New York Times, editorial pe prima pagina pentru prima data in aproape un secol. Subiectul: Controlul armelor de foc

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 22:22 Economie | Media & Publicitate

Editorial NY Times, pe prima pagina a versiunii tiparite
Foto: Captura New York Times
Cotidianul american New York Times a publicat, sambata pe prima pagina un editorial, pentu prima data din 1920, scrie Yahoo News. In articolul semnat de Redactie Editoriala se pledeaza pentru interzicerea dreptului civililor de a detine o arma de foc, in contextul atacului armat din California.

Editorialul este intitulat "End the Gun Epidemic" ("Puneti capat epidemiei armelor de foc"), iar autorii ii ataca pe politicieni si le cer sa interzica posesia de anumite arme pentru civili.

"Faptul ca civilii pot cumpara in mod legal arme concepute pentru a ucide oameni cu viteza si eficienta brutale provoaca indignare morala si rusine nationala", se arata in editorial.

Materialul a fost publicat online vineri noaptea iar sambata a aparut si pe prima pagina a prestigioasei publicatii.

In editorial, NY Times arata ca este corect ca autoritatile sa ancheteze daca atacul armat de saptamana aceasta este un act de terorism fiind conectat cu terorismul international, insa, "atentia si mania americanilor ar trebui sa fie, de asemenea, directionata catre liderii alesi a caror datorie este sa ne tina in siguranta dar care pun mai multa valoare pe banii si puterea politica a unei industrii dedicate profitului din raspandirea nestingherita a si mai multor arme de foc purernice".

"Politicienii instiga viitorii ucigasi prin crearea unor piete de desfacere a armelor, iar cei care voteaza le permit politicienilor sa-si pastreze slujbele", se mai arata in editorial.

"Chiar si in era digitala, prima pagina ramane un mod incredibil de dur si de puternic sa aduci la suprafata chestiuni care necesita atentie. Si ce subiect este mai important decat esecul natiunii noastre de a-si proteja cetatenii?", arata publisherul NY Times, Arthur Sulzberger Jr.

"Sunt multe decenii de cand The Times a publicat un editorial pe prima pagina. Facem acest lucru astazi pentru a livra un mesaj puternic si vizibil de frustrare si anxietate privind incapacitatea tarii de a pune capat nenorocirii reprezentate de armele de foc", sustine Sulzberger Jr.

Amintim ca in atacul armat comis miercuri in oraselul californian San Bernardino 14 persoane si-au pierdut viata iar 21 sunt ranite.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
8472 vizualizari
  • +9 (45 voturi)    
    Mesajul New York Times (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 22:35)

    Nyk1 [utilizator]

    Nu jihadiștii ucid, armele o fac!

    ^ Acesta ar fi fost titlul potrivit pentru editorial. BTW, este legal să cumperi arme și în Elveția. Nu am auzit vreodată ca vreun masacru să se fi întâmplat în vreo stațiune. Deh, Elveția e populată de germani, francezi, italieni, retoromani - nu sunt foarte mulți musulmani, iar calitatea vieții este pe primele locuri în cadrul priorităților naționale, de unde nici foarte mulți frustrați nativi cu tendințe criminale și suicidare (comparativ cu USA).

    Citat de pe Wiki:
    „Switzerland practices universal conscription, which requires that all able-bodied male citizens keep fully automatic firearms at home in case of a call-up”

    Deci fiecare elvețian are câte o mitralieră acasă. Și totuși nimeni nu comite masacre pe străzile Bernei, Genevei sau Zermatt-ului.
    • +7 (7 voturi)    
      nu prea (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 23:34)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Wiki zice așa: "Gun politics in Switzerland are unique in Europe in that a relatively high percentage (29% vs. 43% in US) of citizens are legally armed. The large majority of firearms kept at home belong to the militia but are not equipped with any suitable munition."

      Oricum, compari o țară mică, cu populație liniștită cu ditamai SUA.

      Chiar și în Elveția cred că e doar o chestiune de timp să se întâmple ceva. Pur și simplu nu sunt în vizorul arabilor momentan. Să vezi dacă le îngheață fondurile...
    • +6 (6 voturi)    
      Arme (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 23:58)

      BogdanGavriel1 [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      Elvetia are serviciul militar obligatoriu!!! stii ce insemna asta? Ca toti cei cu arme in casa sunt obligati sa invete sa le foloseasca.

      A doua parte este faptul ca USA are 300 de milioane de locuitori iar elvetia 8 milioane.

      O alta mare diferenta este vb de diversitatea locuitorilor. Elvetia are in mare parte o populatie unita, fata de americani care au o diversitate mult mai mare.

      Uitate la francezi, la care desi armele sunt interzise, teroristii au putut face rost de ele. Daca cineva vrea sa omoare o pers nu conteaza ce foloseste.. conteaza doar sa o faca..
    • +12 (14 voturi)    
      PC (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:00)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Corectitudinea politica mananca incet dar sigur ce mai ramane din civilizatia vestica.

      Cand eviti sa spui adevarul pe nume doar pentru a nu rani sau jigni pe cineva, defapt spui o minciuna prin care omori pe altcineva.
    • +6 (10 voturi)    
      inca unu care gandeste! (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:06)

      allah-snackbar [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      + Subscriu in integralitate, si acum imi pare rau ca o data, candva imi facusem un subscription pt NY Times, pt vreo 2-3 luni.

      Este clar ca buna ziua ca asta este trendul in US, din partea politicienilor cretini de la putere in frunte cu Dl. Barrack Hussein Obama (muslim si el btw): sa ia armele din mana cetatenilor. Fuck constitution right?! WOW!

      Cand daca cititi constitutia US, parca sunt cuvinte rupte din rai. Sper din toata inimia ca urmatorul presedinte sa fie republican.

      Decat Obama mai bine Trump si stiu ca multi nu o sa fie de acord, dar uitati ce politica dezastruasa a dus /// asta.
      • +5 (7 voturi)    
        hussein - distrugatorul Americii (Duminică, 6 decembrie 2015, 10:53)

        Irizat [anonim] i-a raspuns lui allah-snackbar

        mda...sa interzicem armele, dar sa aducem muslimi in america. politica lui hussein obama...

        majoriatea covarsitoare a crimelor se petrec cu arme neinregistrate.
        pt. un permis de port-arma in US se sta la rand cam 6 ani. astia sunt criminalii?

        MANIPULARE NEO-MARXISTA PRO-ISLAM.
        non-albii si non-crestinii sunt noul proletariat, instigati impotriva albilor crestini.

        in acest moment hussein duce o politica pe mai multe fronturi de distrugere a valorilor Americii:
        - instigare rasiala impotriva albilor cu sintagma "white privileges"; de ce au albii 2 masini si case atat de mari?
        - linsaj guvernamental si mediatic al politiei americane; un exemplu elocvent: http://www.americasfreedomfighters.com/2015/11/02/liberal-media-crucified-white-officer-but-heres-the-video-they-dont-want-you-to-see/
        - decapitarea varfurilor armatei americane
        - inundarea americii cu imigratie ilegala si instituirea dreptului la vot imediat, cu permis de conducere pe care imigrantii mexiacani il primesc intr-o saptamana; 22 mil de ilegali in mandatele lui hussein;
        - pomeni pt. toate putorile; negrii care stau pe benefits sunt primii la cozi la ultimul model de iPhone sau Nike. intre timp companiile americane parasesc US pt. mexic (industria auto din detroit s-a mutat in mexic) !!!

        NB: nu sunt rasist. candidatul meu preferat pt. presedintia US este Ben Carson.
    • +1 (3 voturi)    
      Te afli in eroare (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:10)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      1. In Elvetia doar cei care au trecut prin serviciul militar detin arme acasa.

      2. Acestea se afla in spatii special amenajate si cu access restrictionat.

      3. Munitia este limitata sau inexistenta si este disponibila in centre speciale de unde, in caz de mobilizare, rezervistii colecteaza munitie.

      4. Si in Elvetia sunt atacuri armate
      https://en.wikipedia.org/wiki/Zug_massacre
      http://www.thelocal.ch/20150510/breaking-several-dead-in-shooting-in-switzerland
      http://www.swissinfo.ch/eng/gunman-uses-army-rifle-in-hotel-shooting/5833894

      Din statistica rezulta:
      SUA 10,5 victime (deaths) la 100.000 de locuitori.
      Elvetia 2,91 victime (deaths) la 100.000 de locuitori.
      Romania 0,19 victime (deaths) la 100.000 de locuitori.

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_firearm-related_death_rate
    • +4 (6 voturi)    
      Esti neinformat (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:22)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      Iti spune un om care locuieste in elvetia de 5 ani. Au voie sa aiba arme acasa doar cei care au terminat armata (de 2 ani) unde au fost controlati la sange mai ales psihologic. Arma o primesc acasa fara gloante si nu cred ca e usor sa faci rost de gloante pt un kalashnikov de exemplu. Plus ca sunt obligati sa le tina incuiate. Gloantele le distribuie statul doar in caz de razboi. Nu se gasesc arme de cumparat la magazin ca in SUA. Aici, nu ai voie sa umbli cu arme dupa tine, regulile sunt mult mai stricte. Dar in esenta ai dreptate, elvetienii au reguli si le respecta cu sfintenie si cred ca de aici pleaca totul. Plus ca cetatenii de rand nu sunt nepasatori, ci reactioneaza promt de fiecare data cand cineva incalca reguli.
      • 0 (0 voturi)    
        diferrenta este in (Luni, 7 decembrie 2015, 13:22)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        constitutia din USA...

        Mai mult - The effect of those two amendments on gun politics was the subject of landmark U.S. Supreme Court decisions in 2008 and 2010, that upheld the right for individuals to possess guns for self-defense. - wikipedia.

        unde este lege nu este tocmeala.

        Detinerea armelor este reglementata si este justificata nu numai prin lege, dar si prin traditie. Ceea ce nu inseamna sa abuzezi de acest drept = aici este o nuanta, dar unii sunt interesatati de propaganda...

        Cat de mult trebuia sa te gandesti ca sa mirosi ca la ultimul atac era vorba despre un atac terorist??? Presa din USA nu mai are cum sa faca din Obama un super-hero.

        Next!
    • -2 (2 voturi)    
      Elvetia... (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:36)

      klz [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      ... are 8 milioane de oameni, nu se compara cu SUA. Compara cu tarile civilizate mari precum UK, Germania, Japonia si in care armele sunt dificil de obtinut asa ca decesele in urma utilizarii lor sunt extrem de putine. SUA are o problema care cu armele, sunt mult prea usor de obtinut.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:38)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      Este la fel de legal să cumperi -după îndeplinirea tuturor condițiilor legale- arme și în România, de la .22LR la .600 Nitro Express.

      Dar singurul care a fost prins pregătind un masacru folosea petarde.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu doar Elvetia (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:44)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Sunt o gramada de arme in multe alte tari, precum Serbia, Norvegia si Suedia, Franta, Austria si Germania, iar rata detinerii de arme nu e corelata in nici un fel cu rata omuciderilor cu arme de foc: pe primele 10-15 locuri sunt tari in care armele folosite sunt dobandite si detinute ilegal.

      Corelatia e inversa intre omucideri si nivelul de civilizatie: pe primele locuri sunt tari ca Honduras, Columbia sau Brazilia si pe ultimele locuri la egalitate Norvegia cu Romania, desi norvegienii au de 50 de ori mai multe arme decat romanii.
    • -1 (5 voturi)    
      Te pripesti (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:57)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      Ia si citeste aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Zug_massacre

      Rar, dar se intampla si la ei. Inutil sa-ti mai amintesc si de norvegianul Breivik, nu? Alta tara civilizata. Patologia mintala nu cunoaste granite si nationalitati. Este profund contar oricarei logici de bun simt ca o persoana fizica sa-si poata procura in mod legal o arma de asalt aproape la fel de facil precum si-ar cumpara o bere. Pentru protectia propriei locuinte si a familiei nu ai nevoie de un AK-47 si un aruncator de grenade totusi, ce zici?
      • +1 (1 vot)    
        Nu poti cumpara AK47 in SUA (Duminică, 6 decembrie 2015, 17:34)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin

        Nu poti cumpara legal un AK47 in nici o tara din lume, nici un SUA. Poti cumpara unul modificat iremediabil pentru foc semi-automat (foc cu foc), dar nu poti cumpara o arma automata.
    • 0 (2 voturi)    
      Elvetienii tin in banci banii americanilor (Duminică, 6 decembrie 2015, 1:07)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Si mai fac bani vanzand produse scumpe, surpriza...tot in America. Nu compara bancheri, ciocolatari, ceasornicari si cantonieri cu o urmasii pionierilor de odinioara.
      Si mesajul tau este prost ales, people kill not guns, jihadistii tai iubiti ti-ar amesteca azotat cu benzina sa faca bumbe sau te-ar stropi cu gaz lampant si ti-ar da foc....nu fi naiv.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Duminică, 6 decembrie 2015, 1:14)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      In elvetia populatia musulmana este de 4.5%, comparativ cu 1% in SUA.
    • -4 (4 voturi)    
      pai nu e primul caz >: (Duminică, 6 decembrie 2015, 1:31)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Intamplator, de data asta au fost musilmani - dar acu' vreo 2 saptamani au fost americani sadea, poate chiar genul de republican inacrit care merge in fiecare duminica la biserica >:

      In SUA problema este ca se practica inca masiv cultul deshãntzat al pistolarului! Comparatia cu Elvetia e neavenita aici
    • 0 (0 voturi)    
      Un pistol-mitralieră poate, dar nu o mitraleră (Duminică, 6 decembrie 2015, 3:51)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Nu știi ce e aia mitralieră, dacă ai impresia că fiecare elvețian are așa ceva acasă :)
    • -1 (3 voturi)    
      Nu e chiar așa (Duminică, 6 decembrie 2015, 5:34)

      Carr [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      1. Tot de pe Wiki, referitor la Elveția: „The large majority of firearms kept at home belong to the militia but are not equipped with any suitable munition.”

      Dacă vrei să păstrezi arma după serviciul militar, sau dacă vrei să cumperi o armă ca cetățean privat, trebuie să obții permis.

      Comparativ, în SUA, în multe state poți să cumperi o armă direct din supermarket, fără ca nimeni să te întrebe nimic.


      2. De pe Library of Congress, referitor la Elveția: „... fully automatic guns are banned.”

      Comparativ, în SUA, deși nu le poți cumpăra la fel de ușor, este posibil să obții permis de armă automată.


      3. De pe Library of Congress, referitor la Elveția: „The carrying of a gun for defensive purposes requires a carrying license, which will be granted only if the applicant is qualified to acquire guns; demonstrates a need for the weapon to protect himself, others, or property against existing dangers; and has passed an exam to test his required theoretical knowledge and practical skill.”

      Deci nu prea poți sa ieși cu arma din casa decât dacă ești eventual de la o firmă de securitate (de aceea, majoritatea crimelor cu armă de foc în Elveția sunt de natura domestică).

      Comparativ, în SUA, în majoritatea statelor poți să mergi cu arma „la vedere” în public („open carry”), fără să fie necesar nici un fel de permis.


      Deci problema nu este gradul de „gun ownership” (care oricum este de 3-4 ori mai mic față de SUA), ci de gradul de strictețe a legilor care reglementează armele.

      În Elveția trebuie să înregistrezi orice armă, îți trebuie permis să o cumperi, să-i cumperi amuniție, să o transporți, și un alt permis special, greu de obținut, pentru a căra arma în public. Aceleași legi ar fi considerate tiranice și neconstituționale în SUA.

      Ca încheiere, deși nu au fost multe masacre în Elveția, răspunsul lor la ele a fost de fiecare dată un grad de reglementare mai strict. În SUA însă se vorbește de înarmarea profesorilor pentru a face față masacrelor din școli :/
    • 0 (2 voturi)    
      confuzie (Duminică, 6 decembrie 2015, 6:28)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      faci o mare confuzie, in Elvetia nu poti sa-ti cumperi arme ca-n State. Aia care au mitralierele acasa au facut armata si sunt obligati sa se duca la statul major cu arma pt verificarea anuala. (am fost in Berna in 2007 si l-am vazut pe unul pe strada cu automatul in spate). Cei care au facut armata si au specializarea respectiva daca locuiesc in orasele / sate / orasele de la granita au dreptul sa tina si tunuri mobile in curte. E o mare diferenta intre a da tuturor descreieratilor arme si celor care au trecut prin niste teste psihologice si au luptat sau sunt pregatiti sa lupte pt tara in care s-au nascut.
    • -1 (1 vot)    
      serios? (Duminică, 6 decembrie 2015, 7:58)

      raos [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Bazat pe ce crezi ca acela ar fi fost titlul potrivit?

      Poti sa-mi zici cate din atacurile armate din ultimi 5 ani din statele unite au fost provocate de jihadisti? Poate 1? Dar cate au avut la baza motive rasiale, razbunari personale sau bolnavi mintali?

      Da, statele unite au o problema cu regimul armelor, dar jihadistii nu au nici o legatura cu aceasta problema.

      Armele automate (mitraliere cum le spui tu) nu sunt legale nici unde in statele unite. Majoritatea atacurilor au fost facute cu arme automate care au fost obtinute / modificate ilegal.

      Problema dreptului de a detine arme este o problema foarte sensibila in statele unite si este foarte strans legata de istoria formarii statelor unite
    • +1 (1 vot)    
      asta e o minciuna! (Duminică, 6 decembrie 2015, 8:08)

      ember [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      e adevarat ca in elvetia este legal sa detii o arma de foc automata dupa ce ai facut stagiul militar (poti sa iti cumperi arma cu care ai tras in armata), dar e o minciuna sa spui ca e obligatoriu pentru toti barbatii sa aiba o arma automata in casa. in plus, sre deosebire de sua, in elvetia ai nevoie de permis pentru arma, permis ce se ofera dupa o evaluare serioasa - in sua iti cumperi arme automate si munitie de la walmart. du-te pana in elvetia sa vezi cat de restrictiva e legea portului de arma si apoi vorbeste prostii. ca sa nu mai spun ca e ilegal ca in elvetia sa ai munitie militara, exista producatori autorizati care vand munitie compatibila, dar care nu are aceeasi putere de impact.

      in plus, as mentiona ca pagina de "wiki" pe care o citezi se numeste "Right to keep and bear arms" si este probabil redactata de vreun american din nra ca sa aiba o justificare pentru a se opune controlului armelor de foc.

      in concluzie e o imbecilitate sa spui ca fiecare elvetian are mitraliera acasa, e o imbecilitate sa spui ca doar jihadistii comit atacuri armate in sua (mai uita-te pe statistici reale si nu pe cele lansate de donald trump) si e o imbecilitate cam tot ce ai spus.
    • -4 (4 voturi)    
      extrema dreapta ia cuvantul si afirma aberatii (Duminică, 6 decembrie 2015, 8:40)

      horia_m [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      afirmatiile de mai sus sunt de un extremism de dreapta extrem de grav. Ele incearca sa castige (si aici) teren pentru extremistii de dreapta din Romania.
      America ucide multi cetateni, degeaba, o fac inclusiv politistii americani, care NU sunt musulmani. America ucide cetateni de culoare, doar pentru ca sunt banuiti din principiu ca ar fi mai rai decat albii.
      America ucide copii si invatatori in scoli, si ucigasii nu au fost niciodata musulmani. Cei doi musulmani care au ucis oameni de curand in SUA sunt un caz de exceptie. Per total, actiunile teroriste au produs probabil sub 1% din omuciderile tragice care se intampla de zeci de ani degeaba in SUA.
      In fiecare an, mor 12.000 de persoane in SUA, ucise cu arme de foc. Acest numar este egal cu numarul de victime facute de teroristi in INTREAGA LUME in 2011.
      Victimele terorismului in SUA, au fost de circa 2700 in anul 2011 (atacul din 11 septembrie). Deci cu mult mai putine decat victimele anuale ale armelor de foc manuite de americanii insisi: albi, politisti, "buni crestini".

      (surse: statistici din web)
    • +1 (1 vot)    
      correct ce spui dar (Duminică, 6 decembrie 2015, 9:06)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      concluzia cred ca e erronata. Nu poti aplica aceaiasi restrictie unui popor considerat tampit de vecini pt ca respecta legile si regulile, cum sunt elevetienii, si unui popor care are cel mai mare procent de cetateni in inchisoare - cum sunt americanii. Resultatul se vede clar in numarul de masacre din cele doua tari. Si mie teama ca cele mai multe masacre in America sunt comise de americani getbeget, nu de nebuni jihadisti.

      Deci cred ca articolul din NYT are dreptate - si nu cere decit sa se interzica armele utilizate in razboi, cu care poti omori multi oameni repede (= masacru) nu interzicerea tuturor armelor.
      • 0 (0 voturi)    
        nu are dreptate... (Luni, 7 decembrie 2015, 13:37)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui eugen

        Uite aici o statistica cu armele pe care le detine populatia si numarul de crime...
        https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_violence_in_the_United_States_by_state

        O sa vezi ca nu exista o corelatie intre numarul relativ redus de detinbatori de arme de foc in California sau NY si numarul relativ ridicat de incidente si atacuri....Coreleaza te rog California/New York cu Arkansas si Colorado si sa imi spui daca NYT are dreptate...

        Sa vezi North DaKota stat in care 50% detin arme si are relative putine cazuri de atacuri armate...

        Va rog sa ma credeti ca ii consider pe cei de la NYT penibili - ceea ce cred ca si alti americani cred despre ei...

        Nu are rost sa ma inflamez pentru ca este o propaganda si solutia de rezolvare este una tehnica si nu tine de politica, cum incearca unii sa o faca!

        Regret pierderile de vieti omenesti - dar este un fenomen care trebuie sa fie analizat!
    • +1 (3 voturi)    
      Mai dire mai (Duminică, 6 decembrie 2015, 9:27)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Cine ar fi crezut ca in pasnica si super-evoluata Norvegia ar putea sa apara un breivik si sa masacreze zeci de oameni-semeni de ai lui..
      Exista state in SUA, unde poti detine chiar si un tanc-ti se pare normal asa ceva? Nu spun ca in State poti interzice complet armele de foc- puterea traditiei face imposibila acest lucru- dar nici sa permiti detinerea oricaror arme de asalt cu putere de foc enorma nu e o cale spre viata pasnica.
    • 0 (2 voturi)    
      crime (Duminică, 6 decembrie 2015, 9:36)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      crimele in masa nu sunt o noutate in sua.in imensa majoritate a cazurilor autorii sunt americani albi,crestini si evident bolnavi psihic.ce spui tu de elvetia e adevarat,diferenta e insa in cultura si educatie de sute de ani.
    • +1 (3 voturi)    
      Cred ca mesajul real ar fi: (Duminică, 6 decembrie 2015, 9:37)

      ProLibertate-AntiMerkel [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      "Americani, sunteti prea prosti, prea betivi, prea dependenti de droguri, prea fanatici, prea nebuni, prea frustrati ca sa aveti arme de foc personale. Nu aveti disciplina, sunteti scapati de sub control si periculosi. In plus, statul si firmele va exploateaza de nu va vedeti, nu aveti protectii sociale, asa ca nu vrem sa va inarmati si sa dati buzna prin cladirile administrative ca sa va "exprimati opinia"."
    • 0 (0 voturi)    
      mitraliera (Duminică, 6 decembrie 2015, 10:22)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Mitraliere acasa? Le poarta cu ei prin trenuri cand se intorc de la "paramilitara", de parca ar fi umbrele. Acu' vreo doi-trei ani imi venea sa rad de situatie. Daca ma gandesc, insa, la vacanta de anul viitor, dac-o apuc, o sa-mi faca bine la moral. Altfel, elvetienii au si ei frustratii si nefericitii lor, numai ca obiceiul locului e aruncatul pe fereastra.
  • +2 (8 voturi)    
    cita (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 22:52)

    bec [utilizator]

    ticalosie, ce inteligenti se cred smecherasii ''progresisti'' de la nyt, musulmanii nascuti in america te omoara cu arme de asalt, grenade, bombe si ce mai aveau pe acasa, si de vina e lobby-ul nra. Si guvernul, ca nu interzice armele. In franta sint interzise armele, si totusi arabii francezi si belgieni care au savirsit atentatul de la paris aveau ak-uri, munitie, grenade, etc. Guvernul nu e de vina ca a taiat fonduri si a stirbit legislatia sigurantei nationale, nu, in nici un caz, e de vina ca nu interzice armele. De fapt, pentru ca evident obama si restul islamofililor au luat o palma zdravana cu ocazia masacrului, mai bine ne agatam de legislatia armelor, sa zicem si noi ceva, sa nu stam sa incasam. Numai ca americanii nu se vor lasa inselati de liberalii care mor de grija musulmanilor, ca nu cumva sa fie ''discriminati''. Ei, uite ca vor fi, si inca bine. Iar editorialul respectiv nu dovedeste decit disperarea in fata prabusirii care ii asteapta pe democrati la viitoarele alegeri. Dar asta e rodul politicii lor de ani de zile, in curind vor culege roadele.
    • +1 (7 voturi)    
      cine iti da minusuri... (Duminică, 6 decembrie 2015, 10:57)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui bec

      ...nu intelge realitatea.
      bec asta nu vorbeste impotriva americii si a poporului american ci impotriva distrugatorului americii.

      hussein obama ESTE
      - islamofil: "nimic nu e mai placut urechilor mele decat chemarea muezinului la rugaciune"
      - crescut de bunici comunisti pana in adolescenta.
    • +2 (2 voturi)    
      sa te auda Dumnezeu (Duminică, 6 decembrie 2015, 14:12)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui bec

      da! fix ala de care vor domnii democrati sa scape, ca si ala ii deranjeaza, ca si founding fathers, Craciunul si alte prostii din astea...
      http://teapartyorg.ning.com/photo/george-bush-miss-me-yet
  • +5 (7 voturi)    
    NY Times / Pravda (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 23:27)

    Skeptical [utilizator]

    Americanii au deja - nu exagerez - SUTE DE MILIOANE de arme de foc. Niciodata nu vor fi Statele Unite curatate de armament. Asta are si dezavantaje dar nu e ceva atit de rau pe cit se pretinde.

    Tot ce ar reusi aceste initiative idioate ar fi sa confiste unele arme din miinile celor care deja respecta legea.

    Incercarea NY Times (nu va lasati pacaliti, nu mai e ziarul de altadata, a devenit o oficina de propaganda stingista) de a pacali cititorii - ca problema ar fi armele nu terorismul islamic - este PENIBILA.
  • +1 (3 voturi)    
    Elvetia (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 23:46)

    dan gerosu [anonim]

    In Elvetia au arme dar NU au munitie pentru acestea :)
  • +2 (4 voturi)    
    Oligarhia e disperata de frica (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:10)

    E. L. O. [anonim]

    Guvernul USA e practic in faliment (inca nedeclarat), datoriile sint atit de mari incit pur si simplu nu mai pot fi platite, si toata lumea se intreaba care va fi momentul in care TSHTF, ce va fi (revolutie?, razboi civil?, haos ca in anii prabusirii URSS? razboi atomic cu rusii?) si cum sa faca sa se proteje si sa supravietuiasca furtunii.

    Oligarhia care conduce din umbra USA (impresia ca americanii isi aleg presedintele si reprezentantii in Congress e o iluzie) prin politrucii instalati de ea la Washington, District of Corruption, si cea care a ruinat poporul american si jumatate din omenire, pune presiune tot mai mare pe slugile din mass media si din politica pentru a face cumva sa le ia americanilor armele. LE E FRICA. Le e frica de ziua in care TSHTF. Le e frica fiindca, atunci, adevarul va iesi la iveala si oameni inarmati ii vor vina ca pe planeta maimutelor.
    • +1 (1 vot)    
      Pai, un TVA de 25-30% si rezova SHTF! (Duminică, 6 decembrie 2015, 22:59)

      Spirt [utilizator] i-a raspuns lui E. L. O.

      Problema este ca americanii au in ADN ul lor ideea ca sunt liberi nu sunt sclavi. De-aia stramosii lor au fugit din latrina Europa!
      Asa ca americanul este multumit sa-ti dea un 25-30% din cat munceste sub forma de taxe. Dar cand o sa fie transformat ca si europenii in semisclav (in UE , inclusiv la noi taxele sunt 60-70%), atunci americanul va refuza si ii va lua la tinta pe initiatori! Ca sa nu se intample asta vor intai sa-i dezarmeze si apoi sa ii scalvageasca!
      In felul asta se plateste datoria in cativa ani!
      Daca noi europenii am cedat deja si suntem sclavi le urez americanilor sa lupte pana la ultimul glont cu oligarhia sustinuta de slugile lor, jegurile din media!
  • +4 (6 voturi)    
    Propaganda "progresista" (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:23)

    AdrianBorza [utilizator]

    Comunistii iau libertatile una cate una. In tarile comuniste e ilegal sa ai arme; in America, cel mai comunist stat (California) e cel in care e aproape imposibil sa ai o arma, cu toata protectia constitutionala (cu mici variatii de la un county la altul).

    Si de fapt tot ce vor e ca cetatenii onesti sa nu aibe acces la arme, sunt periculosi, ar putea rasturna guverne. Un criminal poate face rost in orice tara de orice arma, iar cetatenii onesti trebuie sa aibe parte de statului de oi la abator, precum in Bataclan, unde criminali inarmati cu arme automate (deja ilegale) i-au macelarit fara sa aibe nici o posibilitate sa se apere.

    Intrebare pentru editorialistii NYT: cu ce influenteaza interzicerea vanzarii si detinerii de arme catre cetateni actiunile teroristilor? Ca aia oricum nu le cumpara legal de la magazin, deci ce efect are interzicerea? Si armele, si drogurile si prostitutia sunt ilegale, asta nu inseamna ca nu se procura si utilizeaza ilegal pe scara larga.
  • +2 (4 voturi)    
    deci sa ia dreptul omului de rand (Duminică, 6 decembrie 2015, 0:47)

    zaboo [utilizator]

    sa se apere de niste descreierati protejati de pacaliciul-presedinte si PC lor de doi bani; HUO!
  • -3 (3 voturi)    
    Corect titlul (Duminică, 6 decembrie 2015, 1:22)

    anonim3 [utilizator]

    Proliferarea la liber a armelor are efectele unei epidemii.
    Dar pentru a o starpi, ar trebui ca cetatenii sa nu mai voteze pe politicienii care sprijina vanzarea la liber a armelor. Si aceasta in pofida fumigenelor lobby-ului pro-arme de foc. Nu va fi simplu.
  • +3 (5 voturi)    
    NYT (Duminică, 6 decembrie 2015, 7:04)

    john70 [anonim]

    "se pledeaza pentru interzicerea dreptului civililor de a detine o arma de foc, in contextul atacului armat din California"
    Imbecilii astia de la NYT ar trebui sa pledeze pentru neacordarea de vize de intrare in America musulmanilor.
    In ceea ce priveste numarul de masacre (incidente in care sunt ucise mai mult de 4 persoane), raportat la populatie, Norvegia e pe primul loc in lume. Urmeaza Macedonia, Serbia, Slovacia, Republica Ceha. Statele Unite sunt abia pe locul 9 sau 10.
  • +7 (7 voturi)    
    niste idioti (Duminică, 6 decembrie 2015, 7:52)

    tearoftime [utilizator]

    toata ideea cu armele de foc in America pleaca de la faptul ca indivizii si gruparile rau intentionate vor gasi intotdeauna o modalitate de a-si procura arme.

    Prin urmare, americanul de rand are nevoie sa se poata proteaja folosind mijloace similare.

    Sper sa nu ajungem si in Europa sa importam acest concept, dar avand in vedere ceea ce se intempla, ar putea sa fie o varianta... cel putin cat timp suntem mai multi ca ei ( danke frau Merkel - esti praf ).
  • +2 (2 voturi)    
    The impossible dream ! (Duminică, 6 decembrie 2015, 9:27)

    John M. [utilizator]

    Poate sa le controleze pe cele ce vor fi vandute de aici inainte. Nu cred ca poate cineva sa le controleze pe cele peste 300 de milioane care sunt deja in mainile oamenilor.Si, de fapt, ce inseamna "a controla"? A nu-i permite cuiva sa-si cumpere arma e impotriva Constitutiei (art.2) si ar fi la fel de grav ca interzicerea libertatii cuvantului.
    Au mai fost astfel de campanii si toate au dat gres.
  • 0 (2 voturi)    
    Daca ai fi citit putin mai mult... (Duminică, 6 decembrie 2015, 10:21)

    taro [anonim]

    vedeai Legea aia nu se mai aplica in Elvetia, armele automate se depoziteaza acum la depozite.

    Daca mai cautai putin pe net vedeai ca Elvetia e deasupra US cu "mass shootings" la mia de locuitori. In perioada 2009-2013 Elvetia e pe locul 5 si US pe 6.

    Tot rahatul din US se datoreaza producatorilor de arme care au tras o campanie PR insotita de multi bani care au transformat "dreptul statelor sa mentina militie"(Care e trecut in constitutie) in "arme pentru toata lumea"
  • +2 (2 voturi)    
    Pistoale (Duminică, 6 decembrie 2015, 10:28)

    Trojan.H [utilizator]

    Eu nu sunt de acord cu dezarmarea totala. As lasa doar pistoalele la liber, dar fara a fi vindute celor cu probleme mintale, condamnatilor pentru acte cu violenta sau chiar necondamnatilor care au o istorie cu acte de violenta. Un pistol e suficient ca sa pui pe fuga sau chiar sa anihilezi un criminal. Poate n-am fost eu atent dar mi s-a parut ca taser-ul din filmulet a fost apa de ploaie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri