Doi deputati vor sa abroge Ordonanta antirebate: Nu a avut efectul scontat

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2016, 13:36 Economie | Media & Publicitate

Ordonanta antirebate, care a dat bataie de cap agentiilor de media, ar putea sa dispara cu totul, scrie Pagina de Media. Potrivit sursei citate, doi deputati au initiat o propunere legislativa pentru abrogarea cu totul a ceea ce a mai ramas din ordonanta de urgenta initiata in 2013 de guvernul Ponta, ce vizeaza modul in care se face achizitia spatiului publicitar la televiziuni si radiouri.

Cei doi parlamentari si-au motivat propunerea prin faptul ca efectul ordonantei nu a fost "cel scontat", iar profiturile agentiilor de media au fost grav afectate. In plus, "cresterea cifrelor de afaceri pentru radiodifuzori nu au fost de natura sa genereze profituri", se arata in expunerea de motive a celor doi deputati.

Documentul celor doi deputati - Florin Paslaru (PSD) si Razvan Horia Mironescu (PNL), a fost depus la Camera Deputatilor luni, 21 martie, si a fost inregistrat pentru dezbatere.

Ordonanta 25 a fost publicata in aprilie 2013 fara ca Guvernul sa se consulte cu piata de publicitate, iar de atunci a suferit mai multe modificari, pana la forma la care a fost introdusa in Legea audiovizualului.

Varianta in vigoare a prevederilor ordonantei, pe care cei doi deputati o vor abrogata:
  • (1) Achizitionarea de spatiu publicitar televizat de catre beneficiar se poate face fie direct de la radiodifuzor, fie printr-un intermediar (agentie sau regie).
  • (2) In cazul in care achizitionarea spatiului publicitar televizat se face printr-un intermediar, contractele vor fi tripartite, la cererea oricareia dintre parti.
  • (3) In ambele cazuri prevazute la alin. (1), radiodifuzorul va emite catre beneficiarul publicitatii televizate sau, dupa caz, catre intermediar facturi aferente achizitionarii de spatiu publicitar televizat, in care va fi evidentiat orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, conform contractului.
  • (4) In cazul contractelor derulate prin intermediar, acesta va emite facturi aferente serviciilor de intermediere corespunzatoare prevederilor contractului. Intermediarii nu pot primi alta plata sau contraprestatie decat cea pentru remunerarea serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.
  • (5) Orice act juridic incheiat cu incalcarea dispozitiilor prezentului articol este nul.












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
3441 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Noua lege a publicitatii stradale. (Miercuri, 23 martie 2016, 14:34)

    Johanis [utilizator]

    isi mai aduce cineva aminte de aceasta lege, suspendata pentru doi ani (2013-2015) de Dragnea.
    Din noiembrie 2015 trebuiau sa dispara toate mesh-urile de pe cladirile cu spatii vitrate, panourile din intersectii si toata ''tigania'' din publicitatea stradala.
    Dar ce fac autoritatile? NIMIC. Doar este campanie electorala si politicienii care ar trebui sa aplice legea au nevoie de vizibilitate pe cand cetatenii din blocuri si soferii, NU.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version