Radioul Public nu renunta la cercetarea disciplinara a doi angajati, carora nu le recunoaste statutul de avertizor public

de C. Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 4 octombrie 2016, 16:15 Economie | Media & Publicitate

Radioul public nu renunta la cercetarea disciplinara impotriva a doi dintre angajatii sai, Catalin Gombos si Alexandru Rusu, carora nu le recunoaste statutul de avertizor public pe care acestia si l-au asumat in primavara cand au reclamat nereguli in programele Societatii Romane de Radiodifuziune. 

Cei doi sunt chemati din nou in fata comisiei disciplinare vinerea aceasta, la dou saptamani dupa ce au aparut prima data in fata comisiei, dar audierile s-au suspendat pentru ca Radioul le-a pus sub semnul intrebarii statutul de avertizor.  

Cel cei doi au primit astazi instiintare sa se prezinte din nou la comisie pentru ca li se pune sub semnul intrebarii pretentia ca sunt avertizor in interes public, deoarece nu li se recunosaste buna credinta si deoarece Radioul Public nu ar fi institutie publica, conform unei hotarari a Curtii de Apel, neidentificata in comunicarea pe care au primit-o. 

De mentionat ca statutul de institutie publica al SRR este mentionat in legea de functionare a serviciilor publice de radio si televiziune, veche de 22 de ani.
  • Ce e avertizorul public? Pe scurt, angajatul unei institutii sau autoritati publice care, cu buna credinta, atrage public atentia asupra unor nereguli din institutia respectiva. El este protejat prin Legea 571 din 2004
Catalin Gombos si Alexandru Rusu au avertizat initial in luna martie, intr-o dezbatere publica organizata de Frontline, ca radioul derula pe post o campanie impotriva unei initiative parlamentare de modificare a legii de functionare a SRR. 

Atunci, campania era inca in desfasurare. Ei au reluat afirmatiile intr-o alta dezbatere desfasurata tot la Frontline in mai a.c.. 

Comisia de disciplina a fost convocata de seful Radioului, Ovidiu Miculescu, in urma unei reclamatii facute de redactorul-sef adjunct al Radio Romania, Nicu Popescu. 

Acesta a vizat doar a doua intalnire Frontline si o serie de declaratii facute de cei doi jurnalisti la CNA, cand forul audiovizual a sanctionat radioul public cu somatie pentru campania reclamata de Gombos si Rusu. 

Cei doi sunt reclamati ca ar fi acuzat "cenzura" la radio, lucru pe care ei il dezmint. 

Din comunicatea pe care au primit-o marti de la serviciul juridic al institutiei, reiese ca avertizatea lor publica nu s-ar sustine pentru ca in momentul celei de-a doua dezbateri Frontline campania nu mai era in desfasurare, desi atunci ei doar reluau afirmatiile facute la prima dezbatere, cand campania era pe post, dupa cum a explicat Catalin Gombos pentru HotNews.ro.











1735 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    Bravo (Marţi, 4 octombrie 2016, 17:28)

    mitg [utilizator]

    Probabil vor da in judecata SRR, vor primi despagubiri de sute de mii de lei (pe cinstite) iar noi intre timp mai platim niste taxe pentru dobitocia managementului.
  • +3 (3 voturi)    
    Taxe pentru Radio (Marţi, 4 octombrie 2016, 17:58)

    DanMiclea1 [anonim]

    Dam taxe pentru Radio iar banii sunt cheltuiti aiurea si cu neglijenta de un director, care foloseste cele mai scumpe avioane si hoteluri in calatoriile sale prin diverse insule din Pacific. Unii aduna bani iar altii risipesc bani. Banii nostri.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version