Cotidianul britanic The Guardian a anuntat ca are in vedere reducerea cheltuielilor cu 20% in urmatorii trei ani, dupa o puternica scadere a veniturilor publicitare pe editia print, scrie AFP.

Astfel, o suta de posturi ar putea fi desfiintate, scrie concurentul sau The Times, in timp ce Daily Telegraph afirma ca un astfel de anunt ar putea fi facut in martie.

Cura de austeritate la Guardian a fost anuntata luni angajatilor acestui prestigios cotidian de centru-stanga. Conducerea spera sa economiseasca astfel 54 de milioane de lire (71 milioane euro) pentru a reveni la echilibru.

Acest anunta vine dupa o perioada de investitii sustinute, in special pentru a dezvolta marca in SUA si in Australia. Grupul angajase aproape 500 de persoane in ultimii trei ani, ajungand la un total de 1.960 salariati.

Caderea veniturilor publicitare in print (-25%) si progresia mai putin puternica decat se estima a veniturilor din online au redus veniturile de la 838 la 735 milioane de lire intr-un an.

Gratuitatea editiei online ramane in vigoare dar este posibil ca anumite articole sa fie rezervate membrilor.

Conducerea Guardian a declinat orice comentariu in ceea ce priveste eventuala desfiintare de posturi.