentru astia ...dar cand e, suntem dati in judecata. Cum dracu, pai ofera-mi posibilitatea, legal si fara artificii de a cumpara filmele si atunci ai dreptul sa ma iei pe sus.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică