UE vrea ca motoarele de cautare sa plateasca pentru a utiliza stiri online

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 28 august 2016, 10:57 Economie | Media & Publicitate

Logo Google
Foto: captura Google
Comisia Europeana lucreaza la o reforma a drepturilor de proprietate intelectuala, care ar da organizatiilor media dreptul de a taxa platformele de Internet de genul Bing sau Google daca motoarele de cautare publica extrase din articolele lor, informeaza Financial Times.

Potrivit Financial Times, propunerile Executivului comunitar, care ar urma sa fie date publicitatii luna viitoare, sunt destinate sa reduca puterea marilor companii din sectorul online in negocierile dintre motoarele de cautare si creatorii de continut. Insa noua taxa ar pune si mai multe presiuni asupra relatiilor, si asa tensionate, intre Silicon Valley si Bruxelles pe teme precum taxele si concurenta, scrie Agerpres.

Miercuri, Departamentul american al Trezoreriei a criticat Comisia Europeana pentru intentia sa de a amenda grupul informatic american Apple cu mai multe miliarde de euro din cauza neplatii taxelor in Europa.

In centrul noului plan este o propunere conform careia organizatiile media vor primi "drepturi exclusive" pentru a permite continutului lor sa fie disponibil online publicului, iar astfel servicii precum Google News ar fi fortate sa negocieze cu organizatiile media pentru a putea publica extrase din articolele lor. Cu toate acestea, organizatiile media nu sunt obligate sa perceapa taxe pentru ca un agregator sa publice extrase din continutul lor si ar putea sa il ofere gratuit.

"Vrem sa fie foarte clar, acordarea unor astfel de drepturi catre organizatiile media nu va afecta modul in care utilizatorii fac schimb de hyperlink-uri pe Internet", a declarat purtatorul de cuvant al CE, Christian Wigand.

Criticii acestei idei sustin ca eforturi similare de a taxa Google pentru ca a publicat stiri online au esuat atat in Germania si Spania. In cazul Spaniei, Google a raspuns prin inchiderea serviciului Google News in aceasta tara, iar in Germania multe organizatii mediu au renuntat la dreptul de a impune taxe pentru a aparea in continuare in rezultatele de cautare ale motorului de stiri, dupa ce anterior au suferit o diminuare semnificativa a traficului.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
1825 vizualizari
  • +5 (19 voturi)    
    UE vrea (Duminică, 28 august 2016, 11:31)

    Robert M [utilizator]

    Vrea impozite cat mai mari, supraveghere totala si limitarea libertatilor nativilor.
    Aceeasi UE aduce milioane de straini agresivi care au doar drepturi.
    • -1 (7 voturi)    
      UE vrea sa reduca puterea monopolurilor (Duminică, 28 august 2016, 13:28)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Nu stiu cata economie ai facut, dar intr-o piata dominata de unul sau cateva motoare de cautare ai monopol sau oligopol ceea ce inseamna limitarea puterii cumparatorilor in raport cu furnizorii.

      Normal e sa existe numerosi furnizori cu putere economica similara astfel incat clientii, piata si economia sa nu fie controlata doar de cativa mega-jucatori.

      Eu as merge si mai departe si as incerca sa descurajez mega-corporatiile care au mai mult de 20-25% dintr-o piata.
      • 0 (4 voturi)    
        Legea trebuie sa defineasca (Duminică, 28 august 2016, 15:01)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        In mod clar ce inseamna monopol sau oligopol pe piata si acest lucru trebuie blocat sa apara. Construirea unui cartel sa fie pedepsita cu 25% amenda din cifra de afaceri pe un an. Atat si nimic mai mult.

        Restul trebuie lasat simplu si liber.

        Agentiile de stiri vor ca stirile lor sa ajunga la public si sa fie platiti. Pot face continutul cu copyright si nedistribuibil. Face un motor indexare si face un material cu copyright public, bam, sa plateasca la agentia de stiri.

        Motoarele au dorinta sa faca clientii sa le foloseasca, inclusiv pt stiri. Vor plati in cele din urma pt continut si voila cum piata se poate echilibra de la sine prin contract intre motor si agentie de stiri.

        Au ajuns motoarele atat de puternice si nu mai e nevoie de agentii de stiri? Poate avem prea multe. In fond acum 150 de ani meseria de fochist era foarte cautata, azi nu.

        Parerea mea este ca legile trebuie facute la minim. Ceea ce avem azi sunt legi de sute de pagini pe care nu le stie nimeni si esti oricand in orice situatie ilegal de drept pt ca ai uitat paragraful care spune ca daca esti imbracat in rosu trebuie ca si zgarda de la caine sa fie mov. E vorba de paragraful 13.251.23.24.284.11 litera z.
      • +5 (7 voturi)    
        Ai dreptate (Duminică, 28 august 2016, 15:17)

        meme_youyou [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Sunt de acord cu tine si cu UE, cred ca solutia e ca fiecarui om sa-i fie repartizat unul din motoarele de cautare aprobate de autoritati, astfel incat monopolul sa dispara, cum fiecare motor aprobat va avea un procent de sub 10% din piata.

        Spre exemplu, tu s-ar putea sa ai noroc si sa primesti motorul de cautare romanesc okidoki.ro, eu s-ar putea sa n-am noroc si sa raman cu google. Dar dupa cum spui, o sa fiu mai fericit, pentru ca nu va mai exista limitarea puterii cumparatorilor in raport cu furnizorii.

        Mai e si chestia asta, e imposibil sa scapi de un motor de cautare. Am incercat, dar pentru ca mi-a fost lene, n-am reusit.

        Trebuie neaparat blocate si descurajate companiile si mega-jucatorii care au succes. Imi amintesc ca eu n-am prins niciodata premiul I cu coronita in gimnaziu, un coleg avea monopol pe premiul respectiv. Nu mi s-a parut niciodata fair, ii facea pe ceilalti sa se simta prost.
      • +1 (3 voturi)    
        Mdah, dar si cererea/oferta trebuie sa fie libere (Duminică, 28 august 2016, 18:10)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        nu limitate; de ex Bing-ul e jalnic comparativ cu Google, nu vreau sa fiu fortat sa-l utilizez ci sa am libertatea de a alege intotdeauna ce e mai bun. Asa ca fii competitiv, nu te lamenta ca "monopol".
      • +2 (2 voturi)    
        asa, si? (Luni, 29 august 2016, 13:15)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Nu uita ca oligopol inseamna putini ofertanti si o infinitate de purtatori ai cererii, astfel incat ofertantii sa poate influenta piata. Daca ofertantii nu pot influenta piata, nu mai este vorba de oligopol, si nimeni nu se supra.
        In al doilea rand, sunt industrii unde ai monopol natural (metroul, portul, etc), iar acolo nu poti "stimula" concurenta.

        In cazul de fata, cota de piata a Google a fost obtinuta prin performanta proprie, si nu prin actiuni care sa contravina cu legislatia concurentei. Astfel, UE pedepseste performanta.
        Ce vina are Google ca ofera un produs de cea mai buna calitate, iar consumatorii il folosesc?
  • +15 (15 voturi)    
    Si Google (Duminică, 28 august 2016, 11:38)

    V. Veroiu [utilizator]

    Are in acest fel dreptul sa ii taxeze pe utilizatori daca vor sa gaseasca stiri, altfel vor gasi doar reclame.

    Sincer, ma apuca scarba sa vad cum autoritatile intervin in economia de piata. Agentiile de stiri pot foarte bine sa incheie contracte cu companiile de tip motor de cautare.

    DAR: de fapt cei din politica nu doresc binele cetateanului, ei au un braingasm cand aud termenul "taxa".
  • +3 (3 voturi)    
    Consumatorul final (Duminică, 28 august 2016, 16:44)

    veninusrl [utilizator]

    Dupa mine, problema e la consumator, suntem dispusi, noi, consumatorii sa platim pentru informatii de calitate?! Se pare ca nu, daca am fi ar fi disparut de mult tabloidele si cam toate televiziunile din Romania. Pentru un public de rahat vor exista stiri de rahat. Luati exemplu de juralism de la cei de la site-ul Mediapart, din Franta, sunt pe profit (si chiar frumusel profitul) fara un strop de publicitate, traiesc doar din abonamentele consumatorului de presa/informatii/stiri/anchete jurnalistice. N-au treaba cu niciun motor de cautare.
    • +1 (1 vot)    
      Eu unul platesc (Duminică, 28 august 2016, 17:48)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

      Pt ca sa nu am reclame pe ce ma intereseaza. Feisbuc asadar nu folosesc.
  • +4 (4 voturi)    
    Si destui ii critica pe englezi (Duminică, 28 august 2016, 18:12)

    Locke Lamora [utilizator]

    Uite un exemplu de birocratie socialista europeana. Taxati, taxati si iarasi taxati tavarasi....semn clar de incompetenta si lipsa de viziune.
  • 0 (0 voturi)    
    Dreptul la informare (Luni, 29 august 2016, 10:45)

    hic sunt leones [utilizator]

    nu poate fi restrâns prin acorduri comerciale sau prin legi idioate.
    Cum ar fi să nu te poți interesa despre situatia unei rude, aflată în concediu prin Italia, decât în limba italiană (pe care nu o știi), pentru că publicațiile locale nu au contracte cu motoarele de căutare asfel încât să le fie preluate informațiile?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri