Achizitiile facute de catre cele mai mari companii europene de media sau care au vizat companii din spatiul european au depasit 34 de miliarde de euro in 2007, scrie Iann pe blogul sau, citand un studiu realizat de Intermedios. Valoarea primele zece tranzactii ale anului trecut au depasit 30 de miliarde de euro, fata de 22 de miliarde de euro in anul anterior.

Atat in 2006 cat si in 2007, in cele mai importante tranzactii sunt implicate companii nord-americane care le preiau pe cele europene.

Cea mai importanta tranzactie, in valoare de 11,6 miliarde de euro, a fost achizitia grupului britanic Reuters de catre Thomson, urmata de cumpararea de catre conglomeratul francez Vivendi a 52% din Activision Blizzard contra sumei de 6,7 miliarde de euro.

A treia tranzactie ca valoare este cea realizata de ProSieben care a cumparat SBS (Scandinavian Broadcasting System) cu 3,3 miliarde de euro.

Grupul italian Mediaset se remarca prin achizitia Endemol si a Medusa, tranzactii care s-au ridicat la 2,63 miliarde de euro, respectiv 152 milioane de euro.

Nemtii de la Bauer au cumparat anul trecut diviziile Radio si Consumer Media ale Emap pentru 1,52 miliarde de euro, in vreme ce divizia Communications a Emap a fost preluata de Guardian Media pentru 1,33 miliarde de euro.

Vezi clasamentul si comenteaza pe blogul lui Iann.