Cheltuielile globale de publicitate vor creste cu 4,4% in 2016, urmand sa atinga 539 miliarde de dolari, potrivit celor mai noi estimari ale retelei globale Zenith. Aceasta si-a imbunatatit usor prognoza fata de evaluarea sa anterioara, de acum trei luni, in conditiile in care evenimente precum votul pentru Brexit au avut un impact mai slab decat era de asteptat asupra pietei de profil.

Zenith se asteapta ca, anul viitor, cheltuielile de publicitate vor creste in continuare cu 4,5%, apoi cu 4,6% in 2018.

Motivul principal al cresterii prognozate este avansul peste asteptari al SUA, unde piata muncii este "puternica". Un alt motor de crestere este social media, care ar urma sa inregistreze un plus 35% - mai mult decat anul trecut (+32%) - in cheltuielile de publicitate anul acesta. Cheltuielile de publicitate din SUA vor creste anul acesta cu 4,4%, estimeaza Zenith, care in iunie se astepta la o crestere de doar 3,8% pe piata americana.

  • O crestere si mai mare - de 6,3% - este asteptata in zona Asia Pacific, in timp ce publicitatea vest-europeana ar urma sa progreseze mai lent, cu 3,6%.

In Marea Britanie, unde, potrivit Zenith, votul pentru Brexit a avut un impact imediat mai slab decat era de asteptat asupra pietei de publicitate, "pe termen scurt incertitudinea cu privire la consecinte va descuraja probabil investitiile in produse noi si angajamente care implica cheltuieli mari pentru consumatori". Zenith se asteapta la o crestere economica incetinita, dar pozitiva.

Acelasi raport arata ca publicitatea pe dispozitive mobile va depasi desktop-ul mai rapid decat era de asteptat, anume in 2017, cand va atinge 8 miliarde de dolari (comparativ cu 2 miliarde prognozati in iunie). In 2018, mobilul este de asteptat sa reprezinte 60% din totalul publicitatii pe internet.