Google si grupul francez de publicitate Publicis au anuntat ca pun la punct un plan de colaborare prin care isi vor pune "la comun" expertiza tehnologica si de media planning, pentru a-si extinde activitatile pe piata publicitatii digitale, informeaza Reuters.

Cele doua grupuri au refuzat sa ofere detalii in privinta posibilului parteneriat, cu exceptia faptului ca Publicis va oferi Google acces la expertiza sa in media planning, urmand sa primeasca, in schimb, know-how in domeniul tehnologic.

Anuntul a fost facut marti, la Paris, de presedintele Google, Eric Schmidt, si de presedintele Publicis Groupe, Maurice Levy, in ajunul Forumului Economic Mondial la care ambii si-au anuntat participarea, dupa cum precizeaza The Guardian.

Schmidt si Levy au anuntat ca cele doua companii coopereaza de mai bine de un an. Potrivit lui Levy, viitoarea colaborare va permite Publicis "sa dezvolte afacerile clientilor nostri printr-o utilizare mai buna a Internetului, trimitand mesajul potrivit in momentul potrivit".

Reuters aminteste ca anuntul vine la doar un an dupa ce Publicis, cel de-al patrulea mare grup mondial de publicitate, a achizitionat agentia de publicitate online Digitas pentru suma de 1,3 miliarde de dolari.

Facand referire la sintagma "frenemy"(cuvant compus din friend - prieten, respectiv enemy-dusman), folosita adesea in lumea publicitatii ca referire la Google, Levy a declarat, citat de Reuters, ca "Google nu este un prieten pe termen scurt si un dusman pe termen lung. Este un partener real".

"Google nu va deveni niciodata o agentie de publicitate", a tinut sa precizeze, la randul sau, Eric Schmidt.