​BRAT relanseaza, dupa zece ani, studiul ce masoara traficul si audienta online. Pentru relansarea SATI, biroul a cooptat doua companii nordice: CXENSE din Norvegia si Enreach OY din Finlanda, dupa cum anunta, luni, organizatia. Studiul va masura in continuare traficul, audienta si profilul audientei pentru circa 200 de site-uri, dar apeleaza la o serie de schimbari.

Acestea vizeaza imbunatatirea studiului in ceea ce priveste tipurile de rezultate furnizate, frecventa raportarii datelor, exploatarea rezultatelor si extinderea scopurilor pentru care datele sunt utilizate.

BRAT va lansa, totodata, o noua platforma de management a datelor online, numita SATI DMP, despre care spune ca va deveni operational la inceputul lunii viitoare.

Despre noul SATI si modificarile care apar:

  • Metodologia SATI respecta standardele internationale specifice si a fost aleasa de membrii BRAT dupa desfasurarea unei licitatii.
  • Metodologia SATI presupune realizarea a 4 etape principale: masurarea traficului (un recensamant tehnic al acesarilor paginilor online); analiza de continut (bazata pe analiza semantica, ofera informatii despre temele de interes ale utilizatorilor siteurilor); realizarea unui studiu online continuu (informatii despre profilele sociodemografice si intentiile de consum ale vizitatorilor); realizarea unei analize statistice ce utilizeaza rezultatele etapelor anterioare pentru estimarea numarului de vizitatori in medie pe luna a fiecarui site.
  • Rezultatele studiului vor putea fi analizate in timp real pentru partea de trafic si analiza de continut, iar rezultatele de audienta si profile vor fi accesibile zilnic dupa o prima perioada de culegere si analiza a rezultatelor.
  • Pentru prima data de la livrarea rezultatelor de audienta si profile aferente unui website, va fi posibila livrarea acestor rezultate separat pentru fiecare dispozitiv utilizat pentru vizitarea siteului.

Mihai Badea, director SATI:

  • "Noul sistem va permite analiza combinata a doua tipuri de rezultate pentru vizitatorii fiecarui site: preferintele si interesele vizitatorilor prin observarea pasiva a accesarii unui anumit tip de continut pe siteurile vizitate, impreuna cu datele sociodemografice si interese declarate pentru consumul de produse sau servicii. Combinarea in acelasi sistem a celor doua tipuri de rezultate este inovatoare si va produce valoare atat in domeniul editorial cat si in zona publicitatii".