Intr-o vreme in care crizele de comunicare sunt la ordinea zilei in politica, economie, afaceri si societate, in care tehnologia si automatizarea domina media si publicitatea, cateva zeci de specialisti internationali se vor reuni, luna aceasta, la Bucuresti pentru o conferinta dedicata creativitatii. Mai multi dintre participantii la Conferinta Globala IAA, de la reprezentanti Google sau IBM la sefi ai unor agentii din intreaga lume, au impartasit povesti personale care sa sustina argumentul evenimentului: "Creativitatea poate schimba lumea".

O parte dintre vorbitorii Conferintei IAAFoto: creativity4better.com
  • Conferinta Globala IAA, ce va avea loc pe 24-25 octombrie, la Bucuresti, il are ca invitat special pe cofondatorul Apple, Steve Wozniak. Dar lista de vorbitori cuprinde peste 20 de experti in comunicare si promotori ai inovatiei din intreaga lume. Lista completa poate fi accesata aici.

IAA a realizat o serie de mini-interviuri cu vorbitorii, in care acestia explica ce inseamna pentru ei creativitatea si prezinta situatii din viata personala si profesionala in care "idei trasnite" i-au schimbat pe ei sau au transformat comunitati. Mai jos, o parte dintre raspunsurile lor:

Bechara Mouzannar, Chief Creative Officer - Publicis Communications EMEA, unul dintre cei mai premiati directori de creatie din lume:

  • "Sunt zeci si zeci de povesti referitoare la campaniile pe care le-am realizat in ultimul deceniu, fie pentru branduri strategice, fie pentru cauze semnificative, unde o simpla idee captivanta a transformat comportamentul uman, felul cum oamenii simt, gandesc sau traiesc. Unele campanii au condus, chiar, la elaborarea de noi legi profund necesare, alte cateva campanii de brand au avut un impact atat de pozitiv asupra societatii, incat acele branduri au devenit repere in vietile oamenilor. Dar exemplul pe care vor sa il ofer aici vine din experienta personala. Acum zece ani, am fost atacat pe strazile din Rio, in prima mea noapte in Brazile. Iar ceva, in mintea mea, m-a inspirat sa cant o melodie bossa nova pe care o stiam pe de rost, in portugheza, ceea ce, in cele din urma, mi-a salvat viata."

Jacelyn Swenson, Head of IBM Branded Content and Global Creative Team:

  • "Aderarea la World Community Grid si donarea surplusului de energie ce provine de la dispozitivele mele de calcul ii ajuta pe oamenii de stiinta sa efectueze calcule de cercetare, pentru a gasi solutii la marile probleme ale omenirii in domenii precum sanatatea sau sustenabilitatea. Energia dispozitivelor mele aflate in repaos ii ajuta pe oamenii de stiinta sa gaseasca zone promitatoare de studiu in laborator si sa se apropie de descoperiri ce pot salva vieti, precum solutii medicamentoase in combaterea cancerului la copii, apa curata pentru milioane de oameni sau noi compusi pentru captarea energiei solare".

Shun Matsuzaka, fondator - McCann Millennials, a carui echipa "si-a inventat propriul sef", mai precis a elaborat primul "director de creatie bazat pe inteligenta artificiala", AI-CD β:

  • "Sa va spun povestea din spatele AI-CD β. Motivul pentru care am creat AI-CD β este acela ca ne lipsea un director de creatie atunci cand am lansat McCann Millennials, o echipa deschisa dedicata inovatiei, dedicata generatiei millenials, in cadrul biroului nostru din Tokyo. Trebuia sa cerem managerului sa autorizeze prea multe lucruri, pentru a putea continua proiecte fara un director de creatie. Drept urmare, am venit cu ideea de a folosi un algoritm pentru a ne construi propriul sef. Dupa ce l-am finalizat, a accelerat tot ce facem la McCann Millennials. Iar acum, totul tine de imbunatatirea creativitatii umane".

Marco Cremona, in prezent Creative Lead - Google London, cu o cariera de 25 de ani in industria publicitatii:

  • "Mandria este un cuvant suprasolicitat in prezent. Unul dintre putinele momente cand m-am simtit intr-adevar mandru a fost in 2005. Lucram la o licitatie pentru Telecom, principala companie italiana de telecomunicatii. Presiunea era palpabila si ne-a venit o idee care a castigat nu doar licitatia, ci si inimile italienilor. A fost unul dintre primele momente in care un brand a fost folosit, intr-un fel, pe post de cal troian pentru a transmite un mesaj de pace. Era o poveste legata de Gandhi, care transmitea un mesaj de pace, din ashram-ul sau, atingand in mod magic intreaga lume cu ajutorul tehnologiei moderne. "Daca ar fi comunicat astfel, cum ar arata lumea astazi?" suna sloganul. Atunci era o perioada foarte grea pentru toti, cu decapitari prezentate in buletinele de stiri si cu oameni care atarnau pe ferestrele lor drapeluri de pace. Deci acest mesaj de pace a miscat intreaga tara si nici faptul ca am castigat un Leu [premiu la festivalul international de publicitate de la Cannes - n.red.] nu a fost o rasplata mai mare decat aceasta".

Sasan Saeidi, CEO - JWT Gulf:

  • "Cred ca, in zilele noastre, orice ne poate ajuta sa traim, fie ca vorbim de tehnologie, de nevoi primare ale oamenilor, de utilitati - toate au fost dezvoltate pentru ca cineva a fost creativ. Unul dintre cele mai bune exemple de creativitate este cand cineva foloseste astfel sticle de plastic: le umple cu o solutie de apa cu inalbitor si le foloseste pe post de becuri, in case saracacioase unde oamenii nu au acces la electricitate pentru a avea lumina noaptea. Acesta este un mod de gandire care schimba lumea".