Newspaper Association of America a dat o lista de trenduri valabile pentru 2008 si piata americana a ziarelor. De urmarit ca lucruri care ar putea sa ne priveasca si pe noi la timpul viitor. Editor's Weblog le rezuma astfel:

1. Outsourcing: în 2007, “San Jose Mercury News” si-a delegat productia de reclame, iar “San Francisco News” lasa operatiunile de press si post-press în seama unei companii de tipar canadiane.

2. Stiri “hiperlocale” si micro website-uri: e vorba de editii saptamânale si pagini de internet dedicate unor arii geografice restrânse. Au facut asa ceva “Chicago Tribune” si “Dallas Morning News”.

3. Sisteme integrate de masurare a audientei pe web si în print. Posibil deoarece cele doua tipuri de cititori se vor vinde la pachet (advertiserilor) într-un viitor oarecare.

4. Reduceri de costuri proportionale cu scaderea profitului, datorata scaderilor de tiraj vândut.

5. Tehnologii noi de tipar: heatset si echipamente UV, care atrag advertiserii.

Comenteaza pe blogul lui Comanescu.