Reprezentantii gigantilor digitali Google si Facebook, ai unor companii media de la CNN la Vice.com, ai unor companii precum Uber sau TripAdvisor se numara printre cei 140 de vorbitori si invitati ai editiei din acest an a evenimentului international dedicat mediilor interactive, ICEEFest, ce reuneste joi si vineri, la Bucuresti, peste 3000 de participanti din 17 tari.

ICEEFest 2016Foto: Hotnews
  • HotNews.ro a luat pulsul evenimentului, LIVE TEXT

Ora 15.30 - Bas van den Beld, Search & Social expert, trainer, speaker and publicist, State of Digital: "The Content Problem: Reaching the right audience at the right time and the right place"

Conținutul este rege. Am luat prea în serios acest enunț. Pe Twitter apara 6000 de mesaje pe sec. In aceste condiții trebuie sa alegem ce citim. Și cea mai mare parte din conținut e prost. Poluam internetul.

Soluția pentru cei care lucreaza in marketing? Intai se panicheaza 'ce facem?'. Și apoi fac și mai mult conținut. Dar vor sa fie diferiți, sa aiba un conținut diferit. De fapr, s-a creat si mai mult continut iar engagementul este si mai mic. Soluția e sa faci conținut relevant când și unde conteaza. Rezolva problemele audienței, de aici trebuie sa începi.

Ora 13.45 Simon Lajboschitz, Founder, Khora Aps: "How Vcommerce will challenge Ecommmerce and Retail?"

Cum poti folosi noile tehnologii in retail?

Evenimente in store, video virale 360°, video virale 2d, productie de continut + hardware ( de exemplu, Nytimes a oferit google cardboards impreuna cu ziarul)

Trebuie sa oferi o experienta unica si un produs unic, o experienta de brand si de cumparare care sa fie distractive. In viitor site-ul unui supermarket nu va oferi doar produse, ci si un bacatar care sa te ajute sa gatesti.

Ne amintim si invatam mult mai multe daca avem o experienta in realitatea virtuala.

Intre timp, ora 13.20 Anatolie Gavriliuc, Senior Development Lead - HoloLens Microsoft

Piata Augmented Reality si Virtual Reality. In ce sa investești? Virtual Reality sau Augmented Reality? În următorii 10 ani aceasta distincție va dispare. Mixed Reality este viitorul și inseamna: Unlimited Screens, Task oriented, Creative thinking, Natural Presence, Copresence, Adaptative, Hyper context, Augmented senses.

Sa ne intalnim maine la ora 10 pe Marte! Ar putea fi posibil!

14.08 Tom Pachys: Toata lumea se raporteaza la page views, pentru ca asta era masuratoarea acum cinci ani. Acum lumea se uita la timp petrecut pe site, la engagement etc. Nu mai conteaza doar website-ul, ci continutul tau distribuit pe orice cale. Unele platforme au solutii pentru asa ceva, altele nu - dar trebuie sa iti atingi utilizatorii, trebuie sa produci oricum un nivel ridicat de engagement.

14.05 Tom Pachys: La Playbuzz, formatele, datele, distributia sunt cele trei instrumente pentru cresterea engagement-ului.

Playbuzz permite oricui sa creeze continut. Formate: video, conversatii, quizz. Formatele sunt "agnostice din punct de vedere al continutului". Analiza datelor referitoare la consumul de continut, in timp real, optimizeaza nivelul de engagement. Distributia: embed continut pe/pentru orice site, orice aplicatie sau orice canal social - aceasta produce efect de retea.

14.00 Tom Pachys, Co-Founder & Chief Product Officer, Playbuzz: Nu mai numara vizualizarile: 15 secs timp mediu de vizualizare, 78% dintre utilizatorii de Internet nu termina de citit articolele online. Schimbarile de algoritm ale Facebook: pentru editorii de presa, trebuie sa creasca timpul petrecut de utilizatori pe siteurile lor. Daca oamenii nu sunt implicati in ceea ce produci tu, nu ai distribuiri in retele sociale, iar share-ul e varful piramidei in materie de engagement

13.13 In ultima ora am vorbit cu trei oameni pe care ii stiu de undeva, dar nu mai stiu de unde. Ceea ce-mi aduce aminte ca de dimineata, cand am ajuns la ICEEFest, am vazut-o pe Andreea Esca, dar, in zona unde eram, cred ca am fost singurul care a recunoscut-o

13.10 Yahoo! Tumblr, Shazam, altii isi prezinta inovatiile in materie de publicitate interactiva. Exemple dat de Richard Harless, Country Manager Germania, Shazam: reclama interactiva TV, pentru Coca Cola, in care Shazam a folosit tehnologie de recunoastere a semnalului audio; Shazam a convertit o revista de moda intr-o colectie completa in format digital, fiecare produs accesibil prin linkuri din shazam - Shazam Fashion Mag Hack; Shazam a transformat o reclama radio intr-o reclama interactiva folosind aceeasi tehnologie de recunoastere a semnalului audio

12.19: Foto de atmosfera

Intre timp, 11.15: Duncan Hooper - redactor-sef, platforma online Euronews: Ca jurnalist nu spui ce e bine si ce e rau. Doar informezi pentru ca oamenii sa inteleaga si lasi publicul sa decida. Trebuie sa oferi cat mai multe perspective. In social media ori dai ceva cu care sa se identifice consumatorii, ori ceva contrar. Daca pui ceva echilibrat, nu o sa ai share. Social media livreaza totusi multe perspective, e o platforma democratica. Desi are o perspectiva "biased" pentru ca sunt prietenii tai acolo. (...) Noua strategie de continut a Euronews se baseaza pe diversitate si echilibru. Avem jurnalisti din toata lumea, 40 de nationalitati. Asa ajungem la echilibru si la toate perspectivele: figuri publice, audienta, social media. Noul site euronews, care este in beta, iti permite sa navighezi in functie de un anumit punct de vedere, nu in functie de poveste. Stirile sunt bune daca cuprind mai mult de doua perspective.

11.40 Joris Evers: Cand continutul va fi imbunatatit la nivel local, va incepe si o campanie de promovare a Netflix pe piata din Romania

11.35 Joris Evers: Sunt filme pe care le lansam in premiera pe piete locale: cele din seria Hunger Games au intrat, dupa cinema, direct pe Netflix in America Latina, unde nu au mai fost lansate pe DVD din cauza pirateriei

11.35 Joris Evers: FIlmele, serialele, documentarele pe care Netlix le va lansa in perioada urmatoare, inclusiv unele cu Brad Pitt, Will Smith sau Angelina Jolie, vor fi disponibile in Romania concomitent cu celelalte piete.

11.25 Joris Evers: Acum e un singur titlu cu subtitrare in romana, pe Netflix. Dar scopul este ca numarul sa creasca treptat. E abia inceputul. Scopul este sa oferim acces la continut la care oamenii nu au acces neaparat aici, or continutul local e accesibil pentru romani.

11.20 Joris Evers, vicepresedinte Netflix - Europa, tine conferinta de presa: nu poate preciza cati romani s-au abonat pana acum la Netflix si cati platesc. Dar spune ca majoritatea (50%+) dintre cei care au incercat serviciul gratuit, la lansare, au ramas cu Netflix. Spune ca piata romaneasca e "promitatoare". Lansarea globala, din ianuarie, a fost "doar inceputul", pune accentul pe "nastere" in "nasterea unei retele globale de televiziune". Tinta este ca pe toate pietele Netflix sa atinga nivelul din SUA, unde, la noua ani de la lansarea actualului serviciu, Netflix ajunge la jumatate din gospodariile americane

10.50 Rob Bradley, Global Director of Digital Advertising Revenue and Data, CNN, explica ce face aceasta televiziune in materie de publicitate online. Pozitionare: Oamenii vin la noi pentru brand. Targetarea audientelor nu este suficienta - storytelling-ul este foarte important. Si trebuie sa atingi audienta acolo unde este ea pe moment. Echipele noastre de vanzari nu vand un milion de afisari aici sau acolo. Ele vand continut video, vand continut pe Snapchat etc. Vand audientele prin tot ce inseamna ele.

10.30 Joris Evers: House of Cards e cel mai urmarit serial pe Netflix in Romania

10.20 Joris Evers, Vice president and Head of Communications, Europe, Netflix, isi prezinta serviciul. Mare parte din ce zice se gaseste si pe Wikipedia. Ideile pe scurt: preturi mici, fara publicitate, dezabonare cand vrei, ai control la ce te uiti, te uiti cand vrei si la ce vrei, e un serviciu personalizat, creativii au libertate totala cand realizeaza serialele proprii Netflix. 6 miliarde de dolari cheltuiti anul acesta pe programe Evers va avea o conferinta de presa la pranz, cand e asteptat sa dea mai multe detalii despre prezenta Netflix pe piata locala. House of Cards e cel mai urmarit serial pe Netflix in Romania.

10.15 Constantin Kamaras: motoarele cresterii - programmatic advertising, e-commerce, cresterea consumului de video online, cresterea inventarului premium video, imbunatatirea calitatii reclamelor. Obstacole: ad blocking, frauda, folosirea datelor in scopuri abuzive, mediul macroeconomic si conditii politice adverse

10.12 Constantin Kamaras: Cresterea cheltuielilor de publicitate online in Europa se datoreaza, in continuare, in principal publicitatii de tip display, care depaseste cresterea celorlalte formate. Mobilul reprezinta o treime din totalul cheltuielilor pentru display advertising, in medie europeana, dar se apropie de 50% pe tarile avansate

10.10 Constantine Kamaras, presedintele IAB Europe, organizatie ce reprezinta industria digitala europeana: Aminteste de cel mai recent studiu IAB privind cheltuielile de publicitate online si arata ca, pentru prima data, online-ul a depasit TV-ul din acest punct de vedere, in Europa

9.45 Prezentatorul evenimentului este si in acest an comediantul Jeff Leach. Joi dimineata, ii plac glumele cu sinucigasi si il domina gandurile la orgiile bisexuale de diseara