PSD, PC si UDMR au fost partidele care au beneficiat de cea mai mare vizibilitate in emisiunile electorale dinaintea alegerilor europarlamentare din 25 noiembrie, potrivit raportului Temele europene si alegerile europarlamentare in presa, dat publicitatii de Agentia de Monitorizare a Presei. Pe de alta parte, in presa scrisa cea mai mare vizibilitate au avut-o Partidul Democrat si Partidul Noua Generatie, acesta din urma multumita indeosebi liderului sau Gigi Becali.

Potrivit raportului AMP, pe parcursul campaniei partidele au avut tendinta de a trimite la dezbaterile televizate candidati plasati pe locuri mai putin eligibile. Participantii la aceste dezbateri au preferat, in general, sa discute probleme ridicate de jurnalisti, moderatori sau alti participanti si mai putin sa lanseze ei subiecte de discutie.

In cadrul emisiunilor analizate, principalele teme interne discutate au fost politica interna, economia si politica externa a Romaniei. Pe de alta parte, principalele teme europene abordate au fost economia comunitara si dezvoltarea regionala, agricultura comunitara, migratia si piata comunitara a muncii, organizarea si functionarea institutiilor comunitare.

Intre timp, in presa scrisa agenda a fost dominata de doua teme majore - organizarea primelor alegeri europarlamentare si fenomenul migratiei, abordat mai ales prin relatarile de presa in "Cazul Mailat".

Potrivit studiului citat, membrii PSD au inregistrat cele mai multe aparitii in presa scrisa, in asociere cu alegerile europarlamentare. Presedintele Traian Basescu a fost cel mai vizibil lider politic, dar si cel mai criticat in contextul organizarii simultane a alegerilor si a referendumului pentru uninominal. PD a fost cel mai criticat partid in perioada electorala.

Monitorizarea AMP s-a desfasurat intre 26 octombrie si 23 noiembrie si a inclus publicatiile Jurnalul National, Evenimentul Zilei, Gandul si Adevarul si emisiunile de dezbatere electorala difuzate de TVR1 si Realitatea TV.