Numarul utilizatorilor de smartphone care folosesc programe ce blocheaza reclamele pe mobil aproape s-a dublat in ultimul an, la nivel global, ridicandu-se in prezent la aproape 420 de milioane, sau 22% din totalul de 1,9 miliarde de utilizatori de smartphone, potrivit unui nou studiu publicat de compania PageFair.

Acesta arata, intre altele, ca raspandirea programelor ce blocheaza reclame (adblockers) pe telefoane mobile este mult mai ridicata in tarile asiatice, numarul de utilizatori de astfel de programe fiind mult mai mic in SUA si Europa.

Raportul PageFair arata ca, in martie 2016, majoritatea covarsitoare a utilizatorilor de adblockers foloseau browsere ce blockeaza reclamele automat.

Cei mai multi dintre acesti utilizatori de browsere cu adblock sunt din China (159 milioane), pe locul doi situandu-se India (122 milioane), urmata de Indonezia (38 de milioane). Pe de alta parte, numai 14 milioane de utilizatori activi de browsere ce blocheaza reclame pe telefonul mobil erau inregistrati in Europa si America de Nord.