Odata cu crestea bugetelor in publicitatea internet si cu aglomerarea site-urilor cu bannere, a aparut si un fenomen normal de scadere a atentiei acordate de utilizatori acestor mesaje publicitare. Alex Visa prezinta pe blogul sau, Webservator, 5 dintre cele mai importante elemente care contribuie la succesul unei campanii de bannere.

Odata cu crestea bugetelor in publicitatea internet si cu aglomerarea site-urilor cu bannere, a aparut si un fenomen normal de scadere a atentiei acordate de utilizatori acestor mesaje publicitare.

Daca in 1999 o campanie cu bannere 468×60 inregistra niste rate de click de 2-3%, astazi, intr-o campanie obisnuita de bannere obtinem cu greu o rata de click de 0.25%, media fiind de 0.10%.

Pe langa aceast procent foarte mic al ratei de clic, se mai intampla inca doua fenomene, care face ca performanta unei campanii de bannere sa fie foarte mica. Este vorba despre "pre-visit bounce" si bounce-rate-ul efectiv pe care il inregistreaza traficul provenit din campaniile de bannere. Daca pre-visit bounce variaza intre 20 si 40%, bounce-rate-ul pe site variaza intre 65 si 85%.

Ce inseamna asta?

Inseamna ca platim in medie 8,000 EUR pe 1,000,000 de afisari, din care obtinem un numar de 500 clicuri. Din cele 500 clic-uri, intre 20 si 40% nu ajung niciodata pe site-ul clientului pentru ca utilizatorul care a dat clic s-a razgandit intre momentul clic-ului si cel al incarcarii site-ului si a inchis fereastra care urma sa incarce site-ul clientului. Asta este pre-visit bounce. Dintr-o data am ramas doar cu 400 din cele 500 clic-uri pe care le-am avut. Din cele 400 clic-uri, in fapt, sunt valide doar 120, deoarece 70% din cei 400 vizitatori ai parasit site-ul dupa ce au incarcat prima pagina a acestuia (probabil ca nu le-a placut ce au vazut sau au constatat ca de fapt nu ii intereseaza).

Sumarizand cele de mai sus, am cumparat 1,000,000 afisari cu 8,000 EUR si am obtinut in fapt doar 120 vizitatori "valizi", adica interesati de site-ul nostru. Practic, putem spune ca am avut o rata de click efectiva de 0.012% sau ca platit peste 66 EUR pentru un clic.

Abia acesti 120 vizitatori pot fi considerati clienti potentiali, si in mod evident, nu toti 120 vor converti, cu alte cuvinte nu toti 120 vor cumpara de pe site-ul nostru sau vor cere mai multe informatii.

In definirea si planificarea unei campanii de bannere, sunt mai multe elemente care trebuie luate in seama si care isi aduc fiecare dintre ele o mica contributie la succesul unei campanii web.

5 dintre cele mai importante elemente care contribuie la succesul unei campanii de bannere sunt:

1. Selectia de site-uri. Este important inainte de a incepe sa facem o selectie de site-uri, sa intelegem foarte bine care sunt obiectivele advertiser-ului si pe ce site-uri este cel mai probabil sa gasim utilizatori care sa fie interesati de oferta pe care o avem de comuncati. Pe de alta parte, in selectia de site-uri trebuie sa luam in considerare profilul demografic cautat de advertiser.

2. Desi o campanie ROS este de multe ori mai ieftina, selectionarea unor pagini sau sectiuni care se potrivesc natural cu oferta advertiser-ului este un element care poate avea o contributie majora la cresterea performantei campaniei.

3. Ce sa cumparam? Volum mic de afisari (limitat de buget) in locatii premium care de obicei sunt foarte scumpe si in general se vand exclusiv la CPM sau volume mari in, fara o targetare precisa, care in mod evident au si un CPC mic sau cateodata chiar si CPA. Dupa cum probabil banuiesti, o combinatie dintre cele de mai sus este varianta optima, fiecare dintre ele avand rolul sau bine stabilit in succesul campaniei. Locatiile premium sunt cele genratoare de conversii iar plasamentele CPC sporesc reach-ul si frecvenata campaniei.

4. Ce format de bannere sa folosesc? Din experienta mea cele mai de succes formate din punct de vedere al performantei (atat CTR cat si conversie) sunt (in aceasta ordine) Big Box-ul (300×250) si LeadeBoard-ul (728×90).

5. Pagina de redirectare (landing page). Am reusit cu 1,000,000 afisari sa generam 120 vizitatori "valizi" la noi pe site. Este absolut obligatoriu sa facem tot ce putem pentru a-i mentine pe acesti vizitatori extrem de focusati. Nu are sens sa le distragem atentia cu meniuri sau alte elemente din pagina pincipala a site-ului nostru. Construirea unei pagini prin care sa ii explicam utilizatorului ce vre de la el in paginile urmatoare, si sa includem un "call to action" clar si vizibil, este un element fundamental in succesul campaniei.

David Ogilvy spunea: "Never stop testing and your advertising will never stop improving." Multa dreptate avea.

Comenteaza pe blogul lui Alex Visa, Webservator.ro