​Logo-ul presedintiei Romaniei la Consiliul UE 2019. Organizatiile industriei de comunicare descriu modul cum a fost ales lupul dacic drept castigator al concursului

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 9 noiembrie 2017, 11:54 Economie | Media & Publicitate

lupul dacic
Foto: Facebook
Reactiile "like", "love" si "wow" pe Facebook au fost criteriul unic pe baza caruia, dintre finalistii concursului pentru logo-ul Presedintiei Romaniei la Consiliul UE 2019,  a fost ales castigator lupul dacic, arata trei organizatii ale industriei de marketing si comunicare implicate in procesul de selectie. Acestea spun ca rolul lor, in particular, dar si cel al juriului, in general, au fost limitate si sustin ca retragerea din comitetul de jurizare, avand in vedere modul cum s-a desfasurat concursul, nu ar fi fost o solutie viabila.

Cele trei asociatii sunt: IAA Romania, ce reprezinta interesele industriei de marketing si comunicare in ansamblul ei (companii-client, agentii de publicitate, media); Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania; IAB Romania (ce reprezinta industria de comunicare in medii digitale).

Comunicatul celor trei, integral:

IAA Romania, UAPR, si IAB Romania, asociatiile industriei de marketing si comunicare din Romania implicate in proiectul "Logo-ul Presedintiei Romaniei la Consiliul UE 2019", vin cu urmatoarele precizari:

1. Asociatiile noastre multumesc autoritatilor pentru invitatia la consultare in acest demers important. Credem ca deschiderea catre industria de specialitate este o intentie pozitiva. In egala masura, dorim sa subliniem si pe aceasta cale ca pentru a obtine rezultatele asteptate din orice colaborare, implicarea noastra trebuie avuta in vedere inca din momentul constructiei procesului si nu ulterior.

2. Specific, in acest proiect, invitatia organizatorilor ne a parvenit pe 9 Octombrie iar prima intalnire a avut loc pe 16 Octombrie 2017 (la briefing-ul juriului), mult dupa inceperea proiectului. Din acest motiv rolul nostru si al celorlalti jurati s-a rezumat doar la definirea listei scurte (pe baza unor criterii predefinite de organizatori) de 19 propuneri din cele 122 de propuneri de logo atrase prin concursul adresat exclusiv elevilor si studentilor.

3. Juriul NU a votat un logo castigator ci o lista scurta. Procesul propus de autoritati - deloc explicat in articolele publicate in spatiul public online si offline - a avut 3 etape:

Etapa de generare a logo-urilor deschisa exclusiv studentilor si elevilor care a inceput in data de 27 Septembrie si s-a incheiat in 17 Octombrie - a doua zi dupa cooptarea noastra in proiect.

Selectarea (din partea juriului) a unui numar de 19 propuneri. In aceasta faza fiecare jurat a punctat, individual, pe baxa a 5 criterii prestabilite de organizatori toate cele 122 de propuneri primite. Selectarea s-a facut prin medierea aritmetica a scorurilor individuale.

Supunerea celor 19 propuneri votului popular pe facebook a fost etapa finala derulata intre 23 si 30 Octombrie. Rezultatul votului public a fost desemnarea "lupului stilizat" ca logo pentru Romania la Presedintia UE 2019. Criteriul unic: numarul de reactii "like", "love" si "wow" dobandite de fiecare logo in intervalul de timp dat.

4. In cele doua sesiuni la care am participat impreuna cu restul comitetului de jurizare, reprezentantii asociatiilor semnatare au atras atentia asupra procesului in sine si asupra faptului ca lipsa de implicare a specialistilor anterior lansarii proiectului, poate genera un rezultat discutabil.

5. In zilele ce urmeaza, ca asociatii ale industriei de MarCom, vom elabora, in folosul autoritatilor, la nivel de recomandare, un ghid de abordare a proiectelor de interes public ce isi propun definirea unei identitati de brand si includ servicii de marketing, strategie, comunicare sau branding. Scopul documentului va fi de a propune etapele optime pentru un proiect de definire a unei identitati de brand care sa asigure eficienta, transparenta si rezultate la un nivel maxim de profesionalism.

Asociatiile semnatare considera ca retragerea din comitetul de jurizare sau refuzul de a participa NU ar fi reprezentat o solutie viabila.  

Chiar si in acest moment, rugam autoritatile organizatoare sa implice in mod constructiv specialistii in procesul de definire a logo-ului si a comunicarii ce va marca preluarea de catre Romania a Presedintiei Consiliului UE, chiar daca ar insemna reluarea procesului.

Asociatiile semnatare promoveaza dialogul constructiv cu autoritatile si considera ca numai prin colaborare si cooptarea celor mai potriviti specialisti de la bun inceput, in functie de tipul de proiect, se pot atinge rezultatele asteptate.

De asemenea recomandam mijloacelor mass media ca, ori de cate ori doresc sa relateze despre un subiect, sa prezinte totalitatea faptelor si nu doar parti scoase din context, intrucat in acest fel, pot genera, fara voia lor, informatii incorecte in spatiul public.

Consiliul Director IAA Romania
Consiliul Director UAPR
Consiliul Director IAB Romania


Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

1858 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    ramân la părerea mea (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:16)

    gicutotala [utilizator]

    un tanc rosu care lasa urme în trei culori
    logo este pentru români sau pentru străini? știu ei de lupul dacic?
  • +1 (3 voturi)    
    what???? (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:37)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    Bai ce-a ajuns social media..eu zic sa renuntam la doctori ,punem sus ce ne doare si mai incolo vedem funcie de reactii ce facem.
  • +2 (4 voturi)    
    Cine vorbeste?!? (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:39)

    mitg [utilizator]


    De asemenea recomandam mijloacelor mass media ca, ori de cate ori doresc sa relateze despre un subiect, sa prezinte totalitatea faptelor si nu doar parti scoase din context, intrucat in acest fel, pot genera, fara voia lor, informatii incorecte in spatiul public.”

    Pai specialistii astia de marketing si “comunicare” au dezvoltat moda asta cu clickbaituri, cu articole scurte care prezinta cititorului doar “esentialul” si alte strategii de “eficientizare a prezentarii”.

    Si-acum tot ei fac figuri?
  • -3 (3 voturi)    
    nu (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:45)

    bobyrou [utilizator]

    nu asta este logo-ul oficial propus. Ca de obicei hn induce in eroare intentionat cititorii. Iar bietii cititori care nu sunt in stare sa cerceteze rumega tot, ca oile. Sunt curios daca cineva se prinde de ce a ales hn sa prezinte varianta asta de logo si nu cel ales oficial.
  • +1 (3 voturi)    
    Logo-ul ar trebui sa transmita (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:56)

    veratec [utilizator]

    atat un mesaj despre Romania, dar si un mesaj despre locul Romaniei in Europa, ceva care sa poata fi inteles de un european care priveste acest logo. Din pacate a doua semnificatie lipseste.
  • 0 (0 voturi)    
    Care specialisti? (Joi, 9 noiembrie 2017, 19:24)

    Falx_D [utilizator]

    Ametita aia de la agentia care a facut logo-ul Echipei nationale, cu acvile ca din tabla care seamana cu niste lopeti si leul identic Peugeot? I-am ascultat prezentarea intr-o inregistrare si eu nu i-as da sa faca nici logo la cabina paznicului. Specialisti dusi cu capul rau, unii ar trebui examinati psihiatric.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă