Clientii de publicitate - presati din nou sa-si retraga reclamele de la televiziunile de dezinformare care "submineaza statul de drept" prin campaniile lor

de C.I.     HotNews.ro
Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:00 Economie | Media & Publicitate

Scrisoare deschisa Frontline Club
Foto: Frontline Club Bucuresti
O asociatie ce sprijina jurnalismul independent, Frontline Club, premiata intre altele de catre asociatia industriei de comunicare pentru activitatile sale, a emis o scrisoare deschisa prin care indeamna clientii de publicitate sa intrerupa contractele de publicitate cu televiziunile Romania TV, Antena 3 si B1 TV, pe motiv ca desfasoara campanii de manipulare ce "submineaza statul de drept". Apelul Frontline vine la scurt timp dupa un altul, raspandit rapid pe Facebook, ce prezinta o lista a clientilor care au avut reclama la Romania TV in duminica protestelor.

Frontline Club este o asociatie de sprijin pentru jurnalismul independent, ce organizeaza periodic dezbateri pe teme de maxima actualitate. La sfarsitul anului 2015, in contextul Colectiv, asociatia a fost primit un premiu pentru activitatea sa de voluntariat, din partea IAA, asociatia industriei de comunicare din Romania. Acum, sefa organizatiei, Raluca Feher, scriitoare, publicitara cu experienta de jurnalist, scrie in scrisoarea deschisa:
  • "Initiem acest demers intrucat banii obtinuti din contractele de publicitate finanteaza campaniile de manipulare a opiniei publice, purtate in interesul unor indivizi corupti, multi dintre ei cu condamnari penale si sunt campanii care submineaza statul de drept."

Scrisoarea ei, distribuita intens pe Facebook incepand de ieri dupa-amiaza:



Nu e primul astfel de apel, dupa evenimentele de la sfarsitul saptamanii trecute si acoperirea de care au avut parte la TV. Luni, pe Facebook a inceput sa circule o lista cu "Branduri care au rulat reclama la RTV in 22.01.2017 interval 19-24" - seara protestelor impotriva ordonantelor pentru amnistie si gratiere, lista ce include 78 de astfel de branduri.

Oamenii au inceput sa se indemne reciproc sa nu mai cumpere respectivele produse si sa ceara clientilor de publicitate sa opreasca reclamele pe aceste posturi. Catalin Tenita, fondator al grupului de actiune civica Geeks for Democracy, aparut anul trecut si care numara 2.300 de membri, a explicat pe Facebook ideea acestui demers:
  • "Companiile, si mai ales corporatiile alea mari cu programe de CSR, misiune si valori, idei de sustenabilitate si de cetatenism corporativ, trebuie sa faca tot posibilul pentru a sustine adevarul. Sincer, ma doare absolut undeva daca sponsorizeaza tabara de superdotati sau programul de impadurire, cand sunt complici morali la devastarea spirituala a unei parti a populatiei - la indobitocirea ei efectiva."



Astfel de initiative au aparut si in trecut, vizate fiind atunci emisiunile Antena 3 sau show-uri tabloide de la Antena 1 si Kanal D. Nu au avut niciodata un impact notabil, dincolo de verva online.

Agentiile si clientii de publicitate sunt, de obicei, retinuti sa discute despre subiect. Argumentul lor cel mai comun este ca rezolvarea problemei mizeriilor media nu vine de la clientii de publicitate, ci de la audiente si de la institutiile statului, in special CNA.

Pe aceeasi tema, citeste si: O discutie despre etica in publicitate, mizerii media si dezinfectanti diluati


Citeste mai multe despre   






















13208 vizualizari

  • +24 (32 voturi)    
    SUBSCRIU (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:14)

    Armadilo [utilizator]

    Daca cumva se va face o astfel de petitie o voi semna fara prea multe discutii.

    Companiile care sustin asemenea posturi de TV merita boicotate.

    Nu se poate sa minti ca si A3 si RTV si sa nu te coste. Aceeasi problema cu B1, dar in privinta deformarii adevarului.

    OPRITI-VA din a distruge aceasta natiune!!!

    OPRITI-VA din minciuna si manipularea publica!

    Initiati inchiderea CNA-ului cat se poate de repede. Se va gasi o alta solutie. Ce face CNA-ul este o mizerie de ultima speta.
    • +7 (13 voturi)    
      Si ceva in plus... (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:57)

      titiacs [utilizator] i-a raspuns lui Armadilo

      Apropo de propaganda "oficinelor" : jos soros , afara cu multi-nationalele, jos orice si oricine nu e ca ca noi !
      Observ in lista foarte multe multi-nationale. Abia astept momentul ( ptiu,ptiu ) cind "propaganda" cea urit mirositoare va invinge ( ptiu,ptiu) si vor fi alungate multi-nationalele din tara, sa-i vad atunci cum vor justifica asta fata de investitori. Ca acum e simplu : " dom'ne daca sunt peste 1 milion de "telectuali " care se uita ca ... la aia , de ce sa nu fac publicitate ?
      Ei uite , d'aia : pentru ca se prea poate s-o furati fix de la cei peste 1 milion de "telectuali " ! Dar sa nu uitam ca si multi-nationalele au in fruntea lor o seama de "telectuali" ! Poate ca nu produsele sau serviciile trebuie boicotate, poate ca acele companii trebuie sa REALIZEZE ca finanteaza niste locuri din alea din fundul curtii care lobotomizeaza. CUM ? Simplu : Write to the headquartes ! Cu exemplele bine-cunoscute de manipulare si minciunile vehiculate ( inclusiv cu lozinca : afara cu multi-nationalele). Sa afle si altii ca sunt periclitate milioane de locuri de munca !
      • 0 (0 voturi)    
        Sa afle ca le e periclitat profitul! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 23:22)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

        sa scriem actionarilor, ei sa decida daca vor sa sustina televiziuni care le sapa in viitor profitul!
  • +15 (21 voturi)    
    In sfarsit......!!!! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:15)

    polonyca [utilizator]

    Iata , exista cineva care spune ceva impotriva toturpr iresonsabililor din MasMedia......Cele trei TV ar fi trebuit demult inchise !!! Ele fac un rau major, sunt profund distructive....Si , deopotriva , si CNA-ul se dovedeste a fi absolut inutil !!!
    • +7 (11 voturi)    
      Nu cocinele (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:59)

      titiacs [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      trebuie inchise ( e anti-democratic ,nu ? ) ci supapele care le finanteaza !
      • -2 (4 voturi)    
        Uite o idee mai buna. (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 13:58)

        ComentatorSerios [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

        Nici televiziunile sa nu fie inchise(oricum, toate manipuleaza intr-un sens sau altul, mai mult sau mai putin), nici sursele de finantare sa nu fie taiate. Eu zic sa educam oamenii. Cum? Sa ne spuna domnu' Tapalaga cum! Ca nu vreau sa amintesc de site-uri de stiri, blogurile, paginile de facebook, care manipuleaza din greu, ca nu am spatiu in ecranul laptopului. Am facut vreo aluzie cumva?
        • +2 (4 voturi)    
          pt. educatia proasta ar trebui (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 14:30)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui ComentatorSerios

          sa raspunda in primul rand katy abramburica, de abia apoi restul ministrilor fosti pe la dezeducatie.
          treaba jurnalistilor este de a informa corect, ca foarte multi manipuleaza prin minciuna sau omisiune, e cu totul altceva.
  • +9 (11 voturi)    
    interesanta idee (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:18)

    moka [utilizator]

    firmele de publicitate si clientii lor nu prea au cum sa faca acest lucru fiindca vor fi linsate pe post si vor avea parte de reclama negativa si scandaluri.

    In schimb fiecare consumator poate decide sa fie mai retinut in a cumpara acele produse.

    Si la urma urmelor tine si de noi sa nu tinem deschis televizirul nici macar o secunda pe acele posturi.
  • -6 (18 voturi)    
    Ce legatura are una cu alta? (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:21)

    Miky60 [utilizator]

    Ce legatura este intre brandurile care fac publicitate si ce stiri se dau la posturile respective? "Publicitarii" aleg posturile in functie de profilul publicului: varsta (in special) + rating, nu ii intereseaza ce stiri se dau la publicul acela (eg: e diferit ce reclame ruleaza la UTV vs Realitatea vs Boomerang).
    Daca stirile sunt tendentioase, ce treaba au reclamele? Adica un brand mare sa nu mai poate sa atinga 18-42 pe ratingul Romania Tv doar ca ei dau stiri mincinoase?
    • +2 (4 voturi)    
      Exact (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:37)

      auch [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      .
    • -12 (18 voturi)    
      Pai nu ai auzit? (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 11:01)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui Miky60

      Ratingul sa mutat in strada si duminica toti demonstrantii vor purta geci rosii inscriptionate cu coca-cola pe o fata si cu secera si tastatura pe cealalta la indemnul lui Iohanis, fireste.
      • +7 (7 voturi)    
        scera si ciocanul e nitzel hakana.. (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 11:37)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        in curtea lui Draqnea de P$D; daca Tommy Hilfiger scoate haine rosii inseamna ca sunt bolshevici ?
      • +6 (8 voturi)    
        bombonel, tu esti ?! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 12:24)

        titiacs [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        fireste...
        • -4 (4 voturi)    
          Mai 2 incercari pana nimeresti! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 14:14)

          Ardiles [anonim] i-a raspuns lui titiacs

          Unui domn...la voi sa dat ordin de atac la baioneta? Om la om?
    • +3 (3 voturi)    
      Profilul publicului -> imaginea firmei (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 12:48)

      Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Target-ul, sau grupul-tinta, nu se alege doar pe criterii de varsta si cantitate, ci in baza unei analize sociologice ce tine cont (sau ar trebui sa tina) de mai multi factori. Important nu e pentru o firma sa transmita reclama unui numar cat mai mare de oameni, ci sa ajunga la clientii actuali sau potentiali. Formularea acestor criterii (cine cumpara produsele noastre?) poate avea si un revers, prin asocierea publicului vizat de reclama cu grupul-tinta. Carei firme i-ar conveni sa se spuna despre ea ca vizeaza persoane cu studii reduse sau deloc, in consecinta cu venituri mici, bugetari sau pensionari in majoritate, usor de manipulat? OK, unele farmacii poate intra in aceasta categorie, dat fiind ca mai ales varstnicii cumpara medicamente, dar firmele de telefonie n-ar trebui sa se orienteze, dimpotriva, catre publicul tanar, instruit, care cauta tarife de net si smartphone-uri performante pt a folosi Facebook, Twitter etc.?

      Am ales doar doua exemple. Dar, vorba unui fost profesor de-al meu, "in facultate invatam teoria economica din tarile normale, iar Romania nu e deocamdata printre ele". Din pacate, au trecut de atunci doua decenii, iar situatia e in continuare aberanta. Inclusiv in marketing, din cate se vede.
  • -7 (15 voturi)    
    n-a mers si nu va merge metoda (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:22)

    Gustav666 [utilizator]

    Incercati cu cianura.
  • +8 (12 voturi)    
    totul incepe de undeva (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:32)

    airbus [utilizator]

    Super idee pentru cretinii aceia cu manipularea in masa. Mai greu va fi sa se miste ceva. SI TOTUSI TREBUIE MISCAT CEVA URGENT altfel ajungem o natiune de dobitoci ca sa ma exprim mai moderat decat ar trebui.
  • +4 (10 voturi)    
    Neconcludenta (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 10:56)

    brumic [utilizator]

    lista celor care au rulat reclamele in data de 22.01. Acelea sunt niste contracte semnate pe perioade mari de timp, nu putem sa ii invinovatim pe toti dar sunt de acord cu initiativa Frontline Club.
  • -5 (11 voturi)    
    Metoda deja aplicata in Germania (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 11:16)

    andipetre [utilizator]

    Daca credeti ca metoda e noua si revolutionara, va inselati. E o forma de presiune mediatica, cu scopul de s cenzura competitia, experimentata deja in Germania impotriva site-urilor care dau stiri nedorite (de exemplu despre problemele facute de imigrantii veniti in DE din tarile musulmane):

    https://www.gatestoneinstitute.org/9822/germany-ministry-of-truth
  • -3 (7 voturi)    
    Statul de drept si democratia stramba:)) (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 11:34)

    jackalphonse [utilizator]

    Sunt de acord ca Antenele si b1 manipuleaza, dar sunt cai legale prin care acest lucru poate fi contracarat.
    profitul este profit dragilor. daca Oferta este atractiva, agentii de publicitate sar pe ea ca sa faca....PROFIIIT!
    Luati capitalism salbatic pe paine....
    • -1 (5 voturi)    
      modelul chinez (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 12:47)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      doctrina bolshevika, activitate capitalista...da
  • -1 (5 voturi)    
    păi (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 11:42)

    Mazeta [utilizator]

    Poate vorbiți cu patronii de la Medlife să nu mai dea publicitate la A3.
    • 0 (0 voturi)    
      n ai pa cineva la Scoala de Lupi de Mare ? (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 20:20)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      coltz cu Atlantic Bar ? - celebra intrebare a lui Toma Caragiu !
  • +2 (8 voturi)    
    Companii care ne improsca cu ... RAHAT! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 12:47)

    baba-cloanta [utilizator]

    Companii lipsite de scrupule care isi asociaza numele cu Haznaua3:

    Albalact - Romania
    Altex - Romania
    Biofarm - Romania
    Blue Air - Romania
    Carrefour - Franta
    Coop Cooperative - Elvetia
    Dr. Oetker - Germania
    Bancpost
    Ferrero SpA - Italia
    Garnier - Franta
    GlaxoSmithKline - Marea Britanie
    Peugeot - Franta
    Johnson&Johnson Ltd - Marea Britanie
    L'Oréal S.A - Franta
    Whiskas Romania
    Nestlé S.A. - Elvetia
    Procter&Gamble - SUA
    Reckitt Benckiser Group plc - Marea Britanie
    Renault - Franta
    REWE Group - Germania
    SABMiller - Ursus Breweries
    Samsung Electronics Co., Ltd. - Coreea
    Unilever - Marea Britanie si Olanda
    Vodafone - Marea Britanie
    Walmark - Cehia
    Wrigley Company - SUA

    Produsele (sau companiile acestora):
    ZUZU, Triferment, Blue AirBilla Romania, Selgros Romania, Dr. Oetker, Kinder, Coldrex, ParaSinus, Olynth, Nescafe, Purina, Ariel, Head&Shoulders, Oral-B, Pantene, Calgon, Cillit Bang, Penny Market Romania, Bere Timisoreana, Samsung Romania, Coccolino, CLEAR, Delik’at, DERO, Dove, Prostenal, Urinal, Prostenal, Urinal, Orbit
    • +3 (5 voturi)    
      Interesanta lista (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 14:09)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui baba-cloanta

      Ar fi interesant ce ar avea de zis companiile straine.
      Eu nu cred ca Samsung, Vodafone, P&G si restul au habar de metodele de vanzare ale dealerilor lor din Romania. Nu cred ca le-ar fi indiferent daca ar sti.

      PS. Tare ala care a suportat sa inghita atata rahat cat sa faca aceasta lista. Acum e ori la dezintoxicare, ori la Socola!
  • -1 (5 voturi)    
    Schimbare de atitudine (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 13:00)

    vlad.pe [utilizator]

    De BRD stiam ca sunt nesimțiți dar si DIGI, Coca Cola, Pepsi și Kaufland ?
    Ar trebui sa le trimitem email sa-i informam ca le boicotam produsele dacă isi vor mai face reclama la RTV.

    Eu deja mi-am notat sa nu mai cumpăr: Jacobs Kronung, Sensodyne, Nivea, Pantene, VelPitar, Catena.
    Exista suficiente alternative mult mai corecte.
  • -3 (7 voturi)    
    Ha ha ha ha!!! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 13:38)

    ComentatorSerios [utilizator]

    Auzi la micutii de voi, publicitate si moralitate...
    Si mai si, afaceri si morala...
    Copii, ati terminat gradinita?
    Rar mi se intampla ca un articol si comentariile sa ma distreze asa...
    Acum serios: Voi doriti cenzura. Recunoasteti!
  • -4 (6 voturi)    
    Ha ha ha ha!!! (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 13:39)

    ComentatorSerios [utilizator]

    Auzi la micutii de voi, publicitate si moralitate...
    Si mai si, afaceri si morala...
    Copii, ati terminat gradinita?
    Rar mi se intampla ca un articol si comentariile sa ma distreze asa...
    Acum serios: Voi doriti cenzura. Recunoasteti!
  • +1 (5 voturi)    
    Replica la cuvantarea tovarasului Ioan.Toma (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 13:43)

    ComentatorSerios [utilizator]

    Bre, s-o spui lu Mutu aia cu targetul selectiv. Firmele doresc sa vanda indiferent ce, indiferent cui, cu cat mai mult profit.
    PUNCT. Tu ce mama dracului de marketing ai invatat?
  • +4 (6 voturi)    
    haideti sa simplificam abordarea (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 14:25)

    LarryKing [utilizator]

    Este greu pentru cineva sa tina minte zeci de branduri. Hai sa ne focalizam pe numai trei, care sa fie boicotate intens pana cand nu mai dau reclama pe televiziunile care mint. De exemplu sa nu mai cumparam Coca Cola si Nivea si sa nu mai calcam prin Selgros.

    Cand nu le vom mai vedea la Antene, rezulta ca au inteles mesajul si trecem la urmatoarele trei dar s-ar putea sa nu mai fie nevoie - efectul de disuasiune va fi clar pentru toti si se vor retrage (sau isi vor reduce prezenta acolo) voluntar.
  • +2 (2 voturi)    
    Recunosc, sunt misogin... (Miercuri, 25 ianuarie 2017, 17:51)

    ComentatorSerios [utilizator]

    Citat din onorabila Raluca Feher, filosoafa din publicitate:

    ”dacă sugi din pix, măcar să o faci glorios”.
    vezi:
    https://www.campuscluj.ro/interviu/1358-interviu-despre-advertising-umor-si-cariere-de-succes-cu-raluca-feher.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi