​Toate posturile TV ale trustului Intact, inclusiv Antena 3, sunt in prezent "sold out", adica au spatiul de publicitate vandut integral, in conditiile in care audienta a crescut in ultima perioada, in special la Antena 1, potrivit unor informatii de presa transmise HotNews.ro, ce lauda rezultatele acestor televiziuni in prima parte a anului.

Claudia IonFoto: Intact Media Group
  • Amintim ca, in urma cu doua luni, pe fondul atacurilor dezlantuite de Antena 3 in jurul actiunii de evacuare cerute de ANAF, s-a facut auzita in mediul online o campanie ce viza clientii de publicitate ai postului de stiri: oamenii erau indemnati sa nu mai cumpere produsele cu reclama la Antena 3. Argumentul era ca prin acea reclama erau sprijinite derapajele de continut ale televiziunii.

Potrivit informatiilor transmise de Intact Media Group, Claudia Ion, de cateva luni director de vanzari al trustului, arata ca in primul trimestru din 2016 divizia TV - adica toate posturile grupului media - au avut venituri cu 12% mai mari fata de aceeasi perioada din 2015. Claudia Ion apreciaza ca "vom inchide anul 2016 cu o crestere de cel putin 15% fata de anul anterior".

Intact arata ca aceasta crestere se explica prin cresterea audientelor. In martie, numarul telespectatorilor Antena 1 a crescut in medie cu 7% in intervalul de maxima audienta (prime time). Pe acest interval, lider traditional este Pro TV, pe podium urcand, adesea, si Kanal D. In comunicarea sa de azi, Intact atribuie Pro TV o scadere a audientei medii mai mare decat cresterea Antenei 1 si arata ca aceasta crestere vine in contextul in care "consumul de TV se inscrie pe un trend descendent in acest prim trimestru al anului".

Cresterea de audienta este pusa in principal pe seama emisiunilor de divertisment (Te cunosc de undeva, In puii mei, Chefi la cutite, Next Star). Potrivit Claudiei Ion, cota de piata a televiziunii a crescut cu 17% in martie, comparativ cu anul trecut.

Cu ce se mai mandreste Intact, in materie de audienta:

  • Cota de piata a Happy Channel s-a dublat de la lansarea din martie pana acum (n.red: fostul Euforia TV, transformat in martie in Happy Channel, a inregistrat in februarie o cota medie de piata la nivel national de 0,52%, potrivit datelor ARMA/Kantar Media).
  • La Antena se uita mai mult timp copiii - prezentat drept "publicul foarte tanar", pe care cei de la Intact isi doresc "sa il inteleaga cat mai bine din punct de vedere al preferintelor de vizionare si sa il fidelizeze". Copiii de 4-14 ani din mediul urban s-au uitat cu 25% mai mult timp, in medie, la acest post.
  • A crescut cu 50% afinitatea in randul baietilor de la oras (prezentati drept barbati din segmentul 4-14 ani) si cu 15% afinitatea in randul fetelor de la oras (prezentate drept femei din segmentul 4-14 ani).
  • Timpul de vizionare Antena 1 pentru publicul de 15-34 de ani (urban) a fost cu circa 9% mai mare.