Dosar HotNews.ro

Harta publicitatii in 2008: cine pierde si cine castiga intr-o piata de peste 600 de milioane euro

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Miercuri, 30 ianuarie 2008, 0:27 Economie | Media & Publicitate

Estimarile agentiilor privind piata de publicitate in 2008
Foto: Hotnews
Internetul va fi, in 2008, vedeta pietei publicitatii in Romania, chiar daca TV-ul ramane rege, sunt de acord specialisti din industrie intervievati de HotNews.ro. Piata va continua sa creasca pe parcursul acestui an, insa intr-un ritm mai lent decat in 2007. Oportunitatile oferite de alegeri, Euro 2008 si fondurile europene sunt "compensate" de dificultatile intampinate de economia mondiala si, implicit, de cea romaneasca. O valoare estimata pentru cresterea intregii piete, in 2008, este de peste 600 de milioane de euro.

Informatia pe scurt:
  • Piata neta totala de publicitate este estimata in 2008 la 600 de milioane de euro.
  • Piata publicitatii online, estimata in 2007 la circa 9-10 milioane euro, poate creste cu minim 40% si maxim 80%.
  • Preturile pentru spatiile publicitare vor creste pe toate mediile in 2008.
  • Internetul si TV-ul vor fi segmentele ce vor inregistra cele mai mari cresteri.
  • Clasamentul principalelor categorii de produse si servicii nu se va schimba substantial, dar este de asteptat ca unele industrii sa devina mai active.
  • Fotbalul, Olimpiada, alegerile, fondurile UE, oportunitatile pietei comune, dar si instabilitatea economica sunt evenimentele-cheie ale anului pentru publicitari.

Citeste dosarul HotNews.ro:

Au raspuns intrebarilor HotNews.ro:

Manuela Necula
, Head of Country Ogilvy Group

Octav Popescu - Managing Director Initiative

Razvan Dumitrescu - Deputy Managing Director Lowe & Partners

Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi

Cosmin Radoi - Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest

Serban Alexandrescu - Director de Creatie, Headvertising




Victor Dobre - Director Executiv, IAA

Ciprian Stavar - Managing Partner, New Media.




Citeste si:
Evolutie 2000 - 2006
Foto: Initiative Media



Comparatie cu anii precedenti

Piata neta totala de publicitate (cu toate categoriile, media, Internet, cinema, panotaj) a fost estimata la:

  •  putin sub 400 de milioane de euro in 2006
  •  peste 500 de milioane in 2007.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4198 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    si care ar fi suma pt net? (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 14:56)

    humus [anonim]

    ca am auzit de 10 milioane din zf...altii 12...ce zice "dosarul"?!
  • 0 (0 voturi)    
    WTF (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 17:48)

    barfly [anonim]

    DRAFTFCB? De ce ar fi relevanti? Unde e McCann, Leo, Grafiiti? La dosar au raspuns perdantii, sau cum?
  • 0 (0 voturi)    
    piata de net (Miercuri, 30 ianuarie 2008, 18:31)

    Emil [anonim]

    Piata de pub pe net va creste odata cu dezvoltarea magazinelor online, cu o maturizare a comertului online. Asta e un motiv puternic de crestere, mai puternic decat dorinta firmelor de a aparea cu bannere pe internet.
    PS: Din cate tin io minte, draftfcb aveau niste conturi acana in ultima vreme


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică