Noul cotidian economic al grupului Intact va aparea pe tarabe luni, 14 ianuarie, sub titlul Financiarul, a declarat, joi, pentru HotNews.ro Gabriela Vranceanu Firea, directorul general al publicatiei. Potrivit acesteia, clientii firmelor de abonamente vor primi promotional, pentru o perioada, ziarul, ce va aparea in 32 de pagini, format compact.

Directorul general precizeaza ca Financiarul este publicat de SC Media Casa Press, parte a trustului Intact, actionar majoritar si presedinte fiind Camelia Voiculescu. "Eu administrez aceasta firma, sunt actionar minoritar si girez functia de director general. Director executiv al societatii este Radu Preda, director de productie Sorin Stoian, iar director de marketing Dan Tudoroiu. Redactorul-sef al Financiarului este Edward Pastia", spune Gabriela Firea.

Aceasta subliniaza ca doar conducerea noului cotidian este aceeasi cu cea a "Saptamanii Financiare" si ca "cei 55 de redactori si 30 de colaboratori lucreaza doar pentru cotidian".

Financiarul va fi 80% color si va avea un pret de 2 RON, iar formatul este descris de Gabriela Firea drept "unul dinamic, tineresc, usor de citit si la cafeaua de dimineata, dar si la birou".

Intrebata in legatura cu problemele intampinate in stabilirea numelui publicatiei, despre care s-a speculat ca ar fi fost unul dintre motivele pentru care Financiarul nu a aparut in decembrie, directorul general afirma ca "in stabilirea oricarui nume sunt anumite framantari, sa le spunem, nu neaparat dificultati. Si cand se naste un copil, parintii, bunicii si nasii fac conferinte pentru stabilirea celui mai potrivit nume pentru bebelus, nu?"

Gabriela Vranceanu Firea a descris si cum se va pozitiona pe piata noul cotidian, laudand performantele trustului Intact: "asa cum Marius Tuca a dus Jurnalul National pe locul 1 in topul ziarelor de calitate, asa ma voi stradui si eu sa ocup acelasi loc, la categoria cotidianelor de nisa financiara". "Ca om de presa, de 17 ani, imi respect colegii, in special pe cei din presa economica. Apreciez ceea ce au facut pana acum, mai ales ca unii dintre ei au fost deschizatori de drumuri. Dar suntem in 2008, maine-poimaine in 2010, vremurile s-au schimbat, asa ca era timpul unui nou cotidian de business", spune ea.

Directorul publicatiei precizeaza ca marketingul si PR-ul pentru perioada de lansare "sunt asigurate in house, ne-am construit propriul departament, cu profesionisti in domeniu. Regia de vanzari care va manageria spatiul publicitar este Media Consulta, condusa de Mihai Craiu, cu care avem contract pe trei ani".