Statistici privind reclamele romanesti pe Facebook: cine si cum isi face publicitate in reteaua sociala

de C. Ionescu     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2016, 18:04 Economie | Media & Publicitate

Cele mai multe reclame in newsfeed-ul utilizatorilor romani de Facebook au fost la mancare si bautura, , produse de sanatate si ingrijire medicala, restaurante si magazine online, potrivit unei analize realizate pe parcursul anului trecut de serviciul specializat Facebrands PRO. Acesta arata ca majoritatea covarsitoare a mesajelor publicitare de pe Facebook promoveaza un continut disponibil tot "in retea", doar unul din cinci facand trimitere la alte site-uri.

Analiza a fost realizata in baza unui esantion stabilit de Facebrands si care a urmarit peste 10.000 de reclame rulate in perioada ianuarie 2015-ianuarie 2016.

Rezultatele principale ale analizei:
  • 79,6% din reclamele analizate promovau un continut disponibil pe Facebook. Doar 20,4% - un continut extern, prin link spre alte site-uri
  • Din prima categorie, 76,7% promovau posturi disponibile in timeline-ul paginilor, restul fiind mesaje create special pentru a fi folosite ca reclama.
  • 91,2% din reclame sunt sub forma de imagine si text. Doar 3% dintre reclamele inregistrate in analiza erau sub forma video.
  •  proportia formatelor specifice Facebook, Offer si Event, este si mai mica, de 0,8% in cazul ad-urilor de tip Offer si de 1,6% in cazul ad-urilor de tip Event.
  • Principalele categorii care au investit in ad-uri pe facebook in perioada studiata, conform esantionarii Facebrands PRO, au fost: Mancare si Bautura (17,65% din total); Sanatate & ingrjijire personala - 10,64%; Restaurante - 9,1%; Magazine online - 8,06%; Magazine locale - 6,43%; Fashion - 4,58%; Casa si gradina - 3,93%; IT&C - 3,82%; Afaceri locale - 3,46%'; Companii & firme - 3,15%


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1456 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică