Romania TV a fost amendata de CNA cu 30.000 de lei pentru difuzarea filmuletului in care se sustinea ca "Soros a pus la cale tragedia de la Colectiv"

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 13 decembrie 2016, 19:15 Economie | Media & Publicitate

RTV: Soros a pus la cale tragedia din Colectiv
Foto: Active Watch
Postul de televiziune Romania TV a fost amendat cu 30.000 de lei de Consiliul National al Audiovizualului (CNA), in sedinta de marti, dupa ce a difuzat, pe 9 decembrie, un material video care ar fi fost asumat de gruparea Anonymous, potrivit caruia incendiul din clubul Colectiv a fost planuit de miliardarul american George Soros in beneficiul prim-ministrului Dacian Ciolos, scrie News.ro.

Amenda in cuantum de 30.000 de lei a fost propusa de Radu Bogdan Herjeu, in timp ce Dorina Rusu a propus intreruperea emisiei pentru 10 minute, pentru difuzarea unui material video care ar fi fost asumat de gruparea Anonymous, potrivit caruia George Soros ar fi fost implicat in incendiul din clubul Colectiv. Propunerea Dorinei Rusu nu a intrunit sase voturi.

Amenda de 30.000 de lei a fost data in baza articolul 3.2 din Legea audiovizualului si articolelor 64.1 si 47.1 din Codul de reglementare a continutul audiovizual.

"Din punctul meu de vedere, este un mare derapaj in special jurnalistic. Din punct de vedere al legii, legea lasa CNA-ului posibilitatea de a evalua aceasta gravitate si in ce masura a avut un impact foarte mare. Tinand cont ca ca s-a intamplat la o emisiune cu audienta foarte mare poti presupune ca impactul a fost relativ mare. Din punctul meu de vedere, povestea a fost atat de trasa de par incat nu stiu daca chiar a avut un impact foarte mare. Cred ca au observat-o mai mult cei carora nu li se adresa decat cei carora li se adresa povestea", a spus Radu Bogdan Herjeu. El a precizat ca nu a propus amenda maxima, de 200.000 de lei, dar postul de televiziune ar fi meritat o amenda mai mare, pe care ar fi propus-o daca in CNA s-ar fi pastrat "o anumita grila a sanctiunilor proportionale cu greseala".

Articolul 3, alineatul 2 din Legea audiovizualului arata ca toti furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia sa asigure informarea obiectiva a publicului prin prezentarea corecta a faptelor si evenimentelor si sa favorizeze libera formare a opiniilor.

"In virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa respecte urmatoarele principii: a) asigurarea unei distinctii clare intre fapte si opinii; b) informarea cu privire la un fapt sau un eveniment sa fie corecta, verificata si prezentata in mod impartial si cu buna-credinta", prevede articolul 64, alineatul 1 din Codul de reglementare a continutului audiovizual.

Articolul 47, alineatul 1 din Cod arata ca este interzisa difuzarea in programele audiovizuale a oricaror forme de manifestari antisemite sau xenofobe.

Roxana Niculescu, directorul de programe al Romania TV a precizat, in timpul audierii la CNA, ca materialul video a fost luat de pe site-ul gruparii Anonymous.

"Este mesajul Anonymous de unde s-a luat si in urma cu doua sau trei luni locurile de pe glob unde va ataca ISIS", a spus ea.

Totusi, Orsolya Eva Borsos a atras atentia ca nu poate fi gasit materialul video care a fost difuzat, Gabriel Tufeanu spunand ca l-a accesat pe YouTube.

"Am vazut informatii peste tot ca, de fapt, nici macar nu era Anonymous si ca este contrafacut, creat special pentru ca lansarea cu doua seri inaintea alegerilor sa influenteze votul, sa creati panica, ceea ce ati facut de-a lungul intregii campanii electorale. Din informatiile pe care le-am vazut vehiculate si le-am citit pe mai multe site-uri este ca e contrafacut, pe un cont de Facebook creat cu 3 zile inainte de 9 decembrie. Pur si simplu faptul ca dumneavoastra ati adus in spatiul public asa ceva mi se are o monstruozitate. Asa ceva nu am vazut de cand sunt eu. Sa lasati oamenii aia sa spuna asa ceva despre oameni care au murit", a spus Dorina Rusu, care a facut o autosesizare in acest caz.

Valentin-Alexandru Jucan a spus ca videoclipul Anonymous face parte din aceeasi categorie de "facaturi" similare cu o filmare din timpul unei campanii electorale cand acelasi post de televiziune a intors camera pentru a nu afisa coada formata de persoane care doreau sa voteze.

Potrivit raportului de monitorizare, in data de 9 decembrie, postul de televiziune Romania TV a difuzat, in cadrul emisiunii informative de la ora 15:00, in regim Breaking News, o inregistrare audio-video, prezentata ca a fi din partea gruparii de hackeri Anonymous. In cadrul inregistrarii audio-video, o voce alterata digital pretinde ca incendiul de la clubul Colectiv din 30 noiembrie 2015 a fost premeditat de miliardarul american George Soros, in beneficiul prim-ministrului Dacian Ciolos.

Subiectul a fost reluat in cadrul unei stiri difuzate la ora 16.12 si in cadrul emisiunii "Cheia Zilei" de la ora 19.00.

In emisiunea "Cheia Zilei", inregistrarea audio-video a fost difuzata partial in cadrul unui material cu durata de 2 minute si 40 de secunde, care consta intr-un montaj cu imagini de la protestele din noiembrie 2015, George Soros, flacari, teancuri de bancnote, interiorul Parlamentului Romaniei, interiorul clubului Colectiv arzand si membri ai cabinetului Ciolos depunand juramantul de investire.

La finalul materialului, este prezentata o presupusa retea pe care George Soros si-a format-o in Romania, compusa din Alina Mungiu Pippidi, Ionut Sibian, Andrei Cornea, Sorin Ionita, Cristian Ghinea, Violeta Alexandru, Monica Macovei, Cristina Guseth, Georgiana Iorgulescu, Liviu Mihaiu, Nicusor Dan si Eugen David.





















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

10020 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    Amenda a fost alta (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:21)

    mitg [utilizator]

    Respectiv faptul ca PRU n-a intrat in Parlament.

    Altfel Romania TV ar fi inlocuit rapid restul televiziunilor.
    • +3 (5 voturi)    
      pe dracu.. toti membrii CNA trebuie demisi ! (Marţi, 13 decembrie 2016, 20:33)

      georgebb [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Cum dracu 7000 euro amenda pentru mizeria aia ???? Frauda electorala, chiar ma intreb daca nu intra la atentat la siguranta nationala prin manipularea crasa a unei parti a electoratului.

      Trebuia cel putin suspendarea licentei !!!
      • 0 (2 voturi)    
        nu e chiar aşa grav (Miercuri, 14 decembrie 2016, 10:28)

        rz_ [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

        Era aşa de gogonată că nu cred că a crezut-o cineva. Adică şi minciunile astea trebuie să aibă "decenţă", să fie plauzibile. Asta şi Cioloş fiul lui Soros mai rău au făcut. Deci nu cred că e chiar aşa grav cel puţin ca efect.
        • 0 (2 voturi)    
          nu stiu ce sa zic (Miercuri, 14 decembrie 2016, 14:02)

          georgebb [utilizator] i-a raspuns lui rz_

          Intr-adevar.. in bubble-ul meu nu pune nimeni botul la asa ceva; pe de alta parte, din bubble-ul meu nu se uita nimeni la RTV.
          Nu pot sa stiu cati au fost afectati de aceasta stire. Si pe langa efectul direct mai este si efectul asupra subconstientului. La nivelul acesta, toata campania mediatica a mai reafirmat ca Soros este nasol; si astia sunt asociati cu Soros.
  • +9 (11 voturi)    
    Efectul scontat (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:40)

    ator2050 [utilizator]

    si-a facut facut treaba; Ce conteaza 7500 euro la ghita? A meritat investitia.....
  • +3 (5 voturi)    
    tarziu... putin... (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:50)

    liviu_ [utilizator]

    dar mai bine decat nimic!
  • +10 (12 voturi)    
    Mda, (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:50)

    gigifisiune [utilizator]

    prejudicii inimaginabile (p$d detine romania), contra 6000 de euro amenda.

    Super business, fraate, imi fac televiziune.
  • +8 (10 voturi)    
    RTV. (Marţi, 13 decembrie 2016, 19:55)

    MirceaGeorgescu1 [anonim]

    Are Ghita bani, doar i-a furat, nu a muncit pe ei! Noul RTV= Vechiul OTV!
  • +12 (14 voturi)    
    . (Marţi, 13 decembrie 2016, 20:00)

    Evq [utilizator]

    Răul a fost deja făcut, CNA-ul dă amenzi simbolice. Poate la un moment dat va afla și Soros (deși probabil deja știe) și îi va da în judecată pe toți papagalii ăștia cum s-a întâmplat în Slovacia acum câțiva ani.
    • +1 (3 voturi)    
      suna interesant (Miercuri, 14 decembrie 2016, 1:42)

      georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Evq

      ai mai multe informatii referitor la ce s-a intamplat in slovacia ? Sau ce sa caut pe google ?
  • +4 (6 voturi)    
    Atentate, informatii ascunse? Alo SRI ! Va urma... (Miercuri, 14 decembrie 2016, 0:44)

    DoruMarin [anonim]

    Eu zic ca autoritatile statului sa se sesizeze si sa investigheze serios aceasta inregistrare ca sa gaseasca faptasul si sa ne explice tuturor pe indelete ce a vrut sa realizeze cu acest filmulet si care sunt datele pe care le detine. Eu sunt interesat sa aflu continuarea prea putin ma intereseaza amenda postului NATIONAL de televiziune. Vreau sa aflu cine se afla in spatele acestui clip.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică