Presedintele Klaus Iohannis cere Parlamentului sa reexamineze legea ce interzice publicitatea la medicamente pe radio si TV

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 17:48 Economie | Media & Publicitate

Medicamente
Foto: MorgueFile.com
Presedintele Klaus Iohannis a intors la Parlament, pentru reexaminare, legea ce prevede interzicerea reclamelor explicite pentru medicamente la radio si televiziune, precum si interzicerea totala a publicitatii pentru medicamentele care se elibereaza cu reteta. Seful statului arata in cererea sa ca "jurisprudenta europeana a stabilit fara echivoc caracterul exhaustiv al normelor (...) in ceea ce priveste publicitatea la medicamente si, prin urmare, in aceasta materie statele membre nu pot adopta norme mai restrictive si nici norme cu un continut diferit".

Amintim ca plenul Senatului a aprobat, in 14 decembrie, un proiect de modificare a legii publicitatii si legii audiovizualului prin care se interzic reclamele radio si TV pentru medicamente. Senatul a fost camera decizionala, dupa ce Camera Deputatilor a adoptat-o tacit, iar legea a fost trimisa spre promulgare presedintelui Klaus Iohannis.

Intrarea in vigoare a proiectului ar fi o lovitura dura pentru media, deoarece ar duce la diminuarea semnificativa a bugetului de publicitate rulat in prezent de mass-media. Potrivit unor estimari consultate de HotNews.ro, legea ar face sa dispara un procent foarte mare, de 15-20%, din volumul de publicitate TV.

Intr-un comunicat transmis sambata, Administratia Prezidentiala informeaza ca "Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, a trimis Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, precum si Legea audiovizualului nr. 504/2002".


Citeste mai jos textul integral al cererii de reexaminare:


Domnului Valeriu-Stefan Zgonea
Presedintele Camerei Deputatilor

In temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata, formulez urmatoarea
CERERE DE REEXAMINARE
asupra
Legii pentru modificarea art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, precum si a Legii audiovizualului nr. 504/2002


Legea pentru modificarea art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, precum si a Legii audiovizualului nr. 504/2002 vizeaza atat interzicerea publicitatii pentru produsele medicamentoase in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune, cat si a publicitatii pentru farmacii difuzata in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune, prin pozitionarea unor farmacii ca fiind standarde sau etalon pentru celelalte. Totodata, sunt interzise comunicarile comerciale audiovizuale destinate produselor si tratamentelor medicale, precum si plasarea acestora unor operatori economici al caror obiect principal de activitate il constituie fabricarea ori vanzarea unor astfel de produse, chiar si a acelora pentru care nu este necesara o prescriptie medicala.

In mod cert, promovarea prin intermediul publicitatii in mass-media audiovizuala a unor tipuri de medicamente trebuie supusa unor conditii restrictive, dar proportionale cu drepturile constitutionale, conditii enuntate atat de Directiva 2001/83/CE de instituire a unui cod comunitar cu privire la medicamentele de uz uman, cat si de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, prin care s-a transpus respectiva directiva. Subliniem ca jurisprudenta europeana (Hotararea CJUE din 11 decembrie 2003, in cauza C- 322/01, Deutscher Apothekerverband) a stabilit fara echivoc caracterul exhaustiv al normelor cuprinse in directiva mentionata, in ceea ce priveste publicitatea la medicamente si, prin urmare, in aceasta materie statele membre nu pot adopta norme mai restrictive si nici norme cu un continut diferit.

Legea nr. 95/2006 stabileste regimul juridic al publicitatii pentru medicamente in cadrul Capitolului VIII, intitulat "Publicitatea" (art. 811-814) si in cadrul Capitolului IX, intitulat "Informarea publicului" (art. 815-826). Prevederile enuntate reprezinta transpunerea Directivei 2001/83/CE (art. 86-100), directiva al carui obiectiv a fost stabilirea criteriilor substantiale obligatorii pentru reglementarea domeniului respectiv, inclusiv prin realizarea unei armonizari complete in domeniul publicitatii pentru medicamente. Cu ocazia transpunerii, legiuitorul roman a preluat solutia legiuitorului european interzicand total publicitatea la medicamentele care se elibereaza cu prescriptie medicala sau care contin substante definite ca stupefiante sau psihotrope de catre conventiile internationale, indiferent de mijloacele prin care se realizeaza publicitatea. Prin urmare, in afara acestei solutii legislative, legiuitorul roman nu poate veni cu o alta, orice alta optiune fiind in afara cadrului stabilit de Directiva 2001/83/CE, motiv pentru care consideram ca se impune reanalizarea prevederilor legii transmisa la promulgare.

La art. I din legea transmisa la promulgare se modifica art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, in sensul interzicerii publicitatii explicite in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune, inclusiv pentru produsele medicamentoase care se elibereaza fara prescriptie medicala (pentru acestea fiind permisa numai publicitatea in alte modalitati). Norma instituita prin art. 17 alin. (1) si (2) din legea transmisa la promulgare vine insa in contradictie cu ansamblul normelor ce constituie regimul juridic al publicitatii pentru medicamente stabilit in Legea nr. 95/2006 si, in mod special, in art. 813 din aceasta.  Potrivit acestui articol, care nu reprezinta altceva decat o transpunere fidela a art. 88 din Directiva 2001/83/CE, este interzisa publicitatea destinata publicului larg pentru medicamente care se elibereaza numai cu prescriptie medicala si este permisa publicitatea destinata publicului larg numai pentru acele medicamente care, prin compozitie si scop, sunt destinate si concepute pentru a fi utilizate fara interventia unui medic in scopul diagnosticarii sau pentru prescrierea ori monitorizarea tratamentului, cu sfatul farmacistului, in cazul in care este necesar. Mai mult, prin faptul ca este permisa totusi publicitatea prin alte modalitati decat in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune la produsele medicamentoase pentru care nu este necesara o prescriptie medicala, se introduce o conditionare suplimentara fata de prevederile directivei, creandu-se premisa unei discriminari intre mijloacele de informare in masa, respectiv intre furnizorii acestora.

Pe langa aceste aspecte, in conditiile in care nu se regasesc informatii relevante in expunerea de motive care o insoteste, consideram ca nu se poate identifica ratiunea pentru care, in conformitate cu noul art. 17 alin. (1) si (2) din Legea nr. 148/2000,  publicitatea oricarui produs medicamentos este interzisa spre difuzare in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune, in timp ce publicitatea medicamentelor care se elibereaza fara prescriptie medicala este permisa, dar prin orice alte mijloace decat in cadrul programelor de televiziune si radiodifuziune.

In ceea ce priveste art. 17 alin. (3) din lege, apreciem ca  sintagma "pe alta cale decat prin programe de televiziune/radiodifuziune" ar trebui eliminata pentru a nu afecta transpunerea in dreptul national a art. 88 alin. (2) din directiva.

In privinta modificarilor propuse la art. 17 alin. (4) din Legea nr. 148/2000, remarcam faptul ca acestea interzic publicitatea pentru farmacii, care induce ideea ca farmacia respectiva reprezinta un model sau un etalon pentru celelalte farmacii, dar numai in cazul in care este difuzata in cadrul programelor de televiziune sau radiodifuziune, fiind creata, astfel, o noua premisa de discriminare si o posibila bariera in calea liberei prestari a serviciilor.

Un argument suplimentar pentru reexaminare il constituie si faptul ca normele instituite la art. I din legea transmisa la promulgare pot crea confuzie juridica, intrucat noua reglementare interzice doar publicitatea explicita, in timp ce art. 813 alin. (1) din Legea  nr. 95/2006 interzice atat publicitatea explicita, cat si pe cea realizata prin alte modalitati, fara distinctie.

Ca efect al interventiei legislative operate in cuprinsul art. I, prin art. II din legea transmisa la promulgare se modifica dispozitii din Legea  audiovizualului nr. 504/2002. Astfel, sunt interzise atat comunicarile comerciale audiovizuale destinate produselor (inclusiv acelea pentru care nu este necesara o prescriptie medicala) si tratamentelor medicale, cat si plasarea acestora unor operatori economici al caror obiect principal de activitate il constituie fabricarea ori vanzarea unor astfel de produse.

Subliniem faptul ca desi cele doua interventii legislative operate la art. I si art. II din  legea transmisa la promulgare au in vedere punerea de acord a doua acte normative ce reglementeaza in aceeasi materie, in realitate, cele doua modificari nu sunt corelate sub aspectul terminologiei juridice utilizate, cu consecinte asupra sferei de aplicabilitate a celor doua norme juridice. Se creeaza, astfel, o lipsa de corelare intre prevederile celor doua acte normative ce se propun a fi modificate, la art. 17 din Legea nr. 148/2000 nefiind avute in vedere si tratamentele medicale. In plus, modificarea art. 29 din Legea audiovizualului exclude posibilitatea publicitatii prin alte modalitati (instituita prin art. 17 din legea transmisa la promulgare). De asemenea, nu se utilizeaza o terminologie unitara (produs medicamentos/produs medical), aspect ce poate crea dificultati in interpretarea si aplicarea prevederilor legale.

Interdictia instituita prin art. II din legea transmisa la promulgare va opera pentru toate formele de comunicare comerciala audiovizuala destinate tuturor produselor si tratamentelor medicale, inclusiv celor disponibile fara o prescriptie medicala, masura in dezacord cu reglementarea europeana si care nu poate fi calificata ca reprezentand o reglementare din categoria celor permise statelor membre in cadrul marjei privind nivelul de armonizare. In acest context, este de observat ca actuala forma a Legii audiovizualului este corelata cu regimul juridic al publicitatii pentru medicamente, astfel cum este acesta reglementat in Directiva 2001/83/CE si in Legea nr. 95/2006, in sensul ca sunt interzise doar comunicarile comerciale audiovizuale destinate produselor si tratamentelor medicale disponibile numai pe baza de prescriptie medicala.

Fata de argumentele expuse mai sus si avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii pentru modificarea art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, precum si a Legii audiovizualului nr. 504/2002.

PRESEDINTELE ROMANIEI
KLAUS - WERNER IOHANNIS


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
7068 vizualizari
  • +46 (74 voturi)    
    Presedintele cui? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 17:51)

    Razvan [anonim]

    Dupa faza cu legea padurilor, cu legea darii in plata, vine acum si faza asta.

    Ceea ce pe multi ne face sa ne intrebam: pentru cine lucreaza dl. Iohannis?

    O sa ii reamintim la urmatoarele alegeri, ca nu lobbiisti l-au pus pe el presedinte.

    Auf wiedersein.
    • +2 (10 voturi)    
      n-ai inteles (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:37)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      apartenenta la UE vine si cu obligatii nu doar cu beneficii.si eu sunt satul de farmacia inimii si toate medicamentele din reclame,dar daca ai norme UE care nu-ti convin trebuie sa convingi mai intai statele UE sa le schimbe,nu poti sa le schimbi tu singur.
    • 0 (8 voturi)    
      Iohannis nu-și asuma responsabilitatea promulgarii (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:38)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      La cea mai mica presiune asupra sa, din partea unor grupuri de interese, Klaus Iohannis retrimite parlamentului o lege pe care trebuie sa o promulge și in felul acesta se spală pe mâini, Daca forul legislativ face modificările cerute de lobisti este in regula dacă nu iar bine deoarece a doua oara președintele nu mai poate respinge legea, promulgarea fiind automata.
      • +1 (1 vot)    
        Oare cate mere are pe crestet,bietul Iohann? (Luni, 11 ianuarie 2016, 6:57)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Arcasi numai unul si unul,care deocamdata in reenactment,le folosesc pe cele cu burete in varf acoperit cu piele sau pasla sau cu dop de pluta pentru a nu produce vatamari.!!!
    • -1 (13 voturi)    
      Presedintele României ????? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:08)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Faptul că unora nu le convin anumite actiuni ale presedintelui nu inseamna că nu este presedintele României . Tu nu o să-i reamintesti NIMIC pentru că la RECENTELE alegeri ai bocit si te-ai uitat la A3 si RTV cum boceau ăia in studiouri că mult prea iubitul fiu al patriei a pierdut alegerile . La URMĂTOARELE o să procedezi la fel .

      Una peste alta , nici eu nu sunt de acord cu reclamele la medicamente asa cum nu sunt de acord ca nici copiii să apara in reclame , mai ales la produse gen mezeluri , margarine s.a.m.d. si as fi bucuros daca s-ar interzice . Dar să ies la postat să-l bestelesc pe presedinte care are doar rol de a promulga sau a respinge o lege , nu de A DA legi e cam operă de postac ce nu are nicio legătura cu realitatea . La următoarele alegeri mai bine ai fi atent pe cine trimiit in parlament .
    • 0 (8 voturi)    
      Presedintele Romaniei (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 20:59)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      Din punctul meu de vedere presedintele isi face datoria cu varf si indesat. Daca era dupa tine acum il aveam presedintele pe monta iar mafia rosie pesedista ne mai conducea cinci ani...
    • +1 (9 voturi)    
      Iohannis devine periculos pentru Romania (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 21:10)

      Jos_Iohannis [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      Poate, undeva in adancul serviciilor secrete, cineva ar trebui sa inceapa sa se intrebe asupra bunei-credinte a presedintelui actual al Romaniei, fata de poporul care l-a ales.

      Are prerogativa returnarii legii, e drept, dar a scurt-circuita printr-o singura decizie atat organul legislativ (Parlamentul) cat si Justitia e cam prea cu ata alba: pai daca avem o Directiva, aceasta e aplicata in dreptul national nu direct, ci....prin TRANSPUNERE. Iar cand se TRANSPUNE, e dreptul Parlamentului Romaniei sa o faca asa cum considera el de cuviinta, fara ordine primite Merkel vial Iohannis.
      Iar daca trasnpunerea nu e buna, atunci, Curtea europeana de justitie, ne poate obliga sa corijam.

      CURTEA EUROPEANA, NU PRESEDINTELE.

      Vezi mai jos, in Decizia citat de presedintie:

      "It is apparent that [...] prohibitions on advertising such as those in Paragraphs 3a and 10 of the HWG, namely those concerning unauthorised medicinal products and prescription medicines respectively, are compatible with Community law"
    • +15 (21 voturi)    
      Pana la urmatoarele alegeri mai e mult.... (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 21:41)

      taro [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      si pana atunci ce facem? Si alternativa nu era mai buna. Victor Ponta! Omg, asta-i tot, Iohanis sau Ponta, atat se gaseste in Romania?

      Legea asta cu interzicerea publicitatii la medicamente era bine venita.

      La TV lumea e bombardata cu reclame la tot felul de medicamente si romanii dau multi bani pe tot felul de prostii/
      • +1 (5 voturi)    
        unde este logica?.. (Duminică, 10 ianuarie 2016, 17:23)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui taro

        interzicem reclama la medicamente pentru ca... "romanii dau multi bani pe tot felul de prostii"!???
        pai romanii dau bani si pe alte "prostii".. hai sa interzicem complet reclamele. si "prostiile" astea sunt cam variate, unele sunt chiar foarte scumpe! hai sa facem o firma de stat care sa produca doar un singur tip de produs din fiecare categorie! sa se vanda cu ratie, ca sa ne asiguram ca nu fac excese romanii? si in final.. de ce sa dam bani capitalistilor imperialisti, neonazisti etc din occident? sa ne facem noi un lant de supermarket-uri national.. propun sa le numim "Alimentara".
        gata, am rezolvat problema cu romanii astia prosti. o sa dureze insa ceva timp pana sunt implementate toate masurile. va sugerez sa petreceti acest timp la tovarasii nostri din Coreea de Nord.
        • -1 (1 vot)    
          Mda, propaganda interesata... (Luni, 11 ianuarie 2016, 10:40)

          Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Cum stiu din alte interventii ca esti inteligent concluzionez acum vazand comentariul tau (care scartaie rau) ca esti si interesat.
          Pe acelasi principiu de ce sa nu facem reclama si la tigari si alcool? Argumenteaza! Pentru ca si medicamentele folosite doar perioada scurta in care esti bolnav pot produce boli grave ca efecte adverse?
          Asa ca te intreb eu pe tine: unde iti este logica? Sau logica ta se pliaza pe nevoie?
          Prietene, medicamentul nu e aspirator sau masina de spalat! Oameni tineri au murit luand paracetamol prea mult! Nu e de gluma!
  • +23 (53 voturi)    
    Orice lege ce apropie Romania .... (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:20)

    newlook [utilizator]

    Orice lege ce apropie Romania de tarile civilizate a fost contestata/respinsa de Joiannis.

    Civilizatia nu se aplica coloniilor; rolul populatiei locale e sa sclavageasca cu harnicie multinationalele si bancile straine. Guvernatorul feisbuc al coloniei carpatine stie asta si executa cu promptitudine !

    Bravo, tineri frumosi si liberi, bravo !
    • -1 (9 voturi)    
      Bravo (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:09)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui newlook

      tocami ai incasat 20 de bani pentru aceasta postare . Nu uita , la 5 postări primesti un bonus .
  • -2 (48 voturi)    
    Cititi si textul, nu doar titlul (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:20)

    kinn [anonim]

    Cititi si textul, nu doar titlul.

    Iohannis spune ca:
    - legea interzice publicitatea doar la radio si TV, dar nu si alte moduri de publicitate, ceea ce este o discriminare
    - se incalca directivele europene (Hotararea CJUE din 11 decembrie 2003) prin interzicerea reclamei inclusiv la medicamentele fara prescriptie

    Cititi inainte sa comentati, va rog.
    • 0 (6 voturi)    
      pensiile speciale nu sunt o discriminare? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:49)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui kinn

      si nimic . . .
    • -3 (5 voturi)    
      le ceri prea mult (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:52)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui kinn

      la hotnewseri :-)
    • -3 (7 voturi)    
      Reclamele la medicamente (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 20:17)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui kinn

      Analiza HN evidentiaza clar ca .procentul din publicitate la medicamente este de 15-20% astfel ca.avem de-a face cu un presedinte care din pacate lucreaza pt altii decat pt cei ce l-au ales.
      P.S Reclama la medicamente si nu numai este inselatoare
    • -2 (4 voturi)    
      Tu ai citit ? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 21:26)

      akanom [anonim] i-a raspuns lui kinn

      1. Hotararea CJUE din 2003 se refera la vandutul de medicamente intre tarile din UE, si in nici-un caz la reclame. Punctul referit este praf in ochi, nu are legatura cu legea romana.

      2. Corporatiile nu sunt cetateni in Romania, ca sa fie protejate impotriva discriminarii. Reclamele nu sunt protejate de constitutie.

      Oricum, era iluzoriu ca presedintele sa treaca o lege votata din greseala, si evident impotriva intereselor industriei farma si intereselor televiziunilor. Nici macar nu as putea spune ca Iohannis si-a dat arama pe fata, ca nu aveam alte asteptari de la el.
  • +24 (48 voturi)    
    Asta spune ceva (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:22)

    charlie [utilizator]

    ...despre puterea de influență a companiilor farmaceutice.
    Dar, desigur, ne mai spune ceva și despre dl. Iohannis...
    • +4 (8 voturi)    
      asa e (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:40)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      1.companiile farmaceutice si-au impus la nivel de UE interesul.2. Iohannis ne transmita ca legile se aplica si daca nu ne plac.tot ce putem incerca e sa schimbam o lege nu sa o incalcam.asta se cheama democratie si civilizatie,ca ne place,ca nu.
      • +1 (9 voturi)    
        Fals. (Duminică, 10 ianuarie 2016, 12:12)

        Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Legea asa cum era era in perfecta concordanta cu legile UE, nu mai mintiti, dezinformati si manipulati! Iohannis nu a respins legea pentru ca era impusa la nivel de UE, ci pentru ca este o momaie slaba de partea bancilor si firmelor farmaceutice!
      • +1 (5 voturi)    
        ar mai fi o varianta (Duminică, 10 ianuarie 2016, 17:31)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        toti trambitasii astia de pe aici, care mor de grija romanului care se indoapa cu medicamente, ar putea propune o lege desteapta prin care sa se creeze un mecanism de educare a populatiei.
        medicamentele se cumpara si aiurea, este clar. reclamele insistente incurajeaza astfel de situatii. avem asadar o situatie care ar trebui corectata, dar este evident ca problema cea dureroasa este IMBECILITATEA unei parti a populatiei. daca ar fi copii as spune ca sunt naivi, nu imbecili, dar dupa o anumita varsta si atatia ani traiti intr-o economie de piata libera, nu mai exista scuze..
        avem asadar nevoie de o institutie publica cu rol educativ. stiti cum sunt acele scurte spoturi despre consumul de sare, zahar si grasimi? un bun inceput...
  • +23 (53 voturi)    
    Halal presedinte !!! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:24)

    gigiN [utilizator]

    Oricate defecte are Traian Basescu,el a fost cu multe clase peste actualul presedinte, expirat dupa 2-3 luni de mandat.L-am votat pentru ca nu se putea altfel,deci nu pot spune ca regret,dar nici nu ma asteptam la o asfel de prestatie, absolut jenanta !!!
    • +8 (18 voturi)    
      Este presedintele dorit de felix! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:31)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      A jucat la doua capete si acum isi rade in barba! Usele exista!
      Se vede!
      Dupa guvernarea ficusului, toti nemernicii vor sari in bratele comunistilor, la fel ca in '96!
      Basescu?
      A avut timp sa faca mult mai multe, dar... a gresit crezand ca poate indrepta cocosatii!
      Uslarimea trebuia rasa de pe fata pamantului, cu tot cu alegatori!. TARA ASTA AR FI FOST MULT MAI CURATA SI MULT MAI BINE VAZUTA!
    • +1 (9 voturi)    
      Ei pe draqu , (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:11)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui gigiN

      daca o respingea băsescu prestatia era EXCELENTA .
    • -1 (17 voturi)    
      Nu numai el, (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 20:48)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      ci si Elena Udrea, Cucos, Pinati Videanu si toata adunatura de mafioti portocalii care se trag din mafia fesenista si care au furat cit si cum au putut,
      • +3 (5 voturi)    
        Ochii_pe_voi (Duminică, 10 ianuarie 2016, 9:55)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        I-ai omis pe cei dovediti deja: Nastase, Voiculescu, Fenechiu, etc
      • +7 (7 voturi)    
        astia enumeratri de tine, toti la un loc (Duminică, 10 ianuarie 2016, 12:21)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        nu au furat cat nastase prin Bechtel sau mitomanul doar prin banii cedati Kazmunaigaz.
  • +16 (20 voturi)    
    TVR la 23.58'in 31.12 2015 reclama CATENA (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 18:30)

    andreesanu [utilizator]

    Va multumimDomnule Presedinte pentru reclama CATENA in noaptea de anul nou difuzata la 23 si 58' .
    A fost pentru mine "cea mai grozava gluma posibila !!!.
    Va multumesc si regret ca nu simtiti pulsul natiei pentru care sunteti PRESEDINTE .
  • +2 (8 voturi)    
    Mda!!! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 19:17)

    7cats [utilizator]

    Alles klar!!!
    Domnul nostru președinte vad ca sunteti cu corporațiile !
    Cu pădurile ...clar ,legea fumatului nu v-ati grăbit sa o promulgati si acum vad ca industria farmaceutica ...!
    Chiar vreți sa ne otrăviți ?
  • +3 (9 voturi)    
    Devine chiar antipatic acest pampalau decortexat! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 21:02)

    Plagarus [utilizator]

    Reclamele sunt realizate cu scopul de a naşte în noi dorinţa de a cumpăra un produs. Nu sunt anunţuri de interes public !

    Sa-l iertam de pacatele trecute si viitoare,prin decuplarea de la aparate, ca-i in moarte clinico-politica bietul KiWI ?
    Este nevoie de o implicare personală pentru a rămâne sănătos într-un sistem bolnav !!
    Reclamele la medicamente conduc la un nivel ridicat al supradiagnosticării şi al tratamentului în exces,
    Oamenii care îşi întreabă doctorii despre un medicament promovat la televizor ajung de obicei să obţină o reţetă pentru acel produs.
    Cota multor medicamente a crescut la un nivel incredibil,dovadă a eficienţei marketingului direct către consumator, a corupţiei şi a lăcomiei din sistem.
    Un medicament obişnuit vine “la pachet” cu o listă de 70-100 de posibile reacţii, potrivit cercetătorilor care au utilizat un program pe calculator pentru a analiza 5600 de etichete ale medicamentelor. Având în vedere acest lucru nu este de mirare că atât de multe persoane ajung la serviciul medical de urgenţe în fiecare an, ca rezultatal reacţiilor adverse ale medicamentului.
    Dupa ce ati deschis farmacia TV intrebati-va :
    – Chiar am nevoie de acest medicament?
    – Este prescris în mod corespunzător?
    – Care sunt efectele secundare?
    – Creează dependenţă?
    – Care sunt alternativele naturale?
  • +1 (7 voturi)    
    Schweichofer ala vinde cumva colebil? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 21:35)

    gazuldebasist [utilizator]

    Dupa ce s-a trezit din somnul prelungit al statului la soare, presedintele se avinta incurajind automedicatia romanilor. Dupa aerul toxic, hrana otravitoare, niste leacuri luate dupa ureche ce mai conteaza? Schweichofer aia vind cumva colebil?
  • +1 (7 voturi)    
    Ar trebui interzise reclamele la medicamente (Duminică, 10 ianuarie 2016, 3:02)

    Nyk1 [utilizator]

    Și așa românii se îndoapă cu tone de antibiotice, ar fi bine să nu li se aducă aminte tot timpul de ele.
  • +2 (8 voturi)    
    Iohannis (Duminică, 10 ianuarie 2016, 3:58)

    CititorulComentator [utilizator]

    Dezmagire totala, e din acelasi grup ca Ponta si restul.
  • +1 (5 voturi)    
    Plantele medicinale si efectele secundare (Duminică, 10 ianuarie 2016, 4:51)

    Alexa [anonim]

    Ar trebui interzise pe piata asa zisele suplimente alimentate din plante medicinalem putand fi falsuri dar si toxice datorita micotoxinelor si altor componenti. Sa nu se uite ca toate plantele contin substante toxice (fitoncide) prin care lupta sa supravietuiasca in concurenta cu alte plante, care ar putea avea efecte secundare negative pentru oameni.
  • +6 (6 voturi)    
    Feriti-va de mizerii! (Duminică, 10 ianuarie 2016, 8:50)

    Saxo [anonim]

    Puneti la socoteala ca toate rahaturile de reclame ridica pretul la asa zisele medicamente care in mare parte sunt "suplimente alimentare" adica niste extracte din buruieni(ceaiuri) + niste prafuri ambalate frumos cu preturi de o suta de ori, poate, mai mari decat costul de productie.
    Fraierii pun botul imaginandu-si ca cea ce li-se spune este chiar asa.
    Feriti-va sa cumparati orisice produs caruia i-se face reclama exesiva! Aveti surse de informare alternative suficiente. Cu cat se face reclama mai multa, cu atat este mai prost produsul. Ati vazut reclama la Mercedes sau la orisice produs care este cunoscut prin calitate? nu!
    Dar parca exista o lege cu reclama mincinoasa?; a mai auzit cineva de ea?
    Reclamele sunt o forma perversa prin care firmele, multinationale sau nu, controleaza mass media, asa ca atitudine zero vis a vis de mizeriile pe care incearca sa ne faca atia sa le cumparam
  • +1 (5 voturi)    
    Unele reclame sunt nerușinate. (Duminică, 10 ianuarie 2016, 10:10)

    mircea [anonim]

    Cred-că reclamele la medicamente ar trebui avizate de o comisie.Unele reclame sunt lipsite de bun simț,mincinoase și parcă încurajează mizeria,nu curățenia.
  • 0 (6 voturi)    
    Schweighofer-Publicitate medicamente-Darea in plat (Duminică, 10 ianuarie 2016, 12:43)

    Quod Erat Demonstrandum [utilizator]

    Asta dupa doar un an. Ganditi-va ca mai are 4 ....
  • 0 (8 voturi)    
    Reglementari europene (Duminică, 10 ianuarie 2016, 13:22)

    Andra [anonim]

    Mafia farma tot invoca reglementari europene pentru a face tot ceea ce doreste la noi in tara. Si in restul UE sunt in vigoare aceleasi reglementari, dar in majoritatea tarilor nu exista lanturi de farmacii ca in Romania. Cred ca toata lumea isi da seama ca situatia la care s-a ajuns acum nu este una normala. Reclamele obsesive pentru medicamente, suplimente alimentare si farmacii incurajeaza consumul de medicamente si automedicatia. Reclamele pentru farmacii ar trebui interzise cu desavarsire, la fel si cele care fac aluzie la medicamentele etice (cele care se elibereaza pe baza unei retete). Faptul ca radiourile si televiziunile castiga o buna parte din bugetele lor din aceste reclame nu constituie sub nici o forma o piedica pentru ingradirea/interzicerea lor. Medicamentele sunt un produs special, la fel cum si farmaciile nu sunt fast-food-uri ! Piata libera va regla pierderile de venituri si nici un trust media nu va falimenta din aceasta cauza. In schimb sanatatea populatiei se va imbunatati si cetatenii vor ramane si cu mai multi bani in portofel.
    • 0 (0 voturi)    
      reclame la etice (Duminică, 10 ianuarie 2016, 15:28)

      oaspetele [utilizator] i-a raspuns lui Andra

      sunt interzise de mult.
      • +1 (1 vot)    
        De ce mintiti/vorbiti fara sa stiti? (Duminică, 10 ianuarie 2016, 17:53)

        Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui oaspetele

        Andra a spus: "reclamele care fac aluzie la medicamente etice" vezi Voltaren Emulgel care poate face trimitere la Voltaren Rapid, Voltaren Retard, Voltaren Supozitoare, Voltaren Solutie Injectabila!!! Asta este un mic exemplu mai sunt multe in aceeasi situatie! Sau la farmacii reclame ca la Mc Donalds uri! Asta e nebunie curata!
        Mai vad o dezinformare ordinara pe aici: "ne obliga UE domle sa facem reclama la medicamente"! Nimic mai fals! Legea asa cum era nu era in coliziune cu nici o lege europeana, este stafful disperat al momaii de la Cotroceni care nu stie cum sa-si scoata camasa pus in fata actiunilor unui Iohannis interesat de spagi de la bangi si farmabussines si pe care-l doare in cremwurst de romani!
  • 0 (2 voturi)    
    presedintele vrea sa-si acopere gaura din buget (Duminică, 10 ianuarie 2016, 15:05)

    mbembe [utilizator]

    dupa ce a pierdut imobilul obtinut prin fals si uz de fals Iohanis cauta solutii sa-si acopere gaura din bugetul familiei!
    Deci romanul a ales nu un presedinte corupt (Ponta) ci un presedinte.... corupt (Iohanis).

    Il doare la cremwurst pe Iohanis de sanatatea romanilor!
  • 0 (2 voturi)    
    lool (Duminică, 10 ianuarie 2016, 16:27)

    mihai [anonim]

    ca de obicei..toti astia care ati crezut ca votati un rege si nu un presedinte sariti sa comentati..ori n-a facut decat sa-si respecte rolul de presedinte si sa sesizeze ce i se pare a fi in neregula..ori era ok sa promulge legea si apoi sa fie statul dat in judecata si in felul asta sa pierdem toti ? presedintele are puteri limitate..dar daca unii voteaza ca oile fara sa stie exact ce si cum..ce sa ceri..
  • +1 (1 vot)    
    dar de ce sa nu impacam si capra si varza (Duminică, 10 ianuarie 2016, 22:06)

    lol [anonim]

    poate nu e bine sa stricam prea brutal armonia dintre mass-media si distribuitorii de medicamente, sa lasam reclamele la medicamente sa continue o vreme, dar sa adaugam in timpul publicitatii un mesaj de interes public: consumul de medicamente fara indicatia medicului poate sa ucida!. In felul acesta intelege si ultimul cetatean care este problema reala cu acele reclame.
  • +2 (2 voturi)    
    Pacat, era o lege binevenita... (Duminică, 10 ianuarie 2016, 23:56)

    Metec [utilizator]

    Ma intristeaza ca dl.Presedinte da castig de cauza unor interese private,in detrimentual interesului public. Suntem agresati si manipulate cu publicitate dezgustatoare si obsesiva a unor medicamente cu performante indoielnice, iar credulitatea nenumaratilor telespectatori este fraudata cu concursul (interesat) al statului, care isi ia partea.
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Luni, 11 ianuarie 2016, 7:07)

    Kpriciu [utilizator]

    JOS iohannis!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Verificati! (Luni, 11 ianuarie 2016, 8:55)

    Savu [anonim]

    Exista un site pe care lumea ar putea verifica ce diferente aberante de pret sunt intre medicamentele carora li-se face reclama si cele carora nu li-se face:
    http://medicamentecompensate.ro/cautare#search_form,
    Cautati in special dupa componenta activa din medicamente care apare sub formularea DCI (pe reteta) sau Denumire Comuna Internationala.
    Este bine sa va verificati si retetele pt. ca medicii de familie, farmacistii si nu numai, va prescriu medicamentele cele mai scumpe mintindu-va, daca le atrageti atentia, ca sunt cele mai bune uitand sa va spuna ca au comisioane sau alte beneficii de la firmele producatoare, diferenta dintre suma compensata de stat si pretul medicamentului recomandat o platim noi si respectiv profitul nejustificat al firmei + comisionul medicului si al farmaciei. Farmacistii sunt platiti dupa valoarea la care vand, asa ca ce interes ar avea sa va recomande un medicament care ar putea sa coste 2lei, cand exista unul cu acelasi DCI care costa 10lei. El, farmacistul va avea de beneficiat, tu vei pierde.
    Din curiozitate verificati!
  • 0 (0 voturi)    
    Retrimitere lege privind reclamele in parlament (Luni, 11 ianuarie 2016, 11:21)

    Stelian [anonim]

    Norme europene, directive care ne interzic......
    Argumente aruncate permanent pe piata de SCURSURILE finanate pe toate nivelele de marile ,, lanturi "farmaceutice . Consilierii lui IOHANNIS nu fac exceptie ca ,doar sunt romani !!!
    Daca directivele europene ne intezic, aratati-mi o singura tara din Europa unde emisiunile TV sunt sufocate efectiv de toate reclamele posibile de medicamente asa cum se intampla la noi !!... O singura tara , domnule IOHANNIS !!!!.....
    Din acest an, reclamele desantate ale farmaciilor ,,inimii "sunt completate de zeci de reclame de medicamente ! Medicii ne spun pe toate caile sa nu luam medicamente dupa ...ureche, iar ,pe de alta parte, toate canalele TV ne sufoca cu reclame agresive ! CNA-ul asteapta si vaneaza doar injuraturi politice , refuzand macar sa contorizeze timpul de reclame in total timp de emisie !
    Iar IOHANNIS retrimite legile in parlament !!...
    Rusine !
  • 0 (0 voturi)    
    Schema care merge mereu. (Luni, 11 ianuarie 2016, 12:26)

    Anonim [anonim]

    Adica schema cu inghititul galustii fara sa analizezi inainte despre ce e vorba si sa iti dai cu parerea in necunostinta de cauza. Nenea Klaus a trimis legea spre reexaminare pentru ca e o lege prost facuta, cu multe greseli si inexactitati in exprimare, de neacceptat pentru o lege cu o miza atat de mare pentru industria media. Nu poti decat sa te gandesti ca parlamentul ori doarme ori trimite spre promulgare legi proaste ca apoi imaginea negativa sa se duca spre presedinte, pentru ca nu le promulga domnule, ca doar e buna legea, m-am saturat sa mi se aduca aminte ce varsta are ficatul meu. Daca unii nu au inteles ideea, sa se gandeasca atunci cand merg la restaurant si friptura nu e bine facuta, cine e de vina? bucatarul sau ei pentru ca nu le place carnea cruda?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi