Cum incep Google si Facebook sa "mute internetul" in propria ograda: avantajele si posibile riscuri aduse de proiectele Instant Articles, Canvas si Accelerated Mobile Pages

de C.I.     HotNews.ro
Duminică, 28 februarie 2016, 10:15 Economie | Media & Publicitate

Articol publicat prin Google AMP
Foto: Captura YouTube
​In ultimele doua saptamani, Facebook si Google au anuntat ca introduc noi solutii sau extind unele mai vechi prin care utilizatorii sa acceseze mai rapid si mai usor continutul oferit de presa online. Facebook a lansat si un instrument nou, declarat "revolutionar", adresat publicitarilor. Cat de utile sunt si cate posibile probleme insotesc aceste unelte: Instant Articles si Canvas de la Facebook, respectiv Accelerated Mobile Pages de la Google?

Ce sunt si se fac cele trei proiecte Google/Facebook?

  • Instant Articles - In urma cu o saptamana, Facebook a anuntat ca va pune la dispozitia tuturor editorilor de presa interesati instrumentul Instant Articles, introdus in urma cu noua luni pe baza unor parteneriate cu un numar restrans de mari editori internationali precum New York Times, BBC, The Guardian etc. Prin acest serviciu, editorii pot publica articole direct pe platforma online a Facebook, asa incat articolele sa se incarce mai repede, cititorii nemaifiind obligati sa paraseasca reteaua sociala pentru a citi articole pe alte site-uri. Veniturile din publicitate sunt impartite in mare parte intre Facebook si publisheri.
  • Canvas - Saptamana aceasta, Facebook a introdus Canvas, un instrument adresat tuturor publicitarilor, prin care, potrivit companiei, orcine poate sa-si construiasca in interiorul sistemului Facebook propriile reclame rich media, care se deschid pe tot ecranul. Canvas este un proiect testat pe parcursul ultimelor luni si lansat oficial acum, fiind cladit cu gandul la experienta navigarii pe terminale mobile si, pe termen lung, la potentialul oferit de realitatea virtuala.
  • Accelerated Mobile Pages - Google a lansat oficial acest proiect in urma cu doar cateva zile. Conceput tot cu felul cum este consumat continutul web pe terminalele mobile, AMP are drept scop sa reduca in mod semnificativ timpul tot mai mare de incarcare a paginilor web, eliminand mare parte din codurile incluse in paginile web "traditionale" si gazduind aceste pagini noi pe propriile servere.

Cu ce ajuta initiativele "revolutionare"ale Google si Facebook si care sunt posibilele probleme asociate acestora?

Toate au un scop declarat major: sa imbunatateasca experienta de navigare si consumul de informatii in randul utilizatorilor, experienta ce devine tot mai neplacuta pe masura ce site-urile sunt tot mai incarcate cu nenumarate coduri de reclama si analiza a traficului. Iar aceste neplaceri devin cu atat mai pronuntate cu cat obisnuinta de navigare se muta pe terminalele mobile, unde viteza este adesea mai mica, iar traficul mai costisitor. Pe langa acest obiectiv, proiectele muta efectiv un volum urias de continut de pe diverse site-uri in interiorul ecosistemelor Facebook si Google.

"Consolidarea social web-ului a inceput", dupa cum constata zilele trecute un comentator al canalului Vice.com Motherboard.

Google AMP si Facebook Instant Articles

Potrivit Google, AMP este o "initiativa open source" la care au aderat deja, in ultimele luni, sute de publisheri si nenumarate companii de tehnologie.

Paginile create cu ajutorul acestui instrument se incarca, potrivit Google, in medie de patru ori mai repede decat paginile web "normale"si folosesc de 10 ori mai putine date decat paginile non-AMP.



Proiectul AMP al Google

Paginile AMP vor fi listate primele in randul rezultatelor cautarilor pe Google. Totul, multumita faptului ca folosesc un limbaj de tip "HTML simplificat", sunt supuse unor reguli stricte privind formatele de continut si codurile folosite, li se aplica limite privind incarcarea cu publicitate - restrictii menite in special sa imbunatateasca experienta consumului web pe mobil.

In plus, ele nu inlocuiesc paginile web non-AMP pe care publisherii le pot pune in continuare pe site-urile lor, ci le "copiaza", in versiune simplificata, in cache-ul Google. Iar potrivit ExchangeWire, Google poarta deja discutii cu editori care folosesc sisteme de acces contra cost pentru continutul lor, asa incat acestia sa poata folosi AMP chiar si pentru continutul oferit contra cost.

  • Pentru Bloomberg, acesta este un avantaj net in favoarea Google, in lupta cu Facebook si Apple pentru asimilarea continutului editorilor media in propriile sisteme. Sursa citata apreciaza ca, astfel, Apple si Facebook ar putea fi nevoite sa ofere la randul lor solutii pentru continutul protejat de paywall. Dar Google mai ofera ceva: daca Facebook cere publisherilor sa publice continut direct pe platforma sociala, sub forma Instant Articles, ceea ce a ridicat de la bun inceput temeri ca editorii ar putea pierde controlul asupra propriului continut, proiectul Google este diferit. In cazul paginilor promovate prin AMP, editorii isi publica materialele pe propriile site-uri, ele fiind preluate in regim "cached" pe serverele Google.

Atat Bloomberg, cat si Vice mai arata o posibila problema in cazul AMP: Google sustine ca articolele ce folosesc sistemul AMP nu vor fi favorizate in rezultatele cautarilor. Or, viteza de incarcare, mult mai mare la aceste articole, face parte din algoritmul folosit de Google pentru listarea acestor rezultate.

Pe de alta parte, scrie comentatorul Motherboard/Vice, atat Instant Articles, cat si AMP par sa favorizeze marii furnizori de continut media de tip premium, in dezavantajul nu doar al site-urilor dubioase, ci si al site-urilor mici, noi si/sau independente. "Pare ca acum exista un web premium, sprijinit de cele mai mari motoare de cautare si retele sociale. Sursele independente sunt mai greu de descoperit, iar noile voci sunt ingropate in algoritmii emergenti de astazi (...) S-au dus zilele cand exista o relatie simbiotica intre producatorii de continut si platformele sociale. In schimb, producatorul de continut premium si-a negociat plasarea premium pe platforme de descoperire. Nu mai exista rezultate organice."

In cazul Instant Articles, solutia pe care Facebook o pune la dispozitia tuturor publisherilor incepand din aprilie a.c., s-a comentat enorm in cele noua luni de cand a fost introdusa prima data, in parteneriat cu un numar restrans de site-uri. Dar si dupa aceste noua luni raman foarte multe semne de intrebare, dupa cum scrie TechCrunch:
  • pentru multe site-uri, restrictiile impuse de Facebook in privinta numarului de reclame ce pot fi afisate intr-un articol "instant" pot fi prea severe;
  • versiunea simplificata a unui articol poate elimina trimiteri la alte materiale de pe site-ul care l-a publicat, ceea ce limiteaza traficul in interiorul acelui site, trafic care, in cazul site-urilor ce ofera continut contra cost, incurajeaza oamenii sa plateasca abonament;
  • desi, potrivit unor estimari, unii publisheri castiga la fel de mult dintr-un "instant article" cat dintr-o pagina pe propriul site, acest lucru nu ia in considerare riscul de scadere a traficului in interiorul site-ului.

TechCrunch comenteaza: "Puse cap la cap, [solutia Instant Articles] este buna pentru utilizatori, cel putin pe moment. Dar slabind relatia dintre editorii de presa si cititori, Facebook poate sa le afecteze capacitatea de a construi afaceri sustenabile ce produc continutul pe care il consumam".

Un alt avantaj potential al AMP este observat de Re/Code. Continutul media nu este esential pentru sistemul Facebook si modul cum este construita aceasta afacere, dar este vital pentru Google. In aceste conditii, AMP este un element central pentru "misiunea Google de a curata web-ul mobil si a creste veniturile din cautari pe terminale mobile", scrie sursa citata. Aceasta aduce argumentul programelor de blocare a reclamelor, folosite de un numar tot mai mare de utilizatori web: este o amenintare directa de mica intensitate pentru Google, dar imensa pentru editorii de presa online, iar prin regulile aplicate articolelor introduse in AMP Google erodeaza reclamele prost facute, ce ii indeparteaza pe utilizatori, diminuand astfel interesul pentru programe de tip ad block.

Facebook Canvas

Canvas este privit drept echivalentul Instant Articles pentru publicitari. Dupa cum noteaza TechCrunch, asa cum prin Instant Articles Facebook doreste sa le ofere cititorilor continut fara ca acestia sa paraseasca reteaua sociala, Facebook le ofera si clientilor de publicitate instrumente foarte usor de utilizat pentru a-si construi reclame complexe, fara sa fie nevoie sa iasa din sistemul propriu.



O reclama realizata prin Canvas

Potrivit Facebook, proiectul Canvas este "o experienta a publicitatii full-screen cladita sa aduca brandurile si produsele la viata pe terminale mobile". Canvas este o "experienta" accesibila doar pe telefonul mobil, prin care pot fi livrate reclame construite cu instrumentul Power Editor al Facebook, atat pentru Android, cat si pentru iOS. Reclamele se afiseaza pe tot ecranul doar la comanda utilizatorului, ele fiind integrate in news feed - nimic ïntruziv, dupa cum sustin reprezentantii Facebook.

  • Ideea din spatele Canvas este ca, in ultimii cinci ani, site-urile mobile s-au triplat ca marime, iar timpul de incarcare a paginilor atinge si 10 secunde, fapt pentru care utilizatorii nu mai au timpul sau rabdarea sa urmareasca reclame. Iar campaniile rich media care "spun povesti" si sunt de interes real pentru utilizatori sunt prea lente pentru terminale mobile, noteaza TechCrunch. Dupa cum scrie TheNextWeb, Facebook vrea sa schimbe situatia - si sa tina publicitarii in interiorul propriului sistem - prin Canvas. Compania sustine ca, in testele preliminare, utilizatorii chiar ar dori sa experimenteze reclamele realizate prin Canvas, 53% au urmarit cel putin jumatate dintr-o astfel de reclama, iar timpul mediu de vizionare ar fi de 31 de secunde.

Wired.com scrie ca acest nou instrument nu este doar pentru marii advertiseri, ci pentru orice companie, oricat de mica, iar astfel Facebook ofera o solutie de reclama capabila sa atraga atentia utilizatorilor - ceea ce cu greu se poate spune in cazul reclamelor obisnuite, mai ales pe web-ul mobil.

Dar acelasi Wired.com, printre alte site-uri specializate, isi pune problema: punand Canvas la dispozitia tuturor, news feed-ul Facebook nu va fi oare inundat de reclame, inclusiv de un val de reclame prost facute de oameni fara experienta de marketing si interesul pentru calitate specifice clientilor mari de publicitate? Reprezentantii Facebook sustin ca nu: algoritmul news feed-ului nu se schimba, reclamele prost facute sau neinteresante ar urma sa aiba o distribuire pe masura, dar - limbaj de PR - reclamele care apar in news feed ar urma sa fie :mai diverse", in functie de cum utilizeaza clientii noul instrument.


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
13887 vizualizari
  • +15 (23 voturi)    
    Se face asa (Duminică, 28 februarie 2016, 11:21)

    V. Veroiu [utilizator]

    Pasul 1: se pun pe paginile de web cat mai multe reclame si animatii, clipuri si efecte (toate inutile) pana cand paginile ajung mamuti de 10 MB care mananca banda, cer RAM pe mobil si se incarca greu.

    Pasul 2: se ofera o solutie revolutionara prin care firmele care puneau reclame, etc le vor pune prin intermediul furnizorului de servicii, mutand de fapt toate informatiile obtinute prin click-uri la furnizor. Initial firma X nu stia ce client Feisbuc a accesar reclama pt ca Feisbuc proteja informatiile legate de utilizator (chipurile). Acum Feisbuc stie exact ce utilizator a accesat ce reclama pt ca ambele ruleaza la ei.

    Pasul 3: utilizatorul e fericit ca paginile se incarca mai rapid, facand astfel loc pentru cativa MB de mai multe reclame si continut media.

    Cum am rezolvat eu (momentan)?
    1. No Flash Player. Am constatat cu stupoare ca am supravietuit fara el.

    2. Ad Blocker. Prefer sa platesc pe an o suma modica acolo unde pot bloca reclamele si gata. Se compenseaza prin rapiditatea incarcarii.

    3. RSS - s-a terminat cu animatiile, filmele, etc.

    4. In viitor probabil voi bloca intreg continutul grafic. Vreau stiti? Le CITESC. Daca le vreau animate, ma uit la TV.

    PS: Prin integrarea serviciilor direct la furnizor (Google, Feisbuc, etc) tot ce se face este aflarea (de catre aceste firme) a si mai multe date despre utilizator. Da: scopul pare nobil - rapiditatea incarcarii. Dar uitam de ce se incarca paginile greu: EI au permis ca paginile sa fie greoaie si pline de filmulete (unele incepeau sa mearga numai cand dadeau scroll pe pagina, fara sonor). Pentru ce?!?
    • -10 (12 voturi)    
      ? (Duminică, 28 februarie 2016, 14:14)

      EugenEugen1 [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

      "Ei au permis ca paginile sa fie greoaie si pline de filmulete" ??? Tu vorbesti serios? Ce treaba are Google cu ceea ce pui tu pe site?
      • +9 (13 voturi)    
        Are (Duminică, 28 februarie 2016, 15:20)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui EugenEugen1

        Pe mobil filmuletele si reclamele permise nu ar trebui sa se incarce automat. Vrei film? Dai click. Facebook incarca automat filmele si le da play. NU utiluzatorul.
        • 0 (2 voturi)    
          Pai ai settings (Duminică, 28 februarie 2016, 19:50)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          si debifezi optiunea de play pt filmulete/reclame etc.
          • +8 (8 voturi)    
            Pe vremea (Duminică, 28 februarie 2016, 21:19)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Cand am fost socat de aceste filme care imi incarcau inutil banda aceasta optiune nu exista. Da, ulterior au adaugat-o insa tot nu au rezolvat consumul excesiv de resurse (baterie in special) pe smartphone. Pe FB oricum nu intru insa am constatat cu stupoate ca si FB Messenger este un power hog. Asa ca l-am dat afara si pe acela.

            Prin XCode pot monitoriza pe telefonul meu exact ce aplicatie ce resurse cere. Iar la capitolul eficienta aplicatiile FB sunt la genunchiul broastei.
          • +6 (6 voturi)    
            Si inca ceva (Duminică, 28 februarie 2016, 21:24)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Sa vedem: va avea Canvas optiune de turn off? Asta cam "beats its purpose", nu-i asa?
        • -1 (1 vot)    
          ? (Duminică, 28 februarie 2016, 23:26)

          EugenEugen1 [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Lasa-ma cu Facebook, ce treaba are Google in toata povestea asta?
      • +6 (10 voturi)    
        Ai vazut ce e Canvas de la Facebook? (Duminică, 28 februarie 2016, 15:22)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui EugenEugen1

        Reclama interactiva pe tot ecranul. Tot userul e de vina? Rezultatul? Eu nu mai folosesc Facebook.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu m-am lovit de Canvas (Luni, 29 februarie 2016, 9:16)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          E drept, nu folosesc aplicatia Facebook (consuma enorm de multe resurse), ci intru direct pe site daca am nevoie. Pentru site am Adguard (pentru ca nu am root), dar pentru cei cu root la telefon Adaway sau Adblock sunt excelente.

          Daca nu voi reusi sa blochez reclamele cel mai probabil voi renunta la a le mai accesa site-ul pe mobil.

          Daca cei care livreaza publicitate ar face-o intr-un mod mai prietenos, nu ar mai exista aceste probleme. Dar cand toata pagina iti este acoperita de un banner...atunci blocarea reclamei e singura solutie.
      • +5 (7 voturi)    
        Si inca ceva (Duminică, 28 februarie 2016, 18:29)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui EugenEugen1

        Pagina "ta" de FB este wallul "tau" ca spatiu de comunicare. Legal insa acele date ca biti nu apartin FB (ownership) insa cedezi custodia lor. Pe acel "wall" si altii pot pune filmulete. E tot vina mea ca utilizator cand se incarca si ruleaza pe mobilul meu desi eu nu le-am pus si nu le-am solicitat? Concluzia: nu folosesc FB pt ca nu sunt de acord. Am studenti cu 300 de "prieteni". I-am intrebat daca ii stiu pe toti. Raspunsul a fost NU. Deci nu imi pasa de ei. Sorry.
        • -3 (5 voturi)    
          Nu folosesti pt ca nu ai nevoie (Duminică, 28 februarie 2016, 19:52)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

          Treaba ta. La altii insa socializarea s-a mutat online, pana si angajatorii iti cer FB/Twiter/Linkedin.
          • +7 (7 voturi)    
            Asa este (Duminică, 28 februarie 2016, 21:17)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Mie insa nici un angajator nu mi-a cerut asa ceva. Daca mi-ar cere le-as spune ca le stau oricand la dispozitie cu o vizita la fata locului si un examen din ceea ce stiu pe loc, fara notificare si pregatire prealabile dar ca tin la confidentialitatea datelor mele personale si, culmea, in meseria mea ar fi si ciudat sa le cer altora ceea ce nu fac nici eu.

            Depinde fireste de meserie. Sunt oameni care au intreaga viata publicata online. Este alegerea lor, este treaba lor. Iar eu oricand imi pot motiva alegerea facuta.
          • +8 (8 voturi)    
            Ah, inca ceva (Duminică, 28 februarie 2016, 21:22)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Am avut cont la Linkedin si l-am sters. Continuu sa primesc emailuri de la prieteni cum ca m-au adaugat "colaborator" pe pagina lor de Linkedin desi eu nu mai am cont. O astfel de politica agresiva din partea unei firme pentru mine este inacceptabila. Rezultatul: *linkedin.com a ajuns la mine in blacklist.

            Inca ceva: pana acum nu am pierdut vreun contract din cauza ca nu sunt activ pe retelele de socializare. Am inca telefon si la telefon raspund instantaneu, mai putin cand conduc sau sunt in metrou. Iar la mailuri raspund in 15 min.
            • +2 (2 voturi)    
              N-am spus ca e temelie (Duminică, 28 februarie 2016, 22:23)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              doar ca lumea se schimba, in Romania poate e de ajuns doar telefon sau email. In afara nu mai e de mult timp, in societatile high tech bineinteles.
              Ah, si nu se dau examene in afara, interviu. Dar interviul e interviu, n-ai nevoie sa arati nicio diploma, te depisteaza rapid daca esti sau nu esti ce au nevoie.
              • +2 (2 voturi)    
                Examen (Duminică, 28 februarie 2016, 22:55)

                V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

                Nu inseamna exaen scris. La interviu nu poti detecta nivelul tehnic. Nu te va intreba nimeni (cel putin in domeniul meu) "spune-mi cum functioneaza nu stiu ce protocol" - ti se va spune "configureaza-l". Asta inseamna examen, adica examinezi tehnic omul. Daca vrei sa ii spui interviu, treaba ta.

                PS: multumesc ca imi mai spune cineva cum e "in afara" si prin "societatile high tech" ca nu stiam. La noi aici in padure si la capsuni nu avem nevoie de ele dar avem tras IPSec pe multiexit MPLS si IPv6. In rest culegem flori.
              • +5 (5 voturi)    
                Cat despre lumea care se schimba (Duminică, 28 februarie 2016, 23:09)

                V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

                Ca tot e scandalul cu Apple si cu criptarea, sa vezi ce fun o sa fie cand vor fi obligate companiile producatoare de smart-tv-uri sa pastreze un log cu utilizatorii. Sau cele care fac un "bec inteligent" din ala de isi schimba culoarea chiar si cand nu esti acasa, de il poti regla prin internet.

                PS: iti recomand o lectura placuta legata de securitatea smart-tv-urilor si de ce anume trimit ele la firma mama prin retea. Incepem cu un articol simplu, pt publicul larg: http://goo.gl/udYwu7.

                Faptul ca lumea se schimba e bine. Problema este insa cand apare un conflict intre socializare si viata personala. Problema e cand retelele "sociale" incep sa scoata din tine informatii care sunt strict personale. Pai imi vei spune: pai daca nu le dau, cum sa le stie. Google stie in acest moment exact ce preferinte de imbracaminte ai, de electronice, ce citesti pe net. E nevoie doar de un algoritm ca sa stie mai mult decat sotia ta ce situri vizitezi. Ei bine, cu asta nu sunt eu de acord iar cand o companie devine agresiva in culegerea datelor, din partea mea ii prezint DOSul.
  • +10 (14 voturi)    
    Am uitat ceva (Duminică, 28 februarie 2016, 13:54)

    V. Veroiu [utilizator]

    Pe iPhone nu am nici o aplicatie a Feisbuc. Sunt mistreti la capitolul baterie, mancand din ea chiar si cand aplicatiile sunt in background. Am de accesat messenger? O fac prin link direct la pagina web. Simplu: aplicatiile care consuma X% din baterie fara sa fie folosite X% din timp nu au ce cauta pe un telefon - dispozitiv cu sursa limitata de energie.
  • +4 (4 voturi)    
    Google AMP (Duminică, 28 februarie 2016, 14:46)

    tearoftime [utilizator]

    Google AMP e o prostie.
    Am cautat zilele astea sa vad cum pot sa il integrez pe site-rile pe care le dezvolt si am constatat lucruri ca:
    - nu ai voie sa intregrezi alt cod .JS in pagina
    - nu suporta input forms, cu alte cuvinte nu ai cum sa faci o pagina ce contine un camp de search sau un formular
    - CSS-ul trebuie tot integrat in pagina: o idee buna dar "overkill" daca sti cum sa incarci asincron chestiile inutile la incarcarea paginii (ex: hover)
    - nu ai voie sa folosesti anumite proprietatii CSS care taxeaza procesorul prea mult

    Pe scurt, concluzia este: bun pentru pagini cu text, poze si atat.
    Poate un blog? Dar fara search, ce fel de blog e acela?
    Caut articolele la mana?

    Cred ca s-au grabit cu AMP si ca versiunea curenta inca nu e ce trebuie.
  • +2 (2 voturi)    
    Internet != World Wide Web (Duminică, 28 februarie 2016, 17:58)

    doejohn [utilizator]

    "Cum incep Google si Facebook sa "mute internetul" in propria ograda" - nene autor C.I., pune mana pe carte, Internet != World Wide Web.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate tehnic (Duminică, 28 februarie 2016, 18:24)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui doejohn

      Insa e un abuz de limbaj. Corect ar fi ca G si FB muta servicii pe care le ofera terti pe sistemele lor.
  • +4 (6 voturi)    
    Abia astept ziua (Duminică, 28 februarie 2016, 20:21)

    DanOprea [utilizator]

    In care dispare FB.
    • +1 (5 voturi)    
      Nu neaparat (Duminică, 28 februarie 2016, 21:23)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui DanOprea

      Dar fiecare on are o optiune si ea trebuie respectata.
    • +1 (1 vot)    
      Va fi inlocuit cu altceva (Luni, 29 februarie 2016, 9:17)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui DanOprea

      Asta in cazul in care chiar va disparea...greu de crezut ca se va intampla in viitorul apropiat.
  • +2 (2 voturi)    
    Dar ce căutați pe Facebook?! (Luni, 29 februarie 2016, 13:09)

    marius v [utilizator]

    Am avut cont și n-am rezistat mai mult de 3 luni. L-am suspendat (nu poate fi închis definitiv ca și cum nu l-ai fi avut vreodată). O imensă pierdere de timp, o orgie de biți și pixeli aruncați aiurea pe net. Orice amărât de forum este mai instructiv și mai util decât Facebook.
    Prin anul 2000-2001, circula (pe vremea aceea prin email, că nu exista FB, he, he) o caricatură în care unul încerca să descarce internetul în computerul lui. Era vremea Napster-ului, pentru cine își mai amintește. Ei, iată că 16 ani mai târziu, internetul se mută singur la băiatul ăla, Zuckerberg (parcă așa îl cheamă). Să-mi fie iertată comparația, dar migrația asta spre FB îmi evocă imaginea unor imense turme de oi în căutarea unui țarc. Știe cineva un site de antisocializare? Nu de alta, dar dacă, până la urmă, internet va însemna doar Facebook, nu vreau să mă aflu în situația ăluia din Biblie care spunea „Eu sunt oaia cea pierdută“.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri