Tocmai am venit acasa de la un curs de publicitate online. Cursul, desfasurat azi si ieri, l-am tinut in Bucuresti pentru o mare companie (una de care au auzit toti romanii cu mai mult de o mana si un picior), care de vreo 5 ani a inceput sa investeasca in publicitate online. Totul a descurs perfect pana cand cursantii mei (toti avand peste 10 ani de experienta de business, deci niciunul junior) mi-au marturisit ca, desi fac de ceva vreme campanii online, nu au vazut cum arata o interfata de adserver!,scrie Doru Panaitescupe blogul sau.

Am ramas socat. Intrand in detalii, am aflat ca respectiva companie are un sistem de achizitie destul de rigid (din motive ce tin de actionariat si de reglementarile industriei din care fac parte), ceea ce nu le permite:

1. sa refaca (daca e cazul) comanda initiala in functie de cum decurge campania online contractata. Regula spune sa fie un caiet de sarcini, sa castige o agentie (din top 20) licitatia respectiva, dupa care sa implementeze comanda. Cu alte cuvinte nu pot optimiza o campanie, desi tocmai asta au invatat azi la curs...

2. sa vada in adserver ca acele afisari comandate si facturate de agentie s-au si intamplat in realitate. Pana acum au primit rapoarte in Excel, chipurile din adserver. Dar niciodata pdf sau cu parafa de la adserverul auditat, cum este normal... (pentru care, culmea, au si platit bani!).

Articolul integral, peblogul lui Doru Panaitescu.