Televiziunea publica isi propune "sa redevina importanta pe piata media romaneasca, urcand inapoi in topul audientei, ajungand - cu canalul generalist - in doi ani de zile in top 3, target National". Ideea apare in Principiile de reconstructie si functionare ale TVR expuse de Irina Radu, presedinte-director general al TVR, in fata Consiliului de Administratie al TVR, scrie Paginademedia.ro.

Irina RaduFoto: Agerpres

Potrivit sursei citate, Irina Radu a "prins" in plan si relatia calitate/audienta, dar si mentalitea oamenilor din TVR:

  • "Eliminarea conceptiei gresite ca o emisiune nu face audienta pentru ca: "este de cultura", "este serioasa" sau alte motivatii asemanatoare. TVR trebuie sa inteleaga ca o emisiune nu face audienta pentru ca este prost facuta, neinteresanta, are prezentatori neplacuti publicului, trateaza subiecte care nu intereseaza".
  • Partea editoriala este cea care "in primul rand, aduce publicul in fata televizorului". "Daca Pro TV sau Antena 1 schimba studiourile cu studiourile TVR sau schimba tehnicienii cu tehnicienii TVR - rezultatul va fi relativ acelasi; daca insa schimba corpul editorial cu angajatii TVR, cu siguranta rezultatul va fi diferit".

Potrivit planului presedintelui Irina Radu, TVR ar trebui sa poata intrerupe emisiunile cu reclame, sa indexeze taxa si sa treaca "proces de evaluare temeinic, care sa evite deviatiile din anul 2012/2013".

Paginademedia.ro mentioneaza ca planul prevede trei canale: unul generalist, unul informativ si unul cultural-educativ.

Citeste pe Paginademedia.ro ce mai include planul de reconstructie al TVR, prezentat de Irina Radu.