Fotbalul, Jocurile Olimpice, alegerile, fondurile structurale ce vor fi atrase de Romania, oportunitatile oferite de piata europeana, dar si instabilitatea economica se vor numara printre cele mai importante evenimente interne si internationale care vor afecta piata publicitatii din Romania pe parcursul acestui an, sunt de acord specialistii din industrie.

Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi:

Previziunile s-au adeverit, SUA a intrat in recesiune economica in acest an, iar alegerile din SUA vor intretine starea de nesiguranta a oamenilor. Aceste evenimente vor avea un impact substantial asupra pietei de publicitate din Romania. Dezvoltarea pietei va fi influentata de fondurile structurale care intra in tara.

Octav Popescu - Managing Director Initiative:

Euro 2008, deprecierea leului, inflatia pretului la utilitati, imaturitatea/ instabilitatea politica, bursa si piata imobiliara. Toate acestea vor influenta, pe de o parte, consumul, iar pe de alta parte, bugetele de publicitate si influxul de investitii.

Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:

Un eveniment cu impact major asupra dinamicii pietei de media este Campionatul european de fotbal Euro 2008, care va insemna o crestere a audientei TV nu numai pe statia nationala, ci si pe celelalte statii si volume mai mari de vanzari in special pe TV, presa si internet.

In spatele Jocurilor Olimpice se vor investi sume impresionante la nivel international si se vor dezvolta proiecte inovative de mare anvergura de catre partenerii worldwide ai acestora iar acestea se vor reflecta si in activitatea brandurilor respective pe piata locala.

In general, anii in care au loc astfel de manifestari sportive sunt ani foarte intensi pentru industria de comunicare iar volumul investitiilor creste chiar si in pietele care au o evolutie liniara in ceilalti ani.

In privinta alegerilor locale si parlamentare banuiesc ca vom asista la manifestari similare cu cele din ceilalti ani electorali.

Razvan Dumitrescu - Deputy Managing Director Lowe & Partners:

In primul rand e vorba despre cele doua evenimente care ne vor marca direct - euro 2008 si alegerile din toamna. Apoi, al doilea an in Europa se va simti mai acut - vom avea de-a face, de exemplu, cu proiecte de publicitate care nu vizeaza neaparat activitati economice intreprinse pe teritoriul Romaniei (vezi stirile fierbinti ale ultimelor zile despre creditele personale pe care romanii le pot face în strainatate).

Victor Dobre - Director Executiv, IAA:

Campionatul de fotbal, alegerile locale si generale, Vor genera audiente foarte mari si vor atrage volume mari de buget.

Cosmin Radoi - Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest:

Avem inainte un an remarcabil din punct de vedere al evenimentelor. Faptul ca anul 2008 este an electoral (alegeri locale si parlamentare) va influenta, din pacate, atat piata de advertising, cat si piata de afaceri in general.

Ma astept la o concentrare puternica a campaniilor publicitare in jurul evenimentelor sportive internationale de anul acesta: Olimpiada de la Beijing. Campionatul European de Fotbal vor atrage, cu siguranta, un capital publicitar consistent.

Serban Alexandrescu - Director de Creatie, Headvertising:

Campionatul European de Fotbal si Olimpiada din China. Si sa nu subestimam nici alegerile noastre.

Citeste si: